برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرتی مستقل برای محمد نوری برگزار می‌کنم
محمد وافری در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
کنسرتی مستقل برای محمد نوری برگزار می‌کنم
موسیقی ما - لی لا رضایی: محمد وافری به دنبال بر هم خوردن چندین باره بزرگداشت محمد نوری از اجرای قطعاتی به یاد استاد با گروه ایرانمهر در کنسرتی مستقل خبر داد.

وی در این باره گفت: دلایل متعددی در خصوص عدم برگزاری نکوداشت استاد نوری وجود دارد که یکی از آن‌ها نا همسویی مسولان اجرایی با خاستگاههای این گونه موسیقی است .
وی ادامه داد: متاسفانه روند شکل گیری مراسم نکوداشت با آزردگی های جدی همراه بود و در این وضعیت نمی‌توان آنگونه که باید حرف زد. چرا که هر کسی و هر بخشی اگر بخواهد طرح مطلب کند ،دیگران آن را گونه‌ای دیگر تفسیر می کنند. به همین دلیل صرفا یعنوان یکی از شاگردان قدیمی استاد به دور از جنجال های رایج روز ، در کنسرتی مستقل قطعاتی را با ارکستر ایرانمهر اجرا خواهم کرد.

خالق ماهی سیاه در ادامه یادآور شد: قدر مسلم برنامه ای ارزشمند می توانست برای مردم و دوستداران استاد مهیا شود و جای خالی نکوداشت ایشان همچنان احساس می‌شود . بهر رو هریک از شاگردان برای پاسخی مناسب به زحمات و حمایت های استاد بدنبال ايفاي نقشی حتی مختصر بوده و بنده نیز این تلاش راداشته ام و به نوبه خود در فرصتی مناسب تر با نكوداشت یاد ایشان سعی در انجام وظیفه خواهم کرد .

جدای از این بحث‌ها، حرف‌ها و حدیث‌ها، باید بخشی مستقل ، پاكيزه و مردمی با پرهیز از مسائل شخصی ، مسئولیت این گونه برنامه‌ها را به عهده بگیرد معتقدم که نباید این موضوع در سایه مسائل شخصی ، وجهی غیرمردمی پیدا کند و شأن چكادي همچون آقای نوری دستخوش بازی های روز شود.

وی در بخشی دیگر از این گفتگو درباره دلیل عدم برگزاری کنسرت‌هایش افزود: گرچه کنسرت های دانشگاهی و محدود را در برنامه های فصلی حفظ کرده ام اما نظارت های پیچیده و متعدد از سویی و جو نامساعد برای برگزاری کنسرت های مستقل با مضامين اجتماعي، دلیل اصلی این دورافتادگی موقت است.

منکر خستگی و دل آزردگی از وضعیت حاضر نمی شوم . چون هر اقدام و درخواستی با موانع متعدد و غیر قابل پیش بینی رو برو بوده است. امید داریم گذشت زمان شرایط را روشن تر و بهتر کند. البته گاه در کنار مجموعه‌های دیگر بر صحنه حاضر می شوم. همین برنامه اخیرنکوداشت استاد نوری نیز می توانست فرصتی باشد تا بتوانیم در کنار دیگر شاگردان ایشان، ارتباط نزدیک تری با مخاطب این گونه موسیقی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: کنسرت‌های خارج از کشور را در برنامه داشته ایم و دنبال هم می کنیم. البته برخی از برنامه‌ها در سال گذشته به تأخیر افتاد ولی حتما با دلگرمی های همیسشگی اساتید پيگيري مي شود .

وی همچنین درباره خبرانتشار آلبوم مشترک با همکاری پری زنگنه در سوئد گفت: این آلبوم «فریاد در باد» نام داشته که بخش‌هایی از آن ضبط شده و مابقی نیز امسال ضبط خواهد شد.

گفتنی است اشعار آلبوم " فریاد در باد" از زنده یاد سیاوش کسرایی ، نیما یوشیج و محمد وافری است که تاکنون قطعه «مهتاب» با شعری از نیما یوشیج توسط این دو خواننده که شاگرد و استاد هستند، ضبط شده و بقیه قطعات نیز به زودی مرحله ضبط را به پایان می‌رسانند.

قطعه مهتاب پیش از این در آلبوم «ماهی سیاه» محمد وافری اجرا شده بود.
منبع: 
تاریخ انتشار : جمعه 2 اردیبهشت 1390 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

گربه ای بود که در آفتاب خوابیده بود و خواب میدید که مردیست که خوابیده و خواب میبیند که یک گربه است وقتی بیدار شد نمیدانست مرد است یا گربه.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرتی مستقل برای محمد نوری برگزار می‌کنم | موسیقی ما