برنامه یاد بعضی نفرات
 
gram
مراسم اعطای جوایز گرمی 2011 برگزار شد (3)؛
دربارهٔ رکوردهای گرمی...

موسیقی ما - اکثر مراسم گرمی توسط سر جورج سالتی، رهبر ارکستر سمفونی شیکاگو، تا ۲۲ سال برگزار شده‌ است. وی خودش برنده ۳۱ جایزه گرمی بوده، و تا قبل از مرگش در سال ۱۹۹۷، ۷۴ بار نامزد شده بود.

پت متنی و گروهش جمعاً ۱۷ جایزه گرمی را از آن خود کردند، که شامل هفت جایزه متوالی برای هفت آلبوم متوالی بوده‌است. رکورد متنی تا سال ۲۰۰۵ برای برنده شدن جایزه گرمی در رده‌های متفاوت نگه داشته شد.

آلیسون کراس ۲۰ جایزه گرمی را برای خود برد، بیشتر از هر خواننده زن و کانتری دیگر. وی تاکنون همواره در رده هفتم فهرست برندگان بوده‌است.

استیوی واندر برنده ۲۴ جایزه بوده که ۱۲تای آنها را در دهه ۱۹۷۰ برده‌است. سه تای آنها هم برای آلبوم سال برای سه آلبوم متوالی وی بودند.

رهبر افسانه‌ای اپرا، لئونتین پرایس، برندهٔ ۱۸ جایزه بوده‌است.

خوانندهٔ سول و آر اند بی، آرتا فرانکلین، کلاً ۱۸ جایزه برد که ۱۱تای آنها مربوط به بهترین اجرای وکال آر اند بی زن بودند و ۸تای آنها به صورت متوالی (۸ جایزه اول گرمی) بود

بزرگ‌ترین برندگان جایزه گرمی که در یک شب هشت جایزه بردند، مایکل جکسون (۱۹۸۳) و کارلوس سانتانا (۲۰۰۰) بودند.

بالاترین رکورد جوایز گرمی خواننده زن (۵) در یک شب توسط چهار خواننده نگه داشته شد: بیانسه نولس ۲۰۰۴، نورا جونز ۲۰۰۳، آلیشا کیز ۲۰۰۲، لارین هیل ۱۹۹۹.

کریستوفر کراس تنها خواننده‌ای بود که «چهار جایزه بزرگ» را در یک شب از آن خود کرد (ترانهٔ سال از نظر فنی، آلبوم سال، ترانهٔ سال از نظر هنری و بهترین هنرمند جدید). از طرفی دیگر، نورا جونز هم ترانهٔ سال از نظر فنی، آلبوم سال، و بهترین هنرمند جدید را برنده شد.

کریستینا اگیلرا جوان‌ترین فرد برنده جوایز بوده ‌است. در سال ۲۰۰۰ برنده جایزه گرمی بهترین هنرمند جدید شد. در آن موقع ۱۹ ساله بود و تاکنون برنده سه جایزه گرمی بوده ‌است.

یوتو بیش از هر گروه راک دیگری برنده جایزه گرمی شده است. تا امروز آنها برنده ۲۲ جایزه شده‌اند. آنها دو بار برنده بهترین آلبوم سال، دوبار برنده بهترین ترانهٔ سال از نظر فنی، دو بار بهترین ترانهٔ سال از نظر هنری و دو بار بهترین آلبوم راک سال شدند.

منبع: ویکی‌پدیا فارسی

تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دربارهٔ رکوردهای گرمی... | موسیقی ما