برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 19 اسفند 1393 - 23:52

بله! واقعا ممنونیم از جناب همایون خان که قصد دارن عرفان ما رو بر غربیان عرضه کنند! با این آلبوم بسیار قوی و آهنگسازی بسیار بسیار سازگار با اشعار استفاده شده،شکی نیست که تا حداکثر دو سال آینده خیل عظیمی از فرنگیان «شرق زده» خواهند شد و در هر ملک و دیاری پیکره ای از حافظ و مولانا و عطار و شما و هر که شما خودتان صلاح بدانید،ساخته و نصب خواهد شد! نکته ی پارادوکسیکال اینجاس که جناب عالی فرمودید:
«ژانو با یک موسیقی حماسی و قلدر و در برخی قطعات با بهره‌گیری از سیصد یا چهارصد نوازنده، این شکوه را نشان داده است. برخی خط‌های ملودی به نظرم تفکر غربی داشت که اجرای آنها هم برایم جذاب بود و سعی کردم خیلی در آنها اعمال سلیقه نکنم تا آن بکارت و اصالت که از ذوق او سرچشمه گرفته، دست‌نخورده باقی بماند. آن ریزه‌کاری‌ها و تحریرهایی که هر خواننده‌ای برای ایرانیزه کردن به کار می‌برد را هم تا حدی که به کلیت ساختار کار لطمه وارد نکند، در این کار دخیل کردیم.»

از این سخنان گوهربار حضرت استادتان احتمالا برخی گمان کنند که لطمه نخوردن فضای موسیقی غربی که فضای غالب این به اصطلاح شاهکار میباشد،برایتان اولویت دارد! آن وقت همان بعضی ها ( امل ها و کهنه پرست ها و طرفداران متعصب و جاهل موسیقی کسل کننده و ملال آور سنتی) خواهند فرمود که پس چه شد «شرق زده» کردن غربیان؟! این که برعکس شد! شما دارین با این کارتون ما شرقیا رو با موسیقی غربی آشنا میکنین! دارین ما رو غرب زده میکنین! دارین فرهنگ غربیا رو وارد میکنین به جای صادر کردن فرهنگ خودمان!
البته پر بیراه هم نمی گویند و من هم اعتراف می کنم یکی از همون امل ها و کهنه پرست ها و طرفداران متعصب و جاهل موسیقی کسل کننده و ملال آور سنتی هستم! البته اینها را شما غرب زده های بی هویت به ما نسبت میدید!شما که ادعاهای بی سر و ته تان مدتیست گوش فلک را کر کرده! شما که بی هنری خودتان و میل به شهرت و ثروتتان را پشت هیاهوی تبلیغاتی پنهان می کنید! شما که گویای راز اهل دل بودن را به کامنت ها و کف وهورای تینیجر های جوگیر و مردم موج سوار و احساسات کاذبشان فروختید! شما که اسمتان در کنار خواننده های سطح پایین و تجاری پاپ به عنوان خواننده ی محبوب عوام الناس از زبان خود عوام الناس بیان میشود! حیف شهرت شجریان که در شناسنامه ی شما نوشته شده! حیف از زحمات آن پدر! حیف از آن استعداد و صدا! حیف و صد حیف! بس است عوام فریبی....

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما