برنامه یاد بعضی نفرات
 
انتشار آثار جدید سامان احتشامی
موسیقی ما - سامان احتشامی قطعاتی برای پیانو در ارکس‌تر بزرگ با سازهای ایرانی را به بازار می‌فرستد. وی با اعلام این خبر گفت: انتشار یک آلبوم با موضوعیت موسیقی فیلم‌های «رستگاری در ۸ و ۲۰ دقیقه»، «خط ساغر»، «این ترانه عاشقانه نیست»، «شکاف» و «شازده کوچولو» در قالب دو سی دی از دیگر فعالیت‌های من است که توسط شرکت آوای باغ مهر منتشر می‌شود.

وی در ادامه گفت: هم اکنون مشغول ضبط اثری برای ورزش و حرکت ایرانیان هستم که دیگر از این به بعد هنگام ورزش از آهنگ‌ها و موسیقی‌های خارجی استفاده نکنند.

وی دلیل دیگر چنین اقدامی را اینگونه عنوان کرد: جای موسیقی ایرانی در ورزش ایرانی کم است. ما در ورزش باستانی موسیقی داریم ولی برای نرمش و ورزش صبحگاهی چنین چیزی نداشتیم. به همین دلیل سعی کردم این کار را انجام بدهم تا از این به بعد از موسیقی وطنی در ورزشمان استفاده کنیم.

احتشامی ادامه داد: چرا باید در ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های ما آهنگهای خارجی باشد و با ان‌ها ورزش کنیم؟ برای همین سعی کردم از موسیقی ایرانی استفاده کنم.

وی در باره رنگ و لعاب این موسیقی گفت: سعی کرده‌ام تا در این موسیقی، از ضرب و زنگ موسیقی زورخانه‌ای استفاده کنم تا همراه با ضرب و ریتم باشد. چون قطعات این چنینی باید قطعاتی نشاط آفرین و متحرک باشد تا افراد را به تحرک وادارد.

وی ادامه داد: من این موسیقی را برای ورزش صبحگاهی می‌سازم نه برای مدیتیشن. یعنی درواقع آنچه مدنظرم بوده، تحرک وانرژی است در ورزش‌های روزانه و صبحگاهی! در این موسیقی به هیچ وجه از آرامش خبری نیست.

وی در خصوص آثار دیگر خود اینگونه گفت: اثری را همانطور که می‌دانید برای ساز ملودیکا ضبط کرده‌ام که به زودی راهی بازار می‌شود. ملودیکا سازی کودکانه است که در اسباب بازی فروشی‌ها به فروش می‌رسد ولی من از آن در ساخت موسیقی برای بزرگسالان استفاده کرده‌ام.

به گفته وی چنین چیزی برای اولین با ری است که اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: این ساز را برای اولین بار در سال ۸۹ روی صحنه بردم که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد. برای همین هم قصد دارم با این اسباب بازی آلبومی را ضبط کرده و به بازار بفرستم. جالب است بدانید که مخاطبان این موسیقی مخاطبان خاصی نیستند.
منبع: 
فرهنگخانه
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود انتشار آثار جدید سامان احتشامی | موسیقی ما