برنامه یاد بعضی نفرات
 
world
يک هفته به آغاز مسابقات مانده؛
کنسرت مراسم افتتاحیه جام جهانی تحریم می‌شود

موسيقي ما - اتحادیه هنرمندان آفریقای جنوبی اعلام کرد کنسرت مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال را تحریم می‌کنند. دلیل این تحریم اعتراض به حضور گسترده هنرمندان بین‌المللی در اجرای مراسم و حضور کم هنرمندان بومی است.

اوپت لبوگو، دبیرکل کارگران خلاق آفریقای جنوبی گفت:«این مراسم رویدادی آفریقایی نیست، ما به مردم گفته‌ایم از این رویداد دوری کنند. ما به دنبال خشونت یا اعتراض در بیرون محل برگزاری کنسرت نیستیم، فقط می‌خواهیم مردم در این مراسم شرکت نکنند.»

این درحالی است که تمام بلیت‌های این کنسرت فروخته شده، قیمت این بلیت‌ها بین 60 تا 180 دلار بوده‌اند.

از ماه مارس که فهرست هنرمندان مشهور شرکت کننده در این مراسم اعلام شده است، نوازندگان و اهالی موسیقی بومی اعتراض خود مبنی بر افزایش تعداد هنرمندان بومی در مراسم را اعلام کرده‌اند. آلیشیا کیز و جان لجند از جمله افرادی هستند که در این مراسم شرکت می‌کنند.

در این مدت فیفا تعداد هنرمندان بومی را از سه نفر به هفت نفر افزایش داده است.

اتحادیه‌های هنری آفریقای جنوبی همچنین معتقد هستند بهای ارزانترین بلیت این مراسم (60 دلار) برای افراد معمولی آفریقای جنوبی بسیار گزاف است.

لبوگو در این مورد افزود:«این قیمت بیشتر از حقوق یک هفته بسیاری از کارگران این کشور است. این رویداد برای از ما بهتران پیش بینی شده و نه مردم عادی.»

از هنرمندان بومی حاضر در این مراسم می‌توان به هیو ماسکالا، ترومپت نواز مشهور و گروه سرود مذهبی سووتو اشاره کرد. این گروه برنده جایزه گرمی است.

این کنسرت در استادیوم اورلاندو شهر ژوهانسبورگ، محل استقرار گروه سووتو در روز 10 ژوئن برگزار و از طریق شبکه‌های تلویزیونی سراسر دنیا پخش می‌شود.

منبع: خبر آنلاين

تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 خرداد 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت مراسم افتتاحیه جام جهانی تحریم می‌شود | موسیقی ما