برنامه یاد بعضی نفرات
 
چهارشنبه 10 تیر 1394 - 12:35

سلام.پیشاپیش بخاطر طولانی شدن حرفام معذرت میخوام.مثل همیشه باید بگم درباره شعر و ترانه هیچ چیزی نمیدونم و فقط نظر شخصیم رو میگم...ملودی و تنظیم هم یه تجربه خیلی کم و شاید نزدیک به هیچ+سلیقه شخصیم...خب بریم سراغ آلبوم آقای امپراطور...
1-یه آرپژ مهربون و غم دار...همراه یه ملودی خوب ویلون و بیس نوسانی و ساده کار...به علاوه یه صدایی شبه کیک یه وقتی روش تمرکز کنی حس میکنی ولوم این صدا واسه این فضا زیاده...وکال عالی شروع میشه!میکس وکال خودشو نشون میده که چقدر تر و تمیزه...ریورب وکال تو این ترک یه جورایی تو ترکهای دیگه تکرار میشه...شخصا انتظار داشتم از قسمت"کنارمی ولی..."تنظیم حال و هوای دیگه ای پیدا کنه که خب این اتفاق نیفتاد...ملودی وکال واقعا چشم گیره...آهنگ داره احساسی و آروم میره جلو که یه دفعه کلا از اون ویولای احساسی میرسیم به یه فضای دیگه...گیتار آکوستیک فضای کار رو به دست میگیره و گیتار الکتریک هم گاهی عرض اندام میکنه!این تغییر سبک ناگهانی رو شخصا دوست نداشتم...9/10
2-کلا هوای این آهنگ از جنس آرامشه...کلا نظرم اینه ترک قدیمی و قبلا شنیده شده رو نباید تو آلبوم قرار داد...بیس تنظیم هم جالب و بازیگوشه...این بازیگوشی نسبی تو این فضای آهنگ کار خوبی بود...درسته که ترک خیلی خاصی نیست اما به مراتب از "اشک و بارون" بهتره...7/10
3-یه ترک "غیرایرانی"....کم کم به این نتیجه میرسم که "آرون حسینی"شدیدا به فضاهای شلوغ علاقه داره که انصافا موفق هم هست...کاری به اینکه چقدر الهام گرفته از آهنگ دیگه ای هست ندارم،برای شخص من آهنگ جذابی بود...چه از لحاظ درام،چه ملودی،چه شعر و چه تنظیم...حالا گیتار الکتریک نیما رمضان که کلا به کنار...گیتار آکوستیک هم خوش صداست و هم به جا...ترک بدیع و جدید...10/10
4-آرش فتحی،روزبه بمانی،مهدی یراحی...البته که سعید زمانی خیلی خوب تنظیم کرده اما متاسفانه همیشه من از هرچیزی انتظار بهتر از اون رو دارم!این آهنگ بوی حماسی میداد و تنظیم هم دوست داشتم کمی جون دار تر باشه...البته نه به این معنی که "امپراطور"رو تکرار کنه بلکه کمی بار احساسی رو نسبت به جدیت صدای مهدی یراحی کمتر میکرد...یه چیزی مثل staccato ویلون...اما به هرحال ترک قوی و جذابیه..."بمون کنار من کنار آخرین اسیر..."چقدر ریورب وکال به جا و عالی بود..."کسی که باید از عشقت بمیره منم"و یه ملودی بالا رونده عالی از ویلون...این آهنگ و میشه خیلی گوش داد...10/10
5-ساکسیفون اول کار بوی خستگی و ناامیدی میده!شدید...تو اکثر آهنگها گیتار آکوستیک هست مگه اینکه خلافش ثابت شه!ترانه نوسانی،اما در کل جذاب...ملودی هم شاید مثل سه ترک قبلی جدید نیست اما قابل قبوله...فقط مهدی یراحی زیاد اصرار داره ما بفهمیم طرف داره گریه میکنه...اونقدر اصرار به تکرار کردن این موضوع داره که مخاطب هم گریش بگیره!وجود همخوان خانم اونم به وضوع جدید بود!8/10
6-پروژه ها که زیاد بشه عملا میتونه بار کیفی آثار رو کم کنه...حالا این شخص کوشان حداد باشه یا AVB یا Tiestoفرقی نداره...درسته ملودی چنین تنظیمی رو میطلبه اما من شخصا مشکل دارم با این کات آف های باب شده این روزا...چه حالا کیک اول کار باشه،چه پلاک وسط کار...زیاد داریم از این دست کارا میشنویم...بنظرم یه کیک قوی تر و در عین حال نرم تر میتونست جذاب تر باشه...همونطور که حس میکنم میشد جای یه ساب بیس محض و یه پلاک از یه بیس دیگه استفاده کرد که هم جور ساب بیس رو بکشه و هم خودشو تو محدوده میدرنج و های بیس بیشتر نشون بده...لید آهنگ هم بنظرم جذاب نبود...6/10
7-چه صدای کُر خوبی و چه میکس خوبی!شروع خیلی عالی...پیانو میزنه و گیتار هم کمکش میکنه تا این آهنگ فضاسازی خیلی خوبی داشته باشه...همین فضای سازی بنظرم بهترین بُعد این آهنگه...هرچند یه سری تناقض ها توی شعراش برای شخص من وجود داره اما در کل شعر خوبیه...ملودی هم چون کار تنظیم کننده است پس میشه گفت "عالی"با کل کار در ارتباطه...هرچند به تنهایی شاید عالی نباشه...10/10
8-و بازهم گیتار...و این هومن نامداری باهوش و با استعداد...سازبندی و سمپل های استفاده شده نمیذاره کار تکراری رو گوش کنیم...ملودی و شعر هم خوبن اما نه به اندازه تنظیم!و چقدر خوب میکس گیتار الکتریک انجام شده...هرچقدر تنظیم عالی بود میکس هم عالی بود...و همدیگرو تکمیل کردند...9/10
9-چیزی شبیه فاجعه!بدون تعارف...کاش این آهنگ کار کوشان حداد نبود!کاش از اسنیرهاش برای پاساژ مثل آهنگ "خوشبختی"استفاده نمیکرد،کاش اینتروی آهنگ رو مثل کارای قبلش کار نمیکرد و کلی کاش دیگه...!حتی بیس این کار هم تکراریه...انگار یه پریست خاص برای همه ی آهنگای شاد اخیر کوشان حداد استفاده شده!"همه اسمت رو از حفظن نگاه کن"و"میگفتن طفلکی دیوونه شد رفت"فقط من صدای مهدی یراحی تو این قسمتا رو مثل اُپرا و کارای کلاسیک میشنوم یا شما هم مثل من هستید؟!اصلا این ملودی واسه مهدی یراحی نیست...این داد زدن به این صدا نمیخوره...از ویلون و کار تکراری کوشان هم میگذریم..."ولی حالا که برگشتی بفهم..."واقعا این قسمت که یه جورایی غم و تردیده نیاز به این شلوغ کاری و کلپ شبیه عروسی داره؟!!ضعیفترین کار آلبوم از نظر من...4/10
10-تا قبل شروع پیانو انتظار یه کار فوق احساسی داشتم...بخصوص با درامی که زده میشد...اما کلا قصد تنظیم کننده چیز دیگه ای بود...شعر این آهنگ رو واقعا دوست داشتم...و همچنین ملودی رو!تنظیم هم که فعلا میشه از هومن نامداری مطمئن بود که کار ضعیف نمیسازه...نمیدونم چرا گاها ملودی ناخودآگاه سیروان رو به یادم میاره...بگذریم...میکس خیلی خوبی داره!مثل خیلی از کارای دیگه...10/10
11-علیرضا افکاری و روزبه بمانی...به جرات میشه گفت مهدی یراحی بهترین استفاده رو از شعرهای روزبه بمانی انجام داده!ویلن و گیتار هم فضای خوبی به اهنگ دارن...علاوه بر اینکه از شلوغ کاری الکی پرهیز شده و آهنگ رو یه مسیر خاص و مشخص جلو میره...کار دوست داشتنی و جذابی بود...10/10
12-قبل از "شونه های تو"بگم که جای یه ترک انرژیک قوی حالا ترنس یا هاوس تو این آلبوم خالی بود...این ترک خیلی جدید نبود...صدای مهدی یراحی،بیس کار،گیتار الکتریک و ساکسیفون این آهنگ رو نگه میدارن...تنظیم خیلی کار خاصی نداشت اما در کل واسه آخرین آهنگ میشه بهش نمره قبولی داد...
این آلبوم و علی الخصوص کارای محمد فلاحی میکس خیلی خوبی داشتن...میکس هایی که نه افکتهای بیجا و خسته کننده داشت و نه جذابیت آهنگ رو از بین میبرد بلکه بیشتر هم میکرد...در کل حس میکنم کاری سختی که بعد از "امپراطور"پیش روی مهدی یراحی بود با موفقیت به پایان رسید....یا علی

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما