برنامه یاد بعضی نفرات
 
musictherapy
دانشمندان در پی گسترش موسیقی‌درمانی‌اند؛
موسیقی بیماری را درمان می‌کند

موسیقی ما - بیمارانی که از دردهای مزمن یا افسردگی رنج می‌برند٬ می‌توانند با گوش دادن به انواع خاصی از موسیقی دردهای خود را التیام بخشند.

دانشمندان دانشگاه گلاسکو کالدونیان در حال تلاش برای استفاده از روانشناسی و مهندسی صدا هستند تا تاثیر موسیقی را بر احساسات و روحیه انسان‌ها بررسی کنند. این محققان به دنبال آن هستند تا بررسی کنند چگونه استفاده از موسیقی می‌تواند در دسته خاصی از بیماران به کاهش علائم افسردگی و دردهای مزمن کمک کند.

دکتر دان ناکس یک مهندس صدا و محقق این پروژه در این باره گفت: تاثیر موسیقی روی یک شخص بسیار فراتر از تصور این موضوع است که ما فکر کنیم که آهنگ‌هایی با ضرب تند باعث بهبود روحیه می‌شوند یا آهنگ‌های ملایم می‌توانند تاثیر متفاوتی روی روحیه داشته باشند.
موسیقی می‌تواند احساسات و حالات را با کمک فاکتورهای زیادی به انسان منتقل کند. ساختار، تن صدا و خصوصیات هر قطعه موسیقی و هم‌چنین متنی که در آن خوانده می‌شود همه در روحیه انسان‌ها تاثیرگذار هستند.

البته تاثیر موسیقی فقط محدود به موارد بالا نمی‌شود. این که شما برای اولین بار است که یک آهنگ را می‌شنوید، آیا آن آهنگ شما را به یاد رویدادهای شاد یا غمگین می‌اندازد و مواردی مانند آن نیز روی تاثیر موسیقی در ذهن و روحیه شما تعیین کننده است.

بر همین اساس، این تیم تحقیقاتی مطالعات گسترده‌ای را برای بررسی اثر صداهای دیجیتالی مختلف روی احساسات انسان آغاز کرده‌اند و در نهایت یک برنامه کامپیوتری طراحی کردند که می‌تواند بهترین آهنگ‌ها را برای کمک به بیماران مشخص کند.

قبلا در برخی از سایت‌ها امکانی فراهم شده است که شاد یا غمگین بودن موسیقی را به کاربر اطلاع می‌دهند. در این پروژه تلاش شده است این شیوه را اصلاح کند و اطلاعات بسیار بیش‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد از هر 7 نفر در کشور انگلستان یک نفر در بخشی از زندگی خود به افسردگی شدید دچار می‌شود. دانشمندان امیدوارند با استفاده از موسیقی بتوانند روش‌های جایگزین و کم‌هزینه‌تری را برای درمان افسردگی طراحی کنند.

منبع: خبر آنلاین

تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی بیماری را درمان می‌کند | موسیقی ما