برنامه یاد بعضی نفرات
 
play
در پی اجرای موفق این نمایش؛
ایشی‌گورو از موزیکال «بازمانده روز» استقبال کرد

موسیقی ما - کازوئو ایشی‌گورو نویسنده رمان تحسین‌شده «بازمانده روز» از نمایش موزیکال جدیدی که از چهارشنبه بر اساس رمان او به صحنه رفته استقبال کرد.

اجرای این نمایش از روز چهارشنبه در یونیون تیه‌تر در لندن آغاز ‌شد. موسیقی و ترانه نمایش «بازمانده روز» اثر الکس لاولس است. روز سه‌شنبه ایشی‌گورو با شرکت در پیش‌نمایش خصوصی این نمایش علاقه‌اش به این موزیکال را نشان داد.

«بازمانده روز» سومین رمان ایشی‌گورو است و سال 1989 برنده جایزه معتبر من بوکر شد. سال 1993 اقتباسی سینمایی از این فیلم با بازی آنتونی هاپکینز و اما تامپسن در هشت رشته نامزد جایزه اسکار شد.

این رمان داستان استیونز، خدمتکار قدیمی و وفادار لرد دارلینگتن را روایت می‌کند. استیونز از همکار قدیمی‌اش خانم کنتن نامه‌ای دریافت می‌کند. او که فرصت سفر دارد تصمیم می‌گیرد نزد این دوست قدیمی برود.

ایشی‌گورو درمورد این نمایش گفت:«همیشه فکر می‌کردم این رمان می‌تواند موزیکال شود. حتی به فکر روی صحنه بردنش نیز افتاده بودم، اما چون خیلی‌ها فکر می‌کردند شوخی می‌کنم بی‌خیال شدم.»

این رمان درمورد «احساسات سرکوب‌شده» و «آرزوهای دست‌نیافته» است؛ مضمامینی که چندان با زرق و برق موزیکال رابطه‌ای ندارند، اما این نویسنده موفق معتقد است قالب موزیکال به شخصیت‌ها این امکان را می‌دهد تا احساسات نهفته خود را عیان کنند.

کریس لاولس برادر الکس لاولس کارگردان این نمایش است. الکس لاولس چندین سال وقت صرف نوشتن ترانه‌های این نمایش براساس رمان «بازمانده روز» کرده است. سایمون جیمز کولیر تهیه‌کننده نمایش «بازمانده روز» است.

«بازمانده روز» با ترجمه نجف دریابندری به زبان فارسی منتشر شده است.

منبع: خبر آنلاین

تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ایشی‌گورو از موزیکال «بازمانده روز» استقبال کرد | موسیقی ما