برنامه یاد بعضی نفرات
 
هوشنگ کامکار: برای دل خودمان موسیقی می سازیم
نشست خبری گروه کامکارها برگزار شد؛
هوشنگ کامکار: برای دل خودمان موسیقی می سازیم
موسیقی ما - مدیر هنری گروه موسیقی کامکار گفت: با وجود اینکه وضعیت مالی گروه ما خوب نیست اما حاضر نیستیم هر وقت و هر زمان کنسرت بدهیم و یا آلبوم تولید کنیم، ما برای دل خودمان موسیقی می سازیم و تا زمانی که مطمئن نشویم کار تازه ای را ارائه می دهیم کنسرتی برگزار نمی کنیم.

هوشنگ کامکار مدیر هنری گروه موسیقی کامکار ضمن بیان این مطلب در نشست رسانه ای که صبح امروز شنبه با حضور حسین توتونچیان (مدیر موسسه ققنوس و برگزار کننده کنسرت ) در آموزشگاه موسیقی کامکار برگزار شد در توضیح جزئیات برگزاری این کنسرت گفت: کنسرت این گروه موسیقی در تاریخ 18 و 19 شهریورماه در دوبخش فارسی و کردی در سالن همایشهای برج میلاد برگزار می شود.

وی در ادامه افزود : تصنیفهای "سرخوشان عشق" بر شعر مولانا ساخته پشنگ کامکار و تکنوازی سنتور و تار، "گلبانگ رود" بر شعر حافظ و ساخته ارسلان کامکار و تکنوازی کمانچه اردشیر، "یار مرا" بر شعر مولانا با تکنوازی عود ارسلان کامکار "ساقیا" بر شعر مولانا از ساخته های خودم در بخش موسیقی فارسی اجرا می‌شوند. قطعات بخش اول این کنسرت که به اجرای قطعات فارسی اختصاص دارد با موسیقی سنتی و ردیف دستگاهی ایران تفاوتهای بسیاری دارد.

مدیرهنری گروه کامکارها در ادامه صحبتهای خود به ویژگی قطعات بخش فارسی اشاره کرد و گفت: چیدمان قطعات در این بخش به‌گونه ‌ای است که یک قطعه نزدیک به موسیقی سنتی ایرانی آغاز می‌شود و در ادامه قطعات تکنیکی پیچیده تر و به صورت چندصدایی ارائه می‌شود. بخش فارسی این کنسرت تفاوتهای عمده با کنسرتهای گذشته دارد و آن هم اجرای تکنوازی است. در این تکنوازیها از نوازندگی سنتی به نوازندگی مدرن را مشاهده خواهیم کرد به گونه‌ ای که تکنوازی کمانچه اردشیر و عودنوازی ارسلان کامکار بسیار مشکل و پیچیده هستند و می ‌توان گفت در نوع خود تازگی دارند.

کامکار در ادامه به بخش دوم این کنسرت اشاره کرد و گفت : بخش دوم کنسرت گروه موسیقی کامکار به اجرای آثار جدید من، پشنگ و ارسلان کامکار و چند قطعه محلی با تنظیم جدید اختصاص دارد در این بخش قطعاتی به گو‌های مختلف کردی، سنندجی، اورامانی، سورانی، کرمانشاهی و لری نیز اجرا می ‌شوند.

وی در ادامه با انتقاد از برخی گروهها برای استفاده از لفظ "کنسرت بزرگ" در برخی کنسرتها گفت: من نمی‌دانم به چه دلیلی لغت "بزرگ" برای این کنسرتها به کار می رود اگر منظور تعداد زیاد نوازندگان است که باید گفت هر سازی باید نقش جداگانه و مستقلی در گروه داشته باشد اگرنه نیازی به استفاده از مثلا چهار ساز کمانچه یا تار نیست. بنابراین باید تعداد سازها در راستای کار آهنگسازی باشد و اگر منظور از کلمه "بزرگ" حضور زیاد مخاطبان باشد که باید گفت وقتی کنسرتی برگزار نشده چگونه می‌ توان متوجه شد که از آن استقبال می‌شود یا نه.

مدیر هنری گروه کامکارها درادامه صحبتهای خود باره ترکیب گروه کامکارها در این کنسرت گفت: گروه اصلی کامکارها در این کنسرت حضور دارند و در کنار آنها نیریز کامکار (نوازنده تار)، هانا کامکار (نوازنده دف)، صبا کامکار (همخوان) و خانم ابراهیم‌پور (همخوان) حضور دارند.

هوشنگ کامکار در پایان صحبتهای خود به مشکلات برگزاری کنسرت اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین معضلات برگزاری کنسرت گرانی اجاره بهای سالنها است از همین رو چه خوب بود اگر مسئولان سالنهای معدود موسیقی را با مبلغ اندکی به گروههای موسیقی اجاره می دادند تا قیمت بلیتها بسیار پایین‌تر فروخته می‌شود.

محمدحسین توتونچیان مدیر موسسه ققنوس و برگزارکننده کنسرت گروه کامکارها در راستای صحبتهای این آهنگساز به گرانی بلیتها اشاره کرد و گفت: دلیل عمده گرانی بلیتها قیمت گزاف اجاره سالنهای معدود موسیقی است که هر روز با یکدیگر برای گرانتر کردن نرخ اجاره بهای سالنها رقابت می کنند. از طرفی فقدان سالن مناسب و با گنجایش بالا برای اجرای برنامه‌های موسیقی موضوعی است که دست‌اندرکاران و مسئولان توجهی به آن نمی‌کنند و در دستور کار خود قرار نمی‌دهند. ما برای برگزاری این کنسرت با دیدگاه فرهنگی، وارد شدیم و قیمت متداول بلیت 50 هزار تومان سالن برج میلاد را بین 20 تا 45 هزار تومان قیمتگذاری کردیه ایم.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

hamun behtar ke tond tond ejra nemikonan vagarna badbakht budim az in sedahaye bad , dar navazandegi vaghean maheran vali bayad ghabul konan sedaye hich kodomeshun be moft nemiarzae

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:42

سایت جدید و رسمی علیرضا عصار با امکانات بالا و اخباری بروز راه اندازی شده است ...
آدرس وب : www.alirezaassar2.com
منتظر بازدید و نظرات خوبتان هستیم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هوشنگ کامکار: برای دل خودمان موسیقی می سازیم | موسیقی ما