برنامه یاد بعضی نفرات
 
کسانی که در این مراسم حضور دارند مقام استاد نوری را در نظر داشته باشند
محمد وافری در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
کسانی که در این مراسم حضور دارند مقام استاد نوری را در نظر داشته باشند
موسیقی ما- لی لا رضایی: محمد وافری از نحوه برگزاری بزرگداشت استاد محمد نوری سخنانی ایراد کرد. وی در این رابطه به موسیقی ما گفت: سبک‌هایی که در این مراسم روی سن می‌رود اصلا با موسیقی استاد محمد نوری سنخیتی ندارد. این در حالی است که وقتی قرار است برای کسی مراسم بزرگداشت برگزار شود، باید سبک وی ترویج شود و این مراسم خاستگاهی برای سبک وی باشد.

وی ادامه داد: اما به نظر می‌رسد موسیقی انتخاب شده برای این مراسم، با خاستگاه موسیقی استاد محمد نوری بسیار متفاوت است.

وقتی نام استاد محمد نوری به میان می‌آید به نظر می‌رسد که موسیقی مطرح شده نیز رنگ و لعابی مرتبط با آن نام داشته باشد. ناگفته نماند که استعدادهایی که ذیل نام استاد خودنمایی می‌کنند باید موسیقی او را پوشش بدهد تا جریان به انحراف کشیده نشود.

وی گفت: امیدورام که در این مراسم این اتفاق بیافتد. چرا که مقام وشان استاد نوری بسیار بالا و والاست. دوستانی که برای این مراسم دعوت شده‌اند، خوانندگانی هستند که مردم دوستشان دارند ولی خاستگاه‌شان متفاوت است. البته این خیلی هم بد نیست که خوانندگانی با صداهای متفاوت آهنگهای استاد نوری را اجرا کنند. به نظرم به کار تازگی و روح می‌دهد. اشکالی ندارد که چنین اتفاقی بافتد ولی چیزی که هست این است که باید نظارتی هم بشود تا خدایی ناکرده موضوع به بیراهه کشیده نشود.

خواننده ماهی سیاه همچنین گفت: در برنامه ریزی این مراسم حامیان دولتی حضور دارند و همین موجب می‌شود به نظر برسد که خاستگاه آن مردمی نیست. این در حالی است که خاستگاه و جایگاه استاد نوری مردمی بود. این حمایت‌های دولتی موجب محدودیت‌هایی نیز می‌شود که این محدودیت‌ها به نفع موسیقی نخواهد بود.

وی در پایان گفت: تنها چیزی که در این زمینه می‌تواینم بگویم این است که امیدوارم کسانی که در این مراسم حضور دارند مقام استاد نوری را در نظر داشته باشند و بدون در نظر گرفتن آن اقدام نکنند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کسانی که در این مراسم حضور دارند مقام استاد نوری را در نظر داشته باشند | موسیقی ما