برنامه یاد بعضی نفرات
 
برای اجرای جدید‌ترین اپرای عروسکی غریب‌پور،
علیرضا قربانی خواننده نقش «حافظ» شد
موسیقی ما - علیرضا قربانی به عنوان خواننده نقش «حافظ» به جمع گروه اجرایی اپرای عروسکی «حافظ» پیوست. بهروز غریب‌پور طراح و کارگردان این اثر نمایشی با اعلام این خبرگفت: آقای علیرضا قربانی از هفته پیش تمرینات این نمایش را آغاز کرده و بخش‌هایی از کار به صورت آزمایشی ضبط شده است.

او درباره همکاری‌اش با علیرضا قربانی در این اثر نمایشی، توضیح داد: قصد دارم در اپرای عروسکی «حافظ» تمام ذهنیاتی را که تماشاگران از اپرای عروسکی مولوی داشتند، برهم بزنم تا خاطره آن اجرا از ذهنشان پاک شود تا شباهتی میان این اپرا‌ها وجود نداشته باشد. به همین دلیل اصرار داشتم در اپرای عروسکی «حافظ» با آهنگ‌ساز و خوانندگان جدیدی همکاری کنم تا این اثر به لحاظ ساخت و موسیقی و جنبه‌های نمایشی کاملا متفاوت باشد.

سرپرست گروه تئا‌تر عروسکی آران، درباره زمان به صحنه رفتن اپرای عروسکی «حافظ» هم عنوان کرد: هر چند تاکنون قول‌های قطعی درباره تامین بودجه این اثر داده شده اما منتظر تخصیص این بودجه نشدم. در هر حال دوستان شیرازی و تهرانی قول‌های مساعدی داده‌اند اما اگر منتظر قول‌ها باشم برنامه‌ام بهم می‌خورد. ما برخلاف جریان رایج، پیش از انعقاد قرارداد؛ ‌ تولید و خلق نمایشمان را آغاز کرده‌ایم. اگر همه چیز برابر با زمان‌بندی ما باشد این اثر باید مهر ماه همزمان با مراسم بزرگداشت حافظ در شهر شیراز اجرا شود.

غریب‌پور در ادامه درباره طراحی و ساخت عروسک‌های این نمایش، یادآور شد: نخستین عروسکی که طراحی کرده‌ایم عروسک شاخه‌نبات است که توسط علی پاکدست طراحی شده است.

بهروز غریب‌پور چندی پیش همزمان با بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر سه اپرای عروسکی مولوی، رستم و سهراب و مکبث را در تالار فردوسی اجرا کرد که این آثار مورد توجه میهمانان خارجی جشنواره قرار گرفت.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

خیلی خوشحالم آقای قربانی اشعار حافظ را اجرا می کنند.
منتظرم تا در سایت زمان اعلام نمایش و پخش بلیت را اعلام کنید.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علیرضا قربانی خواننده نقش «حافظ» شد | موسیقی ما