برنامه یاد بعضی نفرات
 
ایرج قادری خواست مراسم تدفینش سکوی پرتابی نشود برای خیلی ها!
حمیدحامی عنوان کرد:
ایرج قادری خواست مراسم تدفینش سکوی پرتابی نشود برای خیلی ها!
 نداسیجانی: چندی روزی است که از مرگ «بزرگ مردکوچه مردها» می گذرد، هنوزهم افسوس این را می خوریم که چرا قدر لحظات با او بودن را نداستیم و چه زود دیر می شود. ساخت آثاری چون «سام و نرگس»،«آکواریم»،«پاتوزمین نزار» و... نشان داد که ایرج قادری نماد و اسطوره سینمای ایران خواهد ماند.

حمید حامی خواننده خوش صدایی است که وقتی اوج صدای «دلم گرفت ...» او در فیلم «سام و نرگس» طنین انداز شد سبب شد تا این فیلم به گفته ایرج قادری تاثیر دوچندانی در مخاطبان این فیلم داشته باشد.
این خواننده که نیمی از پیشرفت خود در عرصه موسیقی را مدیون ایرج قادری می داند هر چند برگزاری مراسم تدفین این هنرمند بزرگ که در سکوت و خاموشی برگزار شد را اتفاق عجیبی می‌داند اما اذعان می‌کند که دوست دارد مراسم تدفین او هم این‌گونه باشد چرا که مرگ هنرمندی چون ایرج قادری بر خلاف دیگر مراسم‌ها سکوی پرتابی نشد برای خیلی از آدم‌ها.

حمید حامی علاوه بر فیلم «سام و نرگس» در فیلم هایی چون «پاتوزمین نزار» و «شبکه» نیز با ایرج قادری همکاری داشته است گفت و گوی شبکه ایران با وی را در ادامه می خوانید:

  • مراسم تدفین این هنرمند بزرگ غافگیر کننده نبود؟

ایرج قادری مدت‌ها بود که بیمار بودند وانتظار می رفت که بزودی ما را تنها بگذارند. خبر درگذشت ایشان برای اهالی هنر چه موسیقی و چه سینما بسیاراندوهگین بود.

با توجه به شناختی که من از ایرج قادری دارم معتقدم برگزاری مراسم تدفین به صورت خانوادگی خواست خودشان بوده است. این کار ایشان برای من خیلی بزرگ و یک اتفاق عجیب است و خودم هم دوست دارم بعد از مرگم این اتفاق بیفتد. من بر خلاف دوستان که برروی جسد کسانی که می‌میرند پا می گذارند تا پیشرفت کنند ومعروف شوند از ابتدا مخالف ایجاد چنین فرصت‌هایی بودم ازهنرمند و آهنگساز خوبی چون بابک بیات گرفته تا پیمان ابدی و بقیه دوستان که متاسفانه در کنار ما نیستند.متاسفانه چندی است که مرگ هنرمندان یا مشاهیر به سکوی پرتابی برای خیلی از افراد بدل شده که حاضرند برای پیشرفت خودشان روی جسد او پا بگذارند. به نظر من خواسته آقای ایرج قادری به این دلیل بوده است که اطرافیان از مرگ ایشان برای پیشرفت خود سوء استفاده نکنند.

خواندن برای فیلم «سام ونرگس» یکی از افتخارات من است

  • از تجربه خود در فیلم «سام و نرگس» که در واقع اولین همکاری شما با ایرج قادری بود بگویید؟

خواندن برای فیلم «سام ونرگس» یکی از افتخارات من است. چون این فیلم اولین همکاری من با بابک بیات و ایرج قادری بود؛ یعنی اولین قطعه ای که برای آقای بیات خواندم آغازگر توفیق همکاری من با آقای قادری شد. بسیاری از خوانندگان این کار راخوانده بودند اما گویی آقای قادری و بابک بیات از کار راضی نبودند و با توجه به اینکه من اصلا جزو گزینه‌های خوانندگی این ترانه نبودم باید بگویم خواندن این ترانه قسمت من بود و خدا را هم شکر می کنم.

بخش بزرگی از پیشرفت‌هایم را مدیون آقای قادری هستم

با تایید بابک بیات وایرج قادری این ترانه را خواندم که در واقع معروفترین ترانه من شد و به همین دلیل بخش بزرگی از پیشرفت‌هایم را مدیون آقای قادری هستم. این ترانه «دلم گرفت» نام داشت که شعرخوب آن از اهورا ایمان بود. به گفته خود ایرج قادری این ترانه دردیده شدن و اثر گذاری فیلم درمخاطب بسیار موثر بود.

  • از فیلم «پاتوزمین نزار» بگویید؟ چه تجربه‌ها و خاطراتی از این فیلم دارید؟

بعد از فوت آقای بیات فیلم «پاتوزمین نزار»به آهنگسازی ستار اورکی دومین همکاری من با آقای قادری بود. آقای اورکی با آقای قادری دوستی دیرینه داشتند و بیشتر فیلم‌هایی که این اواخر از آقای قادری ساخته شد کار ستار اورکی بود.

به خاطر مشترکات متافیزیکی که با آقای قادری داشتم، آخرین نفری که برای تست دادن این کاررفت من بودم

برای این فیلم هم چند خواننده ترانه خوانده بودند ولی به خاطر مشترکات متافیزیکی که با آقای قادری داشتم، آخرین نفری که برای تست دادن این کاررفت من بودم وخدا راشکرانتخاب شدم. این قطعه در آلبوم «آخ خدا» هم منتشر شده است و این باعث افتخارمن است. در یکی از قطعات فیلم«پاتوزمین نزار» دکلمه آقای قادری با شعری از بابک صحرایی است که در واقع تنها صدا درموسیقی با کلام و پاپ از ایرج قادری همین کار است.

  • با افتخار به آقای قادری گفتم بله تست می دهم

سر ضبط فیلم «پاتوزمین نزار» هنگامی که به استودیو رفتم آقای اورکی گفتند ایشان همه خواننده‌ها را رد کرده‌اند در حالی که نظر مثبتی هم به پخش موسیقی بدون کلام روی این فیلم ندارند. من هم با توجه به سابقه کاری که دارم برای کسی تست نمی‌دادم چرا که معتقدم بر اساس تجربه به جایگاهی رسیده‌ام که بخواهم برای کاری تست ندهم اما برای ایشان این کاررا کردم و با افتخار گفتم بله تست می دهم اگر خوششان آمد از من در این فیلم استفاده می کنند و اگر نه که هیچی.

گویا تا آن زمان کسی متوجه انتظارات آقای قادری از ویژگی‌های ترانه فیلم نشده بود اما بعد از این‌که حدودا یک ربع با آقای قادری صحبت کردم، به آن نتیجه ای که باید رسیدم و از آقای اورکی، آقای قادری و آقای بابک صحرایی در خواست کردم که در اتاق به انتظار بنشینند. من و صدابردار حدود بیست دقیقه با کار کلنجار رفتیم و وقتی که آقای قادری کار را گوش دادند لبخند رضایت بر لبشان نشست و گفتند به آن نتیجه‌ای که می خواستم رسیدم و بعد ابراز تعجب کردند که چرا با تمام توضیحاتشان کسی پی به مقصود و انتظارات ایشان نبرده است و این خاطره خوبی شد برای من .

  • در پایان در مورد همکاری‌تان در فیلم اکران نشده آقای قادری توضیح دهید ؟

«شبکه» سومین همکاری من با ایرج قادری است که با توجه به تجربیات خوبی که با این کارگردان داشتیم بازهم به دعوت ایشان و ستار اورکی برای این فیلم انتخاب شدم این کاررا به صورت مشترک با نیما مسیحا خوانده‌ام.
منبع: 
شبکه ایران
تاریخ انتشار : جمعه 22 اردیبهشت 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

اون وقت کجای این حرفا نشون از سوءاستفاده ایشون از آقای قادری داره ؟!
خداوند آقای قادری رو رحمت کنه ...
حامی نیاز به سکوی پرتاب نداره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

آلبومت پس کی میاد سالار؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

دوست عزیز من از شما عذر میخوام ! ببخشید که کلا روند و تم خبرنگارها اینطوره که اصولا برای بزرگداشت یاد کسی که درگذشته به کسایی که با اون عزیز همکاری داشتن مراجعه و ازشون در مورد شخص مذکور میپرسن .
واقعا ببخشید . حتما به حامی تذکر جدی داده میشه که دیگه به هیچ تقاضای مصاحبه ای پاسخ مثبت نده و یا این که قبلش از شما اجازه بگیره .
خوبه ؟؟؟ اینجوری شما خوبی کلا ؟! هورایی ؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

مثل اینکه آقای همیشه معترض و همیشه ناراضی باز هم اعتراض کردن :))

آقا راست میگن خواهشا با سو استفاده از اسم اشخاص بزرگ واسه خودتون اسم و رسمی نخرین..زنده یاد ایرج قادری فقط آقای جامی رو میشناختن و جز ایشون به هیچ کسی اعتماد نداشتند و شاید یعنی به احتمال زیاد وصیت کردند که تو مراسم تدفینشون فقط حمید حامی باشه :)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

جالبه.محمد رضا گلزار و حمید حامی هر دو توسط ایرج قادری مشهور شدند.خدا رحمتش کنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

شما باید در همه زمینه ها اظهار نظر کنی؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

ولی تو میخوای ازش به عنوان سکوی پرتاب استفاده کنی ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

خدا بیامرزدش.. درود بر حامی عزیز.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

این اظهار نظر یعنی ادای دین دوست عزیز.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

به خانواده ی اقای قادری از صمیم قلب تسلیت میگم و امیدوارم روحشون شاد باشه وممنون از حامی عزیز به خاطر تقدیر از اقا قادری و امیدوارم 120 سال زنده باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

روحش شاد دوستش داشتم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

حامی واقعیت رو با تمام وضوح بیان کرد ...

خدا رحمت کنه آقای قادری رو و به خانواده و همه ی دوست دارانش صبر بده ...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ایرج قادری خواست مراسم تدفینش سکوی پرتابی نشود برای خیلی ها! | موسیقی ما