برنامه یاد بعضی نفرات
 
فکر نمی‌کردم به جایی برسیم که سطح شنیداری مردم به چنین جایی برسد
فواد حجازی در گفت‌و‌گو با موسیقی ما
فکر نمی‌کردم به جایی برسیم که سطح شنیداری مردم به چنین جایی برسد
موسیقی ما-لی لا رضایی: آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده ساکسیفون در گفت‌و‌گو با خبرنگار موسیقی ما از وضعیت آثار موسیقی و پایین آمدن ذائقه شنیداری سخن گفت و در این باره گفت: دلیل اصلی وجود موسیقی با کیفیت نامناسب این است که سطح شنیداری مردم فرق کرده است و بنابراین با توجه به سلیقه و انتخاب مردم، موسیقی تولید شده و روانه بازار موسیقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موسیقی نیاز به حمایت صد در صدی مسولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، تاکید کرد: اگر کسانی که توانایی حمایت از موسیقی را دارند، از آن حمایت نکنند، قطعا این هنر به قهقهرا کشیده خواهد شد. باید اجازه داده شود تا موسیقی آزادانه در شبکه‌های مختلف خارجی به رقابت بپردازدتا مسیر خود را پیدا کند. خالق «کوچ» ادامه داد: سرمایه گذاری در این زمینه بسیار اهمیت دارد. برای موسیقی وطنی باید سرمایه گذاری شود. در شبکه‌هایی که انواع موسیقی مختلف را به نمایش می‌گذارد باید کار ارائه داد تا برای انتشار در بازار شناخته شده باشند. اما متاسفانه به محض اینکه آثار داخلی از این شبکه‌ها پخش می‌شوند، خالق آن‌ها ممنوع الکار می‌شود. در چنین شرایطی کسی دوست ندارد ممنوع الکار شود و نتواند آثارش را در بین مردم پخش کند. هر کسی دوست دارد بتواند هنر خود را به دست مخاطبان خود برساند.

حجازی افزود: متاسفانه این روز‌ها موسیقی خوب شنیده نمی‌شود که بیانگر هنر ایرانی و عرق وطنی و خداوند و... داشته باشد. این در حالی است که در بسیاری از موسیقی‌های غربی معنویات هم در نظر گرفته می‌شود و از اعتقادات افراد سخن به میان می‌آید. از صلح می‌گویند و از دوست داشتن، از عشق و نیکی کردن و خوب بودن و خوب ماندن! چرا ما نخواهیم با چنین موضوعاتی موسیقی کار کنیم؟ ما کارهایی داشتیم مثل دام عجل که راجع به مرگ بود و تمام هدفش پرداختن به این بود که مردم تن به کارهای بد ندهند و به فکر کندن و رفتن از این دنیا باشند و اعمال خوب از خود به جای بگذارند.

وی ادامه داد: تا کنون نیز اشعاری از بزرگان ادبیات مانند مولانا، سعدی و فردوسی استفاده کرده‌ایم که در واقع یک جور سرمایه گذاری ادبی است. توقع داریم وقتی به چنین کارهایی پرداخته می‌شود جلوی کار‌هایمان را نگیرند.

حجازی در پایان خاطر نشان کرد: من فکر نمی‌کردم به جایی برسیم که سطح شنیداری مردم به چنین جایی برسد. علتش هم شبکه‌های خارجی و ماهواره‌ای هستند. اگر در همین شبکه‌ها آثار خوب ارائه شود شک نکنید که از آن‌ها استقبال خواهد شد. کسانی که در ایران مجوز ندارند به راحتی بدون اینکه نیاز به مجوز داشته باشند کارهای خود را از این شبکه‌ها پخش می‌کنند و همین موجب ارائه کارهای ضعیف می‌شود. آن وقت همین‌ها در کشورهای مختلف کنسرتهای بسیاری برگزار می‌کنند که مخاطبان بسیاری دارد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

استاد فقط شما نیستید این نگرانی رو دارین همه بزرگان موسیقی مثل شما هر روز دارن میگن ولی کو گوش شنوا. روز به روز هم بدتر میشیم از البوم تا هزار چیزه ضعیف در البوم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فکر نمی‌کردم به جایی برسیم که سطح شنیداری مردم به چنین جایی برسد | موسیقی ما