برنامه یاد بعضی نفرات
 
گلایه‌های روزبه نعمت اللهی از ممنوعیت پخش قطعه «ایران»  به دلایل نامعلوم
«ایران مهد دلیران، ایران کنام شیران» دیگر پخش نمی‌شود؛
گلایه‌های روزبه نعمت اللهی از ممنوعیت پخش قطعه «ایران» به دلایل نامعلوم
موسیقی ما – بهمن بابازاده: روزبه نعمت اللهی، خواننده آلبوم‌هایی چون «سرزمین مادری» و «عموزنجیر باف» با انتقاد از ممنوع الپخش شدن قطعه معروف‌اش «ایران» از صدا و سیمای جمهوری اسلامی​، خواستار جوابی قانع کننده از سوی مسئولین برای این تصمیم شد.

او در این باره گفت: «مدتی بود که از گوشه کنار می‌شنیدم که پخش این قطعه پرطرفدار ممنوع اعلام شده ولی با توجه به اینکه به تمامی قوانین و مقررات کشور همیشه و در همه حال پایبند بوده وهستم، درست بودن این شایعات را کاملا بی‌اساس تصور می‌کردم. ولی چندی پیش چند تن از تهیه کننده‌های تلویزیونی در جمعی به من گفتند که بخش نامه‌ای صادر شده که در آن پخش تعدادی از آثار خوانندگان وطنی ممنوع اعلام شده که قطعه «ایران» هم در این لیست سیاه قرار دارد. این در حالی است که آقای می‌رزمانی، رئیس دفتر موسیقی وزارت ارشاد چندی پیش اعلام کرده بودند که از کارهایی که مبتنی بر اشعار بزرگان فرهنگ ایرانی ست، حمایت به عمل خواهد آمد و نگاه دستگاه فرهنگی کشور به آن‌ها، باز‌تر و جدی‌تر است. متاسفانه حرف و عمل آقای می‌رزمانی یکی نیست. ایشان سابقه بسیار خوبی را در بحث‌های فرهنگی کشور دارند و امیدوارم در این خصوص نیز عنایت لازم را داشته باشند.»

این خواننده چندی پیش در کنسرتی بزرگ که در محوطه باز کاخ نیاوران برگزار شد، میزبان نزدیک به ۸ هزار نفر از مخاطبان موسیقی فاخر و جدی بود که این برنامه با بازخوردهای خوب فراوانی برای این خواننده توام بود.

قطعه معروف این خواننده با ترجیع بند: «ایران مهد دلیران، ایران کنام شیران» که چندین سال است پس از موفقیت‌های بزرگ ملی از رسانه ملی بروی آنتن می‌رفت، مدت هاست که در بایگانی صدا و سیماست و به دلایل نامعلوم از پخش آن جلوگیری به عمل آمده است.
منبع: 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آبان 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

واقعا قظعه بسیار پرشوریست . امیدوارم در این باره تجدید نظر کنند .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

سلام خیلی متاسفم از این که این خبر رو شنیدم. راستش این ترانه جزو کارهایی بودکه نه تنها عرق ملی مارو بیدار می کرد بلکه سرشار از انرژی هست. هروقت این آهنگ از تلویزیون یا رادیو پخش می شد من جزو کسانی بودم که با صدای بلند گوش می کردم و خواهان دوباره پخش شدنش هستم. امیدوارم با این کار بیش از پیش هموطنانمان را به سوی گوش دادن به موسیقی های بی معنی و گوش خراش سوق ندیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

کی به این آقا گفته صداش خوبه؟!؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

دوست گرامی ؛وجود بخشنامه ای که به آن اشاره می نمایید درست است.البته این بخشنامه با توجه به نیاز به نو گرایی در پخش قطعات موسیقی صادر شده است و در آن دشمنی شخصی و یا سازمانی وجود ندارد.چنانکه قطعات جدیدتری هم اکنون در حوزه موسیقی حماسی و هم چنین برنامه های ورزشی در حال پخش می باشد.
تصدیق می فرمایید که فضای رقابت باید برای همه هنرمندان به یکسان قرار گیرد.
جهت اطلاع جنابعالی جناب آقای میرزمانی که از همکاران سازمان می باشند و مدتها بعنوان مدیر تولید نیز در سازمان تشریف داشته اند با حکم رسمی مامور در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان مدیر کل دفتر موسیقی می باشند و هم اکنون دخل و تصرفی در سیاستگذاری پخش ندارند.البته با توجه به کسوت ایشان امکان رایزنی دوستانه وجود دارد.
شما می توانید نامه گلایه خود را خطاب به جناب آقای تقی پور نوشته و به دبیرخانه مرکز موسیقی راقع در ساختمان شیشه ای جام جم تحویل دهید.نامه شما رسیدگی و در اسرٰع وقت پاسخ داده خواهد شد.
با تشکر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

اینو نمی دونم چرا ممنوع الپخش (کلمه ی عربی-فارسی ! ) شده منتهی آهنگایی چندین برابر بهتر و با معنی تر از این هم اجازه ی پخش ندارن
"ایران غرش شیران" مثلا یعنی چی؟!جنگله اینجا؟!
به هر حال اینجور ممنوعیتا دلیل داره منتها قانع کننده نیست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

علتش کاملا معلومه. چون از کمان آرش و خون سیاوش و.... دیگر اسطوره های دیگه می گه.بالاخره ایران قدیم مهم نیست دیگه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

چه ربطی به قدیمی و جدید بودن داره؟
چون اهنگای جدید اومده این باید بره کنار؟
"ای ایران" استاد بنان چند ساله که هنوز برفرازه؟اونم باید بره کنار؟
اهنگای روانشاد استاد محمد نوری هم قدیمی میشه یه روزی؟
همه جا هرچی ازش میگذره ارزشش بیشتر میشه ولی انگار شما واژگون فکر میکننید.
ایران مهد دلیران
ایران کنام شیران
ایران همیشه جاویدااااااااااااااااااااااااااااااان

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گلایه‌های روزبه نعمت اللهی از ممنوعیت پخش قطعه «ایران» به دلایل نامعلوم | موسیقی ما