برنامه یاد بعضی نفرات
 
خوانندگان پاپ با مدیران ارشاد در خطی موازی حرکت می‌کنند و قرار نیست به تعامل برسیم
آخرین هشدار میرزمانی به خوانندگان پاپ
خوانندگان پاپ با مدیران ارشاد در خطی موازی حرکت می‌کنند و قرار نیست به تعامل برسیم
موسیقی ما - شعر، ‌موسیقی، ‌نحوه اجرا، نحوه برگزاری و صحنه‌آرایی، از این پس تعیین کننده حضور خوانندگان پاپ در صحنه اجرا خواهد بود. مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه پس از ایام سوگواری محرم و صفر کنسرت‌های پاپ با رویکرد جدید برگزار خواهند شد، اظهار کرد: دلم می‌سوزد که وقتی خطری را احساس می‌کنم قبل از آن اعلام خطر می‌کنم اما متاسفانه دوستان فعال در موسیقی پاپ به آن بی‌توجهی می‌کنند.

او ادامه داد: بار‌ها در نشست‌های خبری و همین طور به تهیه‌کنندگان، ‌ آهنگسازان و... عرض کرده‌ام که آن سه توصیه‌ای که من از روز اول به خوانندگان پاپ داشته‌ام را در نظر بگیرند اما متاسفانه آن‌ها پشت گوش انداخته‌اند و انگار با مدیران ارشاد در خطی موازی حرکت می‌کنند و هیچ‌گاه قرار نیست به تعامل برسیم.

سید محمد میرزمانی اضافه کرد: آن‌ها کار خودشان را می‌کنند و ما هم کار خودمان را انجام می‌دهیم اما متاسفانه هیچ‌گاه به تعامل نمی‌رسیم. اگر قرار باشد اهالی موسیقی پاپ، خطشان را همان‌گونه ادامه دهند دیر یا زود مسایلی اتفاق خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: سعیمان این است که پس از ایام محرم و صفر، موسیقی پاپ با رویکرد جدید به صحنه برود.

میرزمانی با بیان اینکه تاکیدش بر آلبوم‌های پاپ هم صدق می‌کند، اظهار کرد: هر چه به اهالی پاپ گفتم در آلبوم‌هایتان شعرهای سخیف استفاده نکنید، توجه نکردند.

مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: بنده هم موسیقی پاپ کار کرده‌ام، پاپ خوانده‌ام و این موسیقی را هم دوست‌ دارم. پس در نظر داشته باشید که این تغییرات بر اساس نظر شخصی من نیست بلکه دیدگاه فرهنگی‌ام را مطرح می‌کنم.

او با بیان اینکه نمی‌گذارم سلیقه شخصی‌ام بنای فرهنگی را خراب کند، گفت: ما نمی‌توانیم در شهرمان آن طور که دلمان می‌خواهد خانه بسازیم. هر چیزی قواعد خودش را دارد.

میرزمانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه برای شعرهای اجتماعی مجوز‌ها به سختی از سوی ارشاد صادر می‌شوند، گفت: خط قرمزهایی وجود دارد که باید رعایت شوند به هر حال ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی مقدس هستند. وقتی ترانه‌ای منتشر می‌شود که دیگر نمی‌توان جلویش را گرفت. عرصه موسیقی هم جایی نیست که به شخص و یا مقامی توهین شود.

مدیر دفتر موسیقی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه شرایط انتشار تک‌آهنگ در اینترنت چه قوانینی را برای خوانندگان ایجاد می‌کند؟، توضیح داد: انتشار هر گونه موسیقی چه به صورت تک تراک و چه به صورت آلبوم باید از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای مجوز باشد.

وی یادآور شد: در این صورت ما هیچ مشکلی با انتشار تک‌آهنگ نداریم و خیلی‌ها هم به این منظور به ما مراجعه کرده‌اند و مجوزهایی نیز برای تک‌قطعات صادر کرده‌ایم.

میرزمانی در عین حال گفت: روی آوردن خوانندگان به انتشار تک‌آهنگ به دلیل شرایط اقتصادی موسیقی کشور است که آن‌ها را برای انتشار یک قطعه موسیقی به اینجا رسانده است. فکر کنید، اثری منتشر می‌شود و به صورت غیرقانونی روی اینترنت دانلود می‌شود.

این آهنگساز در توضیح یکی از طرح‌هایش درباره ایرانی کردن موسیقی پاپ گفت: یکی از طرح‌های من این است که در بخش اجرای زنده موسیقی پاپ با حمایت ما دو قطعه جدید ساخته شود که دارای محتوا و رویکرد مثبت باشد.

او مضمون این قطعات را ارزش‌ها یا میراث‌های فرهنگی دانسته و افزود: دوست داشتیم این قطعات را به هنرمندان سفارش دهیم و هزینه‌هایش را پرداخت کنیم. حتی در انتشار آلبوم هم این طرح را دادم اما دستمان بسته است و اگر بخواهیم حمایتی کنیم موسیقی سنتی و موسیقی نواحی ایران در اولویت است.

میرزمانی پس از منصوب شدنش به سمت مدیریت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه توصیه به خوانندگان پاپ کرد.

استفاده از ملودی‌های محلی، تنوع موضوعی ترانه‌ها و استفاده از اشعار قدما حداقل در دو قطعه یک آلبوم از توصیه‌های میرزمانی به خوانندگان پاپ بود.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

من کاری به این صحبت ها ندارم ولی اگه یه نگاهی به آلبوم های الان بندازیم همشون شده موضوع خیانت و پایان عشق و ...
همه کارها شده تینیجری!!!
اینکه ببینیم مردم از چی خوششون می آد!
از چه ترانه ای !
از چه ملودی (که اغلب شده ملودی های ترکی و ...)!
خواننده باید فارق از مخاطب اثر خودش رو ارائه کنه !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

6 ماه دیگه ی نفر جدید میاد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

روزی تمام اسکله ها زنگ میزنند...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

برای حمایت از موسیقی اصیل ساز رو تو تلویزیون نشان بدن احتیاجی به این کارها نیست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

چرا از امین حبیبی که همه به اسم هماییون میشناسنش (همایون وجود خارجی نداره امین حبیبیه)که می خوند اونکه یه یوقتی تنها کسم بود تنها پناهه دله بی کسم بود یا اهنگ دیگش که عشقه همیشگی بود لالا لالا گله پونه.... چرا گزارش نمیگیرید واقعا موسیقی ما....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

خشت اول چون نهد معمار کج / تا ثریا می رود دیوار کج...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

ببخشید واقعا تو ایران یک اثر هنری هیچ قیمتی نداره اخی اون همه
خواننده نوارنده اهنگساز زحمت می کشه بعد 2 تومن یعنی ارزش 2 نون سنگک مساوی ا البوم موسیقی واقعا

ستفاده از ملودی‌های محلی، تنوع موضوعی ترانه‌ها و استفاده از اشعار قدما حداقل در دو قطعه یک آلبوم از توصیه‌های میرزمانی به خوانندگان پاپ بود.
من یکی موضوع بالا رو قبول ندارم اگر محلی باشه من تحمل موسیقی رو اصلا ندارم من اگر این ظور باشداز اهنگ های مجوز دار دوری می کنم همینئ طور اقای میر زمانی می خواهد باشه خوب است الان موضوع پاپ خیلی هم خوب است

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خوانندگان پاپ با مدیران ارشاد در خطی موازی حرکت می‌کنند و قرار نیست به تعامل برسیم | موسیقی ما