برنامه یاد بعضی نفرات
 
استاد کسایی نت‌های گم شده موسیقی را دوباره زنده کرد
علیرضا افتخاری:
استاد کسایی نت‌های گم شده موسیقی را دوباره زنده کرد
موسیقی ما - «علیرضا افتخاری» خواننده پیشکسوت ‌در خصوص زنده‌یاد «حسن کسایی» استاد فقید نی‌نواز ایران اظهار داشت: استاد حسن کسایی تمامی هم و غم زندگی خود را فدای موسیقی کرد و در این راه رنج‌های فراوانی برد و حتی تا پای جان ایستاد.

وی در ادامه افزود:‌ کسایی جزو ماندگارترین هنرمندان کشورمان است که همانند استاد جلال تاج اصفهانی و استاد جلیل شهناز تلاش‌های فراوانی برای موسیقی کشور انجام داد. زنده‌یاد کسایی از شخصیت‌هایی است که حافظ باید درباره آن صحبت کند، «همای اوج سعادت به دام ما افتد/ اگر تو را گذری بر مقام ما افتد»، استاد کسایی یکی بود که دیگر پدید نمی‌آید.

این خواننده پیشکسوت کشورمان تصریح کرد: زنده‌یاد کسایی با علم و درایتی که داشت اگر در هر زمینه دیگری فعالیت می‌کرد مسلما یکی از موفقین آن رشته بود. شاید می‌توانست بهترین پزشک و یا یکی از بهترین دانشمندان ایران باشد، چرا که پشتکار و جدیت فوق‌العاده‌ای در کار خود داشت و تا پای جان برای هنرش کار می‌کرد.

این چهره ماندگار کشورمان با بیان خاطره‌ای در خصوص زنده‌ یاد «کسایی» گفت: ‌روزی برای تمرین و یادگیری دستگاه سه‌گاه خدمت ایشان بودم که پس از دقایقی و برای رفع تشنگی به فرزندش گفت آب بیاورد، زمانی که برای ایشان آب آوردند در حال تمرین بودیم. تا پایان برنامه که 40 دقیقه طول کشید، انقدر مشغول کار بود که لب به آب نزد و با همان گلو و دهان خشک کار را به اتمام رساند و اینگونه بود که با عشق هنرنمایی می‌کرد. او همانند خورشید نور و گرمای خودش را به شاگردان و هنرمندان می‌داد. من موفقیت کاری خود را مدیون این استاد بزرگ می‌دانم.

افتخاری گفت: با تلاش‌های هنری که استاد کسایی در عرصه موسیقی کشور انجام داد، موفق شد نت‌ها و ملودی‌های گم شده تاریخ را پیدا و دوباره زنده کند.

افتخاری با بیان اینکه استاد «حسن کسایی» از اساتید بارز موسیقی معاصر کشور ماست، گفت: ای کاش اساتیدی همچون کسایی و سایر هنرمندان دیگر عمر طولانی می‌کردند و جامعه هنری فرصت بیشتری برای استفاده از دانش و علم این عزیزان پیدا می‌کرد.

خواننده «نیلوفرانه» تصریح کرد: آقا خلیل و آقا جواد فرزندان ایشان بنا به توصیه پدر می‌تواند امانتدار خوبی برای مکتب کسایی باشند.
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

استاد کسایی از نی نوازان بی بدیل این سرزمین بودند که دیگر مانند ایشان پیدا نمی شوند.به قول استاد افتخاری ای کاش این عزیزان و این دست اساتید هرگز از جامعه هنری سایه شان کم نمی شد.روح این استاد بی بدیل شاد و راهشان پر رهرو باد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

شما که زمانی بیشترین محبوبیت را در بین مردم داشتید و عاشقانه می خواندید صدایتان جفت تار و سنتور بود و ناگهان هم آواز گیتار و ترومپت شدید و از مقام صبر و سرمستان و نیلوفرانه به دیرام دارام رسیدید مطمئن هستید دل اساتیدی چون کسایی را نشکاندید ؟ نمی دانم شاید من اشتباه می گویم!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

مطمئن باشید استاد افتخاری عزیز همین الان هم بیشترین محبوبیت را در بین مردم دارا هستند و پرطرفدارا ترین خواننده ایران هستند.
بهتره کمی ذهن خودتون رو بازتر کنید و مثبت تر به اطرافتون نگاه کنید.
درود خدا بر استاد جان و دل ،افتخاری کبیر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

استاد افتخاری هنوز هم محبوب ترین است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سلام بر آقا مصطفی عزیز -مطمئنا اشتباه می کنی - منظور از دل شکستن بی مهری به اهالی موسیقی است - با ترومپت خواندن هیچ ایرادی نداره قالب موسیقی سنتی است در تمام کارهای استاد افتخاری بعدشم ترومپت در آلبوم های سنتی هم از قدیم استفاده میشد در کار اساتید دیگر هم هست . نوآوری در موسیقی هیچ اشکالی نداره .و خیلی از اساتید موسیقی سنتی هم با تلفیق موافق هستند .دل شکستن بی مهری و عدم توجه به اهالی موسیقی است نه این چیزا

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود استاد کسایی نت‌های گم شده موسیقی را دوباره زنده کرد | موسیقی ما