برنامه یاد بعضی نفرات
 
بازگشت تلفنی «محمد میرزمانی» بر سر پست‌اش!
نشست خبری جشنواره موسیقی فجر با استقبال اهالی رسانه برگزار شد
بازگشت تلفنی «محمد میرزمانی» بر سر پست‌اش!
موسیقی ما – بهمن بابازاده: نشست خبری جشنواره موسیقی فجر، صبح امروز با حضور علی ترابی، حسن ریاحی و رامین صدیقی در محل تالار وحدت برگزار شد.

در این نشست که با حضور بیش از ۵۰ خبرنگار برگزار شد، مسئولین برگزاری این برنامه در باره جزئیات جشنواره بیست و هشتم و کم و کیف آن رو در روی اهالی رسانه، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

همان طور که پیش بینی می‌شد اولین سوال خبرنگاران حاضر موضوع استعفای عجیب مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در یک ماه مانده به شروع جشنواره بود که علی ترابی در این باره گفت: ‌ «بابت تلاش‌های میرزمانی در زمینه جشنواره فجر تشکر می‌کنم. دلایل استعفای می‌رزمانی مشکل جسمی‌اش بود که در زمان مدیریت‌اش تشدید شد و بنده نیز از بابت بیماری او اظهار نگرانی داشتم. بار‌ها ایشان از این مورد اظهار ناراحتی کرده بودند و سرانجام همین مشکل باعث شد ایشان استعفا دهند. صندلی مدیریت دفتر موسیقی صندلی داغ است و در ارشاد هیچ سمتی وجود ندارد که به این اندازه اقشار مختلف از او انتظار داشته باشند. شاید اگر میرزمانی کنسرت آخر را با سراج نمی‌داد و برایش درگیری پیش نمی‌آمد این نشست را ۲۰ روز پیش برگزار می‌کردیم تا او هم در این نشست حضور داشته باشد. قرار بود خود ایشان هم در این نشست حاضر باشند اما عصر دیروز اطلاع دادند که بهتر است در این نشست حضور نیابند. ایشان تمام وقت برای بهتر برگزار کردن جشنواره موسیقی تلاش و همت کردند و برای هر چه بهتر شدن آن چیزی دریغ نکردند. دلایل دیگر استعفای ایشان را باید از خودشان بپرسید و من اطلاعی مبنی بر قبول شدن و نشدن استعفای ایشان ندارم».

در این لحظه تلفن همراه علی ترابی زنگ خورد و ایشان هم در کمال تعجب تلفنشان را پاسخ دادند و بعد از قطع کردن تماسشان رو به همه گفتند: «در تکمیل صحبت‌هایم در مورد آقای میرزمانی باید بگویم که ایشان همین الان در تماس تلفنی از ادامه حضور به کارشان به عنوان مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد خبر دادند و اظهار کردند برای زمین نماندن کارهای جشنواره، تا آخر این فستیوال هنری وظیفه‌ام را تمام و کمال انجام خواهم داد تا این جشنواره بدون کوچک‌ترین مشکلی روند برگزاری‌اش را ادامه دهد.»

در ادامه این نشست، ریاحی مدیر اجرایی بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر درباره گروههای پاپ گفت: بخش جنبی این جشنواره به کنسرت احسان خواجه امیری، بابک جهانبخش، فرزاد فرزین، سیروان خسروی، مازیار فلاحی، محسن یگانه و.... اختصاص دارد. البته هنوز با هیچ خواننده‌ای قرارداد رسمی امضا نشده و احتما دارد این لیست باز هم تغییر کند. جشنواره موسیقی فجر به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش اول به گروههای مردمی از جمله موسیقی پاپ و بخش دوم به آینده نگری موسیقی و حمایت از جوانان با استعداد ولی بلاتکلیف اختصاص دارد و مهم‌ترین هدف ما این است که از این جوانان حمایت کنیم. دبیر جشنواره موسیقی فجر درباره هیئت داوران و بخش کودک در این جشنواره نیز گفت: تمام تلاش خود را کردیم تا در بخش آهنگسازی از حضور استاید به نام و برجشته بهره ببریم به همین دلیل هیئت داوران متشکل از استاد نریمان، شریف لطفی، راغب و.... است، همچنین مجبور شدیم بخش کودک را حذف کنیم اما سال آینده از حضور سودابه سالم و برادران نظر بهره‌مند می‌شویم.

در ادامه علی ترابی در پاسخ به این پرسش که آیا ارکستر سمفونیک و ملی به صورت تلفیقی به صحنه می‌روند، گفت: در جشنواره امسال ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی به صورت مستقل به اجرای برنامه می‌پردازند البته‌‌ همان طور که می‌دانیم ۳۰ نوازنده مشترک در این دو ارکستر وجود دارد ولی این به معنای ادغام این دو ارکستر نیست.

وی با بیان اینکه گروه‌های راه یافته به جشنواره موسیقی فجر از ۱۱ استان انتخاب شده‌اند، گفت: در ۶ روز این جشنواره که از تاریخ ۲۵ بهمن تا اول اسفند ادامه می‌یابد برنامه‌های متنوع در ۱۰ سانس به اجرا در خواهد آمد که ۵۷ گروه آن غیرتکراری هستند همچنین تجلیل از پیشکسوتان و اساتید برجسته موسیقی کشور در این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است.

رامین صدیقی نیز با بیان اینکه تلاش‌های من برای دعوت از گروه‌های موسیقی جهان از اردیبهشت ماه امسال صورت گرفته است، گفت: گروه هنرمندان آلمان و فرانسه، اسپانیا، هلند و هند در این دوره از جشنواره شرکت می‌کنند. دبیر بخش بین‌المللی جشنواره فجر یادآور شد: نمایش فیلم‌های مستند موسیقی پاپ، موسیقی ایرانی و خارجی از دیگر بخش‌های بین‌الملل است که با حضور فیلم‌هایی همچون هانری آهنگساز برجسته لهستانی، فیلم ارکستر چند ملیتی از ایتالیا، فیلم‌ آیینی اسلام و فیلم صدا و سکوت از فیلم‌های منتخب جشنواره لوکارنو به اکران در خواهند آمد و در پایان نمایش فیلم‌ها گفتگو و بحث‌هایی برای فیلم‌ها خواهیم داشت. هنرمندان آلمانی مقیم فرانسه نظیر تارکوفسکی کوآئت، فرانچس کورتریر، ژان لوئیس ماتینیر، لکنر و ژان مارک به همراه رینود گارسیا فوس هنرمند اسپانیایی مقیم فرانسه و رالف نونرآت از هلند و گروه آبرین از هند حضور دارند.

در انتهای این نشست ‌خبرنگاری از ترابی پرسید که چرا خبرنگاران معترض و منقد حوزه موسیقی همیشه به عنوان ستاد خبری یا روابط عمومی در انجمن موسیقی جذب می‌شوند؟ گفت: خبرنگارانی که در این بخش جذب می‌شوند صرفا به خاطر توانایی‌های بالایشان در کنار ما حضور دارند و ما هیچ محدودیتی برای آن‌ها قائل نیستیم.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

واااای سیروانم هست امسال عزیز دلم
موزیک ما چرا خبر الکی دادی دیروز پس؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بازگشت تلفنی «محمد میرزمانی» بر سر پست‌اش! | موسیقی ما