برنامه یاد بعضی نفرات
 
قطعه «خلیج تا ابد فارس» را به همه شهیدان تقدیم می‌کنم
شهرداد روحانی:
قطعه «خلیج تا ابد فارس» را به همه شهیدان تقدیم می‌کنم
موسیقی ما - شهرداد روحانی با بیان اینکه مالکیت چند‌هزار‌ساله جزایر سه‌گانه در قطعه سوئیت «خلیج تا ابد فارس» به اثبات رسیده است، گفت: این اثر را به انسان‌های والایی که در راه پاسداری از کشور مقدسمان شهید شدند، تقدیم می‌کنم.  «شهرداد روحانی» رهبر ارکستر سمفونیک تهران «خلیج فارس»  در خصوص اجرای برنامه این ارکستر در هفته جاری در تالار وحدت تهران، اظهار داشت: سوئیت «خلیج فارس» در مدت ۶ ماه ساخته شده است و با پرداختن به موضوع خلیج فارس در حال حاضر دارای ۵ قسمت اجرا در کنسرت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نخستین بخش این سوئیت با عنوان «خلیج تا ابد فارس» نام گرفته است، گفت: دره ستارگان، جنگل حرا، حیات آبی خلیج فارس و خلیج تا ابد فارس از دیگر عناوین این سوئیت است.

  •   قطعه «خلیج تا ابد فارس» تقدیم به همه شهیدان ایران‌زمین
روحانی خاطرنشان کرد: من قطعه «خلیج تا ابد فارس» را به انسان‌های والا و شریفی که در راه پاسداری از وجب به وجب کشور مقدسمان فداکاری کرده و در این راه شهید شده‌اند، تقدیم می‌کنم و تلاش کردم در این قطعه اولاً نشان بدهم که چقدر این کشور عزیزمان مهم و بزرگ و دارای انسان‌های والایی است.

  •   تاکید قطعه «خلیج فارس» بر مالکیت چند هزار ساله جزایر سه‌گانه ایران
دانش‌آموخته آکادمی موسیقی وین در اتریش، یادآور شد: هرچند ساخت سوئیت «خلیج فارس» مدت ۶ ماه طول کشیده است اما امیدوارم اثر ماندگاری برای کشورم خلق کرده باشم، چرا که در این قطعه ماندگار، عظمت و مالکیت چند هزار ساله جزایر سه‌گانه را اثبات کردم.

وی تصریح کرد: استفاده از گروه کر، ارکس‌تر سمفونیک، سازه‌های کوبه‌ای مانند دف و دمام را برای این قطعه در نظر گرفتم.

روحانی با بیان اینکه وضعیت گروه ارکس‌تر در حال حاضر بسیار مطلوب است، گفت: همکاری نوازنده‌ها و تک تک افراد گروه باعث شده است تا با تمام انرژی و توان به تمرین خود ادامه دهیم.

سازنده موسیقی افتتاحیه بازی‌های المپیک آسیایی تایلند، یادآور شد: ‌ با توانایی و استعدادی که در میان نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران می‌بینیم می‌توان گفت با یک برنامه‌ریزی دراز مدت و حمایت همه جانبه می‌توان شاهد پیشرفت این ارکس‌تر در سطح آسیایی بود.

  •   همکاری با هموطنانم یکی از دلایل موفقیت من است
رهبر ارکستر «آکروپولیس» در پاسخ به دلایل موفقیت خود افزود: همکاری با هموطنانم یکی از دلایل موفقیت من است، چرا که این همکاری باعث به وجود آمدن انرژی مضاعف در من می‌شود و در عین کار کردن تجربیات کاری همدیگر را به هم منتقل می‌کنیم و امیدوارم هموطنانم در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی در دنیا بر‌تر باشند چرا که شایستگی دارند.

  •   همکاری با ارکستر سمفونیک تهران زیبا‌تر از رهبری گروه «آکروپولیس» است
وی در پایان حضور در ارکس‌تر سمفونیک تهران را زیبا‌ترین خاطره هنری خود یاد کرد و گفت: برای حضور و همکاری با ارکس‌تر سمفونیک تهران حتی زیبا‌تر از رهبری گروه «آکروپولیس» است.

 دفتر موسیقی ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «شهرداد روحانی» سوئیت «خلیج فارس» را در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری در تالار وحدت اجرا خواهد کرد.

علاقمندان می‌توانند از طریق سامانه سی گذر و مراکز فروش گیشه تالار وحدت بلیت این اجرا‌ها را دریافت کنند.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

بالاخره حامی به عنوان خواننده حضور داره یا نه؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

این بدترین کنسرتی بود که تو عمرم رفتم. اجرای 1 ساعته غیر هماهنگ. وقتی اجرا تموم شد همه فکر کردن چند دقیقه آنتراک دادن و باورشون نمی شد که به همین سادگی و ناشیانه کنسرت تموم شده باشه. خیلییی بد بود...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعه «خلیج تا ابد فارس» را به همه شهیدان تقدیم می‌کنم | موسیقی ما