برنامه یاد بعضی نفرات
 
فردین طاهری هفت تصنیف از مهرتاش را بازخوانی کرد
با همراهی گروه موسیقی فاخته؛
فردین طاهری هفت تصنیف از مهرتاش را بازخوانی کرد
موسیقی ما - هفت تصنیف از تصانیف اسماعیل مهرتاش با صدای فردین طاهری و همراهی گروه موسیقی فاخته به سرپرستی رضا موسوی‌زاده به زودی منتشر می‌شود. فردین طاهری، خواننده این آلبوم موسیقی با اعلام این خبر گفت: این تصانیف شامل قطعاتی چون شکایت مجنون در دستگاه چهارگاه، دام دل و یعنی چه؟ در مایه بیات ترک، بهاریه در مایه دشتی، اسیر یار در مایه آوازی اصفهان، فصل گل در مایه افشاری و رایت گل در دستگاه همایون است.

وی افزود: این آلبوم بازخوانی آثاری از اسماعیل خان مهرتاش است که برخی از آن‌ها برای عموم مردم نام آشنا نیست و به‌‌ همان شکل و با‌‌ همان ترکیب بندی سازهای سنتی که در قدیم اجرا شده است، ضبط شده است.

این خواننده که بهمن ماه سال گذشته با گروه موسیقی فاخته در مادرید اسپانیا به صحنه رفته است، خاطرنشان کرد: البته در چهار قطعه از این اثر موسیقایی آواز، مقدمه و رنگ توسط خودم و رضا موسوی‌زاده اضافه شده است.

این هنرمند که ردیف‌های موسیقی را نزد مهرتاش و نصراله ناصح‌پور آموخته است، درباره اشعار این تصانیف گفت: اشعار این مجموعه موسیقی از حافظ، خیام، غلامعلی روحانی و چند شاعر گمنام دیگر انتخاب شده است.
طاهری در مورد هدفش از بازخوانی این تصانیف گفت: بیشتر مخاطبان موسیقی استاد مهرتاش را با تابلو موزیکال‌ها یا قطعات نمایشی مشابه می‌شناسند وتصانیفی در این سبک کمتر از ایشان منتشر شده است؛ به همین دلیل خواستم با جمع آوری و بازخوانی این تصانیف ضمن معرفی دوباره این آثار، گوشه‌ای از دین خود را به استادم ادا کنم و امید وارم مورد رضایت مخاطبان موسیقی قرار گیرد.

در این آلبوم رضا موسوی‌زاده (تار و مراژ)، رضا بابایی جهانی (تار)، پژمان پارس مهر (سنتور)، مهدی تیموری (نی)، امیرحسین نعمت الهی (کمانچه)، و حسین یزدی (تمبک) صدای فردین طاهری را همراهی کرده‌اند.

فردین طاهری از جمله آخرین شاگردان اسماعیل خان مهرتاش است که درجشن پنجاهمین سال تاسیس جامعه باربد در نمایش موزیکال «لیلی و مجنون» نقش مجنون را ایفا کرده وهمچنین این هنرمند در برنامه تلویزیونی «بهاریه» ویژه نوروز ۵۷ با استاد مهرتاش همکاری داشته است.
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردین 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فردین طاهری هفت تصنیف از مهرتاش را بازخوانی کرد | موسیقی ما