برنامه یاد بعضی نفرات
 
music
خبر ناخوشایند برای معتادان به موسیقی؛
موسیقی زمان کار ممنوع!‍

موسیقی ما - پژوهشگران انگلیسی در بررسی‌های خود نشان دادند که گوش کردن به موسیقی در زمان انجام کار می‌تواند موجب برهم‌خوردن تمرکز و میزان کارایی مغز شود.

محققان دانشگاه ولز خبرهای بدی را برای معتادان به موسیقی دارند. تحقیقات این روان‌شناسان نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی در اداره و در زمان انجام کار مستقل از نوع موسیقی می‌تواند میزان کارایی مغز را در اجرای درست کار به شدت کاهش دهد.

این محققان به منظور دستیابی به این نتایج، برای 25 داوطلب بین 18 تا 30 سال چند تست حافظه را تجویز کردند. در آزمایش اول، تست‌ها با کمی موسیقی زمینه همراه بود و در آزمایش دوم، تکالیف در یک محیط ساکت انجام شد. نتایج این آزمایشات نشان داد که مستقل از کیفیت ملودی‌ها زمانی که داوطلبان در محیط سکوت تست‌ها را انجام می‌دادند٬ کارایی آنها بالاتر بود.

نقش موسیقی در افزایش و یا کاهش کارایی مغز در انجام کارها در تحقیقات گذشته نیز مورد ارزیابی قرار گرفته بود. برای مثال در سال 1993 دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا با بررسی 36 دانش آموز دریافتند که گوش دادن به موسیقی موجب افزایش هوش می‌شود و این پدیده را اثر موتزارت نامگذاری کردند. این درحالی است که در حدود سه ماه قبل گروهی از دانشمندان اتریشی این ادعا را رد کردند، اما نتایج تحقیقات دیگری نشان داد که موسیقی می‌تواند کارایی فیزیکی ورزشکاران را بهبود بخشد.

منبع: مهر

تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی زمان کار ممنوع!‍ | موسیقی ما