برنامه یاد بعضی نفرات
 
اساتيد کنسرواتوار چايکوفسکی روسيه برای تدريس به ايران می‌آيند
رییس کنسرواتوار تهران خبر داد؛
اساتيد کنسرواتوار چايکوفسکی روسيه برای تدريس به ايران می‌آيند
موسيقی ما- اساتید كنسرواتوار چایكوفسكی روسیه، یكی از مهم‌ترین مراكز آموزش موسیقی در جهان، برای تدریس در كنسوراتوار موسیقی تهران به ایران می‌آیند.

بهزاد معافی در این زمینه گفت: بیش از این ما و كنسرواتوار چایكوفسكی همكاری‌هایی داشته‌ایم من هفته گذشته سفری به مسكو برای ادامه همكاری‌ها با این مركز داشتم. ما قرارداد ده ساله‌ای برای همكاری و استفاده از دانش این مركز منعقد كرده‌ایم كه هر سال در ابتدای سال میلادی چهارچوب‌های آن را مشخص می‌كنیم. بر این اساس قرار شد كه اساتید این دانشگاه برای دوره‌های بلندمدت به ایران بیایند، همان‌طور كه برای تدریس این دوره‌ها به كشورهای اروپایی و شرق آسیا می‌روند.
او ادامه داد: خوشبختانه امروز؛ بروشور سوكالوف كه پیش از این وزیر فرهنگ و علوم روسیه بوده‌است، ریاست كنسرواتوار را برعهده دارند و ما هردو تاكید زیادی بر همكاری‌های دوجانبه داریم. براساس توافقات به عمل آمده؛ قرار شده، اساتید جوان خود را برای دوره‌های ده ماهه، همین طور دانشجویانی را برای دوره‌های كوتاه مدت 15 روزه تا سه ماهه به این مركز بفرستیم. متاسفانه در طول تاریخ 145 ساله این كنسرواتوار هیچ دانشجوی ایرانی در آن پذیرفته نشده است.
معافی از فارغ‌التحصیل شدن نخستین دانشجوی دپارتمان موسیقی ایرانی از این دانشگاه خبر داد و افزود: به پیشنهاد ما از چهار سال قبل این دپارتمان در كنسرواتوار تشكیل شد و امسال نیز اولین فارغ‌التحصیل این دپارتمان پایان‌نامه خود را ارائه داد. این پایان‌نامه از طرف این دانشجو رئیس كنسرواتوار وزیر فرهنگ و علوم روسیه به بنده و موسیقی ایران اهدا شد.
رئیس كنسرواتوار تهران از حضور دو گروه موسیقی در دو جشنواره «ندای گیتی» و «سفیر» دركشور روسیه خبر داد: ‌جشنواره ندای گیتی در زمستان سال آینده در دو بخش در همین و در مسكو و سن پطروبورگ برگزار می‌شود. ما یك گروه سنتی به این جشنواره اعزام می‌كنیم احتمالا یك گروه پاپ كلاسیك هم به جشنواره سفید خواهیم فرستاد اما زمان دقیق این جشنواره هنوز مشخص نیست.
به گفته معافی؛ رئیس این كنسرواتوار اردیبهشت ماه به همراه یك تیم چهار نفره برای بازدید از این كنسرواتوار به تهران سفر خواهند كرد.
منبع: 
ايلنا
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 بهمن 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اساتيد کنسرواتوار چايکوفسکی روسيه برای تدريس به ايران می‌آيند | موسیقی ما