برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:48

لطفا همه بخوانند

موسیقی مظلوم ترین مقوله هنری در ایران است.این جمله یک جمله تکراری است که هر روز آن را میشنویم اما برای نجات آن هیچ چاره ای نمی اندیشیم و خیلی بی تفاوت تمام تقصیرها رو به گردن مسئولان می اندازیم. اما واقعیت چیز دیگری است. این فقط مسئولان نیستند که به نوعی جلوی پیشرفت موسیقی پاپ را گرفته اند بلکه همه مقصریم.این موضوع مانند اینست که ما هر روز قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا می گذاریم اما هر گاه خدایی ناکرده حادثه ای برایمان پیش می آید تقصیر را به گردن جاده های ناهموار و یا مشکل ایمنی خودروها می اندازیم در حالی که مقصر اصلی حادثه خود ما هستیم.
در موسیقی هم این خود ما هستیم که جلوی پیشرفت موسیقی ایرانی را گرفته ایم. هر روز آلبوم ها را از اینترنت دانلود می کنیم، وقتی میخواهیم یک آلبوم موسیقی را بخریم به فروشنده میگوییم نسخه رایتی و ارزان قیمت را به ما بدهد، خیلی راحت 10-12 آلبوم را که سالها روی آنها زحمت کشیده شده و هزینه روی آن شده را روی یک MP3 می ریزیم و با خیال راحت آن را به دوستان می دهیم.
درد موسیقی ما اینست که گوش هایمان را به آهنگ های ضعیف اینترنتی عادت داده ایم. مشکل اینست که دیگر حوصله گوش دادن به موسیقی را نداریم و فلسفه گوش دادن به موسیقی را فراموش کرده ایم.آهنگ های سخیف و پوچ جای موسیقی و نواهای ماندگار را گرفته اند. چند نفری هم که میخواهند با کارهایشان موسیقی ایرانی را سربلند کنند هر روز آنها را بی جهت می کوبیم و سد راهشان میشویم.
البته مسئولان هم مقصرند. چرا رسانه ملی نباید یک برنامه مثل نود و هفت برای موسیقی داشته باشد. چرا باید همیشه منتظر شب عید باشیم تا خوانندگان محبوبمان را در تلویزیون ببینیم.چرا هیچ جایی جز اینترنت برای تبلیغ موسیقی نیست.چرا یک خواننده به جای اینکه روی کارش تمرکز کند، مدام در فکر این است که به او مجوز می دهند یا نه. در کجای دنیا این چنین است.
حالا که مسئولان نسبت به موسیقی کمی مهربان تر از قبل شده اند ما هم بیاییم عادات بد خود را کنار بگذاریم و آلبوم های موسیقی را مثل سایر ملزومات زندگی در سبد خانواده جای بدهیم و قانون کپی رایت را که چه از نظر عرف ، چه از نظر دین و چه از نظر قانون جرم است را رعایت کنیم.
من از خودم شروع می کنم ......
بیایید همه از همین امروز شروع کنیم......
موسیقی ایرانی باید در صدر باشد......

به امید اینکه همه از موسیقی ایرانی لذت ببریم
عباس.ش

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما