برنامه یاد بعضی نفرات
 
چهارشنبه 5 شهریور 1393 - 15:49

با نام خدا و عرض سلام ...
در ابتدای امر خسته نباشید عرض میکنم به سامان جلیلی عزیز و دست اندر کاران آلبوم بابت زحماتشون ... امیدوارم هر جا هستند سلامت و موفق باشند . به همه طرفداران سامان عزیز هم بابتِ انتشار آلبوم پس از 3 سال تبریک میگم .
خب بریم سر نقد و بررسی تک تکِ ترکهای آلبوم از دیدگاهِ بنده بعد از بیش از 5 بار گوش دادن به آلبوم " پرتگاه " :
قبل از هر چیز نمره هایی که به ترک های آلبوم میدم از 10 هست
شروع میکنیم :
ترکِ 1 تشویش - آهنگِ ریتمیک و سر آلبومی که میشه بهش نمره قبولی داد . تنظیم بسیار خوبی داشت و تونسته همون حسِ جالب آهنگو به آدم منتقل کنه و ترانه ی متوسطی داشت و ترانه ترجع بند میتونست خیلی بهتر باشه , و برای ترجیع بند اولین ترکِ آلبوم جالب نبود . نمره من به ترکِ "تشویش " 7 .

ترکِ 2 شعله دار- آهنگ دپسرده و غمگین که واقعا تکان دهنده بود به خصوص ترانه و وکال ترجیع بندِ این ترک . تنظیم دلنشینی داشت و ترانه ی این آلبوم واقا خوب بود و سازبندیِ جالبی داشت , و میتونه بهترین ترکِ آلبوم باشه . نمره من به ترکِ " شعله دار " 9 .

ترکِ 3 چی میشه - ملودی زیبایی داشت و تنظیم متوسط و ترانه ی متوسط و کمی خسته کننده و وزنِ ترانه در بعضی جاها رعایت نشده بود که سامان با تند خوندن این ضعفِ ترانرو پوشونده بود . نمره من به ترکِ " چی میشه " 4 .

ترکِ 4 حرفِ دلم- ترکِ خوبی بود , میشه گفت تنظیمِ خوب و ملودی متوسط و ترانه ی احساسی که چیزِ عجیبی نداشت و در کل یک ترکِ احساسی . نمره من به ترکِ " حرفِ دلم " 6 .

ترکِ 5 سر به هوا- تنظیم سوار بر صدای خواننده , ترانه ی زیبایی داشت و میتونست ترکِ بهتری درآد , صدای جلیلی زیر این تنظیم بو و ضعیف بود و کیفت کار پایین اومده بود کمی و در کل از چی میشه بهتر بود . نمره من به " سر به هوا " 5 .

ترکِ 6 حبسِ ابد- یکی از بهترین هایِ آلبوم , تنظیم بسیار بسیار دلنشینی داشت و هم ردیف گوش میومد و ملودی خوب با حسو حال موسیقیه ترکیه و ترانه واقا خوبی داشت . نمره من به " حبسِ ابد " 8 .

ترکِ 7 اعتراف-ترکِ خوبی بود و مثلِ ترکِ 6 باز حسو حال موسیقیه ترکیه و تغییر فضای ناگهانی در این آهنگ یکم توو ذوق میزد ولی از نظرِ ترانه خیلی خوب و متفاوت بود به خصوص در پارت دوم . تنظیمشم دوست داشتم . نمره من به ترکِ "اعتراف " 7 .

ترکِ 8 بهونه - ترک قدیمی که خیلی ها با اون سامان جلیلی رو شناختن . اما اشتباه بود گذاشتن این ترک در آلبوم , تنظیم اصلا خوب نبود و پیکره ی این ترک رو به هم زد و نمره من به ترکِ " بهونه " با تنظیم جدید 4 .

ترکِ 9 کلنجار - متفاوت بود و ترانه ی معمولی ای داشت به جز دو بیتی که در پارت اول بود و در دمو هم پخش شد . ولی چیزی که باعث شد این ترک از جذبه اش کم بشه تغییر فضاهای بیخود در ملودی این کار بود . نمره من به ترکِ " کلنجار " 6 .

ترکِ 10 دست بردار -تنظیم ,ترانه , ملودی و میکس متوسط ... همین ... نمره من به ترکِ " دست بردار " 5 .

ترکِ 11 جونِ تو- حیلی زیبا بود , ترانه و وکال بسیار عالی و تنظیم خیلی حرفه ای , وکالِ ترجیع بند رو خیلی پسندیدم و به نظرم تنها ضعفِ این ترکِ ادا نکردن درست و نا مفهوم بیان کردنِ بعضی کلمات بود و ملودی گیتار بین دو پارتِ آهنگ خیلی خوب بود , نمره من به ترکِ " جونِ تو " 8 .

ترکِ 12 حالم بده- این هم قبلا پخش شده بود . متوسط از هر نظر , و تنها نکته صدای بالای جلیلی در این ترک خوب بود . نمره من به ترکِ "حالم بده " 6 .

ترکِ 13 مرد- متوسط در تنظیم .دلنشین و با دید دیگه نگاه کردن به مشکلات با تعابیر خوب از سمتِ ترانه سرا . نمره من به ترکِ " مُرد " 7 .

کلیت آلبوم :
ترانه : بسیار خوب - متفاوت
تنظیم : خوب رو به بالا
میکس : خوب
ملودی : خوب -گاهی درگیر تکرار و تقلید
صدای خواننده : خوب رو به بالا
وکال : خوب
نمره : 6/5 از 10
توضیح : نمیشد گفت آلبوم ضعیفیه , همینطور متوسط هم نبود ولی واقا خیلی عالی هم نبود و خلاصه میشه توو آلبوم خوب و تقریبا موفق .

چندتا انتقاد از سامانِ عزیز :
1- مدتِ بعضی ترک های آلبوم واقعا کم بود , تا میخواستی حس گرفتنت به اوج برسه آهنگ تموم میشد .
2- آقای جلیلی صدای خوبی دارند و در صورتی آلبوم بعدی از این آلبوم بهتر میشه که یکم توو ملودی ها ریسک کنن .
3- نمیخوام بگم تقلید , ولی در بعضی جاها واقا تحریرهای ریز و درشتی مثلِ محسنِ یگانه حس میشه , خیلی شبیه و بعضی جاها صدا شبیه شادمهر بود . البته نه اونقد زیاد . ولی بهتره واسه اینکه کاملا امضای شما پای کارهاتون باشه این یک کم شباهت هم در آلبوم بعدی رفع بشه .
4-کاش آهنگ پرتگاه از آلبوم حذف نمیشد , چون نامِ آۀبوم هست , اگه ترک پرتگاه رو حذف کردید پس کاش نام آلبوم رو هم عوض میکردید .

دوستان واقعا من نظر خودم رو بدون هیچ قصدِ تخریبی گفتم و دقیقا نظرِ واقعی خودم بود . امیدوارم طرفدارانِ سامان جلیلی ناراحت نشن .
در پایان با آرزوی موفقیت برایِ همگی ...
یا علی !!!

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما