برنامه یاد بعضی نفرات
 
علیرضا افتخاری برای همیشه از ایران می رود؟
افتخاری به فرانسه می‌رود؛
علیرضا افتخاری برای همیشه از ایران می رود؟
موسیقی ما - سایت حقیقت نیوز در خبری به نقل از یک پایگاه خبری مدعی کوچ قریب الوقوع علیرضا افتخاری از ایران شد.استاد علیرضا افتخاری خواننده شهیر موسیقی سنتی ایران بزودی، ایران را ترک کرده و برای ادامه زندگی به کشور فرانسه خواهد رفت. افتخاری تصمیم گرفته است فعالیت‌های گسترده و پر مشغله موسیقی را کنار گذاشته و دیگر همچون سابق در عرصه موسیقی ظاهر نشود.

گفتنی است علیرضا افتخاری مهیاری دهم فروردین 1337 در اصفهان به دنیا آمد. نخستین استاد موسیقی وی، استاد طباطبایی نوازنده روشندل ویولون بود که به پیشرفت افتخاری کمک‌های شایانی کرد. در 14 سالگی نزد استاد تاج اصفهانی به شاگردی پرداخت. استاد تاج اصفهانی در کنار تسلط بر منابع غنی موسیقی ایرانی دارای منش های اخلاقی نیکویی هم بود و یکی از آموخته های وی به تمامی شاگردانش منش های اخلاقی بود.

افتخاری در سال 1357 با حضور بزرگانی همچون دکتر صفوت، دکتر فروغ، استاد شهنازی، استاد تجویدی و ... در آزمون باربد موفق به کسب رتبه نخست شد. در سال 1360 که استاد تاج درگذشت، افتخاری به نزد استاد دادبه رفت؛ استادی که سهم به سزایی در احیای موسیقی دشتستانی داشت.

با این که شغل اصلی علیرضا افتخاری ساخت و ساز و کارهای ساختمانی است، اما وی در همین سالها نزد بزرگانی چون کسایی، شهناز و شجریان کسب علم می کرد.

از این استاد پر طرفدار موسیقی آلبوم های زیادی منتشر شده است که عبارتند از: به دنبال دل، بردی از یادم، شکوه عشق، یاد استاد، غم زمانه، خاطرات جوانی، عشق گمشده، قصه شمع، شب عاشقان، عطر سوسن، گل میخک، نیلوفرانه، مهمان تو، هنگامه، کاروان، آتش دل، راز و نیاز، بابا طاهر، سرمستان، مستانه، مهر ورزان، شور عشق،سروسیمین، راز گل، امان از جدایی، خنده بارون، خوش آمدی، پاییز، تازه به تازه، غریبستان، زیباترین، نازه نگاه، افسانه، گل هزار بهار، شبان عاشق، نسیما، صدایم کن، ماه پنهان، همسایه، کنسرت لندن، صیاد ،ماه خراسان، تو می آیی، سفر، قلندروار، هوای تو، عطر مهر و رازگشا که در میان مخاطبان ایرانی طرفداران زیادی نیز دارد.

آلبوم نیلوفرانه وی نزدیک به 3 میلیون نسخه فروش داشته و بی‌شک یکی از ماندگارترین کارهای این خواننده شهیر ایرانی است.
منبع: 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اسفند 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

علیرضاافتخاری: فُرسانه می روم نه فرانسه

انتشار خبری مبنی بر این که "علیرضا افتخاری" خواننده موسیقی سنتی ایرانی قرار است برای همیشه ایران را به مقصد فرانسه ترک کرده و فعالیت موسیقی خود را نیز برای همیشه کنار بگذارد، انتشار این خبر سبب شد که برخی از سایت ها حتی پا را فراتر گذاشته و موضوع پناهندگی وی را نیز مطرح کنند.

البته علیرضا افتخاری در گفت و گو با برنا این خبر را تکذیب و در مورد این که این خبر از کجا به میان آمده، گفت: "بالاتر از دلیجانِ اصفهان قرار است شهری احداث شود با نام فُرسانه. این منطقه قدمتی طولانی داشته و محیط بسیار زیبا و قشنگی است. می خواهم این منطقه را کشف کنم."

وی همچنین با اشاره به این که هر آدمی باید در زندگی کاری انجام دهد، گفت: "همین کار سبب می شود که من فعالیت موسیقی خود را کم کنم."

افتخاری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا از خواندن خسته شده اید گفت: "زندگی که فقط خواندن نیست. من خسته نشدم و صدایم هم هنوز مثل قبل است، اما می خواهم کار موسیقی خود را کم کنم. یک زمانی دلم می خواست مردم با صدای من اشعار فاخر ایران را گوش کنند، اما الان می خواهم کنار بروم و فعالیت خود را کمتر کنم."

پنجشنبه 21 آبان 1394 - 21:36
یک کاربر سایت موسیقی ما

سلام ممنون که حرفهای استاد رادرج میکنید جه حقیقت چه دروغ من درسایتهایی مثل شما دنبال ردی از اومیگردم هرمطلب تازه ای قوت قلب من است روزها رابه امید دیدن او ورق میزنم .کسی که تاابداستاد رومی پرسته.

93.119.66.244
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

فکر کنم آقای افتخاری بالاخره خودش تشخیص داد که دیگه چیزی برای ارائه نداره و از محبوبیتش هم بسیار کاسته شده! از تصمیم ایشون خوشحال شدم چون باعث میشه دیگه شاهد کارهای ضعیف تری از ایشون در آینده نباشیم!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

البته به ما ربطی نداره که میره یا نمیره ولی اگه بره من خوشحال میشم چون کمتر جلف بازیها و اهنگهای چرت اخیرشو میشنوم.
دوستی که گفتی باید احترامش را نگهداریم حق با توست ولی اول خود فرد باید به خودش احترام بگذارد تا دیگران هم به او احترام بگذارند. اگر اهنگ های قدیمی و بسیار زیبای این استاد سابق رو با اهنگ های جلف اخیرش روی ترازو بگذاریم مطمئن باشید طرف دوم تو زمین فرو میره.

جمعه 4 فروردین 1396 - 15:39
یک کاربر سایت موسیقی ما

لطفا به استاد بی همتای تاریخ موسیقی ایران توهین نکنید

31.56.89.201
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

هر شب یه آهنگ رکورد میکرد ! راحت شدیم !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

از مسئولین سایت خواهش میکنم یک مصاحبه با آقای افتخاری انجام بدید در ضمن شما اطلاع ندارید آلبوم غزل های ایرانی استاد منتشر شده یا نه ؟
خیلی ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

همچین بره که نادرشاه رفت.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

من کاملاً موافقم که آثار سالیان اخیر ایشان کم ارزش و یا حتی بی ارزش بوده
ولی آقایان بی ادب
اگه شما و امثال شما و اساتیدی که خودتون رو براشون می کشید دسته جمعی تونستید یه آلبوم مثل نیلوفرانه یا راز گل یا سروسیمین یا شور عشق یا . . . بدید من اسمم رو عوض می کنم.
استاد افتخاری فارغ از امروزش، به خاطر گذشته ی درخشانش باید محترم بماند. همین.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

با سلام
اینجانب با کمال تاسف برای موسیقی اصیل ایران اعتراف میکنم پس از شنیدن این خبر نتوانستم جلوی بغض خود را گرفته و همچنان در شگرفت برخوردها با اساتید هنری کشورمان بخصوص اساتید موسیقی این مرز و بوم مانده ام.
مدیر وبلاگ هنر ایرانی
WWW.HONARIRANI.BLOGFA.COM

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

میتونم نردیک به استاد بخونم فامیلیم جان نثاری یادتون باشه تا بعد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

شماها که این استاد بزرگ آواز رو دست کم میگیرید همون شجریان دودی به دردتون میخوره که تا نکشه نمی فهمه کجا هست ، چی میخونه و...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

اگرواقعا از ایران بره از دل و یاد خیلیا هم میره، مطمئن باشید مردم هنرمند ایرانی رادرهرزمینه کنارخودشون دوست دارن یقینا لطف همین مردم بوده که یک نفر رو هنرمند میکنه پس باید تاپای جان کنار این مردم بود نه اینکه رفت که رفت.......

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

افتخاری سابق همیشه با ماست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

تف به این سیاست و نشخوارهای سیاسی....

افتخاری تنهای تنها افتخاری بود بدون نوچه و کراوات و پاچه خواری اجانب...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

ما باید منت استادانی مثل علیرضا افتخاری را بکشیم تا برایمان بخانند

جمعه 4 فروردین 1396 - 15:35

استاد علیرضا افتخاری خواننده سرافراز و بی همتایی است و اکنون دارد مثل گذشته آثار فاخر و ارزشمندی چون نیلوفرانه و شور عشق را با ارکستر ملی ایران میخواند.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علیرضا افتخاری برای همیشه از ایران می رود؟ | موسیقی ما