برنامه یاد بعضی نفرات
 
جلد دوم «همه اقوام من» به زودی منتشر می شود
توسط گروه رستاک؛
جلد دوم «همه اقوام من» به زودی منتشر می شود
موسیقی ما - جلد دوم از آلبوم موسیقی نواحی «همه اقوام من» به شکل صوتی و تصویری توسط نشر «سینما بیست و چهار» به زودی منتشر می شود.«سیامک سپهری» سرپرست گروه رستاک دگفت: درادامه فعالیت های گروه موسیقی رستاک، جلد دوم ازآلبوم موسیقی «همه اقوام من» با تاکید بر موسیقی لرستان، خراسان، گیلان، آذربایجان، کردستان، بختیاری و بلوچستان به زودی منتشر می شود.

وی با بیان این نکته که درجلد اول آلبوم «همه اقوام من» تلاش کردیم تا به موسیقی هایی بپردازم که پیش از این کمتر شنیده شده، افزود: تجربه جلد اول آلبوم «همه اقوام من» به گروه ثابت کرد که مخاطبان، بیشتر از موسیقی هایی لذت می برند که پیش از این، نسل در نسل و سینه به سینه شنیده و زمزه کرده باشند.

این هنرمند ادامه داد: به همین دلیل، درجلد دوم این آلبوم، به موسیقی هایی پرداختیم که سال هاست همه مخاطبان آنرا شناخته و با آن زندگی کرده اند.

سپهری اظهار داشت: برای نمونه، دراین آلبوم برای موسیقی گیلان، قطعه «رعنا» را انتخاب کردیم که بی تردید تمامی مردم ایران زمین به ویژه افراد بومی این منطقه، آشنایی و ارادت ویژه ای به این قطعه داشته و دارند.

سرپرست گروه موسیقی رستاک گفت: اگرچه که تنظیم و اجرایی جدید تر از موسیقی های قدیمی که بارها توسط اساتید موسیقی ایران اجرا و منتشر شده و مخاطبان با تنظیم ها و اجراهای گوناگون آن آشنا هستند، کاری بسیار مشکل است اما به دلیل حس نستالژیک موجود در آن، تصمیم به اجرا، ضبط و انتشار گرفتیم.

وی ادامه داد: به طورکلی، وقتی به طرف اثری می رویم که کاملا شناخته شده است، بازخوانی آن به مراتب پیچیده تر از وقتی است که اثری ناشناخته را اجرا می کنی؛ زیرا باید نشانه های تازه و جدیدی را برای اثر طراحی کنی که آن را تازه تر کرده و ارتباط بیشتری با مخاطب برقرار کند.

سپهری همچنین افزود: بی تردید اجرای قطعه شناخته شده وآشنایی همچون «لیلا»، برای ما بسیار سخت و طاقت فرسا بود اما ما به دلیل احترام به سلیقه وخواست مخاطبان خاطره باز ایرانی، تمام تلاش خود را در اجرای این اثر به کار بردیم تا فضای جذابی به وجود آوریم.
منبع: 
پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

تحفه‌ای هم نبود فقط پول جمع کردن بود!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

من به عنوان کسی که موسیقی رو به صورت جدی دنبال می کنم لذت بردم و از تمام اساتیدی که صاحب نظر هستند پرسیدم و همه نظرشون راجع به حرکت این گروه مثبت بوده .
اگه از آموزشگاههای موسیقی و لوازم ساز فروشی هم یه آمار گرفته بشه معلوم میشه که رستاک چقدر مردم رو به موسیقی سنتی علاقه مند کرده .
به نظرم چرا نشه با موسیقی سنتی به موفقیتهای مالی رسید . از این بهتر که آدم کنج خونه بشینه و از دیگران انتقاد کنه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جلد دوم «همه اقوام من» به زودی منتشر می شود | موسیقی ما