برنامه یاد بعضی نفرات
 
استاد «همايون خرم» در حضور مهمانان ویژه اش شب خاطره انگیزی رقم زد
عکس ها: سعید عبداللهی
استاد «همايون خرم» در حضور مهمانان ویژه اش شب خاطره انگیزی رقم زد
موسیقی ما - بهمن بابازاده: همان طور كه پيش بيني مي شد كنسرت همايون خرم با استقبال فراوان اهالي هنر رو به رو شد تا شب باشكوه ميلاد به نواي ويلن استاد خرم، به شبي به ياد ماندني براي حاضران تبديل شود. اين برنامه كه با نوازندگی عمران فروزش(تنبك)، امیرحسین رضا (تار)، سامان احتشامی (پیانو) و با دكلمه ژاله صادقیان و نوازندگی و سرپرستی همایون خرم ، شب 14 تیرماه در سالن نمایشگاه بین المللی میلاد برگزار شد، اتفاقات و حاشيه هاي فراواني را به خود ديد كه در اين گزارش به برخي از آنها اشاره خواهيم داشت. برنامه با نیم ساعت تاخیر آغاز شد،اما از همان ابتدای آغاز برنامه مخاطبان حاضر در سالن با نوازندگان همراهی می‌كردند. با آمدن همایون خرم به روی سن كليه حاضران در سالن به صورت ایستاده به تشويق استاد پرداختند و خرم نیز پس از پاسخ به ابراز احساسات همراه با گروه نوازندگان قطعه «گمشده» را به صورت كامل اجرا كرد.

نكته جالب اين برنامه همخواني حاضرين در سالن با اكثر قطعات اجرا شده از سوي خرم بود كه نشان از محبوبيت بالاي اين قطعات پرخاطره داشت.

خرم پس از نيم ساعت از اجراي بخش نخست، يادي كرد از استادش ابوالحسن خان صبا كه معتقد بود نه تنها او بلكه همه آنچه موسيقي معاصر ايران دارد نتيجه زحمات اين استاد بزرگ و بزرگوارش است :‌«شاگردان خوب «برنامه گلها» از نتايج زحمات ايشان بود كه قبلا هم در اجراهايم از آنها ياد كرده‌ام. اما گويا لازم است حق شناسي كنيم درباره همه كساني كه يكدل، همراه و همدل در مسير موسيقي اصيل ايراني با اختلافات زماني كمي كار كرديم.» اين سخنان خرم وقتي از افراد مورد نظر يعني استاد مهدي خالدي، استاد علي تجويدي، استاد حبيب الله بديعي، استاد پرويز ياحقي و استاد اسدالله ملك ياد كرد، با تشويق حضار همراه شد و در ادامه به ياد ايشان قطعه «در قفس» را بدون همراهي پيانو و تار اجرا كرد. خرم در واقع در اجراهاي اين چند شب تعدادي از آهنگ‌هاي قديمي معروفش را اجرا كرد كه با دكلمه ژاله صادقيان گوينده تلويزيون همراه بود. او شعرهايي را دكلمه مي‌كرد كه زماني با اين آهنگ‌ها توسط خواننده‌ها خوانده شده بود و نيز ابياتي از شاعراني چون حافظ.

  • مهمانان ويژه
نكته جالب اين برنامه حضور چهره هاي سرشناس هنري و سياسي در سالن بود كه از آن جمله مي توان به رامين مهمانپرست، محمد اصفهاني، هوشنگ ظريف و اكبر گلپايگاني(گلپا) اشاره كرد.
حضور اين چهره هاي سرشناس زماني جالب تر به نظر مي رسيد كه به محض نقش بستن تصوير آنها بروي صفحه بزرگ مانيتور روي سن، حاضرين در سالن به شوق مي آمدند و به شدت به تشويق آنها مي پرداختند. اوج اين تشويق ها زماني بود كه تصوير گلپا پخش شد تا سالن از شدت استقبال دوستداران موسيقي به هوا برود و براي دقايقي همه چيز تحت تاثير حضور وی قرار بگيرد.

  • وقتي سالن به عشق «گلپا» شد
در آنتراكت برنامه و به محض اينكه چراغ هاي سالن روشن شدند و گروه همايون خرم صحنه را ترك كردند، هجوم مردم به سمت استاد گلپا براي گرفتن عكس و امضا باعث شد براي دقايقي نظم سالن به هم بريزد و عوامل اجرايي سالن براي برقراري نظم مجبور شوند «گلپا» را از روي سن به پشت صحنه هدايت كنند. شدت استقبال از گلپا به قدري بود كه تقريبا كل سالن در مقابل استيج ايستاده بودند و خواستار ديدار با اين استاد قديمي موسيقي كشور شده بودند كه اكثر آنها افراد سالخورده اي بودند كه خاطرات زيادي را با صداي اين خواننده قديمي داشتند.

  • امشب در سر شوري دارم...
بخش دوم مراسم با اجرای آهنگ راز دل آغاز شد و پس از اجرای این قطعه نوازندگان با تغییر برنامه خود به مقام بیات ترک برنامه را ادامه دادند. در ادامه نیز قطعه چهار مضراب،آهنگ کوی بلاکشان،آواز اصفهان قطعه دو ضربی،کاروان،گوشه بیات راجع اجرا شد و با اجرای قطعه «دیدم به خواب» اجرای كنسرت به پایان رسید. در پایان كنسرت حضار در سالن به شدت همایون خرم را تشویق كردند و عده بسیاری نیز اهدای دسته‌های گل از او تشكر كرده‌اند. همایون خرم نیز در پاسخ به احساسات تماشاگران قطعه امشب در سر شوری دارم را به صورت ویژه اجرا كرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:58

خیلی وقت بود خبری از گلپا نبود که دیدیمش شکر که سالمه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:58

استاد همایون خرم سلامت باشید همبشه .
گزارش خیلی خوبی بود . ممنونم .
سعید عبداللهی عزیز عکسات مثل همیشه خیلی زیبا بود دستت درد نکنه .
موسیقی ما ممنونم .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:58

عالی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:58

سلا سعید عزیز
با تشکر از گزارش خوب شما، لطفاً این دو مورد کوچک را اصلاح کنید:
1- فقط یک شب بود (در گزارش شما آمده چند شب)
2- کنسرت با قطعه "باز آمدی" یا "همچون گذشته ها" به پایان رسید و قطعات "دیدم به خواب = شهزاده رویاها" و "غوغای ستارگان به طور ویژه اجرا شدند.
عکس هات خیلی قشنگ بود. خسته نباشی. ممنون.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:58

از استاد همایون خرم بسیار ممنونیم ... همینطور بسیار خوشحال شدیم از دیدن استاد دکتر محمد اصفهانی ... شاد و موفق باشید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود استاد «همايون خرم» در حضور مهمانان ویژه اش شب خاطره انگیزی رقم زد | موسیقی ما