برنامه یاد بعضی نفرات
 
 از اجرای کنسرت در ایران شگفت زده شدم
رالف فان رات پیانیست و موزیکولوژیست هلندی
از اجرای کنسرت در ایران شگفت زده شدم
موسیقی ما - رالف فان رات پیانیست و موزیکولوژیست هلندی روز سه شنبه ۲۴ بهمن با رسیتال پیانوی خود در تالار حافظ شیراز به روی صحنه رفت و موفق شد با اجرایی مثال زدنی تحسین هنرمندان موسیقی و حاضران در سالن را بَر انگیزد. او که از استقبال بی‌نظیر مردم شیراز و مردم تهران شگفت زده شده است درباره این اجرا به ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: «آن‌ها مردم شاد و مهربانی بودند که با دید باز به موسیقی من گوش می‌کردند.»

فان رات که ده‌ها جایزهٔ ملی و بین‌المللی در حوزهٔ نوازندگی پیانو به‌ دست آورده سعی دارد با اجرای ترکیبی از قطعات کلاسیک و مدرن از موسیقی سراسر جهان به رسیتال پیانوی خودش تنوع ببخشد. او قصد دارد با اجرای آثاری از اسپانیا، فرانسه، اندونزی و ایران به نمایش فرهنگ‌های مختلف بپردازد. این پیانیست هلندی قطعاتی از کلود دبوسی، جوپ فرانسیس، چارلز کوچلینی وعلیرضا مشایخی را روی سن اجرا خواهد کرد.

او علت انتخاب این اثر از علیرضا مشایخی که مورد استقبال فراوان بینندگان قرار گرفت را ملهم بودن این قطعه از فرهنگ و موسیقی اصیل ایرانی می‌داند و این نوید را می‌دهد که با اضافه شدن یک پیانیست مه‌مان، قطعه دیگری از مشایخی با اجرای دو پیانو را به روی صحنه خواهد برد. قطعه‌ای که از نظر خود او مدرن‌تر از تک نوازی پیانوی مشایخی است.

این موزیکولوژیست هلندی که تجربه اجرا در کنار ارکسترهای بزرگی چون ارکس‌تر فیلارمونیک روتردام، ارکس‌تر لندن سیمفونیتا، ارکس‌تر سمفونیک آرهوس و ارکس‌تر فیلارمونیک دورتموند را دارد، جشنواره فجر را به علت گرد هم آوردن سبک‌های مختلف موسیقی مثل سنتی، پاپ، جاز و موسیقی نواحی مختلف ایران، جذاب و متمایز می‌خواند و امیدوار است که بتواند در مدت کوتاه اقامت خود در ایران در دیگر اجرا‌ها نیز حضور پیدا کند.
آنچه که فان رات را بیش از همه تحت تاثیر قرار داده است تفاوت چشمگیر آنچه که از ایران دررسانه‌های غربی به تصویر کشیده می‌شود با تجربه شخصی او از حضور در ایران است. او تصریح کرد: «به جرات می‌توانم بگویم که بر خلاف آنچه تصور می‌کردم مردم ایران مه‌مان نواز‌ترین مردمی هستند که تا به حال دیده‌ام. من امیدوارم که بتوانم اجراهای دیگری نیز در ایران داشته باشم و حتما به دیگر دوستان و هنرمندان هموطنم سفر به ایران را توصیه خواهم کرد.»

رالف فان رات «رسیتال پیانوی» خود را ۲۶ بهمن در ساعت ۲۱ و روز ۲۷ بهمن از ساعت ۳۰/۱۸ در تالار رودکی تهران در بخش بین الملل بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به روی صحنه خواهد برد.
منبع: 
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از اجرای کنسرت در ایران شگفت زده شدم | موسیقی ما