برنامه یاد بعضی نفرات
 
clapton
موزیسین‌های بریتانیایی انتخاب کردند؛
اریک کلاپتون، برترین گیتاریست تاریخ موسیقی

موسیقی ما - جواد رهبر: به نظر موزیسین‌های بریتانیایی، اریک کلاپتون گیتاریست شمارهٔ یک دنیای موسیقی‌ست.

تحقیق تازه‌ای که توسط شرکت الاینز موزیکال اینشورنس انجام شده، نشان می‌دهد که به نظر گیتاریست‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، پنج گیتاریست برتر تاریخ موسیقی به این ترتیب هستند:

1- اریک کلاپتون
2- جیمی هندریکس
3- جیمی پیج
4- جف بک
5- چاک بری


شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هم‌چنین گفتند که گیتار «بلکی» استراتوکسترِ کلاپتون همان گیتاری‌ست که آن‌ها آرزو تصاحب آن را دارند.

رابین استاگ، گیتاریست و یکی از کارمندان شرکت انگلیسی الاینز موزیکال اینشورنس، می‌گوید: «بسیار خوشحالم که می‌بینم بریتانیا هنوز سنت موسیقی راک را به خوبی در خود حفظ کرده است. هدف ما در این شرکت این است که اطمینان حاصل کنیم گیتاریست‌ها می‌توانند با بیمه کردن گیتارشان درست مثل اسطوره‌های موسیقی زندگی‌شان روزگار بگذرانند.»

جالب این‌جاست که در این نظرسنجی از گیتاریست‌ها پرسیده شده بود که نامتعارف‌ترین محلی که در آن گیتار زده‌اند، کجا بوده است؟ سی و هشت درصد از گیتاریست‌ها نواختن گیتار در ساحل را ذکر کرده بودند و بعضی‌ها ادعا کرده‌ بودند که در هواپیما، مترو و حتی سوار بر ترن هوایی شهر بازی هم گیتار زده‌اند.

تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:53

استاد پس مارک نافلر چی؟ تو کنسرت های اریک کلاپتون، گیتار لید رو نافلر میزنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:53

kaamelan dooorste be nazare man

سه شنبه 13 بهمن 1394 - 16:19

بالاخره بعد از نظر سنجی های خنده داری که همیشه توی آمریکا برگزار میشد و اونها جیمی هندریکس رو نفر اول و اریک رو نفر دوم میدونستن ، به وضوح بابت حساسیتهای ملی و حتی نژادی ، یک نظرسنجی هم بین گیتاریستها برگزار شد تا اینها هم حرف خودشون رو بزنن ! قطعا اریک کلپتن بزرگترین گیتاریست و حتی نوازنده تاریخ موسیقیه !
نکته : اون آقایی که گفته مارک نافلر در کنسرتهای اریک ، گیتار لید میزنه احتمالا همون یک کنسرتی رو دیده که اریک با چند تا از نوازنده ها برگزار کرد وگرنه هیچ گیتاریستی در حضور کلپتن گیتار لید نمیزنه . اصلا سولو در گیتار ، با اریک کلپتن معنی پیدا کرده . نافلر حتی در بین پنجاه گیتاریست برتر تاریخ هم نیست چه برسه بین پنج تای اول !

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اریک کلاپتون، برترین گیتاریست تاریخ موسیقی | موسیقی ما