برنامه یاد بعضی نفرات
 
تجمع اعتراضی طرفداران محیط زیست در هنگام اجرای سمفونی کارون
حاشیه های اجرای سمفونی کارون
تجمع اعتراضی طرفداران محیط زیست در هنگام اجرای سمفونی کارون
موسیقی ما - طرفداران محیط زیست شامگاه گذشته هنگام اجرای سمفونی کارون با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراضشان را نسبت به ساخت سد کارون 3 و 4 اعلام کردند.حواشی اجرای سمفونی کارون از یک ماه گذشته هممزمان با اعلام خبر اجرای این سمفونی آغاز شد.این اتفاق به شکلی بود که مجید انتظامی بارها اعلام کرد اگر اجرای این سمفونی در دستان او بود، سمفونی کارون به خاطر اعتراض دوستداران محیط زیست اجرا نمی شد.

وی با اشاره به این مطلب که او تنها یک آهنگساز است و درباره مسائل سیاسی چیزی نمی داند خاطرنشان کرد: زمانی که قرارداد ساخت سمفونی کارون را بسته است هیچ اطلاعی از مسائل حاشیه ای پیش رو نداشته است و در حال حاضر نیز نمی تواند اجرای این سمفونی را متوقف کند.

بر اساس این گزارش ، این حاشیه ها همزمان با اجرای شامگاه گذشته سمفونی کارون به شکل دیگری دنبال شد و دوستداران موسیقی شاهد تجمع جمعی از دانشجویان و فعالان محیط زیست در برابر تالار وحدت بودند.

این دانشجویان و فعالان محیط زیست معتقد بودند ساخت سد کارون به بروز مشکلاتی در بخش کشاورزی و محیط زیست حوزه رودخانه کارون منجر می‌شود، با در دست داشتن پلاکاردهایی برای دقایقی روبه‌روی تالار وحدت تجمع کرده بودند. در این پلاکاردها، از استاد انتظامی (مجید انتظامی، سازنده اثر) خواسته شده بود که از اجرای سمفونی کارون در این شرایط منصرف شود که البته جمع 20، 30 نفره تجمع‌کنندگان پس از دقایقی بدون دلیل خاصی محل را ترک کردند.
منبع: 
پانا
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:58

استاد مجید انتظامی در این اثر به هیچ عنوان به سد کارون و فواید یا مضرات آن نپرداختند.این سمفونی عظیم پیامی کاملا روشن داشت و استاد تنها شکوه و عظمت رود کارون را به تصویر کشید و طبق گفته های خودشون هدف از ساخت این سمفونی،ادای دین استاد به شهدایی بوده که در این رود خفته اند.کاش این افراد به جای تجمع و اعتراض در مقابل تالار وحدت،در اجرا حضور پیدا می کردند،شاید در این صورت پیام موسیقی رو دریافت می کردند و از نیت استاد برای ساخت و اجرای این سمفونی خبردار می شدند...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تجمع اعتراضی طرفداران محیط زیست در هنگام اجرای سمفونی کارون | موسیقی ما