برنامه یاد بعضی نفرات
 
کایر نوای اقوام ایرانی را در مازندران طنین انداز کرد
عکس ها: نادر رضاییان
کایر نوای اقوام ایرانی را در مازندران طنین انداز کرد
موسیقی ما - گروه موسیقی کایر ۸ و ۹ در قائم شهر و شب گذشته درشهری ساری به صحنه رفت که اجرای آن‌ها مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش روبط عمومی کنسرت، کنسرت گروه کایر در سه بخش لری، مازندرانی و خراسانی برگزار شود که هنرمندان بزرگی چون حسن سمندری، علیرضا اسلامی، حشمت رجب‌زاده و جمال محمدی در آن به صحنه رفتند و هر یک به اجرای قطعات فولکلور اقوام خود پرداختند.

حسن سمندری در این کنسرت قطعاتی از تربت جام را با ساز دوتار خواند و نواخت و علیرضا اسلامی قطعاتی نوستالژی و خاطره برانگیز شمال خراسان را اجرا کرد. همچنین در این اجرا حشمت رجب‌زاده، خواننده خطه لرستان، به اجرای قطعات فولکلور منطقه لرستان پرداخت.

در ادمه این برنامه برادران محمدی به سرپرستی جمال محمدی به صحنه آمدند و برای هم استانی‌های به اجرای قطعات مازندارانی پرداختند که مورد استقابل قرار گرفت.

از مهم‌ترین قطعاتی که در این کنسرت اجرای شد می‌توان به لای للای، دورنا از خراسان شمالی، بهاره دختر عمو و سر به خرامان از تربت جام، بانو بانوجان، هرایی استر ابادی، زمستون از مازندران اشاره کرد.

این گروه آخر هفته ر اهی اصفهان می‌شود تا در این شهر به اجرای برنامه بپردازد و می‌توان گفت این اولین بار است که یک گروه محلی به طور منسجم اقدام به برگزاری تور موسیقی می‌کند.

سام نوبخت، تهیه کننده این کنسرت که در گروه موسیقی کایر تمبک نیز می‌نوازند، هدف از برگزاری این تور موسیقی را ادای دین به موسیقی فولکلور دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان و گروههای دیگر به حد کافی تریبون برای ارائه دارند و من سعی کرده‌ام در این تور به موسیقی مقامی توجه خاص شود.

این هنرمند که برگزار کننده تور کنسرت محمدرضا لطفی نیز بوده است، افزود: من می‌توانستم همه قطعات مقامی از اقوام مختلف را با چند نوازنده اجرا کنم ولی برای حفظ اصالت از نوازنده‌های بر‌تر هر استان دعوت کردم تا اجرا‌ها بر دل مخاطبان بنشیند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

سلام ضمن تشکر از عکسهای بسیار زیبای اقای رضاییان واقعا باعث تاسف که اقای رضاییان به اتفاق چه کسی خبر تنظیم کردند که گروه موسیقی باسابقه محلی تبری طالبا را با 300 سال قدمت موسیقی خانوادگی و با توجه به اینکه مردم به عشق گروه تبری به سالن امدند زیرا در شهر خودشان بعد از 15 سال اجرای برنامه داشتند چطورایشون ندیدید و اسمس از گروه و سرپرست واعضای گروه نیاورد و بیشتر در عکاسی زوم کرده بود به کسانیکه با انها دوست هست و ظاهرا بسفارش برنامه گذار بوده در حین برنامه چندین بار به اقای رضاییان تذکر دادم سلیقه ای برخورد نکند زوم کرد فلسفه خبر و خبرنگاری این نیست واقعا متاسفمممممم..................

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

بسیار ممنون / گروه " طالبا " با صدا و نوازندگی برادران محمدی واقعا یکی از بهترین گروه های موسیقی مازندران هستند.از موسیقی ما هم ممنون بخاطر انتشار عکس ها

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کایر نوای اقوام ایرانی را در مازندران طنین انداز کرد | موسیقی ما