برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت موفق صدیق تعریف و گروه نوروز در فرانسه و ایتالیا
موسیقی ما - صدیق تعریف، خواننده نام‌آشنای موسیقی ایرانی که چند روزی مانده به عید به اتفاق گروه نوروز کنسرت «باغ و بهار و آینه» را در چند شهر اروپا اجرا کرده بود از اقبال مخاطبان به کنسرت خود خبر داد.

تعریف که چند روزی است از تور کنسرت خود در فرانسه و ایتالیا برگشته است ضمن اعلام این خبر ن گفت: برنامه در نظر گرفته شده برای فرانسه و ایتالیا بود که به دعوت یک مرکز فرهنگی از فرانسه انجام شده بود، که در ‌‌نهایت بعد از دو شب اجرا در پاریس به ایتالیا رفتیم.

به گفته صدیق تعریف گروه نوروز در شهرهای رم، ونیز، میلان و پسکارا اجرای برنامه کردند که با اقبال مناسب تماشاگران و مخاطبان روبرو شد.

گروه نوروز را در این کنسرت صادق تعریف به عنوان نوازنده دف و چند نوازنده جوان دیگر همراهی می‌کردند که آثاری را در دو بخش فارسی و کردی اجرا کردند.

این کنسرت ترکیبی از کارهای قدیمی و تازه آقای تعریف بود که در نغمه اصفهان و مایه دشتی و شور و شوشتری و منصوری (در بخش سنتی با کلام فارسی) و مقامات کردی که عمدتا در مقام شور بود، اجرا شد.

تعریف در پاسخ به این سوال که دستاورد مهم این سفر موسیقایی چه بود، گفت: به گمان من بهترین دستاورد این سفر زمینه سازی و رایزنی برای اجرای کنسرت‌های بیشتر در آینده در خارج از کشور بود که امیدوارم نتایجش را در آینده شاهد باشیم.

تعریف همچنین از انتشار تازه‌ترین آلبومش به نام مهتاب خبر داد که به آهنگسازی حسین یوسف‌زمانی از سوی شرکت سروش و چند روزی مانده به نوروز ۹۰ به بازار موسیقی عرضه شد.

این اثر در قالب ارکستر سمفونیک و روی شعر معروف مهتاب نیما یوشیج و اشعار شاعرانی چون حافظ، سیمین بهبهانی و... تنظیم و ضبط شده است.
منبع: 
همشهری‌آنلاین
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اردیبهشت 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت موفق صدیق تعریف و گروه نوروز در فرانسه و ایتالیا | موسیقی ما