برنامه یاد بعضی نفرات
 
مجوز‌ها بر باد...
داستان کنسرت‌های پاپ وارد فاز جدید خود شده؟
مجوز‌ها بر باد...
موسیقی ما – بهمن بابازاده: احسان خواجه امیری شب گذشته با جمله‌ای کوتاه روی که روی صفحه شخصی و سایت رسمی‌اش نوشت، از لغو کنسرت‌اش در دزفول خبر داد: «کنسرت دزفول لغو شد!».

 خبر کوتاه بود و هیچ رسانه‌ای هم در پی کشف دلایل لغو این برنامه نرفت تا سرانجام ناصر مدنی، برگزارکننده این کنسرت در گفتگو با «ایسنا» (نمایندگی خوزستان) درباره دلایل لغو این کنسرت گفت: «با وجود اخذ تمامی مجوزهای رسمی و لازم کنسرت وی لغو شد. وی، با بیان اینکه در جریان این اقدام ۶۰ میلیون تومان ضرر کرده است، افزود: بلیت فروشی برای این کنسرت در چند شهر استان خوزستان انجام و نزدیک به هشت میلیون تومان خرج تبلیغات آن شده است. مدنی اظهار کرد: عده‌ای به محل برگزاری کنسرت آمدند و ضمن حرام و خلاف شرع دانستن این حرکت فرهنگی اعلام کردند که این کنسرت اجازه برگزاری ندارد.»

دفتر موسیقی ارشاد به عنوان تنها مرجع رسمی پاسخگویی به این اتفاق سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی نشان نداد تا پیگیری‌های خبرنگار «موسیقی ما» هم به نتیجه‌ای نرسد تا ارزش و اعتبار مجوز‌های صادر شده از سوی این ارگان باز هم زیر سوال برود.

اما خبر به اینجا ختم نشد و در روزهای گذشته بسیاری از کنسرت‌هایی که قرار بوده در هفته آینده در تهران بروی صحنه برود، به دلیل تاخیر‌های فراوان در صدور مجوز، لغو شده و تهیه کننده‌های آن‌ها به دلیل نداشتن زمان مناسب برای تبلیغات، قید برگزاری برنامه‌شان را زده‌اند و بسیاری از برنامه‌هایی که برای آن‌ها سالن هم رزرو شده، تا آستانه لغو پیش رفته‌اند.

ار جمله این برنامه‌ها می‌توان به کنسرت شنبه آینده «فرزاد فرزین» اشاره کرد که هنوز مجوز آن صادر نشده تا تهیه کننده آن به دلیل نداشتن زمان کافی برای تبلیغات، قید برگزاری‌اش را بزند. «مرتضی پاشایی» دیگر خواننده‌ای است که قرار بود اولین کنسرت رسمی‌اش را در هفته دوم اسفند روی صحنه ببرد و او هم به دلیل نداشتن زمان کافی برای تبلیغات و عدم صدور مجوز و تاخیر‌های عجیب در امضای مجوز‌اش، تا آستانه لغو برنامه‌اش پیش برود.

فریدون آسرایی، محسن یگانه، احسان خواجه امیری و بسیاری دیگر از چهر‌های حتی محمد اصفهانی به دلایل مشابه همچنان در بلاتکلیفی قرار دارند و به رغم اصرار خبرنگار موسیقی ما، هیچکدام از این چهره‌های حاضر به گفتگو درباره معضل و بحران جدید این روزهای بازار موسیقی نشدند.

 «موسیقی ما» امروز سعی دارد با مسئولین دفتر موسیقی در این باره به گفتگو بنشیند که به محض انجام، از همین رسانه در اختیار دوستداران و اهالی موسیقی قرار خواهد گرفت.

لینک خبر ایسنا خوزستان
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

همین کار هارو میکنن که اخرش مییییییییییییگن فلان شهر منطقه ی محروم
یععععععععععنی چی که حرام است دیوار کوتاه تر از موسیقی پیدا نکردن

برای دفتر موسیقی وزات ارشاد متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..........................
که حتی نمیتونه از مجوز های صادر شده اش حمایت کنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

پسبه همین دلیله که هنوز به آقای شکوهی مجوز کنسرت ندادن !!!!!!! انگار نه انگار که این هنرمندا طرفدارا دارن و باید به طرفداراشون احترام گذاشت.........!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

شهر کاشان هم همینطوره هیچ خواننده ای در این شهر کنسرت نمیذاره خود احسان خواجه امیری چون کاشونی بود تونست کنسرت یک بار در سال ۸۹ برگزار کنه اونم اصلا کنسرت خوبی نبود چون همش اهنگ های غمگین خوند و هیچ کدوم از اهنگ های جدیدش رو نخوند از شما موسیقی ما خواهش میکنم نظرم رو تایید کنید چون من به عنوان یک جوان کاشانی دوست دارم در کنسرت خوانندگان خوبمون شرکت کنم اما این امکان تو شهر ما فراهم نمیشه حتی کنسرت سنتی هم برگزار نمیشه .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

می دونستم ..
روند چشمگیر اهمیت دادن به موسیقی در سال های اخیر کاملا معلوم بود به زودی با خشم خشک مقدسان روبرو میشه ، تا همینجاشم واسه من که عجیب بود این همه کنسرت که برگزار شد ، هیچ اشکالی نداره هر کاری دوست دارند بکنند ، همین چهره های موسیقی رو هم از ایران فراری بدند که کور سو های دلخوشی هم از مردم ایران گرفته بشه ، این نیز بگذرد ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

این مشکل اصلا مسئله جدیدی نیست... همیشه کنسرت های شهرستان ها شرایط عجیب و غریبی داشته. اسفند 88 همین روزا قرار بود گروه آریان در رشت کنسرت داشته باشه که دقیقا دقیقه 90 کنسل شد بدون هیچ جوابی از مسئولین و پیگیری رسانه ها... فقط اعضای گروه گفتند به همون دلیلی که خیلی از کنسرت های قبلی لغو میشد...
واقعا وقتی یک کنسرت در تهران با مجوز رسمی و بدون مشکل برگزار میشه چرا همون اجرا در شهرستان ها با مخالفت روبه رو میشه.
امیدوارم رسیدگی بشه و مسئولین بدانند موسیقی پاپ برای همه مردم است...

vj
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

همین اتفاقات می افته که ملت تنها راه پیشرفت رو رفتن از ایران میبینند. نمونه هاشم که کم نبوده تا الان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

bad migan chera khanandeha miran unvar haminjori na ejaze tabligh daran na ejaze clip dadan na ejaze model shodan konsertam nazarid bedan asan tatilesh konid

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

من نمیدونم چرا هیچکس به فکر روحیه مردم در این کشور نیست به جای اینکه در این شرایط بد کشور حداقل دلخوشیارو از مردم نگیرن اما انگار فقط گیر میدن به هین چیزا ادم وقتی این خبرارو میخونه به سکته میفته.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

dina
واقعا تعجبی نداره.تعجبش اینجا بود که تا بدین لحظه اجازه دادند چنین کنسرت هایی اجرا بشه!!!!باید منتظر بودیم.شاید برای مسئولین خوشاینده که فرار مغزها روز به روز بیشتر شود و سرعت بیشتری به خود بگیرد.احسان همیشه عزیز یک خواننده معمولی نیست.خواننده ای هست که علاوه بر درک بالایی که از موسیقی داره از محبوبیت فوق العاده ای برخورداره و ادم ها کلا هر چقدر دوست دارند دشمن هم دارند.چرا برای بقیه خوانندگان چنین اتفاقی نیفتاد؟به هر حال بهتر هست مسئولین محترم انصاف به خرج داده و بدین ترتیب هم رضایت مردم را فراهم کنند و هم مانع از فرار مغزها شوند!!!!این حرکت باعث افتخار انهاست؟کاش به جای این کنش کمی به فکر منع مبحث فرار مغزها میشدید ودر حقوق به جای مبحث استرداد مجرمین استرداد مغزها را میگنجاندید!!!!!افسوس و صد افسوس!!!این نیز بگذرد.دعا میکنیم موفق باشی احسان عزیز.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مجوز‌ها بر باد... | موسیقی ما