برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 12 اسفند 1393 - 22:48

mohammad sjt...دوست عزیز..خیلی خوشحال میشم بی ادب و نا محترم باشم اگه نوع نگاه شما به ادب و احترام اینه..خیلی خوشحال میشم دشمن رضای صادقی باشم اگه تو دوست و طرفدارش باشی...واسه همین جواب یه بخشی از حرفاتو می دم ..فقط لطفا با دقت بخون..البت من توقع داشتم بد تر از این بنویسن در جوابم..اما به عنوان اولین و آخر جواب در جواب کامنت هایی که احتمال داره بگیرم خدمت شما باید عرض کنم :

1) ادبیات نقد و اظهار نظر یک چیز قراردای نیست..به نسبت هر شخث متفاوت..و این تفاوت یعنی نسبی بودن..و این نسبی بودن یعنی هر کسی خودش می تونه از الفاظی استفاده کنه و اون ها رو صاحب بار و معنا کنه ..فلسفه زبان ویتگنشیتاین رو مطالعه کن درباره قرار دادهای زبانی دوست من..شاید متوجه بشی معنای کلمه های اراجیف و مزخرف و چرت در گفته های من فقط مختص گفته های من و مقدمه ای که آوردم برای این کلمه ها..شما مقدمه ها رو وقتی نمی بینی و وقتی از شدن علاقه به کسی کور می شی..فقط به اون کلمه ها نگاه می کنی و در نتیجه می گی توهین کردم!! توهین این بود که کلمه های دیگه ای رو به کار می بردم..به همون اندازه از کلمات چرت و مزخرف و ..استفاده کردم از قرینه هاش مثل جادو و تاثیر و ..استفاده کردم..ببین..بخون..لطفا !! علاقه من به واژه هایی که استفاده کردم یک واکنش به تاثیری که این اثر گرفتم..شما اگه یکی تو خیابون به خانوادن توهین کنه(خدایی ناکردم)..بهش می گی ممنون؟ نه..عمل شما در جواب فحاشی اون آدم تاثیر عمل اون آدم فحاشه..مشکل این جاست که شما برای موسیقی (و یا شاید کتاب و فیلم و ...) هویت و جسم قائل نیستی و به زنده بودنش و توجه نمی کنی..اگر این اثر رو به مثابه یک انسان ببینی متوجه میشی اراجیف و ..در وصف خیلی از ترانه های این آلیوم و ..لطف بزرگیه !!

2) حرف یغما رو تو فیلد خودش ببین..قبل و بعد داره..من از ادبیات کلاسیک صحبت نکردم..از شعر نو هم صحبت کردم.ترانه نویس یا روی ملودی ترانه می نویسه یا ترانه نوشته شده و روش ملودی ساخته میشه..پس مطمئن باش فرق این ها رو می دونم..شما اگر به یغما علاقه داری نظرش رو درباره رضا اگه بدونی می گی؟ نه..نمی گی..یغما گلرویی صراحتا و رسما رضا صادقی و بنیامین و ..جزو خواننده حساب نمیکنه و می گه مداحن..اطلاعاتت رو چک کن یه کم..من سالهاست خط به خط و ثانیه به ثانیه با رضای صادقی و موسیقیش و کلمه هایش زیست کردم عزیز..

3) من ترانه داشتم فراموشت می کردم رو با این ترانه مزخرفی که توش می گه " سامسونت خالی" مجزا مقایسه نکردم..به عنوان یک مثال از کلیت ترکیب بندی و نوع نگاه به انتخاب ترانه گفتم..اون به اضافه ها رو دیدی شما یا نه ؟ ..دقیقا بخون چی گفتم دوست من..از صداقت و صمیمت و اون فضا صحبت شده و نه صرف مقایسه..که البته اگه تک تک ترانه های این آلبوم رو بخوایم چه مجزا و چه به نسبت با بافی ترانه های موجود (چه در بین همه ترانه های پاپ و په فقط ترانه های رضا صادقی) مقایسه کنیم مطمئن باشید نمره قبولی نمی گیره...
اگر به یغما گلرویی استناد می کنی..به تمام نگاهش به ترانه نویسی استناد کن..بعد اون موقع رجوع می کنی به ایرج جنتی عطایی ..اردللان سرفراز..شهریار قنبری و ... بعد تو هم مثل من به این مثلا ترانه ها می گی اراجیف !

4) من فرق بین گفتگوی دوستانه و نوع نگاه بالا به پایین رو خوب می دونم..شما مشکلت اینه فکر می کنی این کلمه ها جدای از زندگیه خالقشه..نه عزیز..رضا صادقیه عزیز فک کردن که بالا رفتن سن همانا بالا رفتن تفکره..نتیجش میشه این که بگیم "فقط گوش کن قضاوت نکن" ..موزارت و بتهوون و واگنر و باخ هم اینجور نگفتن!! و این ینی توهم..من فقط گوش دادم...و جز لحظه هایی معدود فقط گفتم حیف..فقط گفتم رد کن بره بعدی..این قضاوت حق منه..چون وقتم و ذهنم و روحم رو برای یک محیط آماده کردم که هیچ نتیجه مثبتی ازش نگرفتم!!

5) دوست من بله موسیقی سلیقه هست اما این جمله شما مزخرفه که "موسیقی چیزی جز سلیقه نیست " .. کی گفته ؟ اگر سلیقه ی تو رضا صادقیه یا چاووشی یا ...حتما علاوه بر حس تو یک آگاهی در ناخود آگاه تو هست...چرا ترکیب سیروان و رضا میشه وایسا دنیا و موندگاره؟ چون علاوه بر سلیقه اصول رو هم رعایت می کنه..اصول در ترانه نویسی..در ترانه خوانی..در تنظیم..در میکس و مستر..و ..
سلیقه هیچ وقت به تنهایی عامل هیچ انتخایی نیست..این ماییم که به ناخودآگاهمون که از زندگیمون تغذیه میشه بی توجهیم..

6) درباره ی اینکه گفتی عادت کردیم با آهنگ بزن و برقص حال کنیم هم باید بگیم این نوع نگاه شماست که ظاهرش توهین نیست اما بطنش پر از توهینه ..چرا ؟ چون من حاضرم همین الان جواد یساری گوش بدم اما این آلبوم و هر آلبوم پر مدعای کم دیگه ای رو نه..چون تکلیفم با نوع موسیقی جواد یساری معلومه..چون می دونم برای کدوم لحظه زندگی خونده..چون خود جواد یساری هم حد خودش و ظرف خودش رو می دونه و به همون نسبت ترانه انتخاب می کنه و میسازه و می خونه..
جواد یساری و طرفدار هاش نه توهم دارن نه توهمشون رو حقنه می کنن !!
....
بیا این عادت مزخرف تعارف تیکه پاره کردنارو بریزیم دور...این نفاق و دورویی ..این زشته..و هنر و هنرمند و هنربین هیچ نسبتی با زشتی نداره !!
در آخر :
واگنر تماشایی اسنت و تماشایی تر از واگنر تماشاگران او هستند
(نیچه.رساله واگنر.کتاب تاملات نا به هنگام)
ممنون که وقت گذاشتی و کلمه هامو خوندی..
سپاس..

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما