برنامه یاد بعضی نفرات
 
چه کسی در پاپ، اولین است؟
القای لقب بنیانگذار موسیقی پاپ به خشایار اعتمادی موجب گله مندی بعضی از خواننده ها شد
چه کسی در پاپ، اولین است؟
موسیقی ما - به کار بردن صفت «اولین خواننده پاپ» به خشایار اعتمادی اعتراض گروهی از خوانندگان پاپ را سبب شده است.

شادمهر عقیلی٬ محمد اصفهانی و خشایار اعتمادی نخستین کسانی بودند که رسما اجازه فعالیت پیدا کردند. برخی از آثار این افراد در تلویزیون نیز پخش شد که این کار سهم به سزایی در معرفی و موفقیت آنان داشت. در این میان روایات دیگری نیز وجود دارد.عده ای معتقدند پیش از خشایار اعتمادی و شادمهر عقیلی، خوانندگانی بوده اند که موفق به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و آلبوم های خود را روانه بازار کرده اند.

حالا مدتهاست که بر سر اولین و اخرین خواننده در حوزه موسیقی پاپ، اختلاف نظر است.بعضی ها به اولین بودن خود معتقدند و بعضی دیگر آن را رد می کنند و برعکس.

در یکی از تبلیغات آلبوم جدید خشایار اعتمادی که توسط موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی منتشر شده بود از خشایار به عنوان بنیانگذار موسیقی پاپ یاد شده و در تیتر آن آمده بود:بازگشت بنیانگذار موسیقی پاپ به جامعه هنری!این امر موجب گله برخی از خواننده ها واقع شد و به اتنقاد از اعتمادی اقدام کردند.چرا که در خبری که از سوی همین موسسه در سایت ها و روزنامه ها منتشر شده بود آمده بود که خشایار اعتمادی بواسطه حضورش در موسیقی پاپ و رواج این سبک عنوان بنیانگذار موسیقی پاپ را دارد.

مهرداد شهسوارزاده که به عنوان یک خواننده کلاسیک در این حوزه مشغول فعالیت است، از خوانندگانی است که به این موضوع، انتقاد کردو گفت: موسیقی پاپ، موسیقی ای نیست که بعداز انقلاب وارد ایران شده باشد، بلکه از سالهای پیش از انقلاب شاهد آن در جامعه بوده ایم.خشایار اعتمادی بنیانگذار موسیقی پاپ نیست و این موسیقی از سالهای پیش از انقلاب نیز در ایران رواج داشته است.

این در حالی است که خشایار اعتمادی در جوابیه ای به منتقدان خود گفته بود:عنوان بنیانگذار و لقب‌هایی با این مصداق برای من و دیگر هنرمندانی که به تاثیر‌گذار بودن معتقد هستند در اولویت قرار ندارد.من اصراری به اولین بودن و بنیانگذار بودن خود ندارم، چه اگر اینگونه باشد، خودم را زیر سوال برده ام.وی در همین خصوص به فرهنگخانه گفته بود:ضمن احترام به تمام مشوقان و منتقدان و احترام ویژه به نظر مردم، که هر عنوان یا لقبی را به هنرمندان عطا می‌کنند،عرض کنم که به شخصه اعتقاد و نیازی به این القاب و عناوین ندارم چرا که فکر می‌کنم افتخارات بزرگتری در شناسنامه کاری‌ام با عنایت مردم ثبت شده است.

در این راستا سید علیرضا میرعلی نقی،تاریخ نوس موسیقی ایران در این باره به فرهنگخانه می گوید:بعداز جریان انقلاب اسلامی،پیش از این ماجراها، عده ای از خوانندگان به صورت آزمایشی خواندندکه اتفاقا خوانندگان خوشنامی هم بودند.آن زمان قحطی کار بود.خوانندگانی مثل مازیار با"گل گندم" دوباره به عرصه آمد و خیلی هم با فروش قابل توجهی روبرو شد.

وی ادامه داد: البته یکی دو آلبوم هم با صدای فرهاد به بازار آمد،همین طور از تورج زاهدی، حسن همایونفال واین صرفا به این دلیل بود که می خواستند ببینند کدام یک از آنها می توانند در این زمینه چهره شوند.چون مسوولان می خواستند با استفاده از چهره های قبل از انقلاب یک سری خواننده به جامعه موسیقی معرفی کنند.از این میان می توان به مرحوم مازیار، فرهاد،فریدون فروغی ، کورش یغمایی و... نام برد.البته به خواننده ای مثل مرحوم فریدون فروغی مجوز انتشار کاست ندادند،بلکه فقط مجوز برگزاری کنسرت دادند.
منبع: 
فرهنگخانه
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مرداد 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

محسن یگانه و چاوشی ؟ داریم راجب خواننده ها صحبت می کنیم .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

همه میدونن بنیانگذار موسیقی پاپ در ایران شادمهر عقیلی بود که اون زمان بهش اجازه فعالیت ندادند .
این اعتمادی با این صدای تقلیدی بعد ها یهو سر و کلش پیدا شد با این آهنگای چرتش .
اصفهانی هم که اصلا معلوم نی سبکش چیه !‌

باید واقعیت ها رو بپذیریم .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

الان با این تیتر باز طرفدارا رو میندازین به جون هم!!

چون هر کی طرفدار هر کی باشه اونو اولین و آخرین می دونه !

از بین 3 تا اسمی هم که گفتین محمد اصفهانی اوله چون بوده و هنورم هست.

اینکه کی اول بنیانگذار بوده مهم نیس . مهم کسایی ان که با این همه زحمت و سختی هنوزم هستن به خاطر مردمشون نه بعضی ها که ....... ;)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

بیژن خاوری

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

این کارا رو می کنین که تو غوغای رگ خواب مردم گوشه ی چشمی به این آقا هم بندازن ؟ اصلا کدوم خواننده اعتراض کرده ؟ کی لقب داده ؟ برا کی مهمه اصن ؟
حاشیه درست کنین همینجور ...
شاید 20 نسخه فروش کنه
ادامه بدین ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

حقیقت این است که اگر موسیقی پاپ را موسیقی مردمی و عامه پسند تعریف کنیم خوانندگانی از زمان قبل از انقلاب هم پاپ محسوب می شوند. حتی بعد از انقلاب هم تعدادی از خواننده ها با ایت تعریف از پاپ مطرح شدند. مثل بیژن خاوری، حسن همایونفال،پرویز طاهری، عباس بهادری و...
اما یک معنای دیگر هم از پاپ در این سالها ارائه شده است. و آن هم نوعی از موسیقی مردم پسند و جوان پسند و تکنیکی ای است که به طور کامل از فضای موسیقی سنتی ایرانی فاصله گرفته و نوعی از ابتکارات فردی در آن دیده می شود. شاید به همین دلیل باشد که به خشایار اعتمادی لقب بنیانگذار پاپ می دهند. چون اولین آهنگی که بعد از انقلاب این ویژگی را داشت آهنگ من و تو و درخت و بارون اعتمادی است. البته به نظر شخصی بنده اعتمادی را باید اولین خواننده ی این گونه از پاپ دانست. بنیانگذار معنای عمیق تری مثل آهنگساز را در بر دارد. به همین دلیل من بنیانگذار این گونه از پاپ را شادمهر عقیلی می دانم که موسیقی همین آهنگ به اضافه ی آلبوم مسافر خودش و تعداد زیادی آهنگ که برای خوانندگان دیگر ساخت شاهدی بر این ادعاست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

بنیانگذارش رو نمیدونم ولی اسطوره اش محسن چاوشی ( لا ریب فیه )

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

جلیل راست میگه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

ســــــــــــلام
خب معلومه عــــــــــــلی لهراســــــــــــبی تو پــــــــــــاپ
هم بــــــــــــهترینــــــــــــه و هم اولــــــــــــین
درش شکی نیســــــــــــــــــــــــت

n.z
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

اعتماد به نفس این اقا منو کشته؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اخه میخوام ببینم تا فرزاد فرزین و محسن یگانه و

محسن چاووشی هست کسی به این اقا نگاهی هم میکنه؟

سر جمع البومش 10 تا هم فروش رفته؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

آخه بنده های خدا اگه شادمهر نبود که خواننده های داخل باید میرفتن بستنی یخی بفروشن.....
شادمهر بنیانگذار موسیقی پاپ ایران بوده هست و خواهد بود.
در ضمن سیما خانوم شما نظر ندین بهتره.....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

ای کاش این دوستانی که نظر میدن اون چیزی رو که حق و انصافه بگن نه سلیقه ی شخصیشونو!!!!!

به این دوست عزیزم اقای حسین شمس میخوام بگم که اهنگ سازی به بنیانگذار بودن ربطی نداره.درسته که شادمهر عقیلی هم خواننده ی خوبیه هم اهنگساز قابلیه ولی دلیل بر بنیانگذار بودن نیست!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

شادمهر عقیلی کسی بود که باعث توجه مردم به موسیقی پاپ داخل شد و حتی کار را به جایی رسوند که پاپ داخل رو دست لس آنجلس بلند شد.
بی شک اسطوره ، افسانه ، سلطان و القابی این چنین فقط و فقط برازنده ی استاد عقیلی است.
و در ضمن از لحاظ محبوبیت و مقبولیت بین مردم شادمهر در صدر خواننده ها بوده و هست و بقیه با او فاصله ی زیادی داشته و دارند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

بهتر نیست به جای اولین خواننده پاپ از اولین نسل پاپ استفاده کنیم؟
پاپ رو کسانی مثل شادمهر عقیلی و خشایار اعتمادی و قاسم افشار و .... زنده کردن بی انصافیه اگه بگیم اولین خواننده پاپ

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

آقا این حرفا چیه...اول خشایار اعتمادی اومد بعد محمد رضا عیوضی با رنگین کمون اومد بعدشم شادمهر.اصفهانی که پاپ نیست سنتی پاپ حساب میشه ....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

شادمهر پاپ رو به بلوغ رسوند همین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

من با نظر سحر خانم موافقم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

این لقب برای بعد از انقلاب فقط برازنده شادمهر عقیلی است ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

بنیانگذار رو دقیقا نمیدونم کیه اما فرمانرواش محسن چاوشـــــی

واقعا یه اسطورست..........
خدایا از بوجود آوردن محسن چاوشی تورا بی نهایت شکر میکنیم......

آخرش من خودمو با "دور آخر" میکشم...اینقدر که اشک میریزم باهاش(((

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

شادمهر اگه حتی بنیانگذار نباشه تاثیر گذارترین آدمه توی پاپ ایرانی؛

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

حالا این آقا شد بنیان گذار من طرفدار چاوشی ام آره محسن چاوشی الان بهترینه و شاید دیگر هم چنین ستاره ای نیاد
ولی اگه نخوایم از حق بگزریم
می شه گفت شادمهر راه رو هموار کرد برای همه

نه حالا آقای اصفهانی قبول خشایار اعتمادی کیه؟!

تایید کن موزیک (چاوشی)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

چشم آقا کسری من منتظر دستور شما بودم که دیگه نظر ندم!!:))

آخه به تو شما چه ارتباطی داره هر کی چه نظری داره شما بیا دفاعت رو از شادمهر بکن و برو خوش باش;)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

حالا واقعا اینکه اولین خواننده کیه رو باید رفت تو وزارت ارشاد دید که کدوم خواننده اول مجوز گرفته! اما اگه بخواهیم اولین خواننده پاپ رو کسی بگیم که استارت رو زد من فکر می کنم شادمهر رو باید نام برد، حتی اگر خشایار و اصفهانی زودتر از اون شروع کرده باشند. من خیلی خوب خاطرم هست که میشد موسیقی شادمهر رو از بستر جامعه شنید، اما چنین چیزی درباره اصفهانی و خشایار ندیدیم(البته این صرفا بر اساس تجربه شخصی منه)، هر چند اونها هم محبوب بودند. اما در نهایت کسی که ستاره شد و پاپ رو به معنای واقعی شروع کرد و اولین خواننده پاپی بود که اسمش سر زبان ها افتاد شادمهر بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

محسن چاوشی -علی لهراسبی -محمد اصفهانی-رضا صادقی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

اولا باید بحث رو اینجور اصلاح کنیم که شروع کننده مجدد موسیقی پاپ ...
نه اینکه بنیان گذار چون هونطور که مطرح شد این موسیقی سالیان سال در ایران بوده و هست ولی اگر بخواهیم در مورد شروع مجدد موسیقی پاپ (به صورت صرف) یعنی سال 1375 به بعد بحث کنیم من نمی دونم خواننده هایی مثل خشایر اعتمادی و ... چه کاره اند وقتی که آهنگسازانی مثل : استاد بابک بیات و استاد فریدون شهبازیان ،دکتر چراغعلی ، فواد حجازی ، بهنام ابطحی ، شادمهر عقیلی ، بهروز صفاریان ، محمد رضا عقیلی و ... بودند که این خواننده ها رو به اینجا رسوندند و در واقع شروع کننده مجدد موسیقی پاپ بعد از انقلاب بودند .مثلا شما درباره خاطرات استاد شهبازیان در مورد اون سالها (1375) یه تحقیقی بکنید ببینید ایشون به عنوان یکی از مسئولان وقت موسیقی در سازمان صدا وسیما چه خون دل هایی خوردند تا یه مشت آدم جاهل و نادان و افراطی رو راضی کنند که این نوع موسیقی دوباره شکل بگیره . آدم هایی مثل خشایار اعتمادی که حالا همه چی به نامشون شده توسط این آدمها اومدن اجراکننده آثار این بزرگان بودند پس اگر قراره اسمی هم برده بشه اول باید از آهنگسازان نام برده بشه .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

بنیان گذارش مهم نیست کی هست مهم اینه که سلطان و پرطرفدارترین خوانندش سلطان چاوشیه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

حقیقت اینکه 2 نفر پایه گذار موسیقی پاپ بعد از انقلاب بودند که با هم وارد صحنه شدند. اصفهانی و شادمهر.
حالا فکر می کنم ماندگاری آثار هنرمندان مهمه، نه این حرفای خاله زنکی!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

این که معلومه استاد چاوشــــــــــــــــــــــی
بقیه مهم نیستن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

سلام
این دیگه پرسیدن داره همه یه عالم میدونن بنیامین تک *بی نظیر*در پاپ ایران بنیامین همیشه اول بوده و هست و خواهد بود..بنیانگذارشو من نمی دونم ولی موسیقی پاپ با حضور بنیامین به اوج رسید و همه یه ایرانی ها رو با موسیقی پاپ ایران اشتی داد بعد خواننده های زیر زمینی دیگه جرات کردن با مجوز البوم منتشر کنن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

بدون شک استاد شادمهر عقیلی تنهاترین و مهمترین کسی بود که موسیقی پاپ رو به ملت شناسوند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

ببینید اگه شادمهر نبود مطمئن باشید نه چاووشی نه یگانه نه لهراسبی و... جرات نمیکردند خواننده بشن حتی وزیر ارشادم این مطلب رو تایید کرده میگی نه یه سر بزن اینجا

http://news-music.blogfa.com/post-21.aspx

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

فقط علیرضا عصار

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

من فقط برای یک هنرمند(چه در موسیقی و چه در سینما) دیدم که مردم به خاطرش با مسئولین به طور مستقیم درگیر بشن اون هم استاد شادمهر عقیلی بود.

راجع به سلطان بودن و مرد اول پاپ بودن هر کس به شادمهر شک داره بهتره اول خوانندش رکورد فروش یکی از آلبوم های مسافر یا دهاتی رو بزنه تا بعدا راجع بهش صحبت کنیم!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

فکر کنم خیلی واضحه که شادمهر عقیلی اولین کسی بود که که تو ایران واقعا پاپ خوند!
نشون به اون نشون که اون موقعه همه هنگ کردن گفتن این چیه دیگه و از کشور خودش به زور بیرونش کردن!

واسه یادآوری می تونین 2تا فیلم شب برهنه و پرپرواز و با دقت نگاه کنین!

شادمهری و یگانه باشید....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

kash hadeaghal inayi ke cm mizaran ye bar kamle matn ro bekhoonan ye bar ham naghes tarikhe music ro

oon moghe ke hichkas jorate goosh kardane be hamchin musici nadasht khashayar in kar ro ba gereftane mojavez amali kard

hal inke oon behtarin hast ya na rabti be in nadare ke avalin boode ya na

bedoone shak avvalin nafar khashayar boode o bas .

20
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

manam ba nazare agha kasra movfeghammm,,,,,shadmehr tasire fogholadeyi dashtt t0o0o mooosighie papppp.........

alanam hamid askari

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

دوستان عزیز هر موقع از بنیان گذاران موسیقی زیر زمینی_زیر پله ای_طراسی بحث شد لطف کنن طرفداران چاووشی یگانه عسگری صادقی و........... بیان نظر بدن.................
اسطوره موسیقی ایران شادمهر عقیلی.
بقیه پیت حلبی هم نیستند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

شادمهر و یگانه عزیز همه جا اولن....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

کسی در پاپ اولینه که پرطرفدارترین باشه بهترین باشه محبوب ترین باشه با شخصیت ترین باشه البوماش پرفروشترین البوم سال باشه تو همه نظرسنجی ها اول باشه
خود به خود با گفتن این شرایط کسی غیر از سلطان چاوشی نمیتونه صاحب این لقب باشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

Only SoLtan cHavoshi
در این کوچیکترین شکی نیست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

سلام
به نظر من دکتر اصفهانی اولین خواننده بود ولی اینکه کی اول بوده مهم نیست مهم اینه که کدوم ماندگارتر میمونن که از این نظر اینطور اولویت بندی میشن :
1- چاوشی 2- خواجه امیری 3- یگانه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

بعضیا جکای خوش مزه ای می گن ...
بنیامین !!!!!!!!!!!!!
چاووشی !!!!!!!!!!!
عسکری !!!!!!!!!!!!!!
اینا که دو سه سالشون بود وقتی اساد شادمهر پاپ می خوندن !
فقط شادمهر عقیلی ! فقط محسن یگانه !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

در مورد شادمهر همین بس که مدیر حوزه هنری بعد 7، 8 سال میاد میگه
ما در مورد شادمهر اشتباه کردیم ضرر کردیم
شاید یادتون نیاد ولی البوم دهاتی 640 000 0000 تومان فروخت
اونم تو سال های قبل از 1380 البته شمردن سفراش سخته یکم واسه دوستان
امّا این اسمهای که نام بردین خیلی بزرگ بشن آخرش محافظ شادمهرن
در مورد آهنگ من تو درخت و بارن همه میدونن که ملودی کار شادمهره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

مگه خواننده ای غیر چاوشی داریم !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

اولین و وسطین و اخرین : اسطوره تکرار نشدنی پاپ استاد محسن چاووشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

هنوزم پرفروش ترین البوم بعد ازانقلاب واسه شادمهره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

بس کنید دیگه بابا من خودم طرفدار سر سخت محسن یگانه هستم
چرا بعضی ها بحث رو چرندش میکنن
بحث ماله بنیان گزاران موسیقی پاپ هست پس هیچ ربطی نه به محسن چاوشی داره نه محسن یگانه
دیگه این بچه بازی ها رو بزارین کنا اینا ستاره هستن
اما دلیلی نداره هرجا اسمشون رو بیارین
اینجا گفتن بنیان گذارش
که من به شخص به هیچکس جز شادمهر عقیلی نمیتونم اشاره کنم
موسیقی پاپ رو کسی تا قبل از شادمهرعقیلی اصلا شناختی ازش نداشت
وفقط میتونم شادمهر موسیقی بعد از انقلاب رو جلا بخشید
موفق وپیروز باشید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

هنوزم پرفروش ترین البوم تاریخ موسیقیه ایران بعد از انقلاب واسه شادمهره
اما در مورد اولین نمیشه چیزیو قطعی گفت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

لقب بنیان گذار پاک میخواد برای خشایار اعتمادی یا اصفهانی یا عقیلی یا هر کس دیگه باشه ، نوش جونش
ولی مهم اینه که لقب بهترین و محبوب ترین و دست نیافتنی ترین خواننده ماله کیه که اون دست کسی نیست جز استاد مسلم موسیقی ایران استاد چاوشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

بنیانگذار موسیقی پاپ شادمهر عقیلی هست و بس...ایران تا ابد مدیون شادمهره بهتره اینو یادمون نره...
خشایار خوب میخونه مخصوصا این آلبومش عالی بود اما شادمهر بود که اون زمان موند و نیاز پاپ رو برطرف کرد و پاپ رو به ایران شناسوند و خواستنی شد... و شادمهر بود که برای اصفهانی و خشایار ساخت و ساخت تا مردم اونارو بشناسن...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

موسیقی پاپ ایران یه کلام داره : سلطان شادمهر عقیلی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

دوستان بگذارید کمی منطقی تر به بحث نگاه کنیم.
اولن محسن چه از نوع چاووشی چه از نوع یگانه اصلن محلی از اعراب در این بحث ندارند!و قیاس امثال اینها و نام بردنشان در اینجاکمکی به بحث ما نمی کند.
یادم هست در سال 75 یا 76 بود که آلبوم دلشوره به بازار آمدکه بنابر پیشنهاد دوستی خریدم و خدا میدانددر آن سالها چقدر حال کردم با همان6قطعه ای که داشت.صحبت در باره ی این آلبوم ساعتها طول دارد.اما به نوازندگان آن نگاهی میکنیم:
تنظیم،ساکسیفون،پیانو:فوادحجازی
گیتاراسپانیش:بابک امینی(درلیبل آلبوم اپانیش نوشته شده!)
گیتار آکوستیک و ویولن سل:شادمهر عقیلی
ناظر ضبط محمد رضا عقیلی
به نظرشما اگر الآن آلبومی با این عوامل تهیه شود کمی رویایی نمیشود؟

خشایار اولین تازه کاری بود که آلبوم پاپ حرفه ای ضبط کرد و مجوز گرفت بعد انقلاب،همین لفظ بعد انقلاب اسم اساتید بزرگی چون فرهاد و فریدون فروغی و مازیار را از لیست خط میزند.
قاسم افشار هم اولین کسی بود که از تلویزیون صدای متفاوتی غیر ازشهرام ناظری و مختاباد و تک و توک شجریان وسر آخر بیژن خاوری و مهردادکاظمی را به گوش مارسانید با آهنگ وقف پرنده ها.یادش به خیر چقدرانفجارروحیه بود وقتی پخش میشدو انگشتی بر دهان پدرم می ماسید!سال75بود.
همان روزگارشاید شماها یادتان نباشد اما من یادم هست که شبکه 3چقدرآهنگ حسرت محمد اصفهانی راپخش کردآنقدر که همه از کلیپی که راجع به اعتیاد بود متاثر شدند!بعدها آلبوم حسرت هم آمد.
شادمهر هم در سال77 آلبوم مشق سکوت را منتشرکرد که کار فوق العاده ای بود.اما بعداز دلشوره بود.
راجع به سیر موسیقی پاپ در دهه اخیر میشود کتاب نوشت.
همین و بس.
راستی آن سالها محسن یگانه و چاووشی اینا کجا بودند؟؟؟

ضمنن هیچ یک از خوانندگان یادشده هرگز موفقیت آلبوم اول خود را از لحاظ کیفیت موسیقیایی حفظ نکردند!به دلیلی واضح همه شان خواستندمستقل تر باشند یا به نوعی زیر سایه آهنگ سازان همکارشان قرار نگیرند!

ضمنن من اگر اینها یادم هست سنی ندارم فقط24 سال سن دارم!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

مسلما بهترینشون علی لهراسبیه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

ببینید تعارف نداریم که
به جرات میشه گفت بنیان گذار موسیقی پاپ بعد از انقلاب کسی نیست جز شادمهر عقیلی اگر هم در اینجا اسمی از خشایار برده شده چون پشت کارای اونم شادمهر بود
شادمهر با شکی که به پاپ داد باعث شد الان خیلیا رو کار بیان و موفق بشن مثل تمام خواننده هایی که از سال 82 یا 83 به بعد اومدن شادمهر باعث شد که ارشاد بترسه و مجوز به خواننده های جدید بده
در ضمن بهروز صفاریان رو هم یادتون نره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

باورم نمیشه که مردم ما طاقت شنیدن نظرات بقیه رو ندارن
چرا آخه این قدر جدل می کنین؟؟؟
خشایار و شادمهر و عصار و چند تا دیگه باهم اومدن. یادتونه اون آلبوم رو که چند نفری خوندن؟؟ اسمش یادم نیست.
هر کدومشون یه راهی رفتن.همه هم با هم دوستن. شماها چرا آخه دعوا می کنین.
اینا یه نسل محسوب میشن.
محسن یگانه و چاووشی و بنیامین و...خیلی های دیگه مال یه نسل بعدتر هستن.
محسن یگانه 10-15 سال از خشایار اعتمادی کوچکتره.
اصلا نباید اینارو باهم مقایسه کرد.
اما انصافا اولین آلبومایی که از ارشاد گرفتن همون عصار و اعتمادی و شادمهر بودن که یه نسل جدید راه انداختن.
من نظرم اینه که شما آلبوم جدید اعتمادی رو هم گوش بدین. من خودم گوش دادم انصافا خوب بود.انتظار نداشته باشین که اعتمادی با 40 سال سن بیاد مثل یگانه بخونه.طرز تفکر آدما با بالا تر رفتن سنشون تغییر می کنه.پس انتخاب ترانه و ملودی هم مسلما متفاوت میش.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

دوست عزیز بالایی اولن شعرای خشایار همان 27 سالگی هم از آدمای کاردرستی بود.مثل اکبر آزادو بامداد جویبار(که نام خوانوادگی ایشان جویباریان است)که در آلبوم اول شادمهر هم ترانه های زیادی به همراه خانم لاری پور داشتند.اما اسم آلبومی که چند نفری با هم خواندند و هرگز چنین رویایی تکرار نشد رنگارنگ بودکه شامل قطعات فوق العاده ای از موسیقی پاپ بود.مخصوصن قطعه ای که شادمهر همراه عصار خواندند هنوز زیباست ترکیب لطافت صدای شادمهربا صلابت صدای علیرضا عصار
خدایا چه روزهای طلایی داشتیم در موسیقی پاپ یادش بخیر!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

درود بر سلطان یکه تاز موسیقی ایران محسن چاوشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

یاد قایم موشک بازی افتادم هر کی اول شه بهش جایزه میدن ها ها ها
اول دومی سومی رو ول کنید ببینید کی الان بی رقیبه :
King Chavoshi

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

من خودم طرفدار چاوشی ام
اما میدونم اولین کسایی که آلبوم دادن همین اعتمادی و اصفهانی و عقیلی بودن
که خشایار اولینش بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

تعجب میکنم از بعضی دوستان که شادمهر رو بنیانگذار پاپ میدونن . بابا اون موقعی که خشایار داشت ترانه میخوند شادمهر تو گروهش گیتاریست بود . تو سه تا از آلبوم های خشایار گیتاریست بوده . در ضمن من به همه دوستان احترام میذارم و امیدوارم پیغام قبلیمو بی ادبی برداشت نکنید اما صراحتا میگم بنیانگذار پاپ بعد از انقلاب خشایاره بلاشک

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

در جواب آقایون و خانمهایی که لچرهایی مثل لهراسبی و یگانه رو با این خواننده مقایسه میکردن باید عرض کنم که اون زمانی که خشایار داشت کاست میداد بیرون و سالن های کنسرتهاش تو شیراز و کرمان و تهران داشت هر روز و هر شب پر از آدم میشد ، یگانه و لهراسبی و امثالهم داشتن بابا آب داد یاد میگرفتن . آره داداش . اطرافتو میبینی چارتا آدم یگانه و لهر اسبی گوش میکنن فکر کردین همه ایران مث شما شووتن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

با احترام به نظرات دوستان باید یادآور شوم که اولین موسیقی پاپ بعد از انقلاب که با کلیپ از تلفزیون پخش گردید ترانه بهار را صدابزن آقای سپهر بود .
با تشکر

چهارشنبه 30 تیر 1395 - 19:32

آقا اصلا اول بودن چه اهمیتی داره؟ برین هر آهنگی دوست داشتین گوش بدین لذت ببرین هر چی هم دوست ندارین گوش ندین. الکی چرا به جون هم میوفتید؟

سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 - 15:26

والا ما از اون موقع که یادمونه به ویگن می گفتن سلطان پاپ وجاز ،بعد از فوت مرحوم ویگن هم لقب سلطان پاپ رو به شهرام شب پره دادن زمانی که هنوز این آقای اعتمادی وامثال اون هنوز به دنیا نیامده بودن

جمعه 2 اردیبهشت 1401 - 11:47

آخه چه اهمیتی داره که کی اول شروع کرده؟ مهم اینه که کی آثار جذاب تر و فاخرتر و گوشنواز تر داره. و متاسفانه آقای اعتمادی فاقد همچین آثاری هستن و اصن خیلی ها ایشون رو نمی شناسن. خواننده ها و آهنگساز و گروه های موسیقی خوبی داشتیم. احسان خواجه امیری، ناصر عبداللهی، شادمهر عقیلی، محمد اصفهانی، علی لهراسبی، محسن یگانه، محسن چاووشی، گروه سون، آقای علیرضا افتخاری هم که جای خود دارن. مهدی یراحی هم هست. مرتضی پاشایی، رضا صادقی و... . هر کدوم هم حداقل یه دونه کار خوب رو دارن که بسیار قابل احترامه. اما حالا در سال ۱۴۰۱ وضعیت موسیقی خیلی بده :(

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چه کسی در پاپ، اولین است؟ | موسیقی ما