برنامه یاد بعضی نفرات
 
در زمینه موسیقی پاپ مشکل زیاد داریم اما هیچ کس مخالف این موسیقی نیست
مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد:
در زمینه موسیقی پاپ مشکل زیاد داریم اما هیچ کس مخالف این موسیقی نیست
موسیقی ما - محمد میرزمانی معتقد است: در زمینه موسیقی پاپ مشکل زیاد داریم اما هیچ کس مخالف این موسیقی نیست. برای رفع مشکلات این عرصه نیز لازم است معیارهایی را برای قضاوت کیفی آثار موسیقی پاپ تعیین کنیم.

مدیر کل دفتر موسیقی که در شورای عالی شعر و موسیقی سخن می‌گفت ضمن بیان این مطلب گفت: نهال موسیقی پاپ روز به روز شاخ و برگ پیدا کرده و موسیقی هنری و موسیقی تجاری در این عرصه مخلوط شده است.

میرزمانی به طرح مشکلات اصلی موسیقی پاپ پرداخت و افزود: این وضعیت به دلیل نبود ساز و کار حرفه‌ای در تولید آثار رخ داده است. درحال حاضر شرکتهای تولید موسیقی کمتر در زمینه تولید سرمایه‌گذاری می‌کنند. معمولا «هنرجوهای علاقه‌مند و جوان هزینه ضبط و تنظیم را می‌دهند و یا اصلا خودشان این کار را انجام

می‌دهند. این روال باعث شده شرایط تولید اثار، هنری و کیفی نباشد. در حالی که هر هنرمندی که بخواهد بصورت حرفه‌ای دراین عرصه فعالیت کند باید معیارهای کیفی و حرفه‌ای را نیز قبول و اجرا کند.

مدیر کل دفتر موسیقی درادامه افزود: برای اصلاح این روند اولین قدم آن است که شوراهای تخصصی شکل بگیرد؛ شورای پاپ، سنتی، مقامی، کودک، ارکسترال و... هرکدام جدا شوند، یکی از تاثیرات مثبت این شیوه آن است که کار‌ها تقسیم می‌شود و در این شکل هر بخش زمان بیشتری برای بررسی پیدا می‌کند. اولین تاثیرافزیش زمان بررسی، این است که دقت بالا می‌رود.

میرزمانی درادامه با اشاره به فراگیر شدن موسیقی غیر ایرانی در آثار تولیدی افزود: نکته دیگر این است که اکثرا آهنگسازان عرصه پاپ درآثارخود از سازهای ایرانی استفاده نمی‌کنند. در این مدت من حتی یک اثر در فضای ایرانی نشنیده‌ایم. در حالی که موسیقی ایرانی باید ملهم از موسیقی و سازهای ایرانی باشد.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 تیر 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود در زمینه موسیقی پاپ مشکل زیاد داریم اما هیچ کس مخالف این موسیقی نیست | موسیقی ما