برنامه یاد بعضی نفرات
 
دوشنبه 29 دی 1393 - 18:17

قبل از هر صحبتی بگم این نظر شخصیمه ، به عنوان کسی که آلبومه عاشقانه ها رو هر روز یه بار گوش میکردم و هنوز برام تازگی روز اول رو داره و هیچ گونه تعصبی روی احسان خواجه امیری ندارم و به عنوان یه مخاطب حرفه ای کارای خوب رو دنبال میکنم !!
یه نکته تاسف باره آلبوم درج نشدن اسم علیرضا افکاری هستش که همه جوره داره در حق این ستاره آهنگسازی ظلم میشه ، به امید روزی که اسم این هنرمند پای آثار فوق العادش درج بشه !!
اما آلبوم پاییز تنهایی !!
ترانه های روزبه همونطور که خود خواجه امیری میخواست خط فکری آلبوم عاشقانه ها رو داشت و باید قبول کنیم ترانه های روزبه واقعاً با صدای احسان خیلی دلنشین هستش، دو نرانه زهرا عاملی و ترانه ی حسین غیاثی باعث تنوع نسبی ترانه ها در آلبوم شده بود که انصافاً ترانه های قوی هستن !!!

اما اون چیزی که به دل من ننشست تو این آلبوم ، تنظیم های نه چندان جالب آهنگها بود !!!
من این آلبوم رو به دو دسه تقسیم میکنم یک : تنظیم های هومن نامداری ، آرون حسینی ، علیرضا کهن دیری که شامل ترکهای : تنهایی ، پاییز ، چشامو میبندم ، درد ، گذشته ها ، تاوان !! که دقیقاً نیمی از آلبوم هستن ، این ترکها به نظرم بهترین ترکهای آلبوم از همه نظر بودن ، هر چند که کمی با تنظیم آهنگ درد مشکل دارم چون مثه آهنگ خدا به همرات مهدی یراحی بود اما به هر حال کاره تمیز و دلنشینی بود !! واقعاً هومن نامداری عالیه و به نظرم میتونست چند تا ترک دیگه رو هم تنظیم کنه همونطور که یه تنه آلبوم عاشقانه رو با تنظیماش به یادماندنی کرد !!! علیرضا کهن دیری با همون یه آهنگسازی و تنظیم قدرت خودشو به رخ سایر تنظیم کننده های آلبوم میکشه مطمئنم اگه آهنگ تاوان قبل از آلبوم پخش و شنیده نمیشد الان از نظر اکثر مخاطبین بهترین ترک آلبوم بود !!! آرون حسینی هم که دو ترک داشت وظیفه خودشو به خوبی تو حیطه ی تنظیم های ترنس و هاوس انجام داد و کاملاً راضی کننده بود !!!
اما قسمت دوم آلبوم که شامل آهنگهای عشق دوم ، هراس ، عاشق ، حس ، دیوونگی و ساده میشه !!
به نظر من حتی مخاطبین نه چندان حرفه ای هم تفاوت ابن دو دسته رو میتونن حس کنن !!
آهنگ عشق دوم یه ترانه ی فوق العاده داره و واقعاً پتانسیل هیت شدن رو داره ولی تنظیم خیلی خیلی معمولی و خسته کننده ای داره که باعث میشه ترانه و ملودی سوخت بشه !!
آهنگ هراس ، تک تنظیم معین راهبر ، تا وقتی که آلبوم رو بشنوم دوست داشتم زودتر به ترک هراس و تنظیم معین راهبر برسم اما اون توقع بالام رو برآورده نکرده ، با چندین و چند بار گوش کردن این آهنگ نمیشه از تنظیم هم ایراد گرفت ولی نمیدونم به دلم نمیشینه و کلاً یه نظرم یه آهنگ معمولی هستش !!
آهنگ عاشق رو کلاً در حد کلاس کاری احسان نمیبینم و تنظیمشو اصلاً دوست نداشتم !!
آهنگ حس ، به نظرم بهترین تنظیم سعید زمانی از بین چهار تنظیمی که تو این آلبوم انجام داده همین آهنگ بوده ، که کلاً کاره خوب و قشنگی شده و پسندیدم !!
آهنگ دیوونگی ، اینم یه آهنگ سطخ بالا و خوب بود که یه ذره تنظیمش خسته کننده است و اگه شنونده ای این آهنگ رو دوست داره و گوش میده بیشتر برای ترانه و ملودیه وگرنه تنظیم خیلی معمولیه و چیزه جدیدی برای ارائه نداره !!
اما آهنگ ساده ، همچنان در تعجب برای همکاری احسان با بهروز علیاری !!! یه تنظیم شیش و هشت دِ مُده که از احسان بعید بود البته نه بخاطر اجرا یا گذاشتن یه همچین آهنگی بلکه برای انتخاب یه تنظیم کننده درجه سه !! مثال یه آهنگ ریتمیک از احسان ، میتونین آهنگ ساده رو با آهنگ تمومه قلب من آلبوم عاشقانه ها مقایسه کنین تفاوت کاملاً ملموسه !!!

در کل میشه گفت آلبوم عالی ای بود ولی نمیشه با عاشقانه ها مقایسه بشه چون انصافاً عاشقانه ها یه آلبوم استثنایی و تکرار نشدنی و سرشار از نوآوری در ترانه و ملودی و تنظیم و اجرا بود !!!

تا الان این سه آلبوم : پاروی بی قایق ، پاییز تنهایی ، عشق یعنی ! به نظرم بهترین آلبوم های سال بودن !

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما