برنامه یاد بعضی نفرات
 
 «مشهور شدن با محبوب شدن فرق دارد...»
«مرتضی پاشایی» معتقد است خواننده‌های جوان برای ورود به این عرصه چاره‌ای به جز تاثیر پذیری از فضاهای پرطرفدار بازار موسیقی ندارند:
«مشهور شدن با محبوب شدن فرق دارد...»
موسیقی ما – بهمن بابازاده: شاید هم او درست می‌گوید. نمی‌شود با قاطعیت گفت صحبت‌هایش درست یا غلط است. ولی در کل ماجرای بازار موسیقی پاپ رفته رفته به جریان‌های جالب و قابل توجهی رسیده. هیچکس جرات خرق عادت‌های بزرگ ندارد و همه سعی می‌کنند از فضاهای موجود و تثبیت شده، ورود کنند. هیچکس قدرت آن ریسک بزرگ را ندارد که جریان ساز شود. ترس از شکست، نبود ابزارهای مناسب تبلیغاتی و بد سلیقه بار آمدن مخاطب موسیقی شاید عمده دلایلی باشد که مخاطبان، عمدتا در برابر اتفاق‌های جدید و نو، واکنش آن چنانی‌ای نشان ندهند. حالا این وسط یک «شهرام شکوهی»‌ای هم می‌آید و با یک خرق عادت، همه بازار را به سلطه خودش در می‌آورد. به هر حال استثنا‌ها در همه زمینه‌ها هستند و خواهند بود. «مرتضی پاشایی» هم دلایل خودش را دارد به هر حال.

  • آلبومت بالاخره منتشر شده و قطعا واکنش‌هایی هم در مورد تو در این مدت بوده. بازخوردهای آلبوم همانی بوده که فکرش را می‌کردی؟
تا حدودی بله. عده‌ای هم که همیشه در حال انتقاد هستند و در مورد بهترین آثار هم نظر منفی دارند.

  • نقد شدن را دوست نداری؟
اتفاقا من بسیار آدم انتقاد پذیری هستم هیچوقت از نقد شدن واهمه‌ای نداشتم.

  • پس اگر این طور است دوست دارم جوابم را بدهی. از تو به عنوان جدید‌ترین نسخه از موج «شادمهر ایسم» در ایران یاد می‌شود. این برچسب اذیت‌ات نمی‌کند؟
ببین موسیقی آن خواننده‌ای که اسمش را بردی قطعا در کار بسیاری از هنرمندانی که حتی جنس صدایشان شبیه شادمهر هم نبوده تاثیر زیادی داشته و دارد. این را من چند باری در گفتگوهای دیگر هم گفته‌ام و نمی‌دانم چرا تا این حد این مسئله در بین دوستان روزنامه نگار حساس شده. کلا تاثیر گذاری موسیقی شادمهر بر کلیت موسیقی ایران را نمی‌شود کتمان کرد.

  • ولی این دلیل نمی‌شود وقتی یک سبک و نوع خوانش طرفدار پیدا می‌کند، خواننده‌ها هم بروند و از آن پیروی کنند و سعی کنند مخاطبان نسخه اصلی این سبک را به سمت خودشان بیاورند.
خیلی‌ها بودند که به شادمهر نزدیک و نزدیک‌تر شدند و حتی مقلد او لقب گرفتند و دسته‌ای هم بودند که از این نوع موسیقی تاثیر پذیری داشتند و سراغ سبک و سیاق خودشان رفتند. ولی من از آن دسته‌ای بودم که قطعا تاثیر پذیری از این سبک داشته‌ام و شادمهر حضوری پررنگ در ناخودآگاه ذهن من داشته. ولی خوب از یک جا به بعد استایل و سبک خودم را بالاخره پیدا کردم و دیگر از این فضا فاصله گرفتم.

  • من منظورم این است که اگر این سبک مخاطب دارد، نسخه اصلی هم دارد. چه دلیلی دارد پیروان این سبک بیایند این وسط؟
حرفت درست است ولی این مخاطب است که انتخاب می‌کند. تو نمی‌توانی به کسی بگویی چیزی را که تو دوست داری خوب نیست.

  • جالب اینجاست که هواداران محسن یگانه هم به تو انگ تقلید از این خواننده را می‌زنند! کسی که خودش...
 طبعیتا آثار محسن را دوست دارم. به هر حال قطعا آن‌ها قابلیت‌هایی را داشته‌اند که حالا مردم دوستشان دارند.

  • ادامه روند کاری تو قرار است در چه مسیری باشد؟ تو راه خودت را ادامه می‌دهی و دنبال مهر و امضایی یا نه این تاثیر پذیری همین طور دنباله دار خواهد بود؟
همیشه به این فکر می‌کنم که آثارم جوری باشد که حتی کسانی که کلام‌ام را نمی‌فه‌مند و هر جای دنیا زندگی می‌کنند بتوانند با موسیقی من ارتباط برقرار کنند. یا بهتر است اینگونه بگویم که دوست دارم با زبان موسیقی‌ام با همه ارتباط برقرار کنم. من اصلا دنبال این نیستم که از اعتبار کسی استفاده کنم. کار‌هایم را به سبکی که دوست دارم تولید می‌کنم و منتشر می‌کنم. من راه زیادی هنوز پیش رو دارم. از الان نمی‌توانم درباره آینده صحبت کنم. خیلی چیز‌ها باید مشخص شوند تا من بتوانم تصمیم‌ام را بگیرم.

  • «هویت» به حلقه گمشده هنرمندان جوان در بازار موسیقی کشور تبدیل شده. یعنی کسی سعی نمی‌کند چیزی خلق کند و عمدتا دنبال استفاده از فضاهای دستمالی شده هستند که مردم اغلب دوستشان داشته‌اند. این آرام آرام به یک بحران تبدیل نمی‌شود؟
تو خودت در بطن ماجرایی و قطعا از دید سرزنش این جمله‌ها را به من نمی‌گویی ولی به این هم توجه کن این حلقه گمشده که تو از آن حرف می‌زنی، آن قدر‌ها هم تعریف درستی ندارد.

  • تعریف درست «هویت»، مهر و امضا دار بودن کارهای یک هنرمند است. مثل هویتی که شهرام شکوهی در آثارش رسیده.
خوب این هویتی که تو از آن حرف می‌زنی را شاید نشود به مخاطب موسیقی ربط داد. او کاری را دوست دارد که از آن لذت ببرد. بتواند با آن همذات پن اری کند و ملودی‌اش حال او را خوب کند. تو برای جا انداختن سبک و هویت جدید باید ابزار ش را هم داشته باشی. ما واقعا ابزار این فرهنگ سازی را داریم؟

  • اگر هم نداشته باشیم من فکر نمی‌کنم دلیلی داشته باشد از علائق مخاطب موسیقی به یک سبک استفاده کنیم. «چون مردم از فلانی خوششان آمده ما هم مثل او بخوانیم». این رفتار زیادی یک طرفه نیست؟...
ببین مشهور شدن با محبوب شدن فرق دارد. محبوبیت و ماندگار شدن برای من خیلی مهم است و برای آن و رسیدن به آن تلاش می‌کنم. اجازه بدهید در این مورد که تو می‌گویی هم مردم اظهار نظر کنند نه من.

  • برنامه‌ای برای شروع اجراهای زنده‌ات داری؟
قرار است آبان در تهران روی سن برویم ولی خودم همیشه در برابر این سوال لفظ «اوایل پائیز» را استفاده می‌کنم که اگر تاریخمان عقب و جلو شد بدقول نشده باشم. «پیمان عیسی‌زاده» هم ارکس‌تر من را رهبری خواهد کرد.

  • اجرای زنده تو خیلی چیز‌ها را می‌تواند ثابت کند. قبول داری؟
حتما همین طور است. امیدوارم بتوانم با یک اجرای خوب، همه مجهولات را از بین ببریم.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

یعنی چی کسی که خودش....؟
خودش چی؟
بابا ولش کن محسن یگانه رو...آقا نمیشه یه مصاحبه بکنی اسم محسن و نیاری؟
محسن یگانه از شادمهر تاثیر گرفته الان سبک خودشو داره..
الان مثل اونه؟ نه..
مرتضی پاشایی خیلی شبیه یگانه می خونه به نظر من تا شادمهر... حالا شما که حرف خودتو میزنی..
نرود میخ آهنین در سنگ..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

کسی که خودش.....باحال بود....:)))))

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

یک انتقاد از موسیقی ما چرا با بعضی هنرمندان اینقد بی رمق مصاحبه میکنید مثل این مصاحبه باید کمی موشگافانه تر و عمیق تر گفتگو کرد تا هم هنرمند درست حرفشو بزنه هم مخاطب بیشتر در جریان فرار گیرید این گفتگو چی مفهومی میرساند من که نفهمیدم شما قول مصاحبه مفصل را یک ماه پیش داده بودید نمیدانم کجای این گفتگو مفصل بود لطفأ جواب دهید و تأئید کنید
مرتضی پاشائی اگر راه شو درست انتخاب کنه میتونه فوق ستاره شه این آلبوم که خیلی خوب بود
موفق باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

"ببین موسیقی آن خواننده‌ای که اسمش را بردی قطعا در کار بسیاری از هنرمندانی که حتی جنس صدایشان شبیه شادمهر هم نبوده تاثیر زیادی داشته و دارد."

یعنی جدا فکر میکنه فقط خواننده ها از صدا و طرز خوندن شادمهر الگو گرفتن؟!؟!

تنظیم و ملودی های آلبوم های چند سال اخیر رو ببینید, کپی تنظیم ها و ملودی هایی هستن که (به قول جناب پاشایی آن خواننده‌ای که اسمش را بردی) تو آلبوم های 10 سال پیشش به کار میبرد!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

کسی که بهترین بود عشق است یگانهههههههههههههه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

سبک خودش؟!
با عرض احترام نسبت به تمام خواننده ها و آهنگسازان داخلی, در حال حاضر هیچکدوم صاحب سبک نیستن!
صاحب سبک بودن معنی سنگینی داره, سعی کنید درست ازش استفاده کنید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

ببین شما اشکالت اینه که فک میکنی هرچی خوشت میاد همون درسته.نظراتتو راجع به بقیه خواننده ها هم خوندم.ولی قبول کن که موسیقی سلیقه ایه و همه مثه هم نیستن و قشنگیشم به همینه اگه اینجوری نبود تنها باید یک سبک با یک خواننده میداشتیم. بیایم به سلایق هم احترام بزاریم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

تا 26 ابان که همه خواننده ها کنسرت دارن و سالنا رزروه کامل... بعد کی میخواد کنسرت بزاره که میگه ابان... بعدش که دیگه تا زمستون محرم وصفرو ......

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

حق با دوست عزیزمون هست ..سبک معنای سنگینی داره..در مملکت ما همه پاپ کار میکنن اما لحن و استایلهاس که باهم فرق داره وگرنه همه یک سبک دارن که پاپ هست گاها کسی مثل رضا یزدانی بینشان پیدا میشه که اونم پاپ/راک محسوب میشه..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

آقایه پاشایی آهنگ دل دیوونه نکنه یادت رفته؟ تا 1 آلبوم دادی دیگه اسمه استادم یادت رفت؟حالا شده اون خواننده؟ واقعا متاسفم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

100% با دوست بی نهایت عزیزمون "بی سرزمین تر از باد" ، و 1000% با دوست بی نهایت عزیزمون "soheil" موافقم!
کااااشـــــــــــــ به جای هفتاد میلیون شنونده ی عادی، که بیش از نیمی شون طرفدار تعصبی هستند و چشم و گوش بسته خوانندشون رو تأیید میکنن، تنها یک میلیون شنونده هایی همچون این دو دوست عزیزمون داشتیم...
کاااااااشـــــــــــــــــــــ... فقط ای کاااااشـــــــــــ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

همچین میگن تقلید انگار خوانندهای خودشون تقلید نمیکردن آهنگای شادمهر تقلیدی ازسیاوش شمسه پس انقد به این پاشای بیچاره گیر ندید شباهت دلیل بر تقلید نیست کاری که مجتبی کبیری میکنه تقلیده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

خواننده ای سطحی ...
ولی بهتر از خواننده ای که خودش ..... !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

همین آقایی که خیلیا سنگشو به سینه میزنن ومیگن سبک سازه خودشم اوایل کار از س.ش الگو برداری میکرده تو خوندن
آقای شهرام شک.هی هم بدون تاثیر نبوده فقط استایل موسیقیشو تغییر داده
سبک سازی چیزیه که تو طول زمان به وجود میاد چه مقلد باشی چه نباشی احتیاج ب زمان داره
خلاصه با حرفهای پاشایی تا حدودی موافقم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

یا بی سرزمین تر از باد موافقم.
خواننده های امروز به جز عده خیلی کمی! فقط تقلید و کاور بلدن...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

بی سرزمین تر از باد، جنس صحبت کردن تو و انتقاداتت خیلی شبیه شادمهره!
موفق باشی دوست من

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

اون خواننده ای که اسمش و می برید کجا تو کدوم اثرش از شمس تقلید کرده ؟ !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

dooste aziz farghe taghlid o ulgo bardario dark kon bad begoo shadmehr taghlid kard age shadmehr mikhast taghlid kone in nemishod.....pashayee hata dar sathe yeganeh ham nemitone bashe che berese be shadmehr

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

در جواب --->بی سرزمین تر از باد
نه فقط خواننده های لس آنجلسی صاحب سبک هستن که تا همین چند وقت پیش دنیا موسیقی رو ترکونده بود توی استودیو ویدیو کلیپ میساختن و میشستن روی صندلی و میخوندن.
البته ناگفته نمونه که بعضی وقتا یه دستی بالا و پایین میکردن که فک کنم نماد حرکات موزون بوده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

درسته دوست عزیز شباهت دلیل بر تقلید نیست اما بازخوانی آهنگ و قرار دادنش تو آلبوم هم دلیل کافی بر تقلید نیست؟!
شبیه کردن عمدی صدا دلیل بر تقلید نیست؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

15 16 سال پیش وقتی شادمهر اولین آهنگ هاش رو خوند گفتن یکی جدید اومده که شبیه سیاوش شمس میخونه یا گفتن شادمهر عقیلی آهنگ داده؟!
شادمهر انقدر تو کاراش نوآوری کرده که هیچکس هرگز این حرف رو قبول نمیکنه که شادمهر از کسی تقلید کرده!
مردم خیلی خوب فرق بین شباهت و شباهت عمدی رو درک میکنن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

دقیقا با حرفت راجع به کبیری موافقم, هم کبیری هم م.چ از .... تقلید کردن و به اینجا رسیدن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

باز جای شکرش باقیه بر علیهش مصاحبه نکرده!!!! مثل . . . . !!
احترام استاد شاگردی پیشکش!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

دوست عزیز اولا سپاس فراوان از شما که نظرات بنده رو دنبال میکنی.
اصلا بحث من سلیقه نبوده و نیست, من طرفدار آثار ماندگار و قابل دفاع هستم.
حالا هرخواننده یا آهنگسازی از این نوع آثار بیشتر داشته باشه قطعا از نظرم لیاقت بیشتری برای طرفداری داره. همه جا هم گفتم, من طرفدار کسی هستم که موزیک بهش مدیونه, نه کسی که به موزیک مدیونه!
به هر حال من هرگز به سلیقه کسی توهین نکردم. و اگر چنین برداشتی شده کاملا غیر عمد بوده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

شادمهر اسطوره ست بدون شک

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

این اقای شادمهری که دارید ازش میگید قطعا یکی از اساتید بزرگ پاپ کشورمون بوده ولی فراموش نکنید نصف کاراش کاور یونانیو کشورای دیگس...همین البوم طرفدارش و همین اهنگش کاور بود و متاسفام که اینقدر گندش کردین این ادم و...

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

متاسفم
من نمیدونم چرا از این فضاهای پرطرفدار موسیقی متنفرم
درود بر خوانندگان خوب مملکتم که تو این فضا که این اقا میگه کار نمیکن و هنرمند واقعی‌ان.
مثل مانی رهنما، حامی، نیما مسیحا، محمد اصفهانی، محمد حشمتی، سهیل نفیسی و ....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

ایشون یه آلبوم نیمه موفق داد همه چی یادش رفت

یکم از محسن یگانه یاد بگیر که همچنان از شادمهر به نیکی یاد میکنه و هنوزم اعتراف میکنه بخاطر آهنگای شادمهر خواننده شده

آقای پاشایی چه دری به تخته خورده الان؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

فکر کنم شما هنوز معنی نصف رو نمیدونی دوست عزیز و مهمتر از اون معنی کاور رو نمیدونی

شادمهر بیشتر از 200 تا اهنگ برای خودش و بقیه ساخته ، که فقط 4،5تاش کاوره

اونوقت شما میگی نصف؟؟

معنی نصف یعنی یک دوم این از ساده ترین مفاهیمه ریاضیه

تو آلبوم آخر شادمهرم هیچ آهنگی کاور نبود البته اگر معنی کاور رو بدونید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

علی آقا سواد موسیقیتو بالا ببر کمی شادمهر از حدود 100 ترانه ای که ساخته4 تا کاود داره باور دل دیونه بی تو مشکوک .... تو آلبوم طرفدار هیچ کاوری نیست .. چرا از تقدیر یاس علامت سوال ستاره ماندگار که از فاخر ترین آثار ایران هست چیزی نمیگید از آلبوم مهستی و نوازش ابی و رویای ما نمیگید ...گیر دادید به 4 تا کار کاور .....به قول بی سرزمین تر از باد موسیقی ایران به شادمهر مدیونه نه شادمهر به اون ...الان اگه شادمهر ایران بود خیلی از این سوپ استاراتون هنوز پوستر شادمهر عقیلی جمع میکردن ............

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

منم متاسفم واسه شما که تکلیفتبا خودت مشخص نیست !! اول میگی استاد بعد میگی الکی گندش کردن!!!! حسادتم حدی داره به قرآن چرا انقدر پرچمدار موزیک ما دشمن داره؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

لطفا طرفداران یگانه نسوزین
واقعیت تلخه؟؟؟ نمیتونین قبول کنین شادمهر تاثیرش تو موزیک پاپ ما زیاد بوده؟؟؟ بهتره به آلبوم یگانه نگاه بندازین..پر از ملودی های تکراری...حالا آلبوم شادمهرو ببینید پر از تنوع و نوآوری...پس سکوت بهترین کاریه که میتونید بکنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

حرفت در مورد محسن چاوشی اشتباهه بی سرزمین تر از باد....
ولی در مورد مجتبی کبیری باهات موافقم.
به قول خودت شباهت صدا ملاک تقلید نیس...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

حتی اگه همه هم از همدیگه تقلید کنن، اونی که آهنگ و شعر بهتری رو انتخاب میکنه و بهتر میخونه طرفدارای بیشتری پیدا میکنه. پس دیگه بستگی به رقابت خواننده ها داره. من که خودم شخصا بین محسن یگانه و شادمهر و مرتضی پاشایی، پاشایی رو ترجیح میدم چون کاراش قشنگترن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

شما معنی کاور رو میدونی چیه؟؟؟؟؟؟
برو اول تحقیق کن ببین کاور چیه بعد بیا نظر بده.............
شادمهر همون کسی هستش که به 14 ساز زنده تسلط کامل داره کی دیگه مثل اون تو موسیقی ایران داریم؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

سلام. خواهشا اگه میشه راجع به آلبوم های مجازی که قراره به زودی منتشر بشه گزارشی بنویسید. مث آلبوم مجاز مجید خراط ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

الان اگه صحبت کنم میگن طرفدار فلان خواننده هستی! جالبه تا اینجا تو این سایت من عنوان طرفداری از 3 تا از خوانندگان رو دریافت کردم!
شما یه لطفی کن اسم این " نصف کاراش" رو نام ببر ممنون میشم.
البته جز (دل دیوونه , مشکوک , بی تو و امون از تو) که هم پشت کاور آلبومش زده شده و هم هر مصاحبه ای انجام داده بهشون اشاره کرده!
من به شما توصیه میکنم تشریف ببری و درباره تفاوت ملودی و تنظیم و تفاوت بین کاور بودن با شباهت تنظیم تحقیق کنی.
امیدوارم نظرم تایید شه چون تمام سعیمو کردم از چارچوب مقررات خارج نشم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

زمان ب "حریص محسن"

OK

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

راستین جان من دقیقا متوجه منظورت نشدم, یعنی من مثل شادمهر صحبت میکنم؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

باهات 100% موافقم. آلبومه طرفدار کجا حباب کجا؟ا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

جدی چطوری وجدانتون اجازه میده به شادمهر بد بگین .
آخه اگه شادمهر نبود موزیک پاپ وجود نداشت تو ایران .
میگفتن موزیک لس آنجلسی
یعنی یکم بیاین به وجدانمون بعضی وقتا نگا کنیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

جدی چطوری وجدانتون اجازه میده به شادمهر بد بگین .
آخه اگه شادمهر نبود موزیک پاپ وجود نداشت تو ایران .
میگفتن موزیک لس آنجلسی
یعنی یکم بیاین به وجدانمون بعضی وقتا نگا کنیم .
کدوم خواننده ای توانش میرسه یا استعدادش به پای شادمهر میرسه
آخه شادمهر وقتی میره استودیو باید یک ماشین ساز با خودش ببره
سازی هست نتونه بزنه ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

راستین جان با تمام احترامی که برای چاوشی و هنرش قائلم اما موندم چطور یهو صداش تغییر کرد؟!
شما به صداش تو آثاری مثل نفرین, چه کسی باور کرد,یا حتی سنتوری دقت کن. الان به صداش تو کارای جدیدش هم دقت کن. این همه تغییر نمیتونه ناگهانی باشه!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

لطـــــفــا از آلبـــــوم مجــــــاز مجیـــد خراطـــــها خبــــر بگیـــریــد. ممنون

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

اهان کدوم اهنگ وکدوم کاور شادمهر بیش از دو هزار اهنگ برای دیگران ساخته کجاش تقیلد کرده حتی اولین اهنگاشم اینطرو نبودند

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

دادش اول می گی استاد بعد میگی اونقدر گندش تکنید یعنی هنوز استاد نشده اخه شادمهر 2000 اهنگ برای خود ودیگران ساخته وجند اهنگش کاوره خوب چرا به اثار خودش اثاری که برای مهستی -ابی - علی لهراسبی داشت نگاه نمی کنی علی لهراسبی بلند شد رفت شادمهر براش اهنگ بسازه دوما برو دادش من تحقیق کن ببین شادمهر برای یکی از بزرگترین خواننده های یونانی اهنگ ساخته از همون خواننده یک کارشو اجازه گرفته وکاور کرد سوما برو نطر ها را کامل بخون بعد ببین شادمهر چه جایگاهی داره

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

چون خیلی ه ا بهش مدیونن چه خواندده وچه اهنگساز برو نطراتو بخنون ببین چه جایگاهی بین مردم داره دوما پرا تهمت الکی می زنی اهنگش از اون تلقید کرده چرا هیچ کدوم کارشناس اینو نمی گن شادمر بیش از دو هزار اهنگ برای خود و دیگران ساخته واینقدر نواوری داشته کهیکس این حرفها قبول نمی کنه شادمهر برای مهستی-ابی -علی لهراسبی با سبک های مختلف اینقدر کار کرده که کسی این حرفاتو قبول نمی کنه حسودیت میشه می گن شادمهر استاد محسن یگانه وپاشایی خیلی های دیگست من خودم الان دارم اهنگسازی می کنم اولین چیزی که به نطرم می رسه کار های استادانی مثل اصفهانی وشادمهر وصفاریان در دهن می اید خوب اگه برای حرفات دلیل داری بیا اگه شادمهر نبود ونمی خوند وبعد از ایران نمی رفت موسیقی بعد انقلاب هم نبود واین قدر خواننده مجاز نمشدند برای اینکه بدونی شادمهر بین صد خوانندهی برتر بین تمام خوانده ای جهان شده وتنها ایرانی واسیایی که اینمقامو گرفته وبرای یکی از بزرگترین خواننده های یونانی اهنگ ساخته ویکی ا اهنگ های اون خواننده رو با اجازه صاحب اثر کاورکرد موفق باشی وملت ما جوگیرند یکی این حرفتو رو توی این سایت زد وبعد افراد ی مثل شما که نمی دونی شادمهر خودش صاحب سبک میان دوباره این حرفها رو می زنند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

دمت گرم موسیقی ما که فقط نظر مخالفین محسن یگانه رو تایید می کنی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

برادر تو حتی واهمه داری اسم شادمر رو ببری.خیلی زود دارین خودتون رو گم میکنین.بزار دوتا البوم بدین بعد اینجور محو بشین.اره راس میگی شماها نمیخواین معروف بشین!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

حاجی تو که میگی یگانه خودش... آخه از یگانه ایراد میگیری؟یگانه اعتبار پاپ ایرانه.تو از چاووشی هم ایراد میگیری.کار تو مثه اینه که راک گوش بدی و از متالیکا ایراد بگیری.همین شادمهر از 10 تا کارش فقط 1ـ2 تاش خوبه اونم همونایی که موزیک ویدیو میده.خلاقیتیکه یگانه تو آهنگسازی و خوندن داره هیچکس نداشته

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

اینجا صحبت از مرتضی پاشایی و البته محسن یگانه و شادمهره! چون توی مصاحبه اسمشون اومده...
حالا چرا اسم خواننده های دیگر رو وسط میارن معلوم نییییییییییس...
قصدشون فقط تخریییییبه...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:46

سلام اقای پاشایی من شما و محسن یگانه رو خیلی دوست دارم,اهنگاتون خیلی قشنگه.

یکشنبه 19 خرداد 1392 - 11:43

شماها یی که تو فاز انتقاد از پاشایی هستین، میفهمین چی دارین میگین؟ صدای عزیز دلِ ما(پاشایی) اصلا شبیه شادمهر نیستـــــــــــــــــ...و محسن یگانه اونقدری نیس که با پاشایی قیاس بشه....شما چی میدونید از پاشایی؟ ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یه بار حرفهای توهین امیز یگانه رو بخونید بفهمید حتی نمیدونه فرق انتقاد با توهین چیه و چه طور به چاووشی توهین کرده؟ همون محسن یگانه ای که اونقدر از کنسرتهاش گفته که گاهی فکر میکنم فقط واسه موقعیت و شهرت میخونههههههه. احترام زیادی واسه شادمهر قائلم اما پاشایی اونقدر شخصیتش واسم عزیز هست که اجازه ندهم شماهااااااا اونو یه خواننده تازه کار و دنبال شهرت معرفی کنید. متاسفممممم براتون

چهارشنبه 30 مرداد 1392 - 14:37

الان کارای شادمهر چه ربطی به ایران داره یه زمانی تو ایران یه کاری کرده و رفته و تموم اثراتشم ماله خودش
مرتضی پاشایی از راه خودش میخونه
آقا رضا شهرام شکوهی یه سبک جدید داره تو مخت فرو کن و در مدت زمان 20 سال ساختتش. هم سبکش فرق میکنه هم استایلش. به جهنم که به 14 ساز زنده دنیا تسلط داره. بعدشم اگه نمیدونستی بدون اگه یه خواننده هی سبکش و عوض کنه کار و برای خودش سخت میکنه. بعدشم محسن یگانه چه ربطی به شادمهر داره پاشایی چه ربطی به شادمهر کجا اینا صداشون شبیه شادمهر آخه چرا جوک میگین. اگه واقعیت و بخوایم قبول کنیم خوانندگان موسیقی ما همه نقاشن و از رو دست هم میکشن اما کسایی هستن که چیزایی میکشن که نمیشه ازشون تقلید کرد همین محسن چاووشی یا رضا صادقی یا پدیده موسیقی ایران برای دوسال متوالی 90 و 91 شهرام شکوهی اینا سبک و سیاق خودشون و دارن و منحصر به فردن. ناگفته نماند که صدای پاشایی نه یه صدای تقلیدی هست و نه خواننده ای که دربارش اینجوری حرف میزنین.
ای کاش یه وقتی برسه به جای اینکه خوانندگان موسیقی خودمون و رقیب هم بدونیم ، رفیق هم بدونیم تو املای این دوتا لغت هیچ فرقی نیست یه دوتا حروف جابه جا میشن ولی توی معنی و مفهومشون یه دنیا با هم فرق دارن. به ایده های هم احترام بزارید

سه شنبه 4 شهریور 1393 - 12:59

پس خودش به تقلیدش اعتراف کرد

rad
سه شنبه 15 مهر 1393 - 13:12

من نمیدونم شما درباره چی بحث میکنید؟من طرفدار هر 3 تا خواننده هستم(شادمهر محسن مرتضی) ولی نمیشه هرکدومو با هم مقایسه کنیم خوب شادمهر لیسانس موسیقی داره بیشتر سازهارو میزنه سازهایی مثل ماندولین بانجو ...اون زمانی که شادمهر خواننده شد مثل الان اینقد خواننده پاپ نبود و محدوده سنی شادمهر با محسن و مرتضی خودتون ببینین و خوب با خواننده های مثل ابی مهستی خیلی های دیگه کار کرده و آهنگساز نوازنده خواننده ولی خوب با تمام اینجازا اجرا زده ضعیفی داره اگه کنسرتاشو ببینی متوجه میشین_محسن یگانه خو از لحاظ احرا خیلی خوبی داره خوب اهنگسازیش خیلیخوب نیست کاراری قدیمیش باز بهترن اگه آلبوم حباب گوشی کنید متوجه میشین مثلا اهنگی مثل دوست دارم اصلا در سطح محسن نیست محسن باید خیلی بهتر از اینا کار کنه_مرتضی پاشایی اجرای خوبی داره آهنگسازی خیلی قوی داره خوب تو این زمان کم نسبت به محسن یگانه خوب خیلی محبوبیت پیدا کرده با اینکه سرطان داره داره هنوز داره وایه ما میخونه_در کل باید همه چیزو درست در نظر بگیرم خو ب همه که میگن آلبوم شادمهر طرفدار خیلی خوبه خوب اون شکی نیست ولی اگه دقت کنیم می بینیم که آلبوم بعد از 2یا3 سال طول کشید هر خواننده ای اینقد روی آلبومش کار کنه خوبه و این درست نیست که بیاییم بگیم تو از شادمهر تقلید میکنی تو از ادامه سبک شادمهر بلاخره اگه زندگی های هر کدوم از اینا ببینیم میبینم که خیلی سختی کشیدن از هیچ به اینجا رسیدن بلاخره خود شادمهر هم از کسی تقلید کرده من خودم مصاحبه از شادمهر دارم که میگه از 8 سالگی ویلون میزدم بعد تو یه مصاحیه دیگه میگه از قبل 16 سالگی اصلا دست به ساز نزدم

سه شنبه 27 آبان 1393 - 08:36

با تمام این اما و اگر ها
مرتضی دیگه رفت
مرتضی، چقد زود عرصه رو خالی کردی
کاش بودی:(

جمعه 12 دی 1393 - 22:05

اکنون که این مصاحبه را خواندم بسیار متاسف شدم از نوع و طرز پرسش مصاحبه کننده . به هرصورت کاریست که شده و گذشته ولی مرتضی خودش را ثابت و ماندگار کرد. توهین به شخصیتها کار یک عده غقب مانده همیشه بوده .
برای هر کسی که قصد اظهار فضل دارد در این مورد پیشنهاد میکنم که تاریخ هنر جهان را مطالعه کنند و چگونگی پیدایش سبک ها را در یابند . همیشه گذشت زمان و تاریخ به ما مجال قضاوت صحیح را میتونه بده . یاد بگیریم به هنرمندان خود که رنجها میکشند تا ما زندگی بهتری داشته باشیم احترام بگذاریم. انقدر استرس و آزار نرسانیم که جوانمرگشان کنیم.

شنبه 2 اسفند 1393 - 11:21

حرف آخر
الان اگه شادمهر ایران بود خیلی از این سوپر استارا هنوز پوستر شادمهر عقیلی جمع میکردن ............

سه شنبه 16 آبان 1396 - 11:18

عجیبه که طرفدارای شادمهر فکر می کنن با انکار استعداد و هنر خواننده های دیگه شادمهرو بزرگ می کنن! و غیر شادمهر هیچ خواننده دیگه ای هنر و استعداد نداره!!!
شادمهر خیلی هم عالی .. اما هنرمندای درخشان و بااستعداد دیگه ای هم هستن و آمدن و خواهند آمد...
نمونه اش زنده یاد مرتضی پاشایی که پتانسیل و استعداد فوق العاده ای داشت اما متاسفانه زمان نداشت..
چنین هنرمندی با چنین پتانسیلی اگه می موند و عمرش کفاف میداد قطعا بعد از 10-20 سال به یکی از قطب های موسیقی ایران و چه بسا به یه خواننده مطرح جهانی مبدل میشد..
روحش شاد و یادش گرامی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «مشهور شدن با محبوب شدن فرق دارد...» | موسیقی ما