برنامه یاد بعضی نفرات
 
شهرداد روحانی قهر نکرده است
مدیر کل دفتر موسیقی هم به خبر ترک کشور از سوی شهرداد روحانی واکنش نشان داد
شهرداد روحانی قهر نکرده است
موسیقی ما - شهرداد روحانی هرگز قهر نکرده است و همواره نسبت به کشور خود با حساسیت خاصی صحبت می کند و کار با ارکسترسمفونیک تهران را نیز دوست دارد؛ شاهد این مطلب هم اجراهای متعدد در تهران و تمدید تاریخ این اجراها بود.
سید محمد میرزمانی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد با اعلام این خبر در خصوص مسائل ارکستر سمفونیک تهران  گفت : شایعه قهر روحانی را تکذیب می کنم چرا که اگر از سوی ایشان ناراحتی وجود می داشت پیشنهاد تمدید اجرای ارکستر سمفونیک تهران را نمی پذیرفت ضمن اینکه این هنرمند برجسته ایرانی سمفونی خلیج فارس را ساخته و قرار است به زودی توسط ارکستر سمفونیک تهران اجرا شود.

حقوق معوقه تا عید فطرپرداخت می شود

مدیر کل دفتر موسیقی در پاسخ به علل به تعویق افتادن چند ماهه حقوق نوازندگان ارکستر سمفونیک گفت : ارکستر سمفونیک تهران یکی از تشکیلات دولتی است که از بودجه دولت تامین می شود به همین دلیل پرداخت بودجه این ارکستر منوط به تامین اعتبار مالی هنر موسیقی به شکل کلان است؛ وجود چنین مسائل و مشکلات مالی تنها مختص به ارکستر سمفونیک تهران نیست بلکه سایر نهادهای وابسته به دولت هم با چنین مشکلاتی مواجه هستند .

یک نوازنده برجسته باید یک ارکستر را انتخاب کند

وی در پاسخ به این سئوال که دلیل استعفای برخی از نوازنده های ارکستر سمفونیک تهران چیست گفت : همکاری نوازندگان با یک ارکستر قطعا همیشگی نیست چراکه نوازنده ها به خصوص جوان ترها باید تجربه های مختلف در ارکسترهای متعدد کسب کنند تا هم از جهت فنی و هم از لحاظ تکنیکی قدرت عمل پیدا کنند ؛ ضمن اینکه برخی از نوازنده های ارکستر سمفونیک تهران در ارکسترهای مختلف جایگاه خاصی دارند به عنوان مثال یا سرگروه نوازندگان ارکستر سمفونیک هستند و یا ارکستر را رهبری می کنند اما در ارکستر سمفونیک تهران فقط نوازنده هستند از همین رو ترجیح می دهند که بهترین را انتخاب کنند و ما هم به انتخاب آنها احترام می گذاریم؛ ضمن اینکه توصیه خودمن هم به برخی از نوازنده های توانا این است که یک ارکستر را برای ادامه فعالیت های خود انتخاب کنند.

محمد میرزمانی در ادامه افزود : به اعتقادمن در شان یک هنرمند نیست که در ارکستر رهبر باشد و در یک ارکستر دیگر به عنوان نوازنده حضور داشته باشد از همین رو برخی از نوازندگان خوب ارکستر سمفونیک تهران ترجیح دادند که خارج از این ارکستر به فعالیت های خود ادامه دهند.

ارکستر سمفونیک تهران آثار آهنگسازان ایرانی اجرا می کند

وی در ادامه صحبت های خود به برنامه ارکستر سمفونیک تهران اشاره کرد و گفت : تازه ترین اجرای ارکستر سمفونیک تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس در جشنواره موسیقی مقاومت برگزار می شودو برای برنامه های این ارکستر در نیمه دوم سال با برنامه ریزی ها انجام داده ایم و شرح وظایفی که ارائه شده است ارکسترهای متعددی را در دستور کار داریم به این ترتیب که داود مجلسی به عنوان مدیر ارکستر، محمد لاری تهیه کننده و امور تولید و نادر مرتضی پور به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران حضور دارند و انجام وظایف و تقسیم کار به درستی صورت گرفته است .

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در ادامه افزود : رویکرد این ارکستر در فصل جدید اجراهای خود، به اجرای آثار آهنگسازان ایرانی در قالب موسیقی کلاسیک اختصاص دارد.

منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 شهریور 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

m
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

همین چند نفر رو هم که درست حسابین اینقدر بچزونید تا برن دیگه برنگردن  ...هر چه می گویم به قدر فهم توست مردم اندر حسرت فهم درست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

آره باب راست می گن ایشون قهر چییه؟دلخوری کدومه؟اصلا آقای روحانی واسه استراحت رفتن.نشون به این نشون که توی فرودگاه هم مثل ابر بهار گریه می کردن وابراز دلتنگی برای رهبری دوباره ی این ارکستر منظم وپویا.
البته ما شنونده ها هم اصلا چیزی از دست ندادیم.فقط قبلا این ارکستر آثار بتهون.موتزارت و........ رو به رهبری استاد روحانی اجرا میکرد.حالا همین ارکستر تمامی صفت های خوب دنیا رو تحت قالب سمفونی به اسم های سمفونی ایثار.مقاومت.رشادت.شهادت.سخاوت.متانت و...............به رهبری مجید انتظامی عزیز(که ای کاش فط موسیقی فیلم مینوشت)اجرا می کند
با این اوصاف امیدوارم ارکستر سمفونیک برلین نخواد از ما ایرانی های گل گلاب ایده دزدی کنه که اصلا تو کلاس ما نیست با یه مشت بچه موزیسین فاشیست رقابت کنیم.
پس طبق معمول همه چی آرومه........................

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

aghaye mirzamani hamishe be moosiiighiee mamlekat lotf dashtan va hamishe komak kardan be moosighie iran merc az in mosahebe

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

استاد روحانی دارای روحی بلند هستند و امکان ندارد ایشان برای مسائل مالی کشور و فرهنگش را رها کند

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهرداد روحانی قهر نکرده است | موسیقی ما