برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارسلان کامکار:
حضور رهبر ثابت به معنای رهبری همه کنسرت‌ها نیست
موسیقی ما - انتخاب نادر مرتضی‌پور به عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران در جهت برنامه ریزی بهتر برای اداره هنری ارکس‌تر است و قرار نیست به طور ثابت همه کنسرت‌ها را رهبری کند.

ارسلان کامکار سرگروه نوازندگان ویولن ارکسترسمفونیک تهران ضمن بیان این مطلب در خصوص کم و کیف انتخاب رهبر ثابت برای ارکسترسمفونیک تهران گفت: تجربه برگزاری کنسرت با وجود رهبران مه‌مان ثابت کرد که ارکس‌تر از تنوع بیشتری در اجرا‌ها برخوردار می‌شود چرا که تجربه وجود رهبر ثابت به هیچ عنوان به نفع تشکیلات ارکس‌تر سمفونیک به خصوص نوازنده‌های ارکس‌تر نبود.

وی در ادامه افزود: دفتر موسیقی با توجه به تجربه گذشته ارکستر سمفونیک تهران در دوران منوچهر صهبایی و همچنین مشکلاتی که درپیکره ارکس‌تر وجود داشت این تصمیم را گرفت از همین رو معتقدم انتصاب مرتضی‌پور به عنوان رهبر ثابت با ایجاد تغییراتی در نحوه اداره ارکس‌تر صورت گرفته شده است.

این نوازنده ویولن در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا در خصوص اتخاذ این تصمیم با اعضای ارکستر مشورت شده بود گفت: هیچ جلسه‌ای با نوازنده‌ها در این مورد گذاشته نشد بلکه به طور تلویحی این موضوع را مطرح کردند در واقع به جای مشورت تاییده گرفتند، اما با این اوصاف نوازنده‌های ارکستر از انتخاب مرتضی‌پور راضی هستند چراکه یک سال با این رهبر در اجرای مختلف ارکس‌تر همکاری کرده‌اند و به خصوصیات و سلایق هنری ایشان آشنا هستند؛ ضمن اینکه قرار نیست مانند گذشته اختیار امور را به طور کامل به دست بگیرد بلکه قرار است از سایر رهبران نیز دعوت به عمل آید.

کامکار در پایان افزود: ارکس‌تر سمفونیک تهران بیش از هر عنوانی به مدیر ارکس‌تر احتیاج دارد و به نظرمی رسد مرتضی‌پور علاوه بر رهبری می‌تواند مدیر قابلی در اداره این ارکس‌تر باشد.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : جمعه 2 اردیبهشت 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حضور رهبر ثابت به معنای رهبری همه کنسرت‌ها نیست | موسیقی ما