برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 23 مهر 1392 - 12:04

در رابطه با آلبوم امپراطور و مهدی یراحی : اول اینکه من همون فردی هستم که در زمان انتشار آلبوم من رها کن و بعد از اون گفتم مهدی یراحی عزیز اگر همینطور ادامه بده اولین سوپراستار موسیقی پاپ داخلی خواهد شد ، که..
اما الان و امپراطور..: کلی گویی میکنم، آلبوم از لحاظ ترانه در جایگاه خیلی خوبی قرار داره و ترانه ها به نوع ملودی و تنظیم ها میاد و کاملا قابل دفاع هست. موضوع بعدی تنظیم کارهاست در این رابطه هم مثله ترانه ها وضعیت خیلی خوبه و به سبک یراحی بسیار نزدیکه و حرفی درش نیست و حتی سبکهای نویی رو در آلبوم دیدیم که با سبک شخصیه یراحی در کارهاش خیلی خوب جور شده و دوست داشتنی هست!
و اما موضوع اصلی اجرای یراحی عزیز در این آلبوم..: همه ما با سبک و امضای یراحی در کارهاش آشنا هستیم ، اون نوع و لحن آوازی خاص و ملودیهای متفاوت.. در آلبوم امپراطور ما یه جور زیاده روی رو نسبت به گذشته یراحی میبینیم که تبدیل شده به ضعف اصلی آلبوم!! و یراحی رو در زمینه اجرا گاهن انقدر میاره پایین که یه خورده یاده خواننده های بسیاز ضعیف مثله : م-خ . م-پ . م-چ و ... که زیادن میندازه و این یک ضعف بزرگ برای خواننده ای که ما ندارمت و باور نکن و حراج و... ازش شنیدیم محسوب میشه! مثال آهنگ میراث که ملودی و ترانه زیبایی رو داره ،نمونش فقط میتونم بگم به نوع اجرای بیت های آغازین کار، که اواسط و در پایان هم تکرار میشه دقت کنین! نمیدونم یه احساس زیادی و بیش از حد که به واژه ها داده میشه و همچنین تحریرهای ضعیف ، اون بغض زیادی که در صدا هست باعث میشه این اتفاقها در جاهایی که اشاره کردم تکرار بشه و در آهنگهای دیگه آلبوم هم همینطور مقطعی دیده میشه! فک میکنم جمع بندی این اتفاق بد اینه که اون احساسی که در ملودی ،تنظیم ، ترانه و همچنین حس شخصی یراحی عزیز هست به ایشون غلبه میکنه و زیاده روی در این اتفاق که شاید دست خوده خواننده هم نباشه ولی باید، باید کنترل بشه باعث این شده که مارو یاده مداحی های امروزی میندازه که.. بده ! موضوع بعدی در اجرای یراحی عزیز یه اتفاق هست که یراحی به نوع خوندنش اضافه کرده و شاید احساس میشه که زیباس ولی اشتباس که نمیشه این موضوع رو نوشت ! بهتره از مثال استاد شجریان استفاده کنم که میگه صدارو خاک بر سر نکنین و یراحی عزیز اینکار میکنه جدیدن ! و اجازه قدرت نمایی به صدای خودش رو نمیده!!! در اجرای امپراطور ، باهم نبودیم ، هر جای دنیایی و فراموشی این موضوع دیده نمیشه یا بهتر بگیم کمتر هست، شاید بهتر بود یراحی بیشتر روی تحریر هاش کار میکرد تا تغییر در اسکلت کلی خوندنش..!!
خیلی نوشتم و عذرخواهی میکنم در مجموع باید بگم من با اجرا ،آواز این آلبوم فقط مشکل داشتم که ای کاش ایچنین نبود، دقت کنین با همین وضعیت هم میشد با کارها ارتباط گرفت.. اگر این ایرادات نبود چی میشد... من باز هم میگم من یکی از کسانی هستم که به شدت به شخصیت یراحی عزیز علاقه دارم و به صدا و حس کنترل شدش هم علاقه دارم و هنرمنده دوست داشتنی هست و تمام این انتقادهارو وظیفه شخصی هر علاقه مند به موسیقی و خواننده مورد علاقش میدونم. ممنونم...

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
12 + 5 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما