برنامه یاد بعضی نفرات
 
توضیحات فنی کیوان هنرمند درباره قطعات آلبوم «روی دیگر»
برای افرادی که موسیقی را دقیق تر گوش می کنند
توضیحات فنی کیوان هنرمند درباره قطعات آلبوم «روی دیگر»
موسیقی ما - اولین آلبوم رسمی بهرام رادان با آهنگسازی کیوان هنرمند منتشر شد. این آلبوم که «روی دیگر» نام دارد تجربه جدید برای بهرام رادان به حساب می آید. کیوان هنرمند نیز که پیشتر تجربه هایش را در ساخت قطعات موسیقی فیلم شنیده بودیم این بار با ساخت قطعات آلبوم روی دیگر اتفاق تازه ای را تجربه کرده است که گویی از نتیجه کار نیز رضایت دارد. مطلب زیر توضیحات فنی کیوان هنرمند درباره قطعات آلبوم روی دیگر است که قطعا برای افرادی که موسیقی را دقیق تر گوش می کنند نکات جالب توجهی دارد. یادداشت کیوان هنرمند را این جا بخوانید...
  • ۱- جیغ
این ترانه در تونالیتهٔ Em و با تمپوی ۱۰۰ نوشته شده است. جز در بخش پل میانی که موسیقی آزاد اجرا می‌شود (ad lib)، ریتم ۲ ضربی ترکیبی در موسیقی جریان دارد. با استفاده از سازهای زهی با صداهای کشیده، صدای طبل‌ها و سازهای مسی بادی، تلاش شده است فضایی حماسی برای روایت متن ایجاد شود. بالا‌ترین صدای آواز در این قطعه #F است.

تلاش شده تا با ترکیب صدای دف و تنبور در کنار درام و گیتار الکتریک، ترکیبی از سازهای فرهنگ‌ها و دوره‌های مختلف به گوش برسد.

متن این ترانه توسط خانم اندیشه فولادوند سروده شده است. بخش کوچکی از آن برای انتشار تغییر کرد.

جهت رسیدن به روایتی هر چه تصویری‌تر، از افکت‌های مختلف صدایی در آن استفاده شده است.

برای رسیدن به صدایی خشک در باس، از باس سینتی سایزر استفاده شده است. سایر ساز‌ها توسط نوازنده‌ها اجرا شده‌اند.

در میکس و مسترینگ تلاش شده تا محدودهٔ صدا گسترده و باز طراحی شود تا به متن روایت نزدیک شود. با این وجود از پن‌های داینامیک استفاده نشده است.

کلیپ این ترانه توسط آقای رضا بهرامی‌نژاد ساخته شده است.

دریافت خلاصه ی  پارتیتور

   
  • ۲- تمرکز
ادر تونالیهٔ Am با انتقال به ماژور نسبی (C) با تمپوی ۱۲۰ نوشته شده است. اجرای استکاتوی زهی‌ها و نتهای کشیده و لگاتوهای ترومبن تناقض بسیاری با یکدیگر دارند. زهی‌ها حس اضطراب و نگرانی و بادی‌ها حس بیخیالی و رهایی را بیان می‌کنند.

فرم اجرای آواز نزدیک به صحبت کردن و با کمی اضطراب است. اما در بخش تکرار، بیشتر آوازی می‌شود.

گروه کر با اجرای یونیسون، و اجرای بداههٔ ویولون ایرانی در انت‌ها (میثم مروستی)، صدای مردم یک شهر را تداعی می‌کند.

درام (امیر علی طاهری) و تنبورین (همایون نصیری) پرکاشن اصلی این ترانه هستند.

متن ترانه توسط خانم اندیشه فولادوند نوشته شده است. بخشی کوچکی از آن برای انتشار تغییر کرد.

دربافت خلاصه ی  پارتیتور

  •  ۳- تو هستی
در تونالیتهٔ Cm با انتقال موقت به Eb و بعد انتقال دایم به Dm. در ابتدا این ترانه وزن ۴/۴ ساده داشت و بعد با توصیهٔ آقای هومن جاوید، با اضافه کردن ضد ضرب و سنکوپ‌ها، آن را به فرم رگی نزدیک کردیم و تمپو را به ۸۴ رساندیم. دراین ترانه نوازنده‌های برجسته‌ای در کنار هم به اجرای ساز پرداخته‌اند. رامین بهنا: کی بورد، شاهرخ پورمیامی: گیتار الکتریک، بابک ریاحی‌پور: گیتار باس، آرش مقدم: درام و همایون نصیری: پرکاشن. همراهی کروه کر نامیرا به رهبری آقای فرهاد هراتی، تکرار کلمهٔ «نه» و قسمتی ازبخش تکرار توسط گروه کر با تنظیم چند صدایی، به ترانه رنگ بوی متفاوتی را بخشیده است.

در میکس و مسترینگ تلاش شده است تا فضایی گرم، با داینامیک صدایی بالا ایجاد شود.

شادابی و سر زندگی، و آسان گرفتن مشکلات با نیروی عشق شعار این ترانه است.

کلیپ این ترانه توسط آقای میثم میرزایی ساخته شده است.

دریافت خلاصه پارتیتور.

  •  ۴- زمونه
تونالیته Em. درام straight و tight. ریتم ۴/۴ تمپو ۱۲۸. باس، گیتار با صدای grunch همراه با درام در ابتدای ترانه فضایی خشک و خشن را ایجاد می‌کنند اما در طول ترانه، شاعرانگی و لطافت بر خشونت غلبه پیدا می‌کند.

لایه‌های مختلف گیتار الکتریک به همراه سولوی خلوت و سادهٔ این ترانه را، شاهرخ پورمیامین اجرا کرده است.

صدای ساز‌ها، آواز، صداهای همراه آواز و گروه کر، شخصیت چند لایه ایی را به این ترانه می‌دهد.

متن این ترانه را خانم بهاره کیان افشار سروده‌اند.

کلیپ این ترانه توسط آقای هومن سیدی ساخته شده است.

دریافت خلاصه ی پارتیتور..

  •  ۵- دیگه آروم نمی‌گیرم
این ترانه در تونالیته Em با اجرای سنکوپ‌های فراوان در ریتم درام اجرا شده است عدد میزان ۴/۴ و تمپو ۹۵. اجرای متداوم استکاتوی و کشیدهٔ سازهای زهی (علی جعفری پویان و میثم مروستی)، نمایانگر تردید و دوگانگی است.

گیتار الکتریک (شاهرخ پورمیامی) بشکل ریف در طول قطعه ادامه می‌یابد و در میان جملات ریف بداهه نوازی می‌کند.

درام خشک با صدای الکترونیک توسط امیر علی طاهری اجرا شده است.

همراهی آواز در فاصله‌های چهارم و ششم بم‌تر به گوش می‌رسد. اجرای آزاد تکرار در بخش پایانی توسط بهرام رادان بداهه اجرا شده است.

گیتار باس (بابک ریاحی) سنکوپ‌ها را تقویت کرده و به بداهه نوازی می‌پردازد.

مارش نظامی توسط همایون نصیری اجرا شده است.

جهت رسیدن به فضای روایتی قوی‌تر از افکتهای صوتی استفاده شده است.

متن این ترانه را خانم بهاره کیان افشار سروده‌اند.

دریافت خلاصه پارتیتور

  •  ۶- فرصت
با اجرای ponticello گیتار در تولیتهٔ C#m شروع می‌شود و سپس صدای گیتار را در محدودهٔ dolce و در تولیتهٔ F#m در طول قطعه می‌شنویم. تمپو ۶۰.

پرکاشن، زهی‌ها و فلوت (ناصر رحیمی) به آرامی در طول قطعه گیتار را همراهی می‌کنند.

در این قطعه گیتار باس وجود ندارد و صدای بم آرپژ‌ها، بخش باس ترانه را تشکیل داده است.

آواز در محدودهٔ میانی و بم اجرا می‌شود. همراهی صدای زن (آیدا هنرمند) با صدای مرد لطافت بیشتری به صدا می‌بخشد. آرامش و پرهیز از تصمیم‌های عجولانه شعار این ترانه است.

متن این ترانه را آقای جواد شریف‌پور سروده‌اند.

دریافت خلاصه ی پارتیتور

  •  ۷- ماهی سیاه کوچولو
در تونالیته Am با تاکید بر پایهٔ چهارم نوشته شده است. ریتم درام و باس ساده و حرکت رو به جلو را به نمایش در می‌آورد. نقش اصلی بر عهدهٔ آواز و گیتار الکتریک است. اگرچه باس و درام جملاتی غیر پیچیده و ساده را اجرا می‌کنند، نقش مهمی در فضای (groove) ترانه بازی می‌کنند.

موضوع ترانه بر اساس داستان «ماهی سیاه کوچولو» اثر صمد بهرنگی انتخاب شده است. تلاش برای رسیدن به هدف، شعار این ترانه است.

دریافت خلاصه ی پارتیتور

  •   ۸- خداحافظ
توناللیته Am بخش تکرار در ماژور نسبی. انتخاب ساکسیفون و سنتور برای بیان تناقض انجام شده است. گاهی انتخابی باید داشته باشیم که عقل آن را تایید اما دل آن را نفی می‌کند.

یک نسخهٔ remix از این ترانه توسط آقای شهاب اکبری آماده شده است.

متن این ترانه را همراه با بهرام رادان و بهاره کیان افشار نوشته شد. زمانی که آقای رادان کانادا، خانم افشار فرانسه و من تهران بودم. ارتباط اینترنتی!

دریافت خلاصه ی پارتیتور

  •  ۹- آخر قصه
در تونالیتهٔ Em و با استفاده از پایه‌های ۱ و ۴و ۵ نوشته شده است. استفاده از آرپژ ساده گیتار کلاسیک و باس و درام همگی در جهت رسیدن به فضایی ایرانی از موسیقی پاپ است. عدد میزان ۸/۶ و تمپو ۹۴ تعیین شده است. استفاده از لوپ ریتم در لایه‌های زیرین و اجرای پیانو الکتریک کمی فضا را امروزی‌تر کرده است.

گروه کر اجرای تابت و تکرار شنونده‌ای دارد که با توجه به مضمون، تقدیر نوشته شده برای انسان را روایت می‌کنند.

نوازندهٔ اکاردون این ترانه، آقای سعید شهنازی هستند، که معمولا در محله‌های شهرک غرب و سعادت آباد و در خیابان برای مردم رهگذر ساز می‌زنند. نوازنده‌هایی که معمولا به آن‌ها توجه زیادی نمی‌کنیم.

روز ضبط آقای سعید شهنازی را به استودیو دعوت کردیم. برف بسیار زیبایی می‌بارید و اجرای بداهه ایشان و زمزمهٔ قشنگی که زیر لب می‌کرد، همهٔ ما را تحت تاثیر قرار داد.

گاهی لحظاتی می‌رسد که به همه چیز بد بین می‌شویم و پایان تلخی را در همه چیز جستجو می‌کنیم.

متن این ترانه را آقای مجید احمدی سروده‌اند.

دریافت خلاصه پارتیتور

  •  ۱۰- stoned
تونالیه Am در فضای R&B. متن انگلیسی روایت عاشق شدن ناکهانی یک نوازندهٔ کلوپ را تعریف می‌کند. اجراهای آزاد و بداههٔ گیتار، درام و باس مبنای اصلی اجرا بوده است. فرم صدابرداری و میکس نزدیک به دههٔ ۷۰ غرب انتخاب شده است. لایهٔ زیرین کی بورد کمی فضا را امروزی‌تر می‌کند. آزادی فرم اجرا در آواز هم مورد توجه قرار گرفته است.

متن این ترانه را آقای دکتر ایمان الله یار سروده‌اند.

دریافت خلاصه ی پارتیتور

  •  ۱۱- boring fall
تونایته Em در فضای R&B. تاکید زیاد بر اجرای باس (بابک ریاحی‌پور) و درام (آرش مقدم) و همنوازی گیتار (شاهرخ پورمیامی) و ساکسیفون (ایمان جعفری) انجام شده است. ریف این ترانه بر خلاف معمول توسط کیبورد (رامین بهنا) اجرا می‌شود. بداهه نوازی گیتار و ساکسیفون در بخش پایانی به هم ریختگی ذهنی شخص اول داستان ترانه را بازگو می‌کند. پسر جوانی که هرگز باور نمی‌کرد گرفتار عاشقی شود.

متن این ترانه توسط بهرام رادان و من نوشته شده است.

دریافت خلاصه پارتیتور

  •  ۱۲- creative person
این ترانه در ابتدا در Dm و با انتقال به Gm نوشته شده بود که بعد با تنظیم زیبایی که آقای آریا عظیمی‌نژاد انجام دادند تغییراتی انجام شد و ترجیح می‌دهم توضیحات لازم را از خود ایشان بشنویم.

جز صدای بهرام رادان، کل صداهای این ترانه توسط سمپلر‌ها و سینتی سایزر تولید شده است، حتی صدای آوای همراهی کننده.

متن این ترانه توسط اوشو سروده شده است با این مضمون که انسان خوشفکر باعث زیبا‌تر شدن دنیای اطراف خود می‌شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سلام مجدد،

جناب کیوان هنرمند عزیز،
اول ،
ممنون از پاسخ تون.

آخر،
به نظر من چیزی که آهنگ هارو کسل کننده و یکنواخت کرده صدای بهرام رادان هست که به قول معروف برای این کار نیست!

بنده اصلاً به موسیقی (آهنگسازی) این آلبوم ایراد نمیگیرم، چون به هیچ وجه مشکلی در ساخت نداره اما فقط به نظر تم آهنگ ها به غیر از جیغ آهسته و یکنواخت هست..

کمی هیجان در راک لازمه
کلاسیک راک هم انقدر اروم نیست، حتی راک بلوز.

به هرحال پیشنهاد میکنم جناب رادان تجربه ی بیشتری در موسیقی راک کسب کنن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

جواب دوم رو من ندادم "چی میگه؟!"رو من گفتم اونم بیشتر من باب مزاح. راستش من خیلی از موسیقی سر در نمیارم(تو نظری که دادمم به همین اشاره داشتم) و از هر آهنگی خوشم بیاد گوش میدم ...این آلبومو هنوز درست گوش ندادم که نظر شخصیم رو بگم ولی از صدای آقای رادان خیلی خوشم نیمد با تشکر و آرزوی موفقیت بیشتر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سلام خسته نباشید به همه ی عوامل میگم ...
چند تا ترک خیلی خوب بوود...
باید فضای موسیقی ایران فضاهای جدیدو تجربه کنه نه ایمه فقط موزیک واسه ماشین ساخته بشه ...
رضا یزدانی هم که استاده ...عاشقشیم ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

واقعا ترک اول بدل من نشست!
صدا، شعر و مخصوصا آهنگ. ولی ینظر من اگه موسیقی این ترک(جیغ) تلفیقی از سازهای سنتی و مدرن بود بهتر میشد!!! البته من نظر خودم رو گفتم... آخه تا حدودی شعر بنظر من تم سنتی داشت...
باز هم از آقای هنرمند بابت این آهنگ ممنون . نشون دادید واقعا هنرمند هستید!!!
آیا موزیک ویدئوهای این آلبوم که پر حاشیه هم شده اند منتشر میشوند یا نه؟!؟!؟!؟

em
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقای هنرمند ازتون 2 تا سوال داشتم:
1-تو ترک 11 یه جاش هست ک بهرام رادان می خواد یه کلمه رو بگه ولی صدای بوق میاد و نمیذاره که اون کلمه رو بگه. تو دفترچه هم جای این کلمه نقطه چین گذاشتن.این کلمه چی هست؟
2-کلیپ های این آلبوم کی منتشر میشه؟
اگه پاسخ بدید ممنون میشم
در ضمن آلبوم عالی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

جناب آقای هنرمند به مقصد رسیدن این سفر چندین ساله را به شما و آقای رادان و دیگر همکاران تبریک می‌گویم .بسیار نو آورانه و زیبا بود در پناه خدا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

متشکرم از توجه شما. امیدوارم رضایت شما جلب شده باشد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ببخشید آقای هنر مند من پس از چند بار گوش دادن آلبوم یک عذر خواهی بدهکارم بابت نظر تندی که دادم آهنگ سازی آلبوم واقعا قوی هست به خصوص سنتور وسط بعضی ترک ها آدم یاد فیلم سنتوری میوفته
بعد یک سوال داشتم خدمتتون چجوری می شود افرادی که در سن و سال من حدود 16 ساله می خواهند خواننده شوند و به صورت حرفه ای کا کنند و روی صدایشان کار شود شروع کنند
من خیلی مشتاق به خواندن هستم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

در اینکه تیم کاری این آلبوم فوق العاده خوب کار کردند شکی نیت و انصافا تمام تلاش خود را برای به ثمر رسیدن این آلبوم انجام دادند اما من فکر میکنم از یک نکته غافل شدند اونم اینکه علیرغم اینکه بهرام رادان صدای خوبی داره ولی توانایی خوندن نداره ایشون هرچه قدر در گفتن دیالوگهاشون تو فیلمها موفق هستن ولی قدرت خوانندگی ندارند در هر صورت به ایشون و تیم کاریشون خسته نباشید میگم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

به نظر من تجربه و تجربه کردن اصلا بد نیست

به هر حال آدم ها در طول زندگی شون خیلی از کارها رو تجربه می کنند و مخصوصا اگر هنرمند باشی که تمایل به کسب تجربه های جدید چندین برابر میشه...

هنرمند باید از تمام جوانب اطلاعاتی داشته باشه

اگر بازیگر باشه باید از صدا , از نصویر و از موسیقی ؛ کارگردانی و خیلی چیزهای دیگه با خبر باشه و در واقع منبعی از اطلاعات !

اینکه بازیگر مطرحی مثل آقای رادان که موفقیت چشمگیری در عرصه سینما و بازیگری داشته بخواهند در عرصه موسیقی هم خودشون و استعدادشون رو محک بزنند اصلا بد نیست !

نه تنها منعی برای این کار وجود نداره بلکه این میتونه سکوی پرتابی باشه به مراحل برتر و بالاتر...

اینکه بهرام رادان در موسیقی چگونه بوده رو باید چندی بعد فهمید ولی مسلما هر کس در هر زمینه ی کاری مخالفان و موافقانی داره...

طرفداران و منتقدانش حامی همیشگی اش هستند

و اینکه الان من از موسیقی و صدای ایشان راضی ام و دیگری ناراضی به سلیقه ها بر می گردد

ولی این که بهرام رادان جسارت چنین حضور و اقدامی را برای وارد شدن به عرصه موسیقی را داشته و با تلاش فراوان - و نه یگ شبه - توانسته آلبوم قوی ای را وارد بازار کند بسیار خوب وقابل تحسین است...

به امید موفقیت های روز ا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آلبوم خوبی بود ولی واقعا متاسفم که بهرام رادان این کارارو خونده.
از هنرمندی مثل بهرام انتظار نمیرفت که تب خوانندگی روش تاثیر بزاره.

آقای رادان من طرفدار پر و پا قرص بازیاتم ولی آخه چه فکری کردی که خوندی آخه یه نفر نبود بگه صدات قدرت خوانندگی رو نداره.
امیدوارم دیگه این اشتباه رو تکرار نکنی چون شدییییییییدا در محبوبیتت تاثیر منفی میزاره.
هنر ایران هنوز اینقدر فضاش باز نشده که مخاطب خوانندگی یه بازیگرو قبول کنه نمونشم خیلی زیاده، برزو ارجمند، شهاب حسینی و حتی مهران مدیری با اون صدای قوی و با حس بسیار زیاد نتونستن موفق باشن چه برسه به تو بهرام عزیز که صدات نه حس داره نه قدرت فقط چندتا تکنیک کوچیک که سر ظبط اضافه شده.

خواااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااهش میکنم به بازیگریت بچسب که بذ جوری داری ازش سقوط میکنی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

زحمت زیادی برای این آلبوم کشیده شده است ولی اگر یک خواننده آن را اجرا می کرد نتیجه بهتری میگرفت
(هرکسی را بهر کاری ساختند)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

چی میگه؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

با درود فراوان به آقای هنرمند و گروه سازنده ، و قدر دانی از روش نوین ارایه اثر ، امیدوارم این آلبوم موفق باشه .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ممنون از توجه شما. خوشحال می شم اگه در مورد صدای خواننده بیشتر توضیح بدهید که چه انتظاری را برای شما براورده نکرده است. نتشکرم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ممنونم. امیدوارم دست پخت ما رو دوست داشته باشید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ها ها ها . ایزو نیست ؟ یا هست؟ من در خدمت هستم اگه توضیح بیشتری لازم هست. متشکرم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

متشکرم. پارتیتور کارها را گذاشتم تا بشود گفتگوی دقیق تری در مورد موسیقی انجام داد. متشکرم از توجه شما.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

به نظرم کار زیبایی بود یک اوجینالیته خاصی داشت با وجودی که فکر می کنم تو بعضی از قطعات به خصوص قطعه فرصت و دو قطعه آخر صدای آقای رادان زیاد یاری نمی کند .
در ضمن به نظرم بهتر بود تنظیم ها کمی امروزی تر بود الان همه جا ژانر هاوس و دیسکو دنس و کلا دی جی ها روی بورس ترند شاید فضای آلبوم اگر امروزی تر می شد بهتر بود البته هر کس سبک کاری خودش رو دارد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

کار قوی و خوبی بود
باید زیاد شنیده بشه تا جا بیافته
من خودم اولین بار که گوش کردم اصلا نچسبید صدای رادان منو یاد نقش اهی سینمایی ش مینداهت ولی خارج از کارکتر سینمایی اش که گوش کنید (با زیاد گوش کردن) موسیقی خوبی ازش در می آد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

گفته تحت تاثیر هیچ کس نیست!
مخصوصا چند قطعه انگلیسی کپی برداری از کارهای پینک فلوید (مخصوصا قطعه آخر) و رولینگ استون
البته این به نوع خودش بد نیست ولی من هر قطعه ای که شنیدم یاد یکی از قطعات غربی می افتادم که البته همه شونو یادم نیست تم ها خیلی اشنا به نظرم می رسید
در ضمن نمیشه آدم هم رولینگ استون باشه هم ÷ینک فلوید باید یک مسیر انتخاب کنه از هر دری سخنی به جایی نمی رسه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

متشکرم از توجه شما. باز هم اگر ایراداتی به کار دارید خوشحال می شموم بشنوم. بنظرم گوش کردن به موسیقی با هدفون و با صدای کم در دفعات اول، بسیار به دقیق شنیده شدن کار کمک می کند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

باز هم از شما آقای محمد متشکرم. من هم رولینگ استونز و هم پینکفلوید را خیلی دوست دارم و با اینها زندگی می کنم. خیلی خوشحال می شم اگه بدونم شبیه کدوم آهنگ این گروه ها شده. حتما از آنها تاثیر گرفتم . ناخودآگاه من لبرزه از این هایی که نام برده اید. ولی خوشحال می شم اگه اسم قطعات آنها را که شبیه به کار ما هست رو بدونم. ممنون از توجه شما.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

از توجه شما متشکرم. قسمت خواصی از آهنگ فرصت را می فرمایید؟ اگر بیشتر توضیح دهید خوشحال می شوم. دو قطعه آخر هم که صدای اقای رادان خیلی ایزو هست. گاهی من اصرار دارم که آواز بصورت خشن (harsh) اجرا شود. بنظر شمام خوب نیست؟
از نظر و توجه شما بسیار سپاس گذارم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

به نظرم آلبوم ضعیفی بود و اگر کسی با صدای بم تر یا با قدرت بیشتر این قطعا را اجرا می کرد بهتر بود اما قطعات 8 و 9 زیبایی خاصی داشت
به نظرم بهرام به درد خواندن نمی خورد و اگر این هزینه صرف پرورش یک جوان خوش صدا میشد آن جوان بهترین خواننده ها میشد اما هزینه ی هنرمند میشود که چیزی به محبوبین آن نتنها نمی افزاید بلکه با ضعیف بودن صدای او کم نیز می شود
من به هیج وجه دوست ندارم باری دیگر این آلبوم را گوش دهم
مطمعا صدای آقای رادان در کنار رضا یزدانی بسیار ضعیف جلوه میدهد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

خوشحالم که خوشتون آمده. در مورد سازهای سنتی ،دوتار و دف در مجموعه صدا ها هستند. البته خیلی ترکیبی و تشکر از لطف شما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

مرسی آقای هنرمند!نمیدونید چه لذتی بردم وقتی هر کدوم از قطعه ها رو ـ برای چندمین بار همراه با تحلیل جامع و مفید شما ـ شنیدم.
روی دیگر با اینکه اولین آلبوم رادانه خیلی خوب و قویه...
ـ رادان تو کتابچه ضمیمه البوم گفته که هدف ما,احترام به شعور والای مخاطب بوده ـ بنده هم بر این باورم که احترام به مخاطب تو این آلبوم کاملا محسوسه.با تشکر...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

نه به این دلیل که طرفدار بهرام رادان هستم،اما بر خلاف نظر همه صدای وی را برای خوانندگی تحسین میکنم.بهرام رادان خوب از عهده کار برآمده.به عنوان آلبومی که ده نه سال کار رویش کار انجام شده،از نظر من هم ترانه ها قوی هستند هم آهنگسازی."جیغ" واقعا حالت حماسی کاملی دارد. در آخر"تمرکز کن"کمی یکنواختی وجود دارد و فضای تندی که در ابتدای آهنگ وجود داشته از بین می رود."فرصت بده"با بقیه آهنگ های آلبوم به کلی تفاوت دارد و فضای عاشقانه رمانتیکی را بوجود آورده."ماهی سیاه کوچولو"سرشار از انرژی بود برای من.حس شروع دوباره را در انسان تداعی می کند بر خلاف "آخر قصه"که زندگی را پوچ و بی هدف مجسم می کند."خداحافظ" هم یک نقطه قوت آلبوم بود و صدای chorusدر "خداحافظ"دلنشین تر از "تمرکز کن"است.من آلبوم را روز اول خریدم و تا اکنون ده باری گوش داده ام ولی آهنگ های انگلیسی به هیچ عنوان برایم شنیدنی نبودند و صدای بهرام رادان را در ترانه های فارسی فوق العاده بیشتر پسندیدیم.باتشکر از زحمات شما برای این آلبوم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

خوشحالم که از آهنگ ها 8 و 9 خوشتان آمده. آیا بطور مشخص نقنص صدا در آهنگی را می توانید مشخص کنید. برای ما نظر شما و کل مخاطبان محترم، بسیار مهم است. متشکرم از توجه شما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

متشکرم از توجه شما. متشکرم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقای مهدی متشکرم از توجه شما. خیلی خوشحال می شم نظرتون را در مورد اواز دقیق تر بفرمایید. جنس صدا را دوسات ندارید یا در قسمت خواصی اشتباه خونه شده است؟ توجه بفرمایید که محدوده ی صدایی بارتون باس هست. و در طول همه ی آخنگ ها هیچکجا از لوزم تیونیگ (کوک کردن صدا توسط رایانه) استفاده نشده است که متاسفانه این روزها در تعداد زیادی از آلبوم ها استفاده از این تیونرها رواج پیدا کرده . از اینکه وقت گذاشتید و نظر خودتون رو بیا کردید بسیار متشکرم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

خانم سپیده از لطف و توجه شما متشکرم. بسیار خوشحالم که رضایت شما جلب شده است.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

متشکرم از این همه توجه شما. تایید شما دلگرمی زیادی برای ما خواهد بود. متشکرم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

جناب هنرمند و جناب آقای رادان
موزیسینهایی که ارزش موسیقی رو درک میکنن کم هستن و اونایی که موسیقی "درست" رو تولید می کنند کمتر. متاسفانه شاهد این هستیم که فقط به سطح کار توجه میشه و ارزش هنری کار داره کمرنگ تر از قبل میشه.
بسیار خوشحالم که شما توانستید موسیقی درست را تولید کنید. و بیشتر خوشحالم که این آلبوم توانست تلنگری به اشخاصی مثل من بزنه که موسیقی درست هم هنوز پیدا میشه. با وجود هنرمندانی مثل شما.
و از جناب رادان هم سپاسگذارم که به فرهنگ موسیقی احترام گذاشتن و کمک به ترویج موسیقی در راه درست دارند.
برای شما عزیزان آرزوی سلامتی و شادی و سربلندی دارم.
ارادتمند

چهارشنبه 21 فروردین 1392 - 20:20
هموطن

آقای مسجدی
اگر این آلبوم موسیقی درسته؟پس بلا شک تو نادرستی
یه مرور جدی در مورد موسیقی انجام بده

188.34.10.15
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

vaghean albume zaeefi boood man pashimoon shodam az kharide albumesh...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

البته استاد هنرمند این سلیقه ی شخصی من بود
اما به نظر من صدا کمی نمی رسد به آهنگ کاش کمی در تنظیم صداری آقای رادان را بلند تر می کردید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

جناب آقای هنرمند و جناب آقای رادان .

خسته نباشید عرض می کنم بابت کار زیبا و متفاوتی که زحمت کشیدید و ارائه کردین . چند نکته که نمی دانم به انها دقت نشده و یا فراموش شده در این آلبوم که کاملا مشخص است با هزینه و وقت زیادی تهیه شده جلب توجه می کند که به نظر بنده برای یک آلبوم موسقی حرفی و این همه زحمت اصلا جالب نیست : 1-متاسفانه نام هیچکدام از آهنگ ها در هنگام پخش توسط سیستم صوتی و یا کامپیوتر نشان داده نمی شود و کلا آهنگ ها به صورت TRACK 1 . TRACK 2 و ..... نشان داده می شود . 2 - در دفترچه داخل قاب در صفحه اول آهنگ زمونه آهنگ شماره 4 می باشد اما در صفحات بعد شعر آن سومین شعر می باشد . 3 - در صفحه اول آهنگ شماره 3تو هستی می باشد در حالی که شعری با این موضوع ( تو هستی ) در صفحات بعدی نیست و بجای آن شعر 4 در صفحات دفتر چه شعری است با موضوع ( تو رفتی )
باز هم عرض می کنم که صرفا عرض بنده این هست که برای نام های بزرگی مثل جناب عالی و آقای رادان عزیز و چنین آلبومی با این هزینه و حجم کار که کاملا در حد یک آلبوم حرفی است این ایرادات برای مخاطبین آزردهنده و شاید نشان دهنده عدم توجه کافی دوستان به جزئیات می باشد . آرزوی موفقیت روز افزون برای شما . آقای رادان و کلیه همکارانتان که برای این آلبوم زحمت کشیدید را دارم
سپاس

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقای مسجدی. متشکرم از وقتی که گذاشتید. امیدوارم سطح توقع مخاطب آنقدر بالا باشد که هنرمندان همیشه با تمام نیرو و توان ، آثارخود را عرضه کنند. خیلی خوشحال می شوم اگر ایراداتی را در کار می شنوید حتما متذکر شوید. بسیار متشکرم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سلام
حرف اول؛

وقتی شنیدم بهرام رادان میخواد «آلبوم» منتشر کنه اون هم در سبکِ راک خیلی خوشحال شدم چون هم به نوعی از بازی هاش خوشم میاد و هم سالهاست زندگیم رو صرف موسیقی راک کردم. اولین بار رمیکس آهنگ خداحافظ رو شنیدم.. مسترینگ افتضاح بود.. بگذریم، اما در کل بدم نیومد با اینکه صدای بهرام رادان اصلاً مناسب نبود..

آلبوم؛

آلبوم رو شنیدم، آهنگ جیغ تازگی خاصی برام داشت اما تنها نکته ای که به ذهنم رسید این بود که «صدای بهرام رادان به درد خوانندگی نمیخوره» ولی خب عشقشه!..

وقتی زدم ترک بعدی و بعدی و بعدی دیدم آهنگ ها بسیار کسل کننده و یکنواخت هستن، طوری که شباهت زیادی بهم دارن! سه ترک آخر انگلیسی بود!! چرا؟!

واقعاً اگر بخواهیم کلاسیک راکه ایرانی به زبان انگلیسی گوش کنیم وقت خود رو هدر دادیم چون خواننده های ناب تری در این زمینه در کشور های غربی داریم! اشتباه اول همین جا بود!

من به عنوان کسی که بیش از ده سال وقت خود رو در زمینه ی موسیقی راک گذاشته میتونم بگم این آلبوم واقعاً ضعیف بود و اصلاً راک نیست! "رادان" عزیز کاش مشاور بهتری رو برای آلبومت در نظر میگرفتی، یزدانی خودش هم نمیتونه آلبوم هاش رو طوری که باید بنویسه. خود ِ یزدانی هم تحت تاثیر کارگردان های نام مثل کیمیایی یا جیرانی میتونه آهنگ های خوب بسازه!

نتیجه؛

من به هیچ وجه موسیقی راک ایرانی رو نمیپسندم چون چنین چیزهایی از خواننده هاش شنیده میشه! تنها امتیاز این آلبوم 2/10 هست..

به نظر من بهرام رادان بیشتر به درد سینما میخوره تا موسیقی
یا حداقل اگر قصد آلبوم دوم رو داره سبک بهتری رو در پیش بگیره!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

شکیب عزیز. متشکرم از توجه کامل شما. تمام مواردی ذکر کردید صحیح است .
اینکه لیست آهنگ ها روی پلیرها نمایش داده نمی شود به این علت است که ما برای این آلبوم The International Standard Recording Code که به اختصار به آن ISRC می گویند را نگرفتیم. چون در این صورت هر شبکه رادیویی . یا تلویزیونی که به خواهد آن را پخش کند باید حتما از صاحب اثر اجازه ی کتبی بگیرد . و چون نمی خواستیم در این مورد مشکلی پیش اید این کد را نگرفتیم. و حتی با اینکه این کار داری پی رایت هست و در سازمان مرکزی کپی رایت ثبت شده است، آن را روی سی دی قید نکردیم. (اشکالات بین المللی!). بقیه موارد هم حق با شماست و این موادی بوده که گرافیست کار باید کنترل می کرد. من از توجه شما بسیار تشکر می کنم و بابت این اشکالات عذر خواهی می کنم. اگر نظر دقیق شما در مورد موسیقی را هم بشنوم بسیار خوشحال می شوم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

پدرام عزیز: این آلبوم در گروه adult contemporary طبقه می شود که زیرمجموعه های زیادی دارد. من فکر می کنم که بین اهنگ های آلبوم تفاوت زیادی وجود داره بعنوان مثال جیغ ، فرصت، تمرکز، تو هستی چه شباهتی به هم می توانند داشته باشند؟! خوشحال می شوم اگه توضیح بیشتری بفرمایید. در مورد آهنگ ها اگر اتهامی هست متهم اصلی من هستم، آقای یزدانی را خطاب قرار ندهید. و خوشحال می شوم نظر شما را بخوانم. متشکرم از توجه شما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

من از همگی عذر میخوام که اینقدر رک صحبت میکنم ولی آنهایی که میگن این آلبوم خوبه به نظرم آلبوم خوب نشنیدن
اول در مورد صدای بهرام رادان بگم که نه تو گام های بالا میتونه بخونه نه تو گام پایین،جنس صدای خاصی هم که نداره،تحریر هم که اصلا حرفشو نزن پس به چه امیدی اومده خواننده شده البته امیدوارم کلاس های سلفژ را رفته باشه
ولی در مورد آهنگ سازی و تنظیم باید بگم کهکار قابل قبولی بود و باید پذیرفت که از آهنگ های دهه شصت و هفتاد راک پیروی میکنه و آنچنان نوآوری زیادی دیده نمیشه
نکته بعدی هم اینه که این سبک ترانهها اصلا ربطی به موسیقی راک ندارند و با فلسفه وجودی راک در تناقضند
و البته چند نکته دیگر هم که هستکه مجالبیان نیست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

من یه سنتی گوش کن هستم ( شجریان ها و سالار عقیلی )

کار پاپ رو کم پیش میاد به دلم بشینه مگر اینکه احسان خواجه امیری آلبومی بده یا آهنگی از آقای چاووشی نظرم رو جلب کنه

این کار رو شنیدم .

اولا ممنون که به مخاطب احترام گذاشتین ( نوع packaging ، نوع ارائه و ...) و پس از آن پیگیری نظرات مردم

از این نظر ها آلیوم سوپر حرفه ای بود . شما باید توقع و سطح سلیقه ما مردم را بالا ببرید .

اما در مورد صدای آقای رادان . مثبت ترین نکته اینه که صدای خودشه . چه به سلیقه ما جور باشه چه نباشه اتفاقا نوع خوندنش خیلی به نوع بازیش هم میاد و و حتی نوع شخصیتش این یعنی اینکه ادا در نمیاره

به ترتیب نظرات شخصیم رو در مورد آهنگ ها میگم

۱- جیغ : به عنوان شروع آلبوم ، اونم اولین آلبوم رادان فکر کنم اتتخاب های بهتری میشد انجام داد . این جور مواقع همه سراپا گوشن که خواننده شروع کنه ...

۲- تمرکز : منو قانع کرد که بقیه آلبوم رو گوش کنم . مخصوصا وقتی گروه کر به آهنگ اضافه شد

۳- تو هستی : که در دفترچه آلبوم نام این شعر تو رفتی ذکر شده ، قبل ار اینکه بره ترک بعدی ، دو سه بار دیگه شنیدمش

4-زمونه : نتونستم تا آخر گوشش کنم

5-دیگه آروم نمی گیرم : فکر کنم کار خوبی بود اما من دوسش نداشتم شاید برای ترانه اون

6 - فرصت : خیلی خوب بود . به ترتیب : شعر، آهنگ ،اجرا

7- ماهی سیاه کوچولو : خدا صمد بهرنگی رو بیامرزه . یک داستان کوتاه نوشت ، شاهکاری بود ، هنوز که هنوزه موضوع شعر ها و متن های روزگار ماست

8-خداحافظ : به نظر من بهترین آهنگ این البوم

9-آخر قصه : دوسش داشتم

10،11،12: هیج لزومی نداره در آلبوم ایرانی آهنگی انگلیسی اجرا بشه . مردم ایران بهترین ترانه های انگلیسی تاریخ و عصر حاضر رو میشنون و از این نظر تشنه نیستن که 3 تراک از آلیوم به زبان انگلیسی اجرا بشه .

به نظرم یکی از ضعف های آلبوم همین بود

ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

پس ترک 10 که رضا یزدانی هم میخوند توش چی شد ؟؟؟
اون کلیپی که خیلی وقت پیش اومده بود که رضا و بهرام میخوندن ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

جناب آقای هنرمند عزیز .

تشکر می کنم از اینکه وقت گذاشتین . نطر بنده را مطالعه فرمودید و پاسخ دادین . در مورد خود موسقی از نظر حرفه ای بنده نطر خواستی ندارم چون خودم را هنوز در موسقی حرفه ای نمی دانم . اما قابل عرض می دونم که اگر با توجه به صدای آقای رادان و طرز بیان لغاط و همچنین سبک انتخابی اگر سعی می شد که تلفیق تمیز تری از موسقی Rock و یا مشتقات آن Hard Rock . Soft Rock یا حتی Metal با موسقی سنتی به عنوان نو گرایی و ارائه کار متفاوت در این کار صورت می گرفت می توانستیم یک سبک مشخص برای آلبوم تعریف کتیم . به نظر بنده آلبوم از نظر سبک موسقیایی کاملا سردرگم هستش . به عنوان پیشنهاد و با توجه به تجربه آقای رادان در فن بیان ( طبیعتا بخاطر هنر اصلی ایشان بازیگری ) فکر می کنم اگر ایشان 70 درصد از گویش ساده و یا حتی دکلمه بر روی موسقی ساده تر ( از لحاظ استفاده تعداد ساز ها در هر کار)استفاده می کردند و قسمتی از کار را می خواندند ( یا حتی همخوانی با استیدی مانند آقای علیرضا عصار که ثابت کردند در خواندن این سبک اشعار مهارت بالایی دارند ) برای تجربه حرفه ای اول بهتر بوده و مخاطب بیشتری جزب می شد و کار اینقدر سردرگم نمی بود .
یاز هم متشکرم و از اینکه در یک پنجره جدید به شما پاسخ می دهم شرمنده چون ایکون پاسخ در پنجره نطر اولی کار نمی کند .

سپاس

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

به نظرم تو آلبوم بعدی مشخص می شه که رادان چقدر در موسیقی توانایی داره .چون به نظر میاد این آلبوم هنوز شکل نگرفته .نه اینکه بد باشه (من آلبوم رو یه بار گوش کردم ).یعنی یه جا بدون صدای raspy می خونه و صاف و شفاف.یه جا باهاش می خونه و می زنه تو مایه های tom waits و گروه های بلوز و راک.یه جا انگلیسی یه جا فارسی.درواقع هنوز در حال تجربه کردن هستند. راجع به ترانه ها نظر ندادم چون حافظه ام یاری نمی کنه... در کل دوستان موفق باشید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

متشکرم از شما. اون بعدها در قسمت کلیپ ها منتشر خواهد شد. هنوز ادامه دارد. متشکرم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ببخشید آقای هنر مند من پس از چند بار گوش دادن آلبوم یک عذر خواهی بدهکارم بابت نظر تندی که دادم آهنگ سازی آلبوم واقعا قوی هست به خصوص سنتور وسط بعضی ترک ها آدم یاد فیلم سنتوری میوفته

بعد یک سوال داشتم خدمتتون چجوری می شود افرادی که در سن و سال من حدود 16 ساله می خواهند خواننده شوند و به صورت حرفه ای کا کنند و روی صدایشان کار شود شروع کنند

من خیلی مشتاق به خواندن هستم
ایمیل من : pejman.amirierfani@gmail.com

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

پژمان عزیز
سلیقه ی شما و همه ی مخاطبان برای ما بسیار مهترم و مهم است. هر چقدر که می توانید در موسیقی به تحصیل علم و تسلط بر فنون مختلف آ« وقت بگذارید. بنظر من هیچ چیز هیجان انگیز تر از تحصیل در مورد موسیقی نیست. شما هم که سن بسیار مناسبی دارید. در کنار درس ها یتان اگر علاقهمند هستید به تحصیل موسیقی بپردازید. حتما موفق خواهید شد. متشکرم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

از این آلبوم اصلا خوشم نیومد.نوعی اغراق و تظاهر توش به چشم میخوره.علاوه بر این
این که تحت تاثیر کسی نیست واقعا دروغه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ساره ی عزیز: متشکرم از توجه شما و از اینکه وقت گران بهایتان را صرف انتقال نظرهای خود کردید. نظر همه ی مخاطبین برای ما بسیار مهم و ارزشمند است و بسیار از شما متشکرم. در مورد اینکه آلبوم را با آهنگ "جیغ" شروع کردیم، از مخاطره ی این شروع آگاهی داشتیم اما چون یکی از شخصی ترین مضامین برای من و آقای رادان بود، این خطر را پذیرفتیم. از توجه شما در مورد صدای آقای رادان، فرم آواز و جنس صدا متشکرم. گاهی شنیده ام که می گویند چرا تحریر (vibration) در صدای آقای رادان کم است. لازم به توضیح است که صدای ایشان در محدوده ی باس باریتون و دارای دینامیک بالایی است. حتی بسیار از خواننده های درجه یک بین المللی، از اجرای ویبریشن ها خودداری می کنند و این به خودی خود فرمی از اجرای آواز است که من بسیار دوست دارم. نمونه ی آشنای آن هم Sting است. صدای آقای رادان کاملا شخصی و دارای امضای آقای رادان است و از هیچ صدای شناخته شده ایی در ایران تقلید نشده استو در ضبط و ویرایش آواز از ابزار کوک صدا(tuning) استفاده نشده است. از اینکه "تمرکز را دوست داشتید خوشحال شدم. قطعه ی منتخب من هست. در مورد بقیه آهنگ ها هم لطف داشتید. فلسقه ی ترانه های انگلیسی هم این بود که ما معتقد بودیم تعدادی از مخاطبین موسیقی در داخل و خارج از کشور، فقط به موسیقی غربی توجه دارند و اصولا ترانه های فارسی را دنبال نمی کنند. خود ما هم علاقه ی زیادی به این فرم از موسیقی داریم. بنابراین جسارت کردیم و خوشبختانه مخاطب های خوبی هم پیدا کرده. اما کاملا منطقی و بدیهی است که گروهی این ترکیب فارسی و انگلیسی را نپسندند. نظر شما برای ما بسیار ارزشمند بود و متشکرم از وقتی که گذاشتید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سلام آقای هنرمند. به نظرم منظور اون دوستمون که گفته بود آهنگ creative person الهام گرفته از ترانه های پینک فلویده، در واقع تلفیقی از چند کار بوده
آن قسمتی که نحوه خواندن بهرام رادان کمیpsychedlic میشه آدم رو یاد آلبوم اول پینک فلوید خصوصا آهنگ Matilda mother می اندازه
قسمتی تک خوانی خواننده همراه هم آدم رو یادThe Great Gig In The Sky می اندازه
البته میشه گفت تم کلی آهنگ هم تا حدودی شبیه کارهای کیتارو به خصوصSilk Road هست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

خیلی ممنونم بابت نت هـــا.
این سخــاوتمندی شما رو نشــون میده.دست شما و آقای رادان درد نــکنه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

فامیــلی آقای "پور میامی" عزیز رو در آلبوم به لاتین اشتباه میامین نوشتن.

خیلی خــوبه که آقای پور میامی در این آلبوم همکاری داشــتن,من به ایشون و گــیتار زدنشون افــــــــــتـــخــار میکنم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

yekam lahje ro kash tamrin mikard!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

پژمان عزیز: این چه حرفیه! نظر شما برای ما بسیار محترم و عزیز است و هز مخاطبی می تونه نظری متفاوت ، موافق یا مخالف گروه تولید کننده ی آن اثر داشته باشد. من باز هم از شما که به "روی دیگر" توجه داشتید بسیار تشکر می کنم و از اینکه بازهم آلبوم را گوش کردید بسیار خوشحالم. پژمان عزیز در سن شما ، شما قادر هستید هرکاری که واقعا دوست دارید را انجام دهید و در آن بسیار موفق باشید. توصیه من به شما این است که موسیقی را خیلی جدی و زیر نطر یک معلم دلسوز و آگاه دنبال کنید. شک ندارم که موفقیت بزرگی بدست می آوری. علم و دانش در هر شاخه ایی از هنر، بسیار برای پیشرفت در آن زمینه موثر است. و البته همرا با پشتکار. با آررزوی بهترین ها.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ممنون استاد که راهنمایی کردین بنده رو
منضور از تحصیل در مدسیقی یاد گرفتن ساز ها است یا مثلا تنظیم و کلاس های آواز
این اینیل بنده هست اگر میشود به بنده اینیل بزنید خیلی مشتاقم استاد
Pejman.amirierfani@gmail.com

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

بهرام رادان لهجه ی انگلیسی داره,لهجه ی آمریکایی خیلی غلیظه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

حضور محترم آقای هاتف حسینی:
با تشکر از شما که وقت گذاشتید، آلبوم را شنیدید و لطف کردید نشرهای خود را برای سایر مخاطبین و ما بیان فرمودید. و باز هم تشکر از اینکه به قول خودتان ، تعارف را کنار گذاشتید.
محدوده ی صدای آقای رادان باس باریتون است که از بالا تا نت F#4 و در محدوده ی بم تا F2 را به راحتی اجرا می کنند. این محدوده ی صدایی قابل توجهی است. بعنوان مثال آهنگ فرصت بده را با بخش هایی از زمونه که به F#4 می رسد اگر مقایسه کنید، این مهم را متوجه می شوید. بعلاوه صدای آقای رادان از دینامیک بالایی هم برخوردار است و در بخشی از کلمات، حروف خیلی قوی و در بخشی نرم تلفظ می شوند. در مورد آهنگسازی آیا مشابه آهنگ های "تمرکز" دیگه آروم نمی گیرم" ، "creative person" را در دهه ی 60 و 70 سراغ دارید؟ فرم کلی این آلبوم مهم در فضای adult contemporary قرار می گیرد و راک نیست که از زیر مجموعه های فراوانی تشکیل شده است.
ا زتوجه شما متشکرم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقای شاهرخ پورمیامی گیتاریست بسیار خوش سلیقه و تکنیکی و انسان بسیار خوش اخلاق و محترمی است. ما افتخار می کنیم که از هنر ایشان بهره بردیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

احتیار دارید. وظیفه ی ماست تا جایی که می توانیم آثار با کیفیت بهتر و امکانات بیشتر در اخنیار مخاطب قرار دهیم. متشکر از توجه شما.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

کاش میشد هرکس تو عرصه ی خودش قدم بذاره یا بازیگری یا خوانندگی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقای کیوان هنرمند این آلبوم میکس وکال نداشت؟؟؟
چرا خراب کردید !!!!
البته اینو بگم تنظیم ها و غیره عالی بودند
میکس و مسترش خوب بود اما کیفیت آنچنانی نداشت
ملودی ها هم که سلیقه ایه و من حتی پینک فلوید هم خوشم نمیاد !!!
ما صدای آقای رادان رو با صدای جرد لیتو و چستر بنینگتون (لینکین پارک) مقایسه نمیکنیم
جنس صداش که خوب بود .میخوره صدای خواننده باشه !!!
اما نمیشد تو میکس و مستر زحمت میکشیدید و صداشون رو ملوداین میکردید ؟؟!!!
مگه اجرای زنده پخش کردید؟؟
حتی بزرگترین خواننده های فعلی دنیا هم صداشون رو تیون میکنند !
مثل چاوشی
شادمهر !
جرد لیتو
چستر
انریکه
دیگه باید اسم اینو گذاشت آلبوم استودیویی
به جان خودم ما خواننده های مطرحی داریم که صداشون بدون میکس وکال یه ثانیه هم نمیشه تحمل کرد اما واسه بهرام رادانو شد تحمل کرد با اینکه میکس نشده بود
خوش صدایی دارند آقای رادان اما صدای خواننده خوب به گوش نمیرسید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

دانیال عزیز:
متشکرم که وقت گذاشتید و این مطالب رو برای من نوشتید. نظر شما و همه ی مخاطب ها برایم بسیار مهم است. باز هم خوشحالم که از تنظیم آهنگ ها خوشتون آمده. فرموده بودید از کیفیت میکس و مستر راضی نیستید ولی میکس و مستر خوبی داشته. شاید صدا های تیزتر و شفاف تری را دوست دارید که البته من سعی کرده ام از آن فاصله بگیرم. نمونه ی میکس ایده آل من آلبوم ten summoner tales از sting و Rumors از fleet wood mac بوده است.
ملوداین اسم یک نرم افزار است که کوک کردن صدای وکال با آن انجام می شود. ده ها نرم افزار دیگر هم وجود دارند که این کار را به خوبی انجام می دهند. اگر قرار باشد که از این نرم افزار استفاده شود، باید قبل از مرحله میکس، پالایش صدا ی وکال انجام شود و بعد میکس و مسترینگ انجام شود. من با شما در اینکه بزرگترین خواننده های دنیا چه کسانی هستند اختلاف نظر دارم اما در سبک های Rock و R&B، Bluse و خیلی فرم های دیگر معمول نیست که خواننده ها از ابزار تیونینگ استفاده کنند. مثلا تا حالا شنیده اید که James Hetfield یا Paul McCartney از ابزار تیونینگ استفاده کند؟ اما همانطور که شما هم فرموده بودبد افراد زیادی برای تصحیح و یا حتی رسیدن به فرمی جذاب تر و مناسب با موسیقی اشان، از این ابزار استفاده می کنند. حتی در اجراهای زنده هم از این ابزار استفاده می شود و ابزار های فراوانی هست که بصورت stream تیونینگ را انجام می دهد.
اینکه از جنس صدای آقای رادان خوشتان آمده خوشحالم و فرموده بودید که صدای خواننده خوب به گوش نمی رسد، آیا بخش مشخصی از آهنگی را می توانید نام ببرید و یا اینکه در کل این اشکال در کار وجود دارد؟
خوشحالم از اینکه وقت گذاشتید و نظر خود را مطرح کردید. برای من بسیار ارزشمند است.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

musice iran kheyli gostardetar az ine ke ma ta be hal be un didgah dashtim che khub ke afradi mesle aghaye radan be in gune masael eshare konan jaye tashokor dare az honarmandaye khube keshvaremun movafagh bashid

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

Paul McCartney رو من شدیدا قبول دارم البته فقطیه اجرای زنده اش رو شنیدم
اونم تو جشنواره گرمی 2012
یه تیون خدادای آنلاین تو حنجره اش نصبه فکر کنم!!

اما ایشون به اندازه ی مجموع سن خواننده هایی که اسم بردم تجربه دارند و منم ایشونو دوست دارم شدید
خیلی هم خوش تیپ هستند !

در r&b یه آهنگ شنیدم که جاستین بیبر ! با چند تا سیاه پوست آهنگ خونده که همشون تیون بودند

در راک من تیون رو در صدای رضا یزدانی هم حس کردم
آدرس :
در آهنگی که برای آلبوم خاص داده بودند
این بخشی که صداشونو میکشند
من هنوز زخمیه خاطره ام
خاطره اممممممممم (تیون)

در آلبوم چاوشی زیاد دیده میشه
اینا هم راک هستند دیگه
بهرام رادان هم باید با این ها مقایسه بشود

صدا خوب به گوش نمیرسید
منظورماین نبود که حجمش کم بود
مثلا منظورم این بود که میکس وکال بعضی مواقع یه جوری بود انگار صداش خوب رکود نشده
مثلا حرف های س و ش یه جوری شدند ..تو میکس وکال شما خواستید تیز نباشند و افکتی دادید که گنگ شدند
یا کیفیت وکال
به نظرم جنس صدایرادان با میکروفن جوردرنمیامد ..خش ها زیادتر شنیده میشه
مثل آهنگ های مارولین مانسون
البته من این خوانندهرو قبول ندارم و گوش نمیدم ولی بعضی جاها صدای رادان مثل این خواننده خش هاش خوب میکس نبود وگوشو آزارمیداد
یا شایدم من گوشم خراب شده !همه چی عالی !!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

P.s:
این حس تکراری فیلم سنتوری و شباهت با صدای چاووشی را دوست نداشتم و فکر نکنم صدای سنتور میان آهنگی با تم بلوز راک جالب میشود! و حتی نمیتوانم آنرا فیوژن بنامم!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

دانیال عزیز:
خوشحالم که از موسیقی بزرگان موسبقی لذت می برید. اگر اجراهای بیشتری را گوش کنید نکات ارزشمندی را متوجه خواهید شد. Justin Bieber در بازار موسیقی بسیار موفق عمل کرده ولی نمونه ی خوبی برای مرجع قرار گرفتن نیست. خود جاستین تحت حمایت Usher که وکالیست بزرگی هست فعالیت می کند.
اگه مشکلی که احساس می کنید شنیده نشدن س و ش است، این مورد را با ملوداین نمی شود درست کرد. خواهش می کنم بفرمایید در کدام آهنگ و کجای آن ( بر اساس دقیقه اگر بفرمایید راحت تر پیدا می شود) س و ش ها خوب شنیده نمی شوند.
برایم بسیار جذاب بود که Marilyn Manson را نام برده بودید. جالب است که در یک کامنت دیگر هم دیدم که صدای آقای رادان را با Marilyn Manson مقایسه و تشبیه کرده بودند. البته من موسیقی Marilyn Manson را زیاد دوست ندارم و ایده آل من هیجوقت نبوده و با شما هم سلیقه هستم ولی به هر حال خواننده ی بزرگی هست. بازهم به نظر من شباهتی بین خواندن رادان و Manson وجود ندارد. البته این قسمت از گفتگوی ما کاملا سلیقه ای است.
گوش شما مهمترین و سالم ترین گوش برای من در دنیا هست. اصلا این حرف را نزنید. با هم دوستانه گفتگو می کنیم تا هردو مواردی را متوجه شویم. من که از این گفتگو چیزهای زیادی می آموزم.
موفق باشید و امیدوارم نظرات شما را بیشتر بشنوم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

em عزیز. در مورد تاریخ انتشار کلیپ ها اطلاع دقیقی ندارم. بستگی به موارد مختلفی دارد. ولی به هر حال کلیپ ها آماده شده اند. در مورد سوال اول هم باز جواب دقیقی نمی توانم بدهم. آن کلمه را حذف کردیم تا شنونده از تخیل خود استفاده کند. ولی مشخص است که خواننده از شرایط پیش آمده راضی نیست و در واقع رو دست خورده و معتقد است که طرف مقابل قلبش را شکسته است!

شنبه 30 خرداد 1394 - 18:30

سپاس

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود توضیحات فنی کیوان هنرمند درباره قطعات آلبوم «روی دیگر» | موسیقی ما