برنامه یاد بعضی نفرات
 
مافيا زنده است؟
علی لهراسبی، بهروز صفاریان، مجید اخشابی، غلام علمشاهی و حمید صدری از مافیای موسیقی می گویند
مافيا زنده است؟
لی‌‌لا رضایی: بحث، بحث آلبوم موسيقي و كنسرت و دستمزد نوازنده ها، سالن و اين چيزها نيست. بلكه بحث بر سر دو چارك صدا در خوانندگي است كه عده اي داشته و نداشته به آن روي آورده و عده اي نيز به پشتيباني آن همه جا را به قرق خود در آورده و در اين ميانه با صدايي كه دارند و با شناختي كه مردم از آنها دارند، رسانه هاي مختلف را خواسته يا ناخواسته با خود همراه كرده اند و در بيشتر تيتراژهاي تلويزيوني مي خوانند. شنيده شدن صداي تعدادي از خواننده هايي كه به صورت روتين براي اين رسانه و مخاطبان ميليوني اش مي خوانند حالا ديگر براي مردم عادت شده و اگر روزي در سريالي صداي خوانندگان محبوب خود را از مجموعه اي نشنوند انگار چيزي گم كرده اند.

عده اي از اين دوستان كه خود خواننده هاي خوش قريحه و خوش صدايي هم هستند، معتقدند كه خوانندگان تيتراژهاي تلويزيوني جزو مافياي اين عرصه هستند. در حالي اين دوستان به اين مافيا اعتقاد دارند كه به نظر مي رسد از خواندن يك تيتراژتلويزيوني چيزي عايد يك خواننده،ترانه سرا ، آهنگساز و عوامل ديگر آن نشود مگر دستمزد اندكي كه همان ابتدا به او پرداخته مي شود. در حالي بر سر اين بودن ها و نبودن ها جنگ است كه در ايران حق قانوني خواننده و ديگر عوامل در پخش يك مجموعه تليزيوني نه تنها رعايت نمي شود بلكه نهايتا منجر به بحث ها و گلايه ها و ...حرف ها و حديث ها مي شود.
 
  • كمي تخيل
مجموعه اي تلويزيوني از يكي از شبكه هاي رسمي پخش مي شود. فرداي همان روز براي تك تك عوامل ، عايدي در نظر گرفته شده به حسابشان ريخته مي شود. از ترانه سرا گرفته تا آهنگساز و خواننده و تنظيم كننده از اين عايدي بهره مند مي شوند. فكر ش را بكيند اگر در يك مجموعه روتين 90 قسمتي مثل همين روتين هاي تلويزيون هاي ما، عايدي هر يك از اينها براي هر وعده پخش چقدر مي شود؟

اگر براي هر بار پخش به آنها مبلغي معادل 1000 دلار پرداخت شود ، براي يك برنامه 90 شبي، به غير از دستمزدي كه بابت كار اوليه انجام داده اند، طي سه ماه چقدر عايدشان مي شود؟

خواب نیست ، رویا نیست، این بخشی از زندگی هنرمندان حوزه موسیقی آن سوی آبهاست. چیزی که در ایران به رویا تبدیل شده و برای رسیدن به آن باید سال های متمادی صبر کرد.

حتی تصور چنین چیزی هم یک دنیای آرمانی است و در این دنیای آرمانی نه از خاله زنک بازی و دختر و پسرخاله بازی خبری هست و نه از پارتی بازی و هر گونه بازی دیگری!

در این شهر آرمانی همه حرفه ای اند ،حتی تهیه کننده! چون هیچ کس درگیر بودن ها و نبودن های بی پایه و اساس نیست. هیچ کس از سر بی حوصلگی و پولداری دست به جیب نشده تا شبی ، دمی بزند و آوازی بخواند و از سر شکم سیری چند چهچهه ای بزند و بعد ...

اما اینجا تهران است. اینجا شهری به دور از همه ضابطه هاست. این را بسیاری از خواننده ها می گویند و معتقدند در شهری که هیچ کس جای خودش نیست، نمی شود در حوزه حساسی مثل موسیقی سرمایه گذاری کرد. اينجا شهري مملو از رابطه هاست. اين را هم خيلي از خوانندگان مي گويند.چرا که بیشترخواننده ها بر این باورند که در موسیقی دست بسیار است و از میان این دست ها، دست هایی مربوط به مافیا نیز هست که موجب شده وضعیت موسیقی هر روز بدتر از دیروز شود.

مافیا اولین بحثی است که در این میان مطرح می شود وافکار عمومی موزیسین ها به سمت آن می رود.
چندی پیش در این مورد حمید حامی که یکی از خواننده های سر شناس بوده و از جایگاه بالایی در موسیقی ایران برخوردار است، با بیان کردن عقاید خود در این رابطه در نشریه «هفت نگاه»، موافقان و مخالفان بسیاری را با خود همراه کرد. بحث از جايي شروع شد كه اين خواننده در يادداشت خود روي لبه تيغ راه رفت و بي آنكه بخواهد سفسطه كند، از اين موضوع حرف زد و گفت و گفت و گفت تا اينكه خيلي ها به وي معترض شدند و خيلي ها هم با وي همراه شدند.

اما آنچه واقعیت دارد، قرار گرفتن چند خواننده در یک تیم است که همواره و همیشه به خواندن تیتراژهای تلویزیونی اقدام می کنند و به این عده خاص، اضافه که نشده هیچ، کاسته نیز شده است.

در حالی خیلی ها مثل حامی موافق با پدیده ای به نام مافیا در ایران و موسیقی ایرانی هستند که کسانی که تیر مافیا به سمت آنها نشانه رفته است کاملا خود را به دور از این حاشیه ها می دانند.
 
  • مافيا ! بودن يا نبودن!
اما آیا می توان ثابت کرد که مافیا در موسیقی ایران، موسیقی تلویزیون ... حضور دارد یا نه؟

دیگران چه می گویند؟یکی از خواننده هایی که در این عرصه فعال است و مورد هدف این مباحث قرار دارد، مجید اخشابی است که خود را به دور از هر گونه حاشیه ای نگه داشته است اماهمیشه از او به عنوان یکی از سوگلی های تلویزیون در عرصه خوانندگی یاد می کنند. اين در حالي است كه او بارها و بارها اعلام كرده كه : من سوگلي نيستم.

اخشابی درپاسخ به اینکه چرا شما را جزو یکی از سوگلی های تلویزیون می دانند و اصلا آیا چنین رابطه ای صحت دارد یا خیر می گوید: به این حاشیه ها نمی پردازم. اصلا نمی خواهم راجع به این موضوع بحثی را باز کنم. ولی آنچه مسلم است این است که در هنر مافیا اصلا معنایی ندارد و به نظر من بحث خوبی نیست . نمی دانم چه کسانی این ادعاها را از کجا می آورند.

وی که اولین تیتراژی که خواند، «گم گشته» کاری از رامبد جوان بود و «چهارچرخ» آخرین تیتراژی است که خوانده، ادامه می دهد: وقتی شما هنری دارید که بتوانید آن را عرضه کنید و آن هنر را مردم دوست داشته باشند و نسبت به آن توجه و علاقه نشان دهند دیگر بحث مافیا و هر گونه باند بازی از بین می رود. دیگر نمی شود به کاری که مردم به آن روی خوش نشان داده اند، انگ مافیا را بست.

وی با بیان اینکه حتی به کار بردن چنین کلماتی در مطبوعات و رسانه ها نباید اتفاق بیفتد، گفت: اگر قرار باشد کسی هنرمند نباشد، هیچ مافیایی نمی تواند او را به یک هنرمند تبدیل کند. صدای خوب اگر نباشد، نمی توان از یک صدای بد استفاده کرد و به صرف مافیا آن صدا و صاحبش را مطرح کرد. این اتفاق نمی افتد، مگر اینکه کسی از حداقل هنر برخوردار باشد. هیچ مافیایی نمی تواند از یک آدم بی هنر، هنرمند بسازد. و بر عکس اگر صدای خوب داشته باشد و از هنر برخوردار باشد ، هیچ مافیایی نمی تواند او را پس بزند.

وی که به دوستی با دست اندرکاران رسانه ای همچون تلویزیون ، متهم شده است، در این باره می گوید: اصلا در این رابطه به دوستی ها و روابط اعتقادی ندارم. روزی که من به عنوان خواننده وارد مقوله ای به نام صدا و سیما شدم، با کسی آشنا نبودم. الان هم الزاما رابطه خاصی با کسی ندارم.

مجید اخشابی در ادامه یادآور شد: پردازش به این قضیه کمکی به فضای فکری جامعه نمی کند. از طرفی هم تهیه کننده یک مجموعه تلویزیونی قصد ندارد کاری را که بابتش زحمت زیادی کشیده، خراب کرده و زحمتش را ه هدر بدهد.او در جایگاهی که دارد، فکر می کند کار با عوامل خاصی بتواند کارش را بهتر کند. تهیه کننده به هیچ وجه قصد ندارد کارش را خراب کند.
 
  • به لعنت خدا هم نمی ارزد
«کل سیستم رسانه ای همچون تلویزیون و سیستم اجرایی نمی ارزد به این که مافیا بیاید و برایش هزینه کند و در آن تفکر اینچنینی خرج کند».

بهروز صفاریان با بیان این مطلب، افزود:«طی دو سال اخیر البته به اعتقاد من هیچ تیتراژی پخش نشده که از دار و دسته مافیا باشد. اینکه رسانه ای مثل تلویزیون، تاثیر بسیاری در معرفی خواننده ها دارد، شکی نیست، اما این روزها دیگر تاثیر گذشته را ندارد و از میزان این تاثیر کاسته شده است».

به گفته این آهنگساز و تنظیم کننده که خود چندین تیتراژ را آهنگسازی کرده،« مخاطب تلویزیون به سمت و سوی دیگری رفته است . بنابراین مافیای موسیقی خودش را خسته نمی کند. البته نمی شود باندبازی ها را در نظر نگرفت.ولی بهتر است به جای استفاده از این ادبیات بگوییم رفیق بازی و دوست بازی، نه باند بازی! اين رفیق بازی هر جایی ممکن است باشد و ممکن است نباشد. من دراین روزها نه در این زمینه چیزی دیده ام و نه چیزی شنیده ام».

صفاریان ادامه داد:« ناگفته نماند که شاید برخی‌ها از رابطه های کاری خوب به عنوان مافیا یاد می کنند».
با این حساب می شود از دید کسانی که تفکری همچون بهروز صفاریان دارند گفت که مافیا بازی به لعنت خدا هم نمی ارزد و اصلا ارزشی ندارد کسی مافیا بازی کند و وارد این مقوله شود و یا خودش مافیا درست کند.

علی لهراسبی که خود یکی از پرو پا قرص های این عرصه است نیز بر این باور است که مافیا اصلا وجود ندارد. او معتقد است:« آنچه که در تمام روابط اجتماعی ما وجود دارد این است که هر کس کارش را به خوبی انجام بدهد و بداند که مردم از او چه می خواهند موفق می شود هنر خود را عرضه کند».

وی ادامه می دهد: « چرا باید به کسی که در طول سال نهایتا دو-سه تیتراژمی خواند انگ مافیا بازی و حضور در باند مافیا را زد؟ آیا جز این است که تهیه کننده ها ترجیح می دهند با خواننده هایی کار کنند که مردم آنها را دوست دارند و می توانند به خوبی با صدای آنها ارتباط برقرار کنند؟»

در حالی لهراسبی این حرفها را می زند که غلام علمشاهی هم که مدیریت شرکت فرهنگی هنری آوای نکیسا را به عهده دارد می گوید:«مافیا وجود ندارد، نه در تلویزیون و نه در جو موسیقی و آلبوم و شرکت ها و ...آنچه که در تمام روابط اجتماعی ما وجود دارد، این است که افراد با تمام کسانی که با آنها کار می کنند، به مرور دوست شده و از آن به بعد رابطه دوستانه برقرار می کنند. در این صورت با آنها و کار کردن آنها راحت تر هستند».

وی ادامه می دهد: «همه ما خواه ناخواه درگیر یک جور باند هستیم. شاید در محدوده من که به عنوان یک تهیه کننده فعالیت می کنم، حدود 100 آهنگساز بشناسم، اما با 10 تای آنها راحتم و می توانم با آنها کار کنم. حالا ممکن است به هر علتی کار با آنها برای من راحت باشد و بخواهم به جای اینکه با یک نا شناس کار کنم با کسی کار کنم که از فبل او را می شناسم و با کارش ارتباط برقرار می کنم. آن وقت دیگران که از بیرون این ماجرا را می بینند، ممکن است فکر کنند که ما در یک باند هستیم و یک دارو دسته مافیایی را اداره می کنیم».

وی با اشاره به اغراقی که بعضی ها در این زمینه دارند می گوید: «عده ای نیز با اغراق قصد دارند خودشان را بزرگ تر کنند. اینکه می گویند من با فلانی کار نمی کنم و فقط با فلان کس کار می کنم، اغراقی بیش نیست برای هرچه بیشتر معروف شدن.کارکردن به صورت رفاقتی و به شکلی که من گفتم این شبهه را برای دیگرانی که از بیرون به قضیه نگاه می کنند، به وجود می آورد که ما همه در یک باند هستیم. اگر نام چنین چیزی را باند بگذاریم همه ما بی آن که بخواهیم در باندی مشخص هستیم. در این صورت ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در باندهستیم».

لهراسبی در راستای صحبت های علمشاهی می گوید: «وقتی اسم من همراه با نام تهیه کننده ای در تیتراژ یک فیلم می رود این شبهه برای همه به وجود می آید که ما با هم یک باند تشکیل داده ایم.از دور همه فکر می کنند که من آدم این تهیه کننده هستم و این سوتفاهم برایشان پیش می آید».
 
  • دیگه چه خبر؟
کسانی در این عرصه بوده اند که این روزها کمتر دیده می شوند. حمید صدری که روزی یکی از پرکار ترین آهنگسازان عرصه تلویزیون و تیتراژهای آن بوده و حالا یکی از کم کارترین هاست، همه انگ ها را نادید گرفته و می گوید:«اعتقادی به مافیا ندارم. کم کاری کسی مثل من، یک دلیل شخصی دارد.آنچه باعث می شود که همه به مافیا بودن اعتقاد داشته باشند این است که با یک تیم به صورت ثابت کار می کنند. اگر به من به عنوان یکی از اعضای مافیا نگاه می شد دلیلی جز این نداشت که من برای سریالهای روتین و 90 شبی تلویزیونی ، آهنگسازی می کردم. اگر نه من به این شدت هم که می گویند پر کار نبوده ام. سریالهایی هم که از من پخش می شد معمولا سریالهایی بود که برای مناسبت های مختلف مثل ماه رمضان و عید و ... ساخته شده بود».

وی ادامه می دهد:«یک سری افراد خاص برای انجام امور این رسانه انتخاب می شوند که با اهداف سازمان آشنا هستند چون سازمانی مثل صدا و سیما ریسک نمی کند . به همین دلیل با کسانی کار می کند که توانایی شان به سازمان ثابت شده باشد».

حمیدرضا صدری همچنین می گوید: «وقتی برای یک تهیه کننده راحت است با آهنگسازی کار کند که به توانایی او ایمان دارد، چرا باید با کسی کار کند که هنوز امتحانش را پس نداده است. اینگونه از سازمانها با کسانی راحت ترند که از پس کارشان بر می آیند.کسی که از دور به چنین مقوله ای نگاه می کند، می گوید که اینها در یک باند هستند و دارند باندبازی می کنند».

وی که به عنوان یکی از اعضای مافیایی شناخته شده بود، می گوید:«من یک دفعه به خودم آمدم و دیدم که خیلی درگیر شده ام و خودم بیشتر از کارم مورد نقد و انتقاد قرار می گیرم. از هر طرف همکارانم می گفتند که من در باند هستم که صد البته اینطور نبود. البته کسی رو در رو به من حرفی نمی زد ولی از گوشه و کنار می شنیدم که این حرفها پشت سرم زده می شود».
 
  • مافيا زنده است
با این همه هنوز هم هستند کسانی که معتقدند مافیا همچنان زنده است و در رگهای موسیقی ایران و بیشتر از هر چیزی موسیقی تیتراژها در جریان است. وقتی در تیتراژهای تلویزیونی چند خواننده به صورت روتین به اجرای تیتراژها اقدام می کنند چه فکری جز این می شود کرد که اینها جزو دار و دسته مافیا هستند؟وقتی یک خواننده در طول یک ماه بیش از دو تیتراژ را در تلویزیون می خواند، می توان جز این فکر کرد که مافیا در موسیقی ما رخنه کرده است؟ جز این نمی توان فکر کرد وقتی در میان انبوهی از خواننده های خوب و مطرح و خوش صدا تیتراژ ها فقط به عده ای محول می شود که صدایشان از هر شبکه ای شنیده می شود و انگار نه انگار که رسانه های مثل تلویزیون با مخاطب میلیونی که دارد، نیازمند صداهایی جدید است. اما صداها همچنان همان صداهاي قبلي است و آهنگسازها همچنان همان اهنگسازان قبلي اند. با اين اوصاف و با انچه در اين مقوله آمد نمي توان متوجه شد كه وقتي پاي حرفه اي بودن در ميان نيست ، چه بايد كرد؟ چه كسي متولي است. كاش كسي مسوول تقسيم همه اين چيزها بسته به توانايي آدم ها بود. كاش كسي همه اين ها را تقسيم مي كد. چقدر تقسيم كردن خوب است و ما همچنان اندر خم يك كوچه مانده ايم و همه چيزهاي خوب را براي خودمان مي خواهيم؟اين انصاف است؟
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

مجید اخشابی یعنی امید هیچ وقت یادم نمیره تو بدترین شرایط زندگی بودم که آهنگ ماه محبوب ایشون
رو شنیدم گفت و گوی خداوند با بنده اش .... انقدر با اون موسیقی به خدا نزدیک شدم که هر چی
برای موفقیت و سلامتی و سربلندی استاد اخشابی دعا کنم کم کردم ...

با تک تک سلول های بدنم به خودش و کاراش ایمان دارم ...

یا حق

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

متاسفم برای آدم های ضعیفی که از راهی به خیال خودشون میخوان جلو برن.نمیدونم چرا هر کسی در زمینه موسیقی دچار مشکل میشه انوقت اسم جناب اخشابی رو میاره.عشق و علاقه ما طرفدار مافیا نمیخواد.

گر نگهدار من آنست که من می دانم........شیشه را در بغل سنگ نگه می دارد
درود بر مجید خان اخشابی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

اگه مافیا وجود نداشت الان آلبوم فریدون آسرایی و رضا صادقی تولیست شما اول نبودن و آلبومای کما3 حمید عسکری و رگ خواب محسن یگانه پایین.

شما خودتون نمونه مافیا هستین.

که فقط با تعداد محدودی از خواننده ها ارتباط دارین نمونه اش هم خواجه امیری و صادقی.

میدونم تایید نمیشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

هیچ مافیایی وجود نداره
زنده باد مجید خان اخشابی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

باسلام

درتایید صحبتهای استادمجیداخشابی باید عرض کنم ایشان به دور ازهرگونه حاشیه ای بیش از ده سال است درصداوسیما به کارخود ادامه داده اند.دراین بینابین طبیعی است اگر با تهیه کننده ای خب آشناشده باشند.اما این بدین معنی نیست که ایشان مافیا شده باشند یا پارتی ای داشته باشند.بنده همه ی کارهای ایشان رادنبال کرده ومیدانم که مردم وهوادارن ایشان راخواستندکه بماند وبخواند.متاسفانه همیشه افرادی هستند که ازسر بیکاری یاحسادت دست به همچین نقدهایی می زنندکه واقعیت هم ندارد.واقعاً شخصی که فکر می کند یک هنرمند زمانی که دررسانه ماندگار می شود تنها به خاطر مافیابودنش یا پارتی داشتنش است باید برایش متاسف بود که ما مردم راهنوز نشناخته وفکر می کند مردم ساده لوحند واحساس می کنند که گوش مردم را دودستی گرفته اند وچشبانده اند به تلویزیون وگفته اند شما باید فقط به صدافلان شخص گوش کنی.درصورتی اصلاً همچین چیزی نیست.ماها اگر هنر کسی را نپسندیم همان بار اول اورا پس می زنیم.اما افرادی هستند که هنوزم که هنوز برای گوش مردم تازگی دارند ومردم خواستارآنها هستند نه فقط یک تهیه کننده یا رسانه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

واقعا بجای اینکه به کسی این انگ رو بزنید و توهین کنید به دنبال علت باشید نه اینکه به شخص هنرمند توهین کنید . این مشخصاتی که شما گفتید کاملا مشخص بود از چه هنرمندی صحبت میکنید. اقای م . ا درسته؟خب بهتر نیست اینطوری فکر کنید ایشون از سن 8 سالگی وارد این حرفه شدندو مهارت و فنون این کار رو کشف کردند درس این رشته رو خوندن مثل بقیه هنرمندا نیستن که یک شبه پا گذاشتن به این حرفه و به خودشون مغرور میشن که چه و چه .واقعا ماها تا کی میخوایم به دیگران تهمت بزنیم و به اصطلاح زیر آب زنی کنیم. واقعا متاسفم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

با سلام
موسیقی ما خودش یه پا مافیای موسیقیست کارش شده معرفی چند تا خواننده و کوبیدن چند تا خواننده مثل اخشابی و اصفهانی، در حالی که مجید اخشابی برای پرورش موسیقی تیتراژ تلاش زیادی کرده. و یکی از برترین های حال حاضر صدا و سیماست. مهم این نیست که کجا کار می کنیم مهم اینه که هر جا هستیم صادقانه عمل کنیم آیا موسیقی ما در فضای مجازی رسالتی رو که داره صادقانه پیش میبره؟ من پاسخم به این سوال صددر صد منفی خواهد بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

با سلام

اولا که استاد مجید اخشابی از همه این تهمت ها مبرا هستند ثانیا تیتراژ خواندن در تلوزیون دلیل بر این کلمه بسیار زشت و رکیک نمی باشد و همه می دانند که وقتی کسی چهره شد حواشی به دور و اطرافش فراوانه که خدا رو شکر استاد مجید اخشابی هیچ گاه خود را در این مسائل درگیر نمی کنند و این مطلب را باید در نظر گرفت که شایسته نیست به موسیقی غنی ایرانی هم چنین تهمتی زده شود

زنده باد استاد مجید اخشابی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

دوستان عزیز سلام ... تا زمانیکه مردم مخاطب کارهای خوانندگان هستن
مافیا چیکار می تونن بکنن ؟ از مجید اخشابی گفتید یاد یک نکته افتادم
اینکه اگر مجید اخشابی همیشه تیتراژ می خونه اگر همیشه ایام عید
این هنرمند رو توی تلویزیون می بینید یک علت بیشتر نداره اونم درخواستهای متعدد برای حضور ایشان هست می تونید آخرین برنامه ای رو که ایشان در تلویزیون حضور داشتن ( هفته به هفته شبکه یک سیما)
ببینید و بشنوید که مجری برنامه برنامه رو چجوری شروع کرد ...
وای از آن لحظه ای که مردم نخواهند یکی به مراتب بالا برسه و خدا بخواد
بعد نیست کمی خدا پسندانه نظر بدیم نه از روی احساس ؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

eyvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal lohrasebi
khob rast mige dg

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

با سلام ..... بهتر نیست به جای این حرفهای مغرضانه وپوج کمی اندیشه وتامل کنیم.فکر کنم جناب اخشابی در ردیف اساتید وصاحب نام موسیقی ایران قرارگرفته اند واینگونه سخنان در مورد ایشون کسی که این افکار را دارد خنده دار جلوه می دهد.پس به جاست با احترام در مورد ایشون سخن به میان آید.
در آخر
کاروانی که بود بدرقه اش حفظ خدا به تجمل بنشیند به جلالت برود
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

خوب شد جناب اخشابی تیتراژ گمگشته رو خوندن که به همه یاد بدن موسیقی تیتراژ یعنی چی .حالا گنجشکای پارسال و جیک جیکای امسال.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

مافیا وجود نداره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

be nazare manam mafiayi vojod nadare...gheire momkene ke ye tahie konande ba ye nafar ke rahat tare kar kone dar sorati ke mardom narazi hastan..mardomand ke tasmim migirand..age ye shakhsi jozve mafia bashe amma mardom ghabulesh nadashte bashan tahie konande ham....harfaye aghaye lohrasebi kamelan manteghie:x...bala budan ye fard to jamee bastegi be saligheye afrad dare

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

همونطور که آقای اخشابی گفتن مافیایی وجود نداره..اینا همش حاشیه ست..اصل اینه که امثال مجید اخشابی ذاتا" محبوبن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

احسان خواجه امیری اصفهانی لهراسبی اخشابی محبوبن خصوصا احسان عزیز تهیه کننه ها باید از خداشون باشه که با احسان همکاری کنن همون طور که کارگردانه بزرگ کشورمون جناب حسن فتحی هم بارها گفتن که احسان قسمتی از برگ برنده سریالاشونه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

کسی نمی تونه موفقیتهای آقای اخشابی رو در عرصه موسیقی تیتراژ و ... زیر سوال ببره....

خواهش می کنم سوابق آقای اخشابی و کارهای بزرگی که ایشون انجام دادن رو بخونین مطمئنا نظرتون تغیر می کنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

یاد برنامه ای افتادم که برای اولین بار مجید اخشابی رو توی تلویزیون دیدم,سال83,برنامه مهتاب!
تا قبل از اون زیاد اهل موسیقی نبودم ولی با شنیدن صدای مجید اخشابی و شناخت شخصیت بزرگش فهمیدم که ایشون با همه فرق دارن...
و الان گوش دادن به صدای ماندگار و زیبای مجید اخشابی رو به هر کاردیگه ای ترجیح میدم
ماندگاری..... مجید اخشابی ماندگار شد چون سالم کارکرد و کار خواهد کرد! سالها ست که تو این حرفه زحمت میکشه, ,30 سال از عمرش رو صرف این حرفه کرد,چون عاشق بود, مجید اخشابی اگه تیتراژهای زیادی خونده,اگه به جشن ها و مراسم ها دعوت میشه دلیلی نداره جز عشق متقابل مردم به شخصیت بزرگش ولا غیر.... مسلما هیچ تهیه کننده ای دوست نداره که همه ی زحمت ها و هزینه هایی که برای یک سریال کرده بر باد بره!,کسانی که اینچنین تهمت ها و افتراهایی رو به شخص جناب اخشابی میزنن غرق در حسادت بیمار گونه ای هستن و اینطور فکر میکنن با اینچنین صحبت هایی میتونن از محبوبیت استاد کم کنن!بایدبه خدمتشون عرض کنم:زهی خیال باطل....
دوستان,عزیزان!کسایی که صحبت از مافیا در موسیقی ایران میکنن در حقیقت شعور و فهم مخاطب رو نادیده گرفتن و این توهین بسیار بزرگی هست..... مهم هنر هنرمند هست,مهم کاری هست که به عشق مردم انجام میده! مهم اینکه هرجایی باشی سالم و صدقانه عمل کنی و.... انسان باشی! به خودم افتخار میکنم که اینچنین انسان وارسته ای که همه ی این خصایص رو داره حکم استاد,مراد و مرشد منو تو زندگیم داره....

م
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

میدونید اولین بارمه دارم انقدر تحسین از اخشابی میبینم !؟‌باورم نمیشه ...!!!!

واقعا خسته کننده نشده ؟

زیباترین کلام و جمله بندی از آن بهروز صفاریان عزیز بود " مثل همیشه " کم پیدا کم صحبت اما اصل حرف با اوست.........
بهروز صفاریان با بیان این مطلب، افزود:«طی دو سال اخیر البته به اعتقاد من هیچ تیتراژی پخش نشده که از دار و دسته مافیا باشد. اینکه رسانه ای مثل تلویزیون، تاثیر بسیاری در معرفی خواننده ها دارد، شکی نیست، اما این روزها دیگر تاثیر گذشته را ندارد و از میزان این تاثیر کاسته شده است».

به گفته این آهنگساز و تنظیم کننده که خود چندین تیتراژ را آهنگسازی کرده،« مخاطب تلویزیون به سمت و سوی دیگری رفته است . بنابراین مافیای موسیقی خودش را خسته نمی کند. البته نمی شود باندبازی ها را در نظر نگرفت.ولی بهتر است به جای استفاده از این ادبیات بگوییم رفیق بازی و دوست بازی، نه باند بازی! این رفیق بازی هر جایی ممکن است باشد و ممکن است نباشد. من دراین روزها نه در این زمینه چیزی دیده ام و نه چیزی شنیده ام».

صفاریان ادامه داد:« ناگفته نماند که شاید برخی‌ها از رابطه های کاری خوب به عنوان مافیا یاد می کنند».
با این حساب می شود از دید کسانی که تفکری همچون بهروز صفاریان دارند گفت که مافیا بازی به لعنت خدا هم نمی ارزد و اصلا ارزشی ندارد کسی مافیا بازی کند و وارد این مقوله شود و یا خودش مافیا درست کند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

واقعا برای چنین تفکری متاسفیم... یه باره بگن هیچ هنرمندی حق نداره محبوب باشه .
درضمن ... شده تا به حال آقای اخشابی تیتراژی رو کار کرده باشن و مردم خوششون نیاد ؟؟؟؟
فعلا که ما هر چی دیدیم کوچیک و بزرگ , ترانه ها شون رو حفظ میکردن... و این یعنی مخاطب اون اثر رو پسندیده...
اگه قرار بر این طرز تفکر مسخره باشه پس بهتون میگم که محمد اصفهانی سالار عقیلی احسان خاجه امیری علی لهراسبی و... همگی باید مافیای موسیقی باشند...
.
.
.
آهان راستی یانی هم جزء مافیا حساب میشه آخه هر روز آهنگاش تو اخبار پخش میشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

دو از مطالبی که نوشتید ، میگم آقای اخشابی چقدر طرفدار داشت ؟ کجا بودین تا حالا ؟ و نکته جالب تر هم اینه که در همه کامنت های تا این لحظه همش در مورد آقای اخشابی هست . بله ، واقعا مافیا وجود نداره ، همونطور که هیچ موجود دوپایی وجود نداره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

اقا از فیلم جدید رضا چه خبر وبه نظر من رضا صادقی باید زودتر البوم بده و بر عکس لیبل البوم هم اصلا مهم نیس اصل کا ر تراکا البومه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

سلام

مافیا ؟

نه
تلاش و یک عمر همه زندگی آدم برای رضایت خدا در شاد کردن مردم صرف شدن است
بیان این مطالب که مافیا و .. آشنایی و...باشه برای کسایی هست که می خوان در عرض مدت کم وبدن توجه به سلایق وشخصیت وهوش وگوش مردم ستاره باشن
ستاره شدن این نیست که بری به آسمون وخودت روببینی وهیچ کس دیگه رونبینی
ستاره شدن این هست که با مردم باشی از مردم باشی مردم رو دوست بداری عاشق مردم باشی

من که این مطالب رو می نویسم نوجون نیستم که بگین از روی احساسات هست
نه
سختی های زندگی رو دیدم وبا تمام وجود حس کردم

در مورد هنرمند محبوب هم جالبه بدونید که خیلی به خواننده ها توجه داشتم خیلی ها
خیلی هایی که الان هستند وخب کارشون خیلی بد نیستوخیلی ها هم که اصلا کسی اسمشون رو یادش نیست

تا
استاد آقای مهندس مجید اخشابی هم صدای فوق العاده محسور کننده ای دارن وهم اخلاق و تبسم بر روی لبشون هست در مقابل مخاطبانشان و....
واقعا انسانیت ایشان هم در حد فوق العاده ای هست
رو شناختم
ایشان محبوب دل های بچه ها هستند تا انسان های میان سال و حتی افراد مسن.
پس حضور ایشون در tV برای پاسخ به محبت همه دوستداران ایشان هست. از خدا طلب موفقیت وسعادت روز افزون آقای مجید اخشابی رودارم.انشاالله

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

عجیبه این همه سال تو سایت های موسیقی هستم تا حالا ندیده بودم کسی از اخشابی تعریف کنه یا کسی طرفدارش باشه الان می بینم اینجا یه نفر تا مرز استادی هم ایشون و برده.
خدایی بعضی نظرات چقدر تابلو هستاا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

آقای اخشابی واقعا هنرمندند .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

روزگاریست شیطان فریاد می زند آدم پیدا کنید سجده خواهم کرد ...

از این مطالب بالا خیلی چیزا دستگیرمون شد :

1- وقتی یه هنرمند داره هنر خودش و به معرض تماشا می ذاره برای
مخاطبانش که البته این مخاطبان مردم هستند ... نظر مردم اصلا مهم
نیست !!!

2- مجید اخشابی که سایت شخصیش بالغ بر 7,164 هوادار داره
البته احتمالا مافیا تو سایتش هم دست بردن !!!!!!! از عوامل اصلی
مافیا به حساب میاد !!!!

یکی از دوستان حرف خوبی زد وای از آن لحظه ای که مردم نخواهند یکی به مراتب بالا برسه و خدا بخواد ...

در ضمن از تمام خوانندگانی که این مطالب و می خونن درخواست دارم
اگر واقعا هنری دارن رو کنن نه این که با حسادت با آبروی یه هنرمند
ماندگار بازی کنن مطمئنا می دونید که ماها نمی ذاریم !!!!

برای مجید اخشابی برای هنرش ، صداقتش ، مردم دوستیش
اخلاق خوبش ، سوادش ، متواضع بودنش و ..............
آروزی سربلندی می کنم .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

فقط آدم های ضعیف قدرت دیدن موفقیت آدم های دیگر و ندارن و خودشون
رو به آب و آتیش می زنن تا اون موفقیت از اون فرد سلب کنن ولی افسوس
یه هنرمند ماندگار همیشه طرفداراش پشتشن ...

آقای اخشابی مثل همیشه موفق به پیش برو ما هواتو داریم ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

سلام دوباره...
در پاسخ به دوستی که گفته بودن طرفداران مجید اخشابی کجا بودین تا حالا!؟ باید عرض کنم طرفدارای مجید اخشابی همه جا هستن,از داداش کوچیک من گرفته تااااا الی ماشاالله.... یه پیشنهاد داشتم براتون:تو گوگل سرچ کن مجید اخشابی! یا نه یه راه ساده تر:
اینجا کلیک کن:http://majidakhshabi.com/
بعد میبینی که هنرمند واقعی کیه و کسی که هنر این هنرمند رو دوست داره کجاست,پشیمون نمیشی,امتحان کن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

متاسفم .
با دستبازی میتوان وارد عرصه موسیقی شد ولی نمیتوان در این عرصه ماندگار ماند .
با تبلیغات و سر وصدا میتوان نامی را برای مدتی بر سر زبانها انداخت ولی نمیتوان نامی را در دلی جای داد .
مردم ( حداقل بخشی از انها ) انقدر عاقل هستن که فرق شخصیتی اصیل و با اخلاق را از شخصیتی غربزده و ناپخته و احیانا بازیچه را تشخیص دهند و برای انسانی با چنین منش نجیبی احترام قائل باشن و صد البته که همه میدانیم احترامی که از اعماق وجود باشد نا خود اگاه علاقه را هم به ارمغان دارد .
مجید اخشابی با عظمت تر از انست که با مقاله هایی اینچنین جهتدار زیر سوال برود .
به قول یکی از دوستان خدا ارج دهد " مجید اخشابی " را که سال 80 با " گمگشته" معنای واقعی موسیقی تیتراژ را به بعضی از این مدعیان اموخت ..........

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

من واقعا متاسفم...
شما میگید عجیبه این همه سال تو سایت های موسیقی هستم تا حالا ندیده بودم کسی از اخشابی تعریف کنه یا کسی طرفدارش باشه ؟؟؟؟
.
.
.
خب اقلا واسه یه بار اسم مجید اخشابی رو سرچ میکردی ... تا متوجه بشی که چقدر طرفدار دارن... نه فقط سایت رسمیشون...www.majidakhshabi.com...چندین و چند وبلاگ که خود مردم به عشق مجید اخشابی ساختن از جمله خود بنده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

سلام اگر ... از استاد اخشابی وو.... برای اینکه بفهمید واقعا ایشون استاد هستند و چه جور ادمی هستند باید اول سعی کنین از ایشون اطلاعات به دست بیارید و تلاش کنین که  ...مطمئن باشید اگر واقعا خدا امکان شناخت ایشون رو برای شما فراهم کنه نه تنها با یک استاد موسیقی بلکه با استاد اخلاق وزندگی هم اشنا می شید . به امید موفقیت روز افزون استاد آقای مجید اخشابی در عرصه موسیقی وزندگیشون وبه امید هدایت بعضی افراد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

در تایید صحبت دوستان باید بگم آقای اخشابی یه هنرمند واقعیه و این وصله ها به ایشون نمی چسبه.
یقینا ماندگاری استاد اخشابی به دلیل محبوبیت ایشون و خواست مردمه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

می بینم که درس این هفته اسسسسسسستاد اخشااااااااااااااابی نحوه کامنت گذاری توی موسیقی ما بوده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

مجید اخشابی یکی از اسطوره های موسیقی اند

م
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

واقعاااااااااااااااااااا........ایرانی جماعت اساسا عادت داره به همه بگه استاد...کاری نمیشه کرد ....مهم نیست فقط بدونید مقام هنرمند از استاد خیلی بالا تره
ولی
چرا همیشه همه همه جا سر جنگ دارید ؟ مگه به اخشابی توهین کردم آخه !!!؟ نظر شخصیمو گفتم برام هم جالب بود.........مگه گفتم عضو مافیاست؟

درود بر هنر مند بزرگ بهروز صفاریان عزیز که کارشناس بسیار قابلیه
دلم خیلی شکست وقتی در کنسرت علی لهراسبی حضور نداشت و نشد قطعه عذاب دوستداشتن رو اجرا کنه...
از موزیک ما میخوام ازیشون یک مصاحبه متفاوت بگیره لطفا.ماهم دل داریم بخدا.......

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

اینکه طرفدارای مجید اخشابی ایشون رو با لفظ استاد صدا میزنن دلیل داره!
اولا اینو بگم که هنرمند بودن آقای اخشابی برای هیچکس پوشیده نیست,همین امشب چند تا برنامه رو تو تی وی دیدم که هنوز بعد از گذشت10 سال بحث سر تیتراژ سریال گمگشته بود و اینکه چرا اینقدر برای مردم ماندگار شده؟پس خلق کارهای ماندگار و کارهایی که مردم می پسندن فقط در صلاحیت یک هنرمنده!
ما به آقای اخشابی میگیم استاد,خب چرا؟دلیل داره:10 سال از ساخت سریال گمگشته میگذره,و این مدت فرصت کمی نیست که آدم بتونه با خصوصیات و منش یک انسان آگاه بشه,این 10 سال فرصتی بود برای ما که بتونیم مجید اخشابی رو بشناسیم و بفهمیم چقدر شخصیت بزرگی داره,ازش درس بزرگی,صبر, و ... رو گرفتیم و الان حدود 2 سال و اندی هست که از نعمت وجود ایشون در سایت رسمی خود ایشون بهره می بریم,و هر روز بیشتر از روز قبل ازشون یاد می گیریم!
این سایت بیش از 7 هزار کاربر داره که همه به عشق استاد عضو این سایت شدن,از مدیر سایت و مسئولین سایت که هرکدوم از چهار گوشه ی ایران عزیز هستن تا کاربرای دیگه همه هوادار واقعی استاد هستن,و هر روز که میگذره از مکتبشون یاد می گیریم و می آموزیم!
حالا متوجه شدین که ما چرا با آقای اخشابی می گیم استاد؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

جنابان عزیز و لذیذ ....من نمیدونم معنای مافیا چیه و مافیا کدومه؟؟؟؟ ولی شما رو بخدا انصاف چیز خوبیه ....!!!!! چقدر حسادت بعضی ها رو بی انصاف میکنه ؟؟ اقای اخشابی از اون دسته خواننده هاییه که مردم خیلی دوسش دارن ... آقایون حسود ....منصف باشید ....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

زنده باد استاد مجیداخشابی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

اسمشو نمیشه مافیا گذاشت.

هرکی مفتی کار میکنه خوب دلش میخواد زودتر معروف بشه.
پس هرکی بخواد میتونه مفتی کارکنه و مافیایی در کار نیست.

اونایی هم که میگن مافیا هست حتما میدونن کیا سرکرده این مافیا هستن.پس بهتره به دیگران تهمت نزنیم.

راستی اگر استادی در دنیای موسیقی وجود داشته باشه اون فرد کسی نیست جز دکتر محمد اصفهانی.

هرکی جرات داره رقیب بیاره :-)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

سلام
مافیا معمولن دنبال پوله.که میگن به تیتراژخوانها کم میدن. پس امثال لهراسبی و اخشابی آیا اگه مافیایی هستن دنبال چی ان؟شهرت؟شهرت که دارن. پس چیه این تو؟حقیقت اینه که مافیا نیست.من ترانه سرا هستم اما مانی رهنما همش با بابک صحرایی کار میکنه. بقیه ی خوانندگان هم همینطور.ویا با ترانه مکرم و چن تا اسم محدود. آیا من باید حسادت کنم؟خب اگه از نظر من اونا ضعیف هم باشن مخاطب پذیرفته اونا رو و موفقیت یعنی همین.بله.من هم دوس دارم فول آلبوم با فلان خواننده ها کار کنم اما چرا حسادتمو منتقل کنم؟روزبه بمانی هم معروفتر شد و فلان ترانه سرا بهش حمله کرد.من میگم بله بقیه هم حق دارن این فرصت در اختیارشون قرار بگیره .اما این ممکنه تقصیر اخشابی و لهراسبی نباشه. شاید صدا و سیما میخواد . شاید علی معلم عزیز دوس داره این نوع صداها رو. اونم نه از سر غرض با بقیه. موفق باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

به جای این حرفا آلبوم اوریژینال هنرمندا رو بخریم

عزیزان
وقتی پای قشقرق بپا کردن میاد وسط از سایت هواداران م.ا یواشکی پیام حمله به اینجا صادر میکنن اما وقتی پای خریدن آلبوم اوریژینال میاد وسط همه کپی میخرن و به هنرمند مورد علاقه شون ضربه میزنن. چند درصد از این خیل طرفداران مجید اخشابی آلبوم اوریژینال و اصل اونو خریدن ؟منصفانه جواب بدین.این حمایت با نظر دادن به درد خواننده نمیخوره. بیاین البوم اصلی خوانندگان عزیزی چون اخشابی و حامی و نیما مسیحا و غیره رو بخریم و یه نهضت خرید آثار اصل و کپی نشده رو بوجود بیاریم .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مافيا زنده است؟ | موسیقی ما