برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوازنده ها مظلوم واقع شده اند
ناصر رحیمی در گفت و گو با موسیقی ما:
نوازنده ها مظلوم واقع شده اند

موسیقی ما - لی لا رضایی: نوازنده چیره دست فلوت ایران از وضعیت نوازنده ها و همچنین وضع مالی و اقتصادی آنها ابراز گله کرده و در این باره به موسیقی ما گفت: اوضاع مالی و اقتصادی نوازنده ها در ایران اصلا اوضاع مناسب و درخوری نیست و متاسفانه باید بگویم که هرچه نابسامانی و هرج و مرج در موسیقی است، گریبان نوازنده را می گیرد. دستمزدهایی هم که به نوازنده ها تعلق می گیرد متاسفانه کمترین دستمزدهاست و تامین کننده نیازهای مالی نیست.

وی در ادامه افزود: دلیل چنین چیزی این است که واقعا نوازنده ها در عرصه موسیقی کشور جایگاهی ندارند و با وجودی که برای رسیدن به جایگاه خود زحمت بسیاری کشیده اند کسی این جایگاه را نمی بیند. طرف بیکار و بی عار و بی سواد است و در مقابل نوازنده ای که سالها تلاش کرده تا بتواند به خوبی نوازندگی کند، قد علم می کند و از تبحر او در جهت پیشرفت و شهرت خود استفاده می کند . جالب تر این که بیشتر در آمد نیز برای خواننده است و سود مالی از آن اوست. شاید باورتان نشود ولی اینها حتی درک و فهم درستی از موسیقی ندارند و با تهیه کنندگانی بدتر از خود همکاری می کنند و حق نوازندگان در این میانه این چنین ضایع می شود.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه در آمد زیادی به خواننده ها از این طریق می رسد، خاطر نشان کرد: در صورتی خواننده دستمزد بالایی می گیرد که من ناصر رحیمی که 35 سال تجربه نوازندگی دارم و دکترای نوازندگی به من اعطا کرده اند باید یک دهم این دستمزد را بگیرم. من در 70 درصد کاری که انجام می دهم از خلاقیت و ذهنیت هنری خودم استفاده می کنم و بداهه نوازی می کنم. کدام نوازنده را می شناسسد که چنین کاری بکند و خودش در جایگاه آهنگساز و خواننده فعالیت کند؟ در حالی من این کارهای را انجام می دهم که هیچ فرقی با بقیه به لحاظ دستمزد ندارم.

وی افزود: من به کارم عشق می ورزم و با تمام وجودم در این زمینه کار می کنم و ادامه می دهم و جالب این است که همین علاقه ام درد من شده است. باورتان نمی شود روزها از ساعت 10 صبح تا آخر شب مشغول تدرسی هستم فقط برای اینکه درآمدم از این راه است تا بتوانم آخر ماه با کار کردن در چندجا زندگی ام را بچرخانم.

نوازنده معروف مجموعه های امام علی(ع)، امام رضا(ع)، پهلوانان نمی میرند، امام حسن(ع) و ... در ادامه صحبتهای خود ابراز تاسف کرد و تاکید کرد: متاسفانه این روزها نیز حال و روز درست و حسابی نداریم و نوازنده ای نداریم که جلویش پارتی تور بگذاریم و بتواند از روی آن بزند. همه سراسر ادعا شده اند و برای همین است که نوازنده ها در ایران من جدی گرفته نمی شوند.

این نوازنده فلوت در پایان گفت: توصیه که نه، خواهش می کنم که انجمن و سندیکایی برای این نوازنده ها در نظر گرفته شود و همه چیز بر طبق قوانین و اصول خود پیش برود تا در این میانه حقی از کسی ضایع نشود.

منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

انشا الله که بشنوند صدای شما رو استاد رحیمی عزیز..... ممنون از شما که انعکاس میدید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

استاد بی بدیل موسیقی وفلوت ایران ، تمام حرفاشون درسته
یک قطعه موسیقی وقتی تولید می شه تمام کارها راآهنگساز ونوازنده انجام میده اگر قطعه خوبی ازآب دراومد همه ازخواننده اثر تعریف وتمجید می کنند و رسانه ای برای معرفی نوازنده ها وجود ندارد
دررسانه ملی ایران یک افکار غلطی وجود دارد که ساز را نشون نمی دهند می گویند حرام است به همین منظور نوازنده مظلوم واقع می شود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوازنده ها مظلوم واقع شده اند | موسیقی ما