برنامه یاد بعضی نفرات
 
موسیقی تلفیقی ایران و هند در کنسرت بزرگ آوای زمین
هشتم و دهم اسفندماه در حمایت از کودکان و زنان نیازمند اجرا می شود؛
موسیقی تلفیقی ایران و هند در کنسرت بزرگ آوای زمین
موسیقی ما - آرتین ولی الهی: گروه موسیقی «آوای زمین» که تابستان امسال نخستین آلبوم خود را منتشر نمود، هشتم و دهم اسفندماه در تالار اندیشه به اجرای موسیقی تلفیقی ایران و هند خواهد پرداخت. کنسرت این گروه به سرپرستی «وحید آیریان» و با همراهی «حوروش خلیلی» توسط «آوای ماندگار پرشین» و به نفع کودکان و زنان نیازمند موسسه نیکوکاری مهرآفرین اجرا خواهد شد و عواید حاصل از فروش بلیط ها در جهت پشتیبانی و توانمندسازی «زنان آسیب دیده و نیازمند» و همچنین «کودکان بازمانده از تحصیل» صرف خواهد شد.

وحید آیریان (سرپرست گروه، خواننده، نوازنده تنبور، آهنگساز و تنظیم کننده)، مجتبی کلانتری خرمی (آهنگساز و تنظیم کننده، نوازنده دف و سه تار)، نازنین قاسمی (عود)، مینو اصحابی و شیما بلوکی فر (کمانچه)، مژگان ابوافتحی (اودو و دف)، امید محرم زاده (تنظیم و سینتی سایزر)، Ramdas Deshpande (تبلا)، Vivek Samuel (اسلاید گیتار)، Pavan Naik (خواننده قوالی و نوازنده هارمونیوم)، اعضای گروه آوای زمین در این کنسرت هستند.

گروه «آوای زمین» تابستان امسال نخستین آلبوم خود با نام «حالیا» را توسط موسسه آوای سرزمین مهر و پخش آوای باربد منتشر نمود. قطعات این آلبوم تلفیقی از موسیقی هند و ایران است که با حضور بزرگان موسیقی هند اجرا شده است. از جمله این هنرمندان می توان از «رامداز دشپانده» نوازنده سرشناس تبلا که سابقه همکاری با شهرام ناظری را در کارنامه اش دارد و «ویواک ساموئل» نوازنده شاخص اسلاید گیتار که در هندوستان به «پنجه طلایی» شهرت دارد، نام برد. دراین آلبوم از آثار شعرای بزرگی چون حافظ، مولانا، سعدی، اقبال لاهوری و حسین منزوی استفاده شده است.

این گروه به کوشش مجتبی کلانتری خرمی و وحید آیریان - که برای تحصیل به هندوستان رفته بودند - در سال 1387 در هندوستان تشکیل شد. این دو نفر حدود پانزده سال قبل در ایران فعالیت هنری خود را در زمینه ی موسیقی آغاز کرده و تاکنون کنسرتهای متعددی را در ایران و هند اجرا کرده اند. اجرای برنامه با حضور افتخاری «جلال ذوالفنون» در اسفندماه سال 89 در تالار وحدت، حضور در بخش بین الملل بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر و اجرای برنامه در جشن جهانی نوروز سال 90 از جمله فعالیت های این گروه در سالهای اخیر است.

منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اسفند 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی تلفیقی ایران و هند در کنسرت بزرگ آوای زمین | موسیقی ما