برنامه یاد بعضی نفرات
 
فعالیت‌های ارکستر سمفونیک با برنامه‌ریزی موسسه ارکسترهای ایران به خوبی پیش می‌رود
نادر مرتضی‌پور، رهبر ارکستر سمفونیک:
فعالیت‌های ارکستر سمفونیک با برنامه‌ریزی موسسه ارکسترهای ایران به خوبی پیش می‌رود
موسیقی ما - تاکنون کسی به خاطر مشکلات مالی از ارکس‌تر سمفونیک استعفا نداده و فعالیت‌های ارکس‌تر سمفونیک با برنامه‌ریزی منظم و دقیق موسسه ارکسترهای ایران به خوبی پیش می‌رود.

نادر مرتضی‌پور، رهبر ارکس‌تر سمفونیک از نزدیک بودن زمان آزمون عملی این ارکستر برای کسانی که آزمون نظری و مقدماتی را پشت سرگذاشته‌اند، خبر داد و افزود: ارکستر سمفونیک زیر نظر موسسه ارکسترهای ایران فعالیت می‌کند و پیرو قوانین این موسسه است؛ از سویی در همه جای دنیا برای تعیین سطح و جایگاه افراد، سالی یک یا دوبار آزمون برگزار می‌شود تا برای مثال افراد از صندلی ۵ بر صندلی ۳ بنشینند.

او در پاسخ به این‌که در خبر‌ها آمده بود از همه اعضای ارکس‌تر سمفونیک امتحان گرفته می‌شود و هنرمندی چون ارسلان کامکار چه نیازی به شرکت در این آزمون دارد، گفت: این اخبار صحت ندارد. ارسلان کامکار جایگاه هنری و شخصیتی خود را دارد؛ این آزمون برای ورود افراد و تعیین میزان توانایی و و تعیین سطحی از حقوق برای اعضای پیشین ارکس‌تر سمفونیک است.

ارکس‌تر سمفونیک، ۳۰ بهمن ماه و در آخرین روز از بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در دوبخش موسیقی کلاسیک و ایرانی در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازد. رهبر ارکس‌تر سمفونیک در این باره گفت: در بخش کلاسیک به معرفی سولیست‌های خوب و جوان می‌پردازیم که حتی در صحنه‌های جهانی هم حرفی برای گفتن دارند و در بخش ایرانی سالار عقیلی، قطعاتی چون «وطنم»، «تبریز در مه»، «خوشه چین» و «خاک مهر آیین» را اجرا می‌کند.

مرتضی‌پور با اشاره به اینکه قطعات کلاسیک را خود انتخاب کرده، افزود: قطعات بخش کلاسیک را من برگزیده‌ام، اما انتخاب سالار عقیلی به عنوان خواننده بخش ایرانی با موسسه ارکستر‌ها بوده که انتخاب درستی بود؛ او ازبهترین خواننده‌های موسیقی ملی است و خواندن قطعات نوستالژیک نیز در همه جای دنیا مرسوم است و مخاطب به خاطر سابقه ذهنی خود با این بخش‌ها ارتباط بیشتر و بهتری برقرار می‌کند.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نادر مرتضی‌پور ۳۰ بهمن ماه ساعت ۳۰/۱۸ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

جمعه 21 فروردین 1394 - 17:25

با عرض سلام
آيا واقعا دوستانى كه نظر دادند از روي منطق يا از روي غرض نظر ميدهند .آقاي علي رهبري در جاي خود هنرمنده بزرگى هستند اما واقعا از لحاظ اخلاقي به نظر من مشكل دارند.يادمون نره كه در بلگراد با نوازندهاي بادي به مشكل برخوردن.معمولا همه ٣٠ سالگي تو آنتاليا رهبري ميكنن در ٦٠ سالگي تو برلين اما رفتار ايشون به چه شكلي بوده كه در ٦٠سالگي نوازنده هاي بادي آنكارا باايشون درگير شده واز ايشون رو از اركستر بيرون انداختن.به خدا ناصر رحيمي يه مرد بزرگه و همه دوسش دارن اينقدر كه با اخلاق هستن.ايشون بارفتنشون از اركستر به همه نشون دادن كه چه جايگاهي تو موسيقي ايران دارن.همه ما دم از اين ميزنيم كه پيرو راه امام حسينيم اما جرات اين رو نداريم كه جلوي ظلم بي احترامي و پايمال شدن حق خود بايستيم .فقط ازهمه تقاضا دارم آنقدر شجاعا داشته باشن نظراتي كه ميدهند از روي دشمني و خصوما شخصي نباشه.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فعالیت‌های ارکستر سمفونیک با برنامه‌ریزی موسسه ارکسترهای ایران به خوبی پیش می‌رود | موسیقی ما