برنامه یاد بعضی نفرات
 
سامان احتشامی: در هر صورت برای پورتراب احترام قائل هستم
وقتی پورتراب به نوازندگی سامان احتشامی اعتراض می‌کند
سامان احتشامی: در هر صورت برای پورتراب احترام قائل هستم
موسیقی ما - سامان احتشامی گفت: مصطفی کمال پورتراب به خاطر کهولت سن هنگام اجرای بنده اعتراضی کرد اما من در هر صورت برایش احترام قائل هستم. سامان احتشامی نوازنده پیانو‌، شامگاه ۶ تیرماه در تالار وحدت به عنوان نخبه موسیقی برای حاضران پیانو نواخت.

اما در آغاز اجرای این هنرمند مصطفی کمال پورتراب از جایش بلند شد و در مقابل اساتید موسیقی به شیوه نوازندگی او اعتراض کرد و به مخاطبان گفت: وقتی که از قطعه‌ای خوشتان نمی‌آید چرا او را تشویق می‌کنید؟

اما آن‌طور که گفته می‌شود سامان احتشامی در واکنش به رفتار پورتراب به نشانه احترام به او تعظیم کرده و سخنی نگفت.

این نوازنده پیانو در همین رابطه در گفت‌و‌گویی با ایسنا مطرح کرد: شاگردان موسیقی نه تنها باید از اساتید خود موسیقی یاد بگیرند بلکه ادب و شخصیت نیز از جمله این آموزش‌ها است.

او ادامه داد: آقای پورتراب برای موسیقی ما زحمت کشیدند و به طور قطع هر کسی که می‌خواهد موسیقی یاد بگیرد باید به نحوی کتاب‌ها و یا ترجمه‌های ایشان را بخواند.

سامان احتشامی در رابطه با رفتار پورتراب اظهار کرد: شب گذشته وقتی مشغول نواختن پیانو مقابل هیات دولت و نخبگان کشور بودم و در حالی که بنده سه سال است به این برنامه دعوت می‌شوم و افتخار می‌کنم که می‌توانم به عنوان نخبه کشور ساز بزنم، مصطفی کمال پورتراب مقابل سن ظاهر شد و به من حرف‌هایی زد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم رفتار کمال پورتراب به خاطر کهولت سن بود و این اولین بار نیست که پورتراب در یک جمع به نوازنده‌ای انرژی منفی می‌دهد. ایشان این کار را در کنسرت شروین مهاجر هم انجام داده بود اما مهاجر به خاطر احترام به سن او سکوت کرد و چیزی نگفت.

احتشامی اضافه کرد: پورتراب برای موسیقی ایران زحمت کشیده است اما چقدر خوب بود هنگامی که ایشان در زمان اجرای من چنین کاری دادند، مسئولان تالار جلوی این موضوع را می‌گرفتند، البته باید بگویم، آقایان ریاحی ‌، ترابی، سریر و سایر مسئولان از من دلجویی کردند.

این نوازنده پیانو اظهار کرد: بنده از این بابت ناراحت نیستم. حتی وقتی یک هنرمندی با من تماس گرفت و گفت می‌خواهد از پورتراب شکایت کند، من همچین عقیده‌ای نداشتم، چرا که چنین رفتارهایی در قاموس هنر نمی‌گنجد.

سامان احتشامی در پایان این گفت‌و‌گو مطرح کرد: من فکر می‌کنم احترام به بزرگ‌تر واجب است و از این بابت ناراحت نیستم.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

استاد پورتراب قبلا هم به اجراهای بعضی دوستان از جمله آقای احتشامی معترض بوده اند.گر چه اعتراض "هنگام اجرای برنامه" اصلا خوشایند هیچکس نیست اما این نکته را به پاس دهها سال خدمات استاد پور تراب به موسیقی این مملکت ، بیش از اندازه لازم بزرگ نکنیم .
رفتار سامان احتشامی در پذیرش نظر استاد ، حرفه ای بوده است و بهتر آنست که این ماجرا همین جا فیصله یابد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

nemidonam chera inja harki chizi balade fekr mikone baghie chizi nemidonan be jay inke ba karashon bara khodeshon ehteram ijad konan in kararo mikonan ama raftar aghaye ehteshami neshon dahandeye shakhsiateshon bud

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آفرین به آقای احتشامی که فارغ از حسن یا عیب کار آقای پورتراب،کمال ادب رو به جا آوردن و احترام ایشون رو نگهداشتن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقای احتشامی بهترین کار ممکن و البته سخت ترین کار ممکن رو انجام دادندخداحفظشون کنه. آقای پورتراب هم.... خدا هدایتشون کنه.!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سامان احتشامی: در هر صورت برای پورتراب احترام قائل هستم | موسیقی ما