برنامه یاد بعضی نفرات
 
پاشا یثربی: رمز موفقیت قطعه «سلام» ترانه خوب و ملودی شیرین بود
برترین‌های نظرسنجی بزرگ موسیقی ما درباره انتخاب‌شان می‌گویند- 2
پاشا یثربی: رمز موفقیت قطعه «سلام» ترانه خوب و ملودی شیرین بود
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: قطعه «سلام» از آلبوم «خاطرات گمشده» فریدون آسرایی توانست در میان قطعات بر‌تر سال ۹۰ رتبه دوم را بعد از «نه نرو» سیروان خسروی از آن خود کند. صدای دلنشین فریدون آسرایی با ملودی شیرینش توسط پاشا یثربی تنظیم شد و به گوش مخاطبان رسید و توانست در میان همه قطعاتی که در سال ۹۰ شنیده شد، نظر جمع ۱۰۰ نفره اهالی موسیقی را به خود جلب کند.

پاشا یثربی در خصوص این قطعه و علت مورد توجه قرار گرفتنش نزد اهالی موسیقی به سایت موسیقی ما گفت: «به اعتقاد من دلایل زیادی دست به دست هم دادند تا این قطعه مورد توجه واقع شود. یکی از این عوامل، کلام است که توسط حسین قیاسی سروده شده است. کلام این قطعه به معنای واقعی ساده و دلنشین است. ضمن اینکه نمی‌توان ملودی شیرین و شنیدنی فریدون را نادیده گرفت. ملودی این قطعه، بی‌‌‌نهایت تاثیرگذار و فوق العاده است. »

وی در خصوص موقعیتی که این قطعه از آن خود کرده گفت: «واقعا این جایگاه حق این «سلام» است. چون به اعتقاد من تنها قطعه‌ای است که در آلبوم «خاطرات گمشده» فریدون آسرایی شنیده شد. هم قطعه اصلی و هم رمیکس آن توانستند مورد توجه قرار بگیرند و به خوبی شنیده شوند. این برای من و همین طور فریدون خیلی تاثیر گذار بوده است. »

وی در ادامه متذکر شد: «سازبندی این قطعه توسط یک گیتار بیس و یک سری فضاسازی‌های الکترونیک شکل گرفته است ولی ترکیب اصلی آن فقط بیس و گیتار و پرکاشن است. به جرات می‌توانم بگویم که این قطعه یکی از قطعاتی بود که روی آن خیلی دقت شد. با وجودی که پیچیدگی خاصی نداشت و در کل موسیقی ساده‌ای بود. هنگام تنظیم این قطعه بیش از هر چیز به فکر دریا و استفاده از امواج آن بودم. »

وی ادامه داد: «من همچنان همکاری با فریدون را ادامه خواهم داد، هم برای اجرای زنده و هم برای آلبوم و... ضمن اینکه با مهدی یراحی هم همکاری خواهم داشت. در این همکاری‌ها اجراهای مختلفی در تهران و شهرستان‌ها برگزار خواهیم کرد. »

یثربی ادامه داد: «در جامعه موسیقی کشور، واقعیت این است که کسانی که کار می‌کنند و نیروهای تازه نفس هم هستند اتفاقا خوب فعالیت می‌کنند و کارهای خوبی ارائه می‌کنند ولی تولیداتشان یا عرضه نمی‌شود و یا خوب عرضه نمی‌شود و تمام زحماتشان نشنیده و ندیده باقی می‌ماند. چون شرکت‌ها سرمایه گذاری نمی‌کنند و هنرمند نزد هر کسی که می‌رود به او می‌گویند یک قطعه بساز تا معروف شوی بعد بیا برایت آلبوم منتشر کنیم. خوب این چه کاری است؟ هلو بیا برو تو گلو نیست که! این در حالی است که در همه جای دنیا از راهی که بشود برای تبلیغ استفاده می‌شود اما ما شرایطش را نداریم. یک خواننده باید قبل از انتشار آلبومش، کارش را از طریق اینترنت به مردم معرفی کند. توصیه می‌کنم راه‌های بهتری برای اهالی موسیقی در نظر گرفته شود تا کار همه شنیده شود که در نظر سنجی‌های اینچنینی حق به حقدار برسد. »

وی درپایان گفت: «از اینکه قطعه مشرتک من، فریدون و حسین قیاسی توانسته مورد توجه قرار بگیرد خوشحالم. امیدوارم بتوانیم کارهای بهتری از خودمان ارائه کنیم.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

مسافرش خوب بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

به نظر من که قطعات "آینه" "خداحافظ نگو" "کشف تو" خیلی شیرین تر از ترک اولن.
ضمنا موزیک ما لطفا یه فکری به حال صفحه هات بکن الان بخش "اخبار مرتبط" تو این صفحه ، نصف صفحه رو گرفته !

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پاشا یثربی: رمز موفقیت قطعه «سلام» ترانه خوب و ملودی شیرین بود | موسیقی ما