برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

اینجا قصد مقایسه استادی با استاد دیگه ای نیست... شجریان وامدار موسیقی سنتی است و آموخته اونه اما اجرا کننده موسیقی اصیل
فراموش نکنیم اولین کسی که شعر نو رو با آواز خوند و در همون زمان کلی توهین از بعضی از اساتید شنید که " قصد تحریف و انحراف موسیقی رو داره" یعنی کاری که در زمان خودش بدعتی بود.. شبیه سه تار الکترونیک جناب قهرمانلو
اینکه موسیقی سنتی رو موسیقی "گریه و روضه" بدونیم و اگه یکی موسیقی کوچه بازاری و شیش و هشتی خوند بگیم موسیقی اصیل! واقعا دور از انصافه... حد اقل اگه درک کاملی از دستگاه ها و آواز ها داشته باشیم هیچ وقت این حرف رو نمیزنیم..
و اینکه تفاوته بین موسیقی کوچه بازاری که از دیزی و دلبر میگه و بگیم "موسیقی مردمی!" یا اینکه درد و سخن و فریاد مردم زمانه خودمون رو در آواز و شعرمون بگنجونیم.
انتظار میره که در اینجا یکم تخصصی تر به موسیقی پرداخته بشه در نظرات،؛ نه اینکه بگیم هر وقت که موسیقی شاد بود میشه اصیل و هروقت مثلا تو دستگاه دشتی خوندیم میشه سنتی و روضه ای! شما آثار شجریان و شعر های انتخابی رو در طول این 40 سال هم که ببینید متوجه ذات پویای اون موسیقی میشید.. تا اینکه بعد از این همه سال و در این شرایطی که بر ما گذشته و میگذره هنوز هم دم از یه چیزی بزنیم " ای گل ناز من " و نتونیم با مردم و شرایط زمونه و مردم زمانه خودمون پیش بریم... کاری که شجریان از ابتدا کرد و زبان گویای احوال مردم زمانه خودش بود و با اون ها خندید در آثارش و با اون ها گریست و با اونها فریاد زد..

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما