برنامه یاد بعضی نفرات
 
انتخاب بهترین صدای تاریخ از بین ۵۰ خواننده مشهور جهان
ایرانیان، به استاد شجریان رای می‌دهند
انتخاب بهترین صدای تاریخ از بین ۵۰ خواننده مشهور جهان
موسیقی ما - ایرانیان در انتخاب بهترین صدای تاریخ از بین ۵۰ خواننده مشهور جهان به استاد آواز ایران استاد شجریان رای می‌دهند؟ اخیرا رادیوی عمومی ملی (npr)  برای انتخاب بهترین صدای تاریخ از میان ۵۰ خواننده‌ی برتر جهان، اقدام به برگزاری نظرسنجی‌‌ای کرده است و بازدیدکنندگان از همه‌ی کشورها نیز می‌توانند در این نظرسنجی شرکت کنند. در این نظرسنجی نام استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان نیز به‌چشم می‌خورد.

برای هر خواننده ۳۰ ثانیه از صدایش را بمنظور آشنایی گذاشته‌اند. متاسفانه انتخاب نمونه برای شجریان نامناسب انجام شده است، چون یک بخش معمولی از مثنوی‌خوانی است که نه جزء کارهای شاخص اوست و نه قدرت و دامنهٔ اکتاوی صدایش را نشان می‌دهد. زیرا برای افرادی که به موسیقی ملی ایرن آشنایی چندانی ندارند وسعت صدا در انتخاب خواننده تاثیر گذار است.

در صورتی که علاقه‌مند هستید تا به استاد شجریان رای بدهید کافیست در این سایت روی علامت مثبت زیر عکس استاد ، کلیک کرده و بعد از گذاشتن کامنت گزینه all done را کلیک کنید.

نتایج این نظرسنجی اواسط دی‌ماه ۱۳۸۸ اعلام خواهد شد.

برای ثبت رأی خود، به اینجا مراجعه کنید

تاریخ انتشار : شنبه 30 آبان 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

آقا بس کنید/من خودم طرفدار چاووشی هستم/اگه واقعا"شما دوستان هم طرفدار چاووشی هستین هیچوقت نباید به خودتون اجازه ی اهانت به اساتید موسیقی کشورمون رو بدید/استاد شجریان فقط به خاطر مردم و اون ظلمی که در حقشون شد جون خودش رو به خطر انداخت،کس دیگه ای اگه سراغ دارید بگید ما هم بدونیم/یه کم فکر کنیم می فهمیم که اینجا جای تعریف از استاد چاووشی نیست و فقط حمایت از موسیقی ایرانی هست فرقی نمیکنه چه سنتی چه پاپ/هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد
با تشکر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

شجريان ديگه كيه ؟ ميخونه؟ چي ميخونه؟سنتي ميخونه يا سياسي ؟!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

استاد شجریان سنتی میخونه چاوشی پاپ چه ربطی بهم دارن
جفتشون تو سبک خودشون بهترینن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

اگه به جای شجریان، چاوشی انتخاب میشد مسلما با بالاترین رای اول میشد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

تو اين ليست اسم Freddie Mercury خواننده ي ايراني الاصل گروه راك Queen به چشم ميخوره. لطفا تو خبري كه گذاشتين اسم اين خواننده ي ايرني كه همه ي دنيا بهش علاقه دارن رو بنويسيد
با تشكر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

شجریان صداش فوق العادست ولی چرا کسی از جاویدان صدای عشق "معین" چیزی نمیگه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

man ke natonestam raay bedam lotfan bishtar rahnamayi konid

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

man tonestam raay bedam sorat bayad bala bashe

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

امکان انتخاب یک اسم وجود ندارد...باید پنچ نفر انتخاب شوند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

من رای دادم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

مجديد عزيز
خود چاوشي عكس استاد رو به ديوار زده و خودش مي گه من دو دانگ بيشتر صدا ندارم اون وقت تو مي گي چاوشي...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

من موندم چطوري يك نفر ميتونه شجريان را با چاووشي مقايسه كنه!!!!!!!!!!!!!
عجب روزگاري است
چاوششي را هم سطهاي خودش مثل فرزاد فرزين يا يگانه و ... مقايسه كنيد
چاووشي قابليت مقايسه با اصفهاني هم نداره چه برسه به شجريان
در ضمن سبكشون هم متفاوته
اينجا هم 50 خواننده داراي صدا را معرفي كردن
نه 50 خوانندهاي كه از افكت به خوبي استفاده مي كنند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

این آقا مجید واقعا شوخیه بی مزه ای کرد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

از خودم بي خود شدم به جونه خودم هايده رو با تك تكه اين خواننده هاي زن مقايسه كني ...
موندم چرا busta rhymes اسمش اينجاس معيار انتخاب چيه ؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

salam
taraftarhaye chavooooshiii vaghan shooooreshoooo dar avooordan
ostad kooojash ghabele ghias ba in chavoooooshiiiii hastesh
i can not vote-----what am i must doing?

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

maaaaaaaaaan vote khooodamooo dadam
age nemishnasid khanandeha rrrrooooo khahesh mikooooonam avl tahghigh koooonid

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

لطفا تبلیغات را از طریق سایر سایت ها گسترش دهید من اتفاقی مطلع شذم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

موندم چرا busta rhymes اسمش اينجاس معيار انتخاب چيه ؟؟
موافقم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

لطفا"حرمتها رو نگه داریدو به هنرمندان محبوب توهین نکنید
اسم استاد شجریان ابهت موسقی ایرانه
چاووشی هم بهترین یا یکی از بهترین خواننده ی پاپ هست
این دو رو هیچوقت نمیشه و نباید با هم قیاس کرد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

بابا درسته چاوشی محبوب ترین خواننده پاپه ولی با استاد شجریان قابل مقایسه نیست
استاد شجریان استاد چاوشی هم هست خود چاوشی هم گفته

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

منم رای دادم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

مجید جان من خودم طرفدار چاووشی هستم ولی این دو خواننده کلا سبکشون فرق داره و نمیشه با هم مقایسه بشن.
هر کدومشون تو سبک خودشون از بهترنها هستند.
لطفا دیگه این موضوع چاووشی رو کسی جواب نده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

استاد شجريان افتخار موسيقي ايران و جهان است... .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

ره کدو جای خودشون.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

حتما رای میدم.
باید از موسیقی ایران اینجا حمایت کرد.
مخصوصا وقتی پای استاد وسط باشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

متاسفم که هنوز بعضی ها فکر میکنند صدای چاوشی افکتیه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

این جا حرف سبک نیست حرف بهترین خواننده ایرانی هست برای کاندید شدن.
مطمئن باشید همین شما دوستان موسیقی ما اگه اینجا نظرسنجی میذاشتین که چاووشی باید تو این لیست قرار میگرفت یا شجریان چاووشی رای میاورد.
بسه دیگه سنت گرایی و بزرگ نگه داشتن بعضی آدمها که دیگه کهنه شدن.
شجریان واقعا تو کارش استاده .درسته ملاک چاووشی هم هست اما این که دلیل نمیشه چاووشی از اون برتر نباشه.همین چیزاست که مارو صد سال از سایر کشورای اروپایی عقب انداخته دیگه.باید فهم و دیدمون رو عوض کنیم نسبت به همه چیز.
شجریان بهترین سنتی ماست اما الان چاووشی تو سبک پاپ یا راک (تلفیقی) اینقدر قوی کار کرده و میکنه که این سبک قوی تر میتونه شاخ و شونه بکشه به نمایندگی از ایران تو جهان تا سنتی.
موسیقی سنتی همیشه یه جور واسه خودش باقی میمونه.
اما محسن چاووشی پاپ و راک و سنتی رو واسه اولین بار تو ایران به صورت جدی تلفبق کرد تا مخترع یه سبک جدید باشه.درسته خیلی ها جلوی پاش سنگ انداختن و مانع بیش از این پیشرفت کردنش شدن.اما اون بعد شاید 100 سال تو موسیقی ایران که همه چیزش پیچیده و بسته شده و تکراری اختراع کرد کشف کرد و....
اون بی نظیره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

بی شک همه می دونید که در حال حاضر هیچ کس قابل مقایسه با چاووشی نیست
نمی گم شجریان بده اما الان جای گذاشتن اسم شجریان تو این لیست نبود اگر چاووشی بود مطمءن باشید بیشتر از این حرفا رای می آورد

و دوست ناشناسی که از محسن به عنوان صدا افکتی یاد کرد سعی کنه سواد موسیقی پیدا کنه بعد ... بخوره

چرا خواننده دیگه ای اینطور طرفدار نداره؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

شجریان فوق العاده است و اکثر موسیقیدانان دنیا این رو میدونند.
بهتره حالا که خواننده ی دیگری از ایران در این لیست نیست همگی به استاد رای بدیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

متاسفم برای این تفکر که استاد را با چاووشی و دیگران مقایسه میکتد کامل معلوم از موسیقی چیزی نمیفهمد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

شجریان همون بهتر بره دنبال سیاست بازی هاش! این اقا اصلا ما رو به عنوان یه هموطن قبول نداره و برامون هیچ ارزشی قائل نیست اگه قبولمون داشت و یه هنرمند مردمی بود میذاشت کاراش از صداوسیما پخش بشه !!! اون که واسه ما و دل ما تره هم خرد نمیکنه پس چرا ما یقه مونو براش جر بدیم ؟؟؟؟؟ هی میره اونور اب کنسرت میذاره ! کنسرت موسیقی سنتی اونم برای راک بازها و متالها و ... ی اونور ابی !! جالبه ! عجب پارادوکسی !!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

حضرت استاد شجریان هنرمندی است که نه تعریف وتمجید چیزی به او می افزاید ونه طعنه بدخواهانش ازقدر ومنزلتش می کاهد-درود برخسرو آوازایران زمین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

من هم برای عقب ماندگی فهم موسیقیایی شما متاسفم که مثل آدمهای 60 سال پیش فکر میکنید.
چاووشی مردی که به جرئت می نویسیم براش که بی نظیرهههههه اگه نظر سنجی بشه به همه ثابت میشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

فقط محسن چاووشی
مفهومه ؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

علت محبوبیت محسن چاووشی بیشتر از اینکه صداش باشه مرامه شه ... چاووشی محبوب دل هاست اما شجریان چی ؟ فقط خودشو قیول داره !ما این دو رو اصلا قیاس نمی کنیم !...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

من با فرشید موافقم
آقا یا خانم water lily، شجریان به خاطر ما خواست که صداش از صداسیما پخش نشه، چون صدا سیما رسانه ی ملی نیست بلکه میلی است(به میل خودشون)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

من میگم استاد شجریان استاد موسیقی سنتی
استاد بزرگ محسن چاووشی سلطان موسیقی پاپ
فقط محسن چاووشیییییییییییییییییییییی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

در جواب فرشید ........... ببخشید چه ظلمی در حق مردم ایران شده و ما بی خبریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همچین حرف میزنی که انگار ما اجنبی هستیم و فقط تو و شجریان ایرانی !!!!!!!
بعدشم ... جنابfrancesc محض اطلاعتون باید بگم چندین ساله که ایشون ملت ایران رو اصلا ادم حساب نمی کنه !! موضوع که به الان برنمی گرده !! تا اونجایی ام که من یادمه کسی از شجریان نخواسته که جلوی پخش کاراش رو از صداسیما بگیره ایشونم بگه : چشم حتما !!!!!!!!!!! دیگه نمیذارم صدام پخش بشه !
راستی پس چرا صدای عزیز دردونه ش پخش میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

motasefam ke darin dava mikonin chavoshi ke tu in list nist ,taze kasi nagofte shajariano bezaran tu in list ke khodeshun gozashtan , vali age bekham beyne shajarian va chavoshi entekhab konam shajarian chon vaghan mardumi tare vali age bekham tu mashin va khalvate khodam ahang gush bedam faghat chavoshi,mohsene chavoshi ye iradi ke dare ine ke mardum gorize va hich vaght tu mardum nabude

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

وای خدایا من که باورم نمی شه یه چندبار نظرات و خوندم ببینم بعضی ها جدی نوشتند یا شوخی.چاوشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با استاد شجریان؟؟؟خودتون خنوتون نگرفت؟؟؟چاوشی حتی صداش از هم سطح های خودش مثل خواجه امیری رضا صادقی یگانه هم ضعیف تره.حتی با اونا هم نمی شه مقایسش کرد بعد شما اومدید با شجریان مقایسه کردید؟؟واقعا عقل سالمی دارید؟البته بعضی ها رو می گم.من که اصلا خجالت می کشم این دوتارو با هم مقایسه کنم.حتی خواننده ای که تو سبکی هم که فعالیت می کنه یه کنسرت هم نگذاشته اصلا صدا نداره کل صداش افکتی و دیجیتالیه.بابا خجالت بکشید توقع داشتید همچین کسی جز 50 صدا برتر دنیا باشه؟این تو ایران خودمونم جز 100000 تا صدای برتر یا خواننده برترم نیست.کاشکی موسیقی ما به حرمت استاد بعضی نظرات و چاپ نمی کرد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

جالبه دوستان خود استاد شجريان گفته صداي شهرام ناظري از من بهتره.
من خودم چاووشي رو از همه بيشتر دوست دارم. ولي از ايران بهتر بود شهرام ناظري يا محمد اصفهاني انتخاب ميشدن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

bahse commentaaye in post vaaghean sat he paaino chipe.

vaghean az tarafdaraye shajrian baiide ke khodeshoono enghad koochik mikonan ke ba ina bahs konan.

ama ba in nokte movafegham ke aslan me'yaare entekhaab manteghi be nazar nemiad.

shahrame naazeri ke too gharb be IRAN S PAVAROTTI mash hoore too in list nist.kesi ke neshaane shovaaliaro gerefte.

beharhal vase harfe akhar vaghean az doostaaim ke moosighio mifahmin khahesh mikonam ba in bahsaa khodetoono koochik nakonid.

ba in bahsa hata khode shajarianam koochik mikonid

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

من وارد سایت مسیشم ولی عکسی از استاد نیست
چه جوری رای بدیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

بی شک استاد شجریان بهترین خواننده سنتی خوان ایران است ولی واقعا آقای چاوشی با استاد شجریان قابل قیاس نیست در واقع چاوشی تا 100سال آینده به 20درصد از توانایی های استاد شجریان نمی سه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

اینجا میگه بهترین صدای جهان اخه مگه چاوشی صدا داره. چاوشی صدای بنیامین نداره چه برسه به شجریان یه اجرای زنده نمی تونه انجام بده تو بهترین صدای ایران نفر 30 نمیشه چه برسه جهان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

لااقل یه خواننده خوش صدا می گفتین چاوشی حتی صدای بنیامین رو نداره اینجا گفته بهترین خواننده جهان صدای چاوشی بین خواننده های پاپ کشور نفر30 نمیشه چه برسه جهان مگه میخواین دنیا به ما بخنده میگن خواننده نداشتن
این صدا افکتی فرستادن.سنتی خیلی خواننده طراز اول تو سطح جان داره. بهترین صدا های پاپ داخل کشور 1 محمد اصفهانی 2احسان خواجه امیری 3فریدون اسرایی4 محسن یگانه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

از صدای سخن عشق ( استاد شجریان) ندیدم خوش تر .
مقایسه استاد شجریان با چاووشی می تونه به عنوان جک سال انتخاب شه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

خجالت داره به جای اینکه برین به استاد رای بدین سر چهار تا آدمی که حتی نمی تونن یه بیت شعر هم به صورت زنده بخونن بحث می کنین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

محمدرضا شجریان یک نوازنده سنتور ،یک موسیقیدان و یک وخواننده و ردیفدان بزرگ هست،اگر دوستان با ایشون آشنایی ندارند دلیلی بر ضعف جامعه س ماست نه چیز دیگر،برای من واقعا عجیب هست که دوستان فردی رو که از موسیقی اندکی میداند با فردی همانند محمدرضا شجریان مقایسه می کنند.
بعلاوه جناب شجریان یک چهره جهانی و بین المللی هستند و هر سال در سراسر جهان برنامه اجرا می کنند.طرفداران بسیار زیادی دارند فقط مسئله شناخت از موسیقی و موسیقدان هست و غیر اون،متاسفانه دولت ایران باعث شده تا اطلاعات دوستان از موسیقی ایرانی بسیار کم و محدود شود.و برای عده ی زیادی درک و مفهوم موسیقی ایرانی بسیار سخت گردد.
عوام گرایی و موسیقی مصرفیوضعیف در ایران عزیزمان زیاد شده وباید همه با اینموضوع مبارزه کنیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

با سلام خدمت دوستان گرامی
دوستان انگار دعوایی بس گسترده شده
به یکی از لینک های زیر مراجعه کنبد
مسائل به صورت مفصل نقد و بررسی شده است
siryos.tk
siryos.blogfa.com

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

با سلام خدمت دوستان گرامی
دوستان انگار دعوایی بس گسترده شده
به یکی از لینک های زیر مراجعه کنبد
مسائل به صورت مفصل نقد و بررسی شده است
siryos.tk
siryos.blogfa.com

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

یعنی واقا چاوشی رو خواننده ی خوب حساب میکنید ؟
من به شخصه تو پاپ آریان ، محسن یگانه و خواجه امیری - حتی فرزاد فرزین - رو بهتر از اون میدونم
توهین نمیکنم
به جای طرفداری از یه خواننده ای - چاوشی - که مثل اون هزاران نفر تو دنیا هست و توی دنیا حرفی برای گفتن نداره از شجریانی که پیرو سبکی ایرانیه حمایت کنید ، خواننده ای که تکه
بعضی ها میگن شهرام ناظری چون خود شجریان گفته که راست و دروغشو من نمیدونم ، شهرام ناظری خواننده ای خوب ولی باز هم شجریان بالاتره
یکی گفته بود چاوشی برای اولین بار راک و سنتی رو تلفیق کرده
بهش میگم که وقتی اطلاع نداری حرف نزن
تا حالا اسم محسن نامجو یا گروه اوهام به گوشت خورده ؟
اینا کسایی هستن راک و سنتی رو تلفیق کردن
راک موسیقی خیلی غنی هستش که کمتر کسی تو ایران تونسته طرفش بره
راک فقط صدای سنگین گیتار برقی نیست
یه آهنگه ساده با پیانو هم میتونه راک باشه
خیلی دلم میخواست این حرفا رو جایی بگم
در هر صورت
سبک موسیقی سنتی ما تو دنیا تکه . شجریان هم تو این سبک تک
پس بهتره که بهش رای بدیم تا بازم تک باشیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

مجیدجان دمت گرم! لامبورگینی رو که باژیلت ذهه30 مقایسه نمیکنن! یکم حرف رومزه مزه کن بعدتف کن بیرون- مرتضی- مشهد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

دمت گرم مجیدجان! آخه کدوم آدم (بلانسبت شما) عاقلی لامبورگینی رو باژیان مقایسه میکنه؟ یکم حرف رومزه مزه کن بعد تف کن بیرون, نگین تاریخ موسیقی جهان رو بااین مقایسه لک نکن. مرتضی-مشهد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

salam
seda iaani ebi.eftekhre ma iraniha ine ke khanande i chon ebi drim.bi nazir tarin sedaie donya.
mer30

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

سلام،
من میخوام بدونم تا زمانی که سلطان صدا،ابی ملقب به مستر آو ویس وجود دارد هیچ خواننده ای شانس ندارد.کسی که 4 بار به عنوان مرد صدای جهان انتخاب شده و از این حیث رکورد دار است.ضمنا خود استاد شجریان هم نسبت به صدای ابی ابراز علاقه کرده اند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

سلام،
هیچ کس در دنیا جز ابی نمی تواند 16 ثانیه صدای خود را در حالت 2 بالا نگه دارد.حتی استاد شجریان.خود استاد هم به این قضیه واقفند.لطفا با کمی تحقیقات صحبت کنید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

در حیرتم از مرام این مردم پست/ این طایفه زنده کش مرده پزست
کافیه از ادبیات شعر فارسی یه ذره بفهمی تا بدونی خوندن یه تصنیف از سعدی حافظ یا مولانا به این حجم وزیبای کار هیچ کس نمیتونه باشه به غیر از استاد شجریان.
شاید دیگه مثل اونو تجربه نکنیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

من خیلی وقته رای دادم . کاش می شد هر پنج رای رو به استاد جریان می دادم اما حیف نشد . همه اونایی که نظری به غیر از این دادن میگم که حیف ازین گوهر ارزمندی که قدرو نمیدونند متاسفانه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

من اینو قبول دارم شجریان بهترینه.ولی من با اهنگاش حال نمیکنم چون خیلی خسته کنندست مخصوصا نسل ما.به نطر من چاووشی بی نطیر عشق بخدا.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

افرین بر استا اواز ایران و حتی جهان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

استا موسقی سنتی فقط شهرام ناظری البته خود استاد شجریان هم تمجید کردن از صدای استاد ناظری

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

در تاریخ موسیقی ایران تو سبک سنتی فقط استاد شجریان و تو سبک پاپ فقط ابی لازمه که بدونین تو تاریخ موسیقی ایران فقط 2 خواننده تونستن آخرین نت ممکن برای صدای مرد رو اجرا کنند یکی استاد شجریان و دیگری ابی می باشد. ابی سابقه 4 بار قهرمانی در فستیوال جهانی صدا دارد : ترکیه - ایتالیا - فرانسه و معتبرترین 1993 استرالیا و توی فستیوال قدرت صدا مهمه نه آهنگ و افکت چاوشی اصلاً صدا نداره واقعاً خیلی خنده داره .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

منم با مجید موافقم
چاووشی رو نمیشه با شجریان مقایسه کرد
شجریان فقط شش دونگ صدا داره
نه بلده خوب بخونه نه می تونه نه میخواد
برا دل خودش می خونه
به فکر همه ی مخاطبا نیست فقط یه گروه خاص و معدود رو ساپورت می کنه که اونا هم آدمای کسل و تنبل هستن
همه ی آهنگاش تو یه قالبه و اصلا تنوع نداره
به فکر نوآوری و تغییر حتی جزیی هم نیست
ناظری و افتخاری از شجریان بهترن( به نظر من البته )
من هرچی گشتم تو این لیست 50 نفره یه چیز متفاوت پیدا نکردم
همشون از پایه ریزای موسیقی کشورشون هستن نه بهترینا مثل دنیس براون از جامائیکا یا پول پلانکون از فرانسه
( با این همه من به شجریان رای دادم البته نه به خودش بلکه به نام ایران که به عنوان محل تولدش کنار اسمش نوشته )

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

عزیزان طرفدار چاووشی
اقای چاووشی سبکش با استاد محمدرضا شجریان یکی نیست پس نمیشه مقایسه کرد ولی شما از هر استاد موسیقی بپرسین از این استاد رو با اقای چاووشی مقایسه کردین خندش میگیره در ضمن استاد قدیمی نمیخونه ایرانی میخونه و خیلی بده که ادم از اصالتش فراری باشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

از همه شجریانی ها که در رای گیری اینترنتی رادیو NPR شرکت کردند و باعث شدن استاد با بیش از 2500 رای جزو 50 صدای برتر جهان بشه ممنونم!
دوست داریم استاد!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

باید بجای شجریان افتخاری انتخاب می شد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

از دوستان عزیز می خوام احساسی نباشن.اگر استاد شجریان 50 ساله که تو این کشور وموسیقی مطرحه حتما دلایلی داره که مل روز روشنه.خواهش میکنم بیشتر مطاله وتحقیق کنید.اما از دوستانی که اسم محسن چاووشی رو میارن فقط یک سوال ساده می پرسم:آیا شما 2 سال دیگه هم به چاووشی رای می دید؟ قول میدم تا چند سال دیگه بعضیتون حتی اسم اون رو هم فراموش کرده باشین.البته به نظر کنونی شمااحترام می ذارم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

اگرکسی اهل خواندن باشه وحتی یک دفعه باصدای بلندخونده باشه اونوقت میتونه بفهمه شجریان کیه وچه میکنه باحنجره اش به خدا تاحالا صدایی مثل شجریان نیامده ونخواهد امد. ... 

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

چاووشی بهترین خواننده دنیاس چرا اینقدر خواننده های خودمونو کم می بینیم اصلا شجریان و نمی شه با چاووشی مقایسه کرد چون سبکاشون فرق داره اما چاووشی اقای ایرانه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

متاسفم که اینجور فکر میکنی. چون استاد شجریان اگر بخواهد پاپ بخواند چاووشی که هیچ صدتا مثل اون رو میذاره تو جیبش و این بخاطر غرور ملی هست که این کار رو نکرده وگرنه از نظر صدا نه سبک رو دست شجریان در این قرن کسی نیامده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

شجریان فوق العادست اما شهرام ناظری از شجریان قشنگتر میخونه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

دوستان عزیزم گوش دادن موسیقی اصیل ایرانی، کهنه پرستی نیست بلکه خودباوری است. چرا همه دوستان فکر می کنن هر کاری غربی ها بکنن درسته. ایران مانند پدر و مادر آدم می ماند آیا اگه پدر شما ثروتمند نیست شما باید ولش کنی و یک پدر دیگه انتخاب کنی یا باید عصای دستش بشی و کمک کنی رو پاش وایسته؟؟؟؟ به خدا قسم مقایسه چاووشی با استاد شجریان قلب آدم رو درد میاره. آخه کسی که سواد خوندن و نوشتن داشته باشه چاوشی گوش میده. صدای شجریان و مفهوم شعراش آرامش عجیبی به آدم میده ولی صدای چاوشی سرشار از نکبت و افسردگی است.

دوشنبه 4 شهریور 1392 - 01:46

اگربهترین صداوحنجره هست صدایی مثل استادشجریان نیست.ولی اگرمحبوبیت هست بحث دیگری.یک چه چه استادشجریان بزنه تمام خواننده های داخل ایران پاپ رو می ارزه.اگه طرفدار خواننده ای هستید باشید ولی حنجره ی استاد رو به تمسخرنگیریدوباکسی مقایسه نکنید

یکشنبه 1 دی 1392 - 14:11

خواهشا موضوعی رو که اطلاعی ازش ندارین هیچ نظری ندین .مقایسه شجریان با هر کس دیگه مانند مقایسه bmw با پیکانه. نه اون یکی ها بد باشن ، موضوع اینه که استاد خیلی خیلی فراتر از این حرفاست.

شنبه 14 دی 1392 - 12:02

فقط و فقط شهرام شکوهی بزرگ

یکشنبه 20 بهمن 1392 - 13:26

نظرمو که اون بالا دادم رو تصحیح می کنم
هر دو این عزیزان فوق العاده هستند
هم شجریان و هم ناظری

چهارشنبه 18 تیر 1393 - 11:31

بهترین خواننده ایرانی شادمهر عقیلی.

چهارشنبه 18 تیر 1393 - 12:58

با سلام ،سوالی هست که بارها پرسیده شده .صداش بی نظیره
هر روز که از سر کار برمیگرده باید گوش بدم تا سر حال بشم.جه موهبتی خداوند بهشون عطا کرده
امیدوارم قدرش رو بدونن.

جمعه 4 مهر 1393 - 18:32

جدا متوجه هستيد واژه استاد معنيش چيه؟ استاد رو براي چاووشي به كار مي برين؟؟؟
چاووشي يه خواننده پاپ با كلاسه اما نه استاده و نه قابل مقايسه با استاد شجريان
اين قياس مع الفارقه و گذاشتن واژه استاد كنار اسم چاووشي هنوز مصحك تره. واقع بين باشيد دوستان. بگردين دنبال معناي واژه استاد در موسيقي ببينيد يعني چي؟

یکشنبه 26 بهمن 1393 - 13:47

باسلام.عرض ارادت به استاد.شمایی که استادرا با چاووشی قیاس میکنید باید بگویم که متاسفم برایتان که هیچ شناختی از موسیقی ندارید.باید بدانیدکه استاد یکه تاز موسیقی ایران بوده وخواهد بود.خسرو اواز ایران چه میشنوم اینان شمارا با چه کسانی مقایسه میکنند.مفتخریم که در دوره ای میزیسته ایم که صدای بیهمتای شما درایران زمین و جهان مغرد.بایدبگویم که حکومت بیسواد اخوندی قدرگوهرهایی چون شمارا نمیدانند.

سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 - 00:13

نمیدونم دوستان عزیر داستان مار و مار وشنیدن یا نه . توی این داستان شیادی با کشیدن عکس مار از جهل اهالی یک روستا استفاده میکنه تا یه مسافر حکیم رو که میخواست مردم روستارو متوجه کلاهبرداری این شخص بکنه رو از سر خودش واکنه . ما عادت کردیم بدون داشتن هیچگونه تحصصی یا سوادی اظهار نظر کنیم ولی بعضی اوقات متوجه نیستم خودمون رو مضحکه جمع کرده ایم . دو حالت داره یا میدونن پرت پلا میگیم و به رومن نمی یارن یا مثل خومونن. آنچه در تاریخ هنر وادبیات قطعیت دارد متجلی تر شدن آثار ارزشمند یا رنگ باختن هنر مبتذل است بی شک هم اکنون ما بسیار بیش از دوران خود حافظ و مولانا آثارشون رو تجزیه وتحلیل کردیم وشاید صدها بار بیشتر اززمان خودشون ارزششون رو میوونیم در مورد استاد شجریان هم غیر از این نیست متاسفانه سطح درک دوران ما در حد در کار ایشان نیست پیشنهاد میکنم اگر امکانش رو دارین از کسایی که بیشتر از ما تخصص دارن مثل خود آقای چاووشی یا ازبزرگی چون آقای شهرم ناظری پدسیده شود شاید برایتان حجت تمام شود حرف برای گفتن زیاد است ولی بهتراست دوستان بدانند مهمترین تفاوت یک جامعه متمدن با جهان سوم همین تعصبات است در هر موردی که باشد........

شنبه 9 خرداد 1394 - 15:04

با سلام به همه دوستاني كه نظردادند.
بين خوانندگان تاريخ ايران كه صداهاي آنها دردسترس هست فقط چهار خواننده مرد ويك خواننده زن هست كه صداهايشان مقايسه هست كه تمام بزرگان موسقي ايران ( اعم از خواننده ونوازنده گان بزرگ قيم ونه امروزي ) نظرشان اين هست . چهار صداي شش دانگ وزيبا آقاي حسين خواجه اميري( ايرج) اكبر گلپايگاني ، تاج اصفهاني ومحمد رضا شجريان هست وازبين خانم ها فقط قمرالملوك وزيري صداي شش دانگ داشت . صداي خوانندگاني مثل تاج اصفهاني وقمر الملوك متاسفانه در دسترس نيست ولي صداهاي ايرج و گلپا و بيشتر شجريان دردسترس هست لطفا صداي اين خوانند گان راگوش كنيد وتحقيق كنيد كه مو سيقي داننان بزگ ايران نيز فقط اين چند خواننده رابهترين خواننده با مي دانستند . بقيه خوانند گان به هيچ وجه صداي شش دانگ نداشته وقابل مقايسه با اين خوانند گان نيستند . برويد برنامه گلها گوش كنيد كه يقينا نوشته بنده را تاييد مي كنيد.

دوشنبه 1 تیر 1394 - 16:14

من موندم پس ايرج پهلوان اواز ايران كه خود شجريان ايشان را بهترين خوانندهي تاريخ مي داند وهمچنين استاد علي اكبر گلپايگاني مرد خنجره طلا يي ايران كجا هستند كه خوانندههاي ديگر بهترين شده اند......

پنجشنبه 29 مرداد 1394 - 13:34

با عرض سلام
من موندم چطورى ميشه صداى استاد شجريانو که با هر اوج و فرودش آدمو به اوج مى بره رو با چاووشى که وقتى مى خونه آدم خندش مى گيره مقايسه کرد.اونايى که ميگن موسيقى استاد خسته کنندست متأسفانه درک درستى از موسيقى ندارن فقط مى خوان فقاشونو پر کنن.من خودم جوونم اما هيچى به اندازه موسيقى سنتى نمى تونه آرومم.

کنه.دو ثانيه از اون تحريرايى که شجريان ميررو چاووشى نمى تونه با اون صداى نکرش اجرا کنه

شنبه 31 مرداد 1394 - 18:12

از چیزی اطلاع ندارین حرف نزنید اهای مردمی که این حرف هارو زدید لطفا کمی اطلاعات جمع کنید اری صدای استاد شجریان خوب است ولی از لحاظ صدا دکتر اصفهانی بهتر از اون است چرا چون واضح است و در صد قطعه هیت انتخاب شده با چهار مگاهیت بهترین ایرانه درباره استاد شجریان هم بگم ملاک صدا نیست خواننده برای طرفداراش میخونه اگه ملاک صدا بود این یه توهین به استاد شجریانه چون خواننده های سبک ضعیف رو اینجا گذاشتن و اونایی که میگید صدای چاوشی بده شما از صدا چی میدونید صدای چاوشی خاصه ببینید تو دنیا چند نفر صدای چاوشی رو دارن بعد حرف بزنید خواننده باید برای طرفداراش بخونه و خودشو در سطح مردم بدونه اگه سختی هایی که محسن کشیده رو همین اقا میکشید الان حتی خواننده هم نبود کسی که با پول و صد جور کلاس و استاد به اینجا رسیده شما کی رو با کی مقایسه میکنید بهتونم گفته باشم موسیقی پاپ برترین موسیقی ایرانه در ضمن هر وقت اقای شجریان تونست ترانه ای مثل ترانه ستمگر رو بخونه طرفداراش بیان حرف بزنن

یکشنبه 16 اسفند 1394 - 08:43

محض اطلاع کسایی که محسن چاوشی رو خواستن تخریب کنن من که شب و روزم هیپ هاپ و راکه و نه سنتیم نه پاپ ولی حالیمه که محسن واقعا تو مثل خودش بینظیره شجریانم تو سنتی خوبه وتو نوع خودش کم نظیره و هر کسی الفبای منطق بارش باشه میفهمه سنتی رو با پاپ مقایسه نمیکنن چون جنس ونوع و حتی مصادیق این دو سبک با هم فرق داره ولی بیخودی قر ندین تو موسیقی استاد واستغفار مضحکه و موسیقی حامل مفاهیم هست و تلفیق سنتی با پاپ وراک خ عالیه همون طور که توتعدیل هیپ هاپ شاهکار میکنه که خوب بشنویم و خشک نباشیم تو نظرااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 00:22

موسیقی البای خودش را دارد سلیقهجایش اینجا نیست من 20 سال شجریان گوش دادم هیچ جای صدا خالی نیست 99% خوانندگان ما صدای بم ندارند . بنا بر قانون موسیقی بهترین صداها بیس یا بم هستند البتهنه هر بیس ؟ و شجریان 7 اکتا صدا دارد و کسی را نتوان با ایشان سنجید . موسیقی ما صدا سالار وآوازی است. یکی میزند و خواننده هم میخواند همین. پاپ را پهلویهاساختند که به انقلاب کشید بنابراین موسیقی بسیار مهم است . هیچیک از خوانندگان پاپ صدای پری ندارند بیشتر سر مردم داد میزنند .البته خواننده استوره ی ما بنان است و در زنها دلکش . خودم خواننده مصری عبدالحلیم حافظ را بهترین خواننده جهان میدانم چون صدا بیس سنگین بارنگ تیره هست که بی درنگ مغز را تکان میدهد و اشکها جاری میشوند .چند ترانه خودم کار کردم فرکانس صدا بیس سنگین و رنگ روشن است و نمره صدایم 80 از 100 هست تا فرکانس 20 هرتز را هم خواندم که حنجره خاص میخواهد بیماری گرفتارم کرده بد شانسی نتوانستم اسدیو برم

شنبه 22 اسفند 1394 - 07:50

واقعا خنده داره چطور دوخاننده از دوسبک متفاوت باهم مقایسه میکنید یکی با کمک سیستم و یکی باکمک هنر دست.ب طور مثلا استاندارو با نماینده مقایسه کنی اصلا مفهومی نداره چون کار هرکدوم جداس و اینجا سبک با سبک خیلی فرق اساسی داره
استادشجریان نابغ موسیقی سنتی ایرانه و اقای چاوشی نابغ پاپ ایران ک از فروش اهنگشم معلومه.

جمعه 20 فروردین 1395 - 15:44

از نظر صدا اگه میخواین بدونین
هیچ احدالناسی صداش حتی به گرد پای استاد ایرج مهتاب هم نمیرسه حتی صدای قمرالملوک وزیری
شجریان و بنان و ....که دیگه اصلا با استاد ایرج قابل قیاس نیستن. صدا یعنی توانایی اجرا با حنجره قدرتمند و هیچکس توانایی اجرای ایرج رو ابدا نداره

سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 - 19:34

درود به همگی

چه مقایسه های کودکانه ای الحق که دلیل عدم پیشرفت هنر و هنرمندمون از ملت عزیزمون مشخصه
چاووشی با استاد شجریان
به هیچکس نباید بی احترامی بشه منتهی مقایسه های دوستان عزیز واقعا جای تعجب و نگرانی داره
قابل توجه که آقای شجریان با هر نوع صدا و هنجره و توانایی که داره آواز ایران رو زنده نگه داشته که آقایان و اساتید دیگه این کار و نتونستن انجام بدن هر چند رنگ صدای عالی و یا توانایی اجرای بالایی داشته باشند.

حتی افرادی که آواز کار نکردند و اطلاعات تخصصی در مورد آواز ندارن با گوش دادن به دو سبک موسیقی پاپ و آواز کلاسیک ایرانی متوجه می شوند که 1 آواز پاپ شاید در 1 روز بشه حفظ و حتی اجرا کرد و اما 1 تصنیف رو باید ماهها و سالها تلاش کرد تا به اجرا برسه .

بد نیست اطلاعاتمون رو حداقل در مورد هر کاری که نظر میدیم زیاد کنیم و فکر کنیم بعد اظهار نظر کنیم مخصوصا در رابطه با هنر و مخصوصا آواز ایرانی که در فرهنگ ما ایرانی ها اهمیت بسیاری داره .

یکشنبه 9 خرداد 1395 - 22:58

سلام خدمت دوستان عزیز و گرامی...
اساتید و خوانندگان رو نباید با هم دیگه مقایسه کرد چرا که همه چیز واضحه...
سلیقه رو هیچ گاه وارد مقایستون نکنید اهای طرفدارای محسن چاووشی...این درستش نیس...
مقایسه این دو مثل اینه که دو تا خانم جلو من بزارن یکی خوشگل و یکی زشتر از اونه... خودمم میدونم اون زشتره ها اما من فقط عاشق زشتم و هیچکس دیگه رو غیر از اون نمیبینم...
از نظر علمی...سن و سالی...تجربه...هنر...سواد... و خیلی چیزهای دیگه اقای محسن چاووشی نمیتونن با استاد شجریان مقایسه بشن...باز هم میگم سلیقتون رو دخالت ندین اصطلاحن قاضی باشین...
این از مقایسه ی استاد بزرگوارمون با اقای چاووشی...
اما الان اونایی که میگن اقای چاووشی بهترین خواننده ی پاپ هست دلیلشون چیه؟گامه اقای چاووشیه؟صدای خاص ایشونه ؟که به نظر من جزو سلیقه میشه مثلن من خودم عشق معین دارم...پس باید بگم معین بهتر از همه؟حتی ایرج خواجه امیری؟حتی استاد شجریان؟درست نیس...
بر چه اساسی اینو میگید من دلیلی ندیدم و نشنیدم از نظر سلیقه ایی بخوایید صحبت کنید بحث جداس چرا که خیلیا ...خیلیا ... مخصوصن تو نظرات بالا خوندم اصلن حرمت سن و تجربه ی استاد رو نگه نداشتن و حتی توهین کردن...کلی بگم از نظر علمی و به جدایی از سلیقه خیلی هاااا وجود دارند که هم از نظر قدمت...طرفدار...گام صدایی و خیلیییی چیزای دیگه از اقای چاووشی سر ترن...ناگفته نماند که اقای چاووشی هم از بهترین ها هستند و ایشالله همیشه جزو بهترین ها باشند...تو وبلاگی خوندم که صدای اقای افتخاری رو با اقای معین مقایسه میکردند در حالی که زشت ترین کار مقایسه کردنه این دو نفره چرا که هر کدوم سبک خودشونو قدرت خودشونو لطافت صدایی خودشونو دارن و تنهاا احترام رو لحظه ایی دیدم که علیرضا افتخار گرچه با معین تفاوت زیادی نمیکند و هر دو اسطوره هستند اما بخاطر بزرگتر بودن سن اقای معین ایشان را استاد خود خطاب کردند... احترام سن خواننده ها ی عزیزمون رو بگیریم چرا که اون ها هم از دیدن این پست ها رنجور میشن...خدا پشت پناهتون یاحق

چهارشنبه 2 تیر 1395 - 12:29

گزینه های انتخاب بنظرم خیلی خنده دارن
توی تمام جهان یک صدا فقط وجود داره که توانایی اجرای هر چیزی ازش ساخته س
با تمام احترامی که برای شجریان قایلم اما این استاد عزیز توانایی اجرای محدودی رو داره ولی اون سبکو خیلی خوبم اجرا میکنه یعنی عالی . بنده موسیقی رو خوب میشناسم و باید بگم اول استاد والا مقام ایرج که صدای بی نظیرش یک موهبت الهیه قرار میگیره و بعد باید خواننده های دیگرو مقایسه کرد . البته خواننده علاوه بر صدا باید توانایی اجرا داشته باشه که در موسیقی اصیل ایران تنها صدایی که تونسته در همه زمینه ها و سبک ها موفق باشه فقط و فقط ایرجه
حنجره ناب و صدای فوق العاده + توانایی اجرای هر سبکی
فرض کنید مشاغلی که مربوط به اتوموبیل هستن رو : مکانیک - جلوبندی - صافکاری - روکش صندلی - باتریسازی - رادیات سازی - اگزوز و ....
استا شجریان فقط مکانیکه و خیلی هم مکانیک خوبی هست اما دیگه از جلوبندی و باتریسازی و صافکاری و .... سر در نمیاره ولی قضیه استاد ایرج این طور نیست همه چیز رو یاد گرفته و بی نظیرم اجرا میکنه
حالا خودتون منصفانه قضاوت کنید . من خیلی ساده موضوع رو باز کردم . خود استاد شجریان گفته ملاک مقایسه صداها صدای ایرجه و باید صدا رو با صدای اون بسنجن

یکشنبه 13 تیر 1395 - 00:24

ای کاش فقط ما به یه سطح از فرهنگ میرسیدیم که درمورد چیزی که اطلاعی نداریم سکوت میکردیم،قضاوت رو میذاشتیم برا کارشناسا، متاسفم واقعا،تا وقتی که این وضعیتمون باشه راه بجایی نمیبریم،،آخه من وتو که از موسیقی فقط دوتا آهنگ. گوش کردیم چی میدونیم که هی حیثیت دوتا هنرمندرو ببریم زیر سوال،به امید روزای بهتر برای همه هموطنان ،یاعلی

جمعه 18 تیر 1395 - 04:52

متاسفانه بعضی کامنتا،نشان از تعصب و فقدان شناخت موسیقی و علم خوانندگی و صدای حنجره داره.
حنجره اولین ساز طبیعی بشره. سازها هم متناسب با اون بسته به میزان و سبکهای متفاوت شکل گرفتن و ساخته شدن.
اما اینکه چه صدایی بهتره .خوب صحبت ازین باب بسیاره ولی من چند نکته خیلی مهمو براتون میگم.صدا خود به دو قسمت تقسیم میشه.۱- تنالیته و قدرت حنجره.۲-وسعت و ریزو بمی صدا که مثلا این صدا تا چند گام میتونه خودشو برسونه در صورتی که فشاری به حنجره نیاد.
صدای مردان با توجه به این ویژگی اگه یه گام خودشو برسونه که هر گامی دارای دو دانک میباشد بهش باس میگویند.مثل صدای محسن چاووشی.داریوش و... اگه دو گام خودشو بتونه برسونه بهش باریتون میگن مثل صدای معین و ستار و...اگه سه تا گام خودشو برسونه بهش تنور میگویند مثل صدای تاج اصفهانی واستاد شجریان وایرج بستامی و ایرج و گلپاو .....باتوجه به این قاعده یکی از معدود هنر مندانی که تونسته پا را فراتر بزاره و حتی به گام چهارم هم اشاره کنه یعنی نزدیک دانک هفت و هشت استاد شجریان میباشد که در کارهای هنریه این عزیز خودنمایی میکنه.تازه این صحبت ها فقط در مورد جنس صدا بود .علم موسیقیایی .اجرای آواز باز و بسته.مرکب خوانی که از یک دستگاه به دستگاه دیگر میروند که خواننده انقدر باید تسلط داشته باشه که خارج نشه.دقیقا هر نت را فرکانسشو در بیاره که به اصلاح ژوست و پخته میگن.میزان کششهای بین شعری.برای هر دستگاه وردیف تحریر مربوط به اونا اجرا کنه.باتوجه به معنا شعر نغمه و آوای اونا انتخاب کنه.دارای صدا بم قوی باشه یا به اصطلاح نتهای بم را ژوست و درست بخونه .نتهای بالا را خوب بخونه.البته متوسط صدا در اکثر خوانندگان خوبه، معمولا بم و بالا درست نیست.نفس کشی و فرم صورت لبو دندان .حس.تسلط.حالت گردن و فرم بدن و غ.....من تنها فردی را که دیدم تمام این موارد حتی فراتر از صحبتهای بنده را با کیفیت و باقدرت اجرا میکنه استاد شجریانه..... دوستان موسیقی اصیل ما دارای هفت دستگاه اصلیه.اما موسیقی پاپ خیلی محدود تره.در موسیقی اصیل ماهور همون ماژوره.و همایون اصفهان همون مینوره.در موسیقی اصیل ما اجرای بعضی تحریرها و گوشه ها انقدر سخته که نیاز به تمرین زیاد داره تازه لازمه صدای قدرتمند و بسیارانعطافپذیره و غ....من سعی کردم خلاصش کنم .اصل مطلب نیاز به زمان زیادی داره.قضاوت باخودتون......همیشه پیروز باشید.برای تمام هنرمندان کشور پاپو اصیل .بهترینها را خواستارم

جمعه 5 شهریور 1395 - 11:18

سلام
طبق قواعد و مقرارت و سبک و کلا روش و استعداد و ملاک هایی که واسه خوانندگی وجود داره .
نه صرفا علاقه شخصی .
من به شخص ه زیاد طرفدار شخص خاصی نیستم .
ولی این که دیگه داد میزنه و از معلومات و هنر و...مشخصه
امر مسلم ه که استاد شجریان حرف اول رو توی موسیقی و خوانندگی میزنه .
من طرفدار ش نیستم ولی حقیقت همینه که ایشون الان بهترین ه. نمیشه منکر ش شد .

جمعه 5 شهریور 1395 - 18:36

استاد محمد رضا شجریان بهترین خواننده ی این مرز و بوم وجود ایشان برای کشور ما مایه ی افتخار هستش خداوند عمری با عزت به ایشان عنایت کند آرزوی سلامتی برای ایشان

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود انتخاب بهترین صدای تاریخ از بین ۵۰ خواننده مشهور جهان | موسیقی ما