برنامه یاد بعضی نفرات
 
پنجشنبه 7 خرداد 1394 - 15:00

اول از همه بگم که من خودم 7 ساله منتظر این آلبومم و طرفدار سرسخت علی عبدالمالکی بودم . من اول از همه میخوام بگم با اونایی که از آلبوم انتقاد کردم موافقم مخصوصا آقای راد که نظر کلی و جامعی رو در مورد این آلبوم بررسی کرد و گفت . از نظر خوده من آلبوم از نظر ترانه از 15 تا آهنگ 10 تاش سطحشون خیلی پایین بود از نظر ترانه . علی عبدالمالکی چندین سال قبل دو تا آلبوم طی دو سه ماه پخش کرد که با تنظیم سروش طباطبایی بود کاری با تنظیم ندارم چون اگه حرفی از تنظیم بزنم اونوقت هوادارای علی کورکورانه میان میگن طرفدار سروش طباطبایی هستی . ولی خودتون ترانه های اون دو تا آلبوم و تک تراک رو مقایسه کنید با این آلبوم ، دو تا آلبوم طی دو سه ماه ترانه ها فوق العاده قوی ولی یک آلبوم طی 7 سال ترانه ها فوق العاده افتضاح . این خودش جای سوال هست برای امثال من که انتقاد میکنن از بعضی از آهنگهای آلبوم . این بود حساسیت زیادی که به خرج داشت میداد علی ؟ حاضرم شرط ببندم این آلبوم طی شش ماه بسته شد نه طی 7 سال حساسیت و گلچین کردن .
1 - هوا دو نفرس : باز هم رد پای علیرضا مرتضی قلی توی ترانه های علی پیدا شد اونم بصورتی که حتی ترانه ها بدتر از کارای قبلی بودن توی این آلبوم . یه نفر از دوستان بالا نظر خوبی رو داده در مورد ترانه که این ترانه سر و ته نداره و معلوم نیست ترانه با خودش چند چنده ، ماشالا ردیف و قافیه هم کشک شده توی اینجور ترانه ها و موضوع ترانه اولش میاد از دوری میگه بعدش میگه بگو باهم کجا بریم !! بالاخره باهم هستن یا نیستن این دختر پسری که توی ترانه هستن ؟؟ متاسفانه از وقتی که علیرضا مترضی قلی پیداش شده علی اصلا به خوب بودن ترانه توجه نمیکنه . ملودی هم ضعیف بود ، تنظیم و میکس و مسترینگ آقای مهران عباسی دور از حد انتظار بود ، انگار یه کاره چهار روزه ست . این مهران عباسی هم همون مهران عباسی قدیم نیست ، شاید کاراش رو میده شاگرداش انجام میدن و به اسم مهران عباسی ختم میشه کار .
2- وایسا : باز هم رد پای علیرضا مرتضی قلی ، واقعا علی جون چی فکر کردی در مورد ترانه های ایشون ؟؟ بابا اینهمه ترانه سرای مشهور توی کشور هست که همشون هم کاراشون عالیه . باز هم کلمات تکراری و مکرر تکرار شدن بیشتر کلمان مثله نرووو ، صبر کن . نشد که اینجوری . چیزه خاص و دهن پر کنی نیست توی ترانه های مرتضی قلی جز تکرار کلمات . ملودی که علی برای این کار ساخته عالیه و از نظر ملودی قبول دارم این کار رو . تنظیم معین راهبر خیلی خوب بود و خیلی دوست داشتم تنظیمش رو . میکس و مسترینگ خوب بود .
3- دلم مونده رو دستم : واقعا من موندم مرتضی قلی چرا ترانه هاش رو به خورد علی میده . خیلی ساده بود شعرش ، چیزه خاصی توی شعرش دیده نمیشه جز مضحک بودن ترانه . ملودی علی هم بازم اون بالا آقای راد توضیح داد یه ملودی لری هست . دوستان درسته الهام گرفتن کاور نمیشه ولی خب انقدر بدبخت شدیم که بریم از خط ملودی کپی کنیم و تهش هم بشه خلاقیت ؟؟ این نمیشه خلاقیت دوستان . تنظیم علی هم چیزه خاصی نداشت یه ریتم شیش و هشت و تمام که توی کل کار کپی شده این ریتم و توی کل ریتم یک پاساژ تکرار میشد هر وقت پاساژ میخواست بزنه . مهران عباسی واقعا میکس و مستر کرده این کارو ؟؟ کسایی که مشهور نیستن هم همین میکس و مستر رو میتونن انجام بدن .
4- عشق من : و باز هم سبک تکراریه مهرزاد امیرخانی . خوب نبود ترانه ی کار و همینو علیرضا مرتضی قلی هم میتونست بنویسه . نقطه قوت کار ملودیه علی بود ، تنظیم هم یه تنظیم کلیشه ای بود که معمولا توی آهنگهایی با سبک مرتضی پاشایی شنیده میشد و بازم اینجا حرف محمد رضا راد رو تایید میکنم که شباهت خیلی خیلی زیادی به آهنگ های یونانی داشت این آهنگ .
5- مخاطب خاص : معمولا اسم آلبوم رو خواننده یا اطرافیانش از اسم شاخترین آهنگ آلبوم انتخاب میکنن ، این موزیک یعنی شاخترین آهنگ آلبوم بود آقای عبدالمالکی ؟؟ باز هم رد پای علیرضا مرتضی قلی یه شعر خیلی بد و دور از انتظار . " آهای مخاطب خاص اجازه دست شماس قبوله هر چی تو بگی عاشقت اینجوریاس " :| تعجب میکنم از انتخاب و حساسیتی که علی 7 سال ازش حرف میزد . تظیم مهران عباسی بهتره اصلا حرفی ازش نزنم . خیلی مبتدی بود بخدااااااا . اینجور تنظیما بخدا روزی 100 بار توی ایران زده میشه و شنیده میشه . من چیزه جدیدی توش نشنیدم . و اصلا تنظیم این کار ارتباطی با حس شعر و ملودی نداره ، یعنی یه اورتور خشن توش زده شده که شعرش داره از دوست داشتن و عشق حرف میزنه و اورتور کار داره از خشونت زده میشه توی تنظیم . ملودی علی هم توی این اهنگ باهاش ارتباط برقرار نکردم.
6- عکس لب دریا : بهترین آهنگی که باهاش ارتباط برقرار کردم توی این آلبوم همین کار بود . چون هم شعرش خوب بود هم ملودیش و هم تنظیمش و حس کار قشنگ بود و ایرادی به این کار نیست .
7- یهویی : علی جون داداش خدایی شعرایی که خودت میگفتی توی این حد بود ؟؟؟؟ یه مقدار بشین به کارای قبل از آلبومت که شعرا رو خودت میگفتی ببین اصلا در حد این آهنگ هست ؟؟ شعر افتضاح بود . ملودی هم تابلوست که کاور کردی . آدم دیگه وقتی ملودی رو گوش بده نفهمه این کاوره یا جدید هست باید سرشو بذاره زمین بمیره بخدا ، تابلو هست که کاوره و هیچ مدرکی هم ندارم و فقط گوشم به من نشون میده که این ملودی گوشه های استامبولی داره . تنظیم هم اصلا خوب نبود و فقط یه کیک و بایس داره میخوره توی کار . میکس و مستر هم شک دارم که واقعا مهران عباسی انجام داده باشه خیلی ضعیفهههه آقاااا بخدا ضعیفه
8- سخته : به نظرم علی باید ترانه سراش یعنی مرتضی قلی رو عوض کنه و بیشتر کاراش رو از همین برادری که ترانه ی سخته رو نوشته استفاده کنه خیلی قوی میشه کاراش . ترانه ی این کار از امیر پیرنهان هست که خیلی قوی هست و شبیه کارای قدیم علی نوشته شده ، ملودی ای هم که علی ساخته منو یاده آهنگ های قدیمیش انداخت که سبک ترکیه ای میخوند و خیلی خوب بود . تنظیم پازل باند هم باز هم تکراری شده و خیلی تکراری شده دیگه سمپل های پازل باند و برای همه ی آهنگاشون سمپل های تکراری استفاده میکنه ، آدم کارای پازل باند رو گوش کنه خیلی زود میفهمه که تنظیم از پازل باند هست .
9- تیکه کلام : علی واقعا خیلی دور شدی از شعر و ملودیایی که خودت میگفتی و سبک اصلیه خودت . این چه شعر و ملودی ای بود آخه ؟ دقیقا سبک آهنگ قیافه میگیری خوندی بابا اونموقع واسه اون آهنگ هم خیلیا خوششون نیومد ، قیافه میگیری رو وقتی دادی مطمئن شدم واسه اینکه مردم رو با سبک شیش و هشتات توی آلبوم آماده میکنی . اینجور شیش و هشتای لاتی بخدا خریدار نداره . خودتو خراب کردی بخدا . تنظیم و میکس و مسترینگ این کار رو هم اصلا حرفی روش ندارم بزنم چون اونقدر ضعیف بود که همه از هنر مهران عباسی به شک افتادن ، یا مهران عباسیه قدیم اون کارا رو خودش انجام نمیداد و کسه دیگه انجام میداد مهران عباسی میخرید میزد به اسم خودش یا اینی که این تنظیم و میکس و مسترینگ رو برات انجام داده از شاگردای مهران عباسی هست و به اسم مهران عباسی ختم شده کار . خیلی عجیبه .
10- بی جهت نیست : از نظر شعر و ملودی فوق العاده قوی بود ، علی چرا توی آلبومت سراغ اینجور شعرای قوی نرفتی ؟؟؟ تنظیم و میکس و مسترینگ فوق العاده قوی و حرفه ای بود و از وضوح صدات کاملا مشخثه که کار از نظر میکس و مسترینگ خیلی قوی هست بر خلاف بقیه ی کارات . این کار هم مثله سخته همه چی تمام هست .
11- هوا بارونیه : شعر و ملودیت توی این کار خیلی خوب و دلنشین بود یاده شعر و ملودیای قدیمیت افتادم . ولی تنظیم !!!!!! این چه تنظیمی هست ؟؟؟ بابا من موندم هوادارا چرا به آهنگی که گوپ گوپ داره میگن خیلی توپ ؟ مگه آهنگی که گوپ گوپش یا همون کیک و بایسش قوی باشه میگن تنظیم خفن ؟؟؟ من فکر کنم این کار اصلا میکس و مسترینگ نشده !!! خیلی بی کیفیت بود جنس کیک آهنگ !! خیلی بی کیفیت بوداااا جنس سمپل های تنظیم بخصوص کیک و بایس . و این بی کیفیتی رو باید از میکس و مستر کننده مهران عباسی ایراد گرفت . اصلا مورد پسند نبود ، چرا صدای علی گم شده توی این میکس و مستر و صدای آهنگ از صدای علی بیشتره ؟؟ خب این ضعف میکس و مستر هست . علی دقت نکردی بخداااااا . خیلی عجله ای بود خیلی از کارای آلبوم . عجلت دیگه واسه چی بود آخه ؟؟
12- تو حق نداری : باز هم رد پای مرتضی قلی ، ترانه یه مقدار بهتر از بقیه ی ترانه هاش بود توی این آلبوم ولی بازم کلمات تکراری زیاد تکرار میشن توی شعر و نقطه ی قوت ملودی ای بود که علی ساخته که تونسته به شعر پرو بال بده ،وقتی شعرو اولش گوش دادم گفتم ترانه ی قوی ای شده این کار ولی مقتی هی کار رفت جلو دیدم ضعیف شد که باز ترانه و باز هم تکرار کلمات و باز هم ضغف ترانه . ولی از همه بیشتر تنظیم ارکسترال امیر فتحی که خیلی زیبا بود احساس کار رو خیلی زیبا کرده بود . میکس و مسترینگ خوب بود .
13- گریه نکن : شعر مهرزاد امیرخانی خوب بود ولی دیگه خیلی کاراش تکراری شده ، ولی به این اعتقاد دارم مهرزاد امیرخانی واقعا کاراش با مرتضی پاشایی ابدی شده . ملودیه فوق العاده ای از مرتضی پاشایی رو توی این کار شاهد بودیم که مو به تنم سیخ کرد . علی هم کارو خوب اجرا کرده . و باز هم کابوسی بنام پازل باند که تکراری ترین موزیک ها رو توی ایران ساختن . من پازل باند رو میکس و مسترینگاشون رو خیلی قبول دارم و خیلی کارای با کیفیتی رو از نظر میکس و مسترینگ ارایه میدن . کاش توی تنظیم تغییراتی رو انجام بدن و تکراری کار نکن .
14- همسایه : زهرا عاملی مجری و ترانه سرای توانمندی هست ای کاش علی بیشتر ازش استفاده میکرد توی ترانه . ماشالا علی یه تهیه کننده ی بزرگ بنام سامی آهنگری داره و میتونست بیشتر خرج کنه برای آلبومش ، سر جمع فکر نکنم علی برای این آلبوم 15 میلیون هم خرج نکرده . تیم نوازنده که تیم ارکستر کنسرت خودش هست . این آهنگش فوق العاده احساسی و خوب بود از همه نظر عالی بود .
15- این کار هم باز با هنر امیر فتحی خیلی زیبا و احساسی شده و این کار هم از همه نظر قوی بود از نظر من .

( در کل آلبوم ضعیفی بود به جز چهار پنج تا کار بقیه ضعیف بودن . بخصوص توی بخش ترانه ) من پسند نکردم و فقط چهار پنج تا آهنگ خوبی که داشت رو ریختم توی یه پوشه دارم گوش میدم ، بقیه رو اصلا قبول ندارم و پسند نکردم .
11-

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما